Prestavba na 250W

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 17 )
  • Autor
    Príspevky
  • #5339
    pufli
    Účastník (Participant)

    Zdravím. Chcel by som si elektrifikovať bicykel a behanim s fóra do fóra a s obchodu do obchodu som veľmi nezmudrel. A budem veľmi rád každej rade. Pár riadkov INFO
    – bicykel na prestavbu trekkový pánsky 28″, brzdové pačka sú súčasťou prehadzovačky
    – účel do práce 5+5 km
    – cesta verejná komunikácia prevažne rovina tým pádom výkon motoru by mal byť 250W
    – motor v predu
    – displej by som chcel LCD
    – je fakt sinusova riadiaca jednotka lepsia ?
    – zaujalo má toto len tam sú tie senzory v brzdovych pačkach
    http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/486-Konverzni-kit-250W-predni-kolo-SinWave
    – a to hlavne nerád bytom som prekročil 600€

    #5373
    uzivatel
    Člen

    zdar, niesom sice odbornik ale volaco napisem.
    Funkcny zaklad u elektrobike je -motor-riadiaca jednotka-„plynova“rychlostna packa alebo otocna rucka a AKUMULATOR.
    -motor najlepsie vlastnosti ma stredovy pri pedaloch ale je hlucnejsi ako hub motor no univerzalnost tuto vlastnost prevazi. Mozes jazdit rovinky, kopce, asfalt, teren aj extrem. Motor vyuziva prevody bike. Pri hub motore ak ides do kopca tak sa jazda zpomali , menej vladze clovek viac taha motor ale 250W v kopci nevladze takze rychlost klesa, prud stupa a ucinost motora ide do …..riadiaca jednotka RJ pecie ako varic….
    -RJ zalezi co od toho clovek bude v buducnu ocakavat ak nic iba zaklad a to ze to bude riadit 250w motor tak je jedno aka bude 🙂
    -Brzdove packy nemusis mat….akurat ak pridavas plyn alebo tempomat taha tak brzdova packa s koncakom da signal RJ vypnut dopomoc. Ale pedalovy asistent a LCD nepotrebujes ak to je len do prace….Tam ti staci koleso s motorm 250W RJ napr Magic a plynova packa. to vsetko mas cca za 220€
    -AAAA kamen urazu akumulator. Ak to chces fakt na 5+5km co ja osobne pochybujem lebo to by som po rovine dobehol a nie e bike staval, tak staci aj http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/499-Akumulator-Li-ion-36V-6-6-Ah-frog + nabijacka
    SUMAR : akumulator 203€ , nab. 50€, konv. kit 220€, praca urobis sam doma takze 0€ dohromady si na 500€
    Ja osobne si ale myslim ze ak uz nieco postavit tak poriadne a na to treba aspon : http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/451-Konverzni-kit-48V-750W-stredovy-motor-8FUN-EVBIKE a http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/518-Akumulator-Li-ion-Samsung-48V-23-2Ah-plast a mozes vyrazit ….ale to uz vyde na 1400€

    asi som nepomohol 🙁

    #5378
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Pekne, akurát baterky by som skor bral napr. tieto: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16228__ZIPPY_Flightmax_8000mAh_6S1P_30C.html
    samorejme 2x, aby bolo napatie 44,4V nominal

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom pivnicek.
    #5380
    pufli
    Účastník (Participant)

    Dík za odpovede.
    Ten stredový je fajn, ale to by som už asi musel darovať ľadvinu, alebo by my žena ukončila môj životný cyklus.
    SFSF ja už pobehnem iba keď zakopnem 🙂

    #5382
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pufli, má to byť výlučne pre tú cestu 5+5km do práce a späť? Aká je Tvoja kondícia/ochota šliapať? Koľko kíl bude bicykel viezť?
    Schopnosť dobre poradiť výrazne stúpa s množstvom relevantných informácií. Čím viac, tým lepšie 🙂
    Z toho čo zatiaľ viem by na ten účel v rámci ekonomickej verzie mohol vyhovovať predný sprevodovaný hub motor s výkonom od 250-500W. Je lacný, ľahký a vďaka prevodom má aj nejakú silu a účinnosť. Na uvedený účel mi príde úvaha o sínusovej RJ zbytočná. Zvážiť ešte treba či to má jazdiť na páčku + tempomat, alebo cez PAS (motor aktivovaný krútením pedálmi). Batéria by mala stačiť akákoľvek, 10km po rovine s 250W musí zvládnuť aj tá najlacnejšia – nejaká 36V a 6-9Ah.
    Pivnicek, ak nechceš mať niekoho na svedomí, neponúkaj mu LiPo skôr ako sa uistíš že dotyčný vie čo to obnáša 😉

    #5383
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Sory, mas pravdu. Aj tak si myslim, ze LiPol su naj. Najlahsie, najtvrdsie, dost lacne. Jedine nabijanie nieje take komfortne ako standardizovane. Ale kazdy modelar v tomto poradi. Ak chce bajk na tie ucely, naco stavat? Rovno kupit hotovy so zárukou. Tusim, ze od 450,- Eur uz sa da:
    http://www.e-bike.sk/shop#!/Elektrobicykel-Liberto/p/10224377/category=1547164

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom pivnicek.
    #5386
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pivnicek, že sú LiPo vo väčšine prípadov najvýhodnejšie niet pochýb, ale veľmi dobre vieme že to má háčik. Osobne si myslím, že pár rád od modelára nestačí. Čím viac toho o LiPo viem, tým viac vidím ako málo informácií má väčšina ľudí.
    S tým hotovým bicyklom by som sa na ceste neukázal, a to nie som zaťažený na vzhľad 🙂 Okrem iného to má olovené baterky, ktoré sú minimálne hrozne ťažké. Ak má niekto dobrý, snáď obľúbený bicykel (ktorý si napr. vie aj servisovať), je pochopiteľné že si práve ten chce elektrifikovať. Navyše si dovolím tvrdiť, že diely toho hotového budú po 1. shit, a po 2. neštandardné. Takže to bude kopec radosti 🙂 Za tie peniaze to inak byť nemôže.

    #5387
    zoomer
    Účastník (Participant)

    To Puffli:
    do 600 euro vies zbudovat i i4wifi sadu:

    http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Motory-a-sady/Kit-pro-stavbu-EV-kola-EVBike-36V-500W-Predni-26.html?cur=1 (291 eur motor+jednotka+prislusenstvo) (vraj ak si bycikel skladas sam nemusi byt zakonite 250W, tam to cesi na stranke vysvetluju…)

    s baterkami Lifepo4 (dlha zivotnost ale je tazsia):
    http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Akumulatory/Baterie-pro-EV-kola-vcetne-nosice-EVBike-36V-10Ah-cerna.html?cur=1 (291 eur)
    alebo
    (liion lahka a velka kapacita)
    http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Akumulatory/Baterie-pro-EV-kola-do-ramu-EVBike-36V-13Ah.html?cur=1 (327 eur)

    Osobne mam danu sadu s LIFEPO4 a jedina vec co mi je (momentalne na prekazku ked ma ex-zena vyhnala z domu) ze tahat to (dokopy cca 24kg) do bytu po schodoch na X-tom poschodi je dost neprakticke (v pivniciach sa casto kradne) a preto na dane ucely som si musel zelektrizovat skladaci bycikel.

    (BTW-Ak by mal niekto o danu 1,5rocnu sadu v 26“ rafe(mozno i bez rafku) najazdene cca 600km pripadne zaujem aj s 7koleckom+7polohovym klikacim preradovacom mozno by sme sa vedeli dohodnut.)

    #5388
    pufli
    Účastník (Participant)

    LuboN – prevažne len do prace sem tam mesto, park, trocha šliapať môžem, 100kg. Sila na pedálovanie by bola, ale ma zavzdušňuje. (problém s alergiou s stroškou astmy)

    zoomer – Sada EVBike 36V/500W + LiFePO4 ma zaujala aj skôr, ale mám obavy či nebudú mať pripomienky tý čo nám pomáhajú a chránia nás.

    Torque arm – Ten treba dať na obidve strany ?

    #5390
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ak nie sú kopce, aj 250W sprevodovaný motor s nejakým tým ledabolo šliapaním na jazdu stačí (vyberal by som nejaký skôr s vyšším krútiacim momentom a nižšou rýchlosťou, aj tak je legálna prípomoc len do 25km/h.) Tej EVBike sade by som vytkol veľkú hmotnosť motoru v prednom kolese, osobne by som tam nič väčšie než malý sprevodovaný motor nedával. Mám v zadnom kolese 6kg motor a predstava že by som ho mal v prednom kolese ma desí. Vyjsť na obrubník alebo zvládnuť nejaký ten schodík bude radosť. Navyše ja mám pri tej hmotnosti motoru výkon 1500W, a dávať takú ťarchu kôli 250W mi nepríde dobrý nápad. Navyše sprevodovaný motor bude mať aj lepšiu účinnosť a pri jazde s vypnutým motorom nekladie odpor. Pre zadané použitie nemá regen brzda moc význam a tak priamy hub ide mimo hru.
    Torque arm by som dal určite, ak za jazdy motor s kolesom vyskočí z vidlice ide o život. To by som neriskoval ani náhodou. Takže jeden určite, dvomi sa samozrejme nič nepokazí.
    Je otázka kedy začnú naše bicykle zelených pánov zaujímať, nejakú dobu to ešte asi moc riešiť nebudú, a navyše momentálne nemajú ako zistiť aký výkon to má. Takže pri „kultivovanej“ jazde by to zatiaľ nemusel byť problém. A tak by do úvahy ešte prichádzala aj verzia malého sprevodovaného motoru s 360 alebo 500W. Rozmerovo aj hmotnosťou sú veľmi podobné. Výkon určuje RJ, takže nie je problém na nich jazdiť len s 250W ak by na to prišlo.

    #5391
    uzivatel
    Člen

    Torque arm – Ten treba dať na obidve strany ? pri 250W nemusis a ak mas zeleznu vidlu tak aj 500W vydrzi – myslim , vsetko zalezi od zatazovania a hlavne style jazdy. Ak je problem aj zdravotny ja by som volil potom urcite motor zprevodovany ako pisal LuboN lebo ma volnobezku takze ak nepouzivas motor tak kladie minimalny odpor, rekuperacia sice nieje mozna ale na 5+5km to nema zmysel a zadruhe zprevodovane hub msu omnoho mensie / tvaria sa mensie/ takze aj nasich prislusnikov budes menej drazdit. napr 500w/36V velkost ako 250W http://www.ecotech.cz/sk/elektrobicykle-motory/

    #5394
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ten torque arm je tam tiež pre zamedzenie vyskočenia osky z vidly, nie len že by to vidlica nevydržala. Každopádne to výrazne zníži šancu poruchy a úrazu.

    #5395
    uzivatel
    Člen

    nechcem sa priecit ani hadat lebo viem ze Torque arm je super a LuboN ma prvdu ale na druhej strane najdi aspon 3 bicykle seriovo vyrabane 250W s Torque arm. Myslim ze nenajdes ani jeden.

    #5396
    uzivatel
    Člen

    este mam jeden typ pre PUFLI
    http://automix.atlas.sk/novinky/827749/takto-vyzera-najjednoduchsia-konverzia-na-elektricky-bicykel
    vsetko v jednej kocke 750W a montaz za 5minut…cenu tu pisu 350 dolarov
    no ked som pozeral original web tak tam uz svieti 1300 dolarov co je absolutny nezmysel za nieco take

    #5402
    pufli
    Účastník (Participant)

    Baterku mám jasnú – kúpim tú LiFePO4.
    Tento motor vyzerá sľubne http://www.ecotech.cz/sample-product/elektromotor-500w-36v-s-prevodovkou-do-predniho-kola-pro-diskove-nebo-celistove-brzdy/
    len čo je to za značku a obchod.

    Tej na začiatku uvedenej 250W sade chyba niečo ku šťastiu ?

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 17 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.