Ja by som odporučil asi Bafang BBS 1 250W. Tuto kolega to má a je s tým spokojný. http://teslabike.online/forums/topic/stredovy-pohon-evbike/
Do hub motora by som nešiel, 250W hub bude asi iba na záťaž.
Treba si ešte rozmyslieť akú pílu zvoliť a tiež kazetu. To myslím je popísané v tom príspevku.
Tak čo sa baterky týka, LiFePO4 sa neoplatí na víkendy, takže nejaká Li-ion. Kapacita nemusí byť veľká, 30km s príšľapom by mala zvládnuť aj bežná 36V/10Ah (pre motory nad 250W by som vyberal dostatočne prúdovo dimenzovanú). Vzhľadom na hmotnosť a skutočnosť že do kopca sa bude jazdiť asi pomalšie (kôli ostatným členom) by som sa priklonil skôr k stredovému motoru. Na takéto jazdenie by mohol vystačiť aj 250W model (aj keď zvážil by som aj výkonnejší, rozdiel v cene už nie je veľký a do budúcna to môže byť výhoda). Lacnejšou alternatívou by mohol byť sprevodovaný malý hub motor, ale tam treba dať pozor pri pomalšej jazde do kopca aby sa neprerial. V bežných stúpaniach s príšľapom by to zvládať mal. Aby mal rezervu volil by som asi nejaký 400-500W model. Za týchto okolností by asi nevadila ani verzia v prednom kolese (lacnejšie, jednoduchšie, nezabudnúť použiť záchytné ramienko krútiaceho momentu).
Ja som toho nazoru, ze ked mas jazdit s manzelkou a detmi a chces trosku aj slapat, tak Ti uplne staci stredovy motor 250W. Nech to nieje drahe, je to legalne, dlhy dojazd. Nemali by byt pri takom vykone problem s mechanikou… Napr. aj tu sa priamo taky motor predava: http://teslabike.online/produkt/sada-so-stredovym-motorom/
K tomu baterku 36V. Zbytocne kupovat silnejsi motor na vylety s rodinou… Aj tak budes s prehladom najrychlejsi a najsilnejsi s tym motorom 😉
od strujni.bicikl v Sob Jan 10, 2015 3:14 pm
Bestsellerm medzi elektromotormi na bicykel boli v roku 2014 stredové pohony.
Tí majetnejší si môžu dovoliť kúpiť motory od firmy Bosch. Ide o motory, vyrábané v Číne pre nemeckú značku Bosch, takže sú zákazníci presvedčení, že ide o vysokú kvalitu prevedenia. Nie je to však úplná pravda, keďže s týmito motormi boli viaceré problémy. Okrem iného boli celé výrobné série stiahnuté z predaja, keďže nemali tesnenie a dostávala sa do nich voda. Bicykle s týmito motormi sa predávajú v relácii 2500-3500€.
Proti Boschu stoja o niečo lacnejšie, jednoduchšie, ale zároveň rovnako dobré motory s podobnými parametrami, ktoré sa predávajú pod značkou BAFANG alebo 8FUN. Ide o japonské motory, ktorým vypršal patent, takže ich okopírovali podnikaví Číňania.
Existujú 4 typy týchto motorov, odstupňované podľa výkonu: 36V/250W, 36V/350W, 48V/500W a 48V/750W.
My sme skúšali základný model 250W a môžem zodpovedne vyhlásiť, že neexistuje potreba za iným motorom. Tento motor má spomedzí všetkých typov najnižšiu spotrebu, počas jazdy vyvíja výkon až 700W a zvláda bez problémov všetky bežné stupáky. V kombinácii so 6-stupňovou prehadzovačkou sme zvládli 18% stúpania na dvoch najrýchlejších prevodoch: 6 a 5. Vôbec nebola potreba podraďovať. Maximálna rýchlosť jazdy bola 30-35km/h, pri použití väčšej rozety to môže byť aj viac.
Montáž motora je jednoduchá, motor je absolútne tichý, čo je príjemná zmena oproti nábojovým motorom. Navyše, riadiaca elektronika je zabudovaná priamo v motore, takže je montáž rýchla, jednoduchá a čistá. Treba len pripojiť batériu.“
zdroj: http://www.e-bike.sk/forum/
Neverican, těm kecům o tom že 250W motor dá výkon 700W není možné věřit. Kvalitní bosch má nominál 250W a max výkon 350-400W. Kecy o nekvalitě boche jsou z říše zbožných přání.
Na svých cestách jsem potkal více jak 20 majitelů těchto motoru a neměli ani po 4 létech provozu žádný problém. Jen jednomu přestala fungovat volnoběžka, motor byl velmi rychle vyměněn v rámci záruky.
Že s tím (BBS1) vyjeli 18% stoupák (jak asi byl dlouhý 10m?) na 5a 6st je taky dost neuvěřitelné.
Papír snese asi všechno jak vidět.
I 720W motor měl problémy se stoupáním 13% 500m dlouhém a to v poměru tác 32z a kazeta 34z, bylo to sice bez šlapání ale i když bych tomu pomohl tak nanejýše 150W.
Je třeba tyhle články brát s rezervou aby jste nakonec nebyli zklamání že to tak není.
Doporučuji všem přečíst tento článek od matadora v oblasti e-kol Aleše Linky
A jeho další člájky.
Tento kolega je ten který mně kdysi převědčil o tom že správná cesta elektrifikace kola je jen středový pohon. Jsem rád že jsem ho poslechl.-)
Motor nevlastním, obchodníka nepoznám. Neviem preto posúdiť či je to pravda alebo nie. Na ten článok som naďabil v nedávnej minulosti, a kedže pivnicek spomenul totožný motor aj predajcu tak by to mohlo niekomu pomôcť pri rozhodovaní.
RE: Tento kolega je ten který mně kdysi převědčil o tom že správná cesta elektrifikace kola je jen středový pohon. Jsem rád že jsem ho poslechl.-)
Keď sa bavíme o cene/výkone/spotrebe/váhe je stredový pohon bezkonkurenčné riešenie. Najväčší problém je len reťazové ústrojenstvo, ktoré má svoje výkonnové limity. Preto som zvedavý na pivnickov DH stroj, akú bude mať životnosť reťaz/kazeta.
Čím je nižší výkon prestavby, tým väčšie výhody má stredový pohon. Pre výkony do 750W je to úplne jasná voľba. Naopak vysoko výkonné prestavby v rádovo kilowatoch a vyššie narážajú na viaceré problémy a nie je prekvapením, že tu dominujú priame hub motory. Tretím možným riešením sú stavby stredového motora s jedným vlastným reťazovým prevodom na ľavej strane.
ahoj, dúfam, že mi romanca prepáči, že mu tu píšem, ale zaujala ma táto téma prestavby pre začiatočníka. Tiež sa v tejto dobe zahrávam s myšlienkou prestavby môjho bicykla na ebike pomocou sady a ako tu čítam, v podstate ste väčšina zástancom len stredového pohonu, ktorý ako píšete je naj medzi epohonom. To je ale asi najdrahsia varianta prestavby, čiže cena cca 900,-€. Osobne som sa obzeral po sade rádovo okolo 600,-€ aj s aku. Natrafil som na sadu 750W + 36V/10Ah LiFePO4 do zadného kolesa.
týmto by som sa rád spýtal na vaše skúsenosti a rady s pohonom v zadnom kolese a 750W motor.
Tu mas stredove motory cyclone za 600,- Dolarov komplet aj s baterkou: http://www.cyclone-tw.com/order-3chain.htm
Stredovy motor ma mensiu spotrebu o 30% oproti diskovemu v kolese. Dalej diskovy je v pomalej rychlosti slabucky. Na vykon potrebuje urcite otacky. Stredovy si sprevodujes ako potrebujes – do rychlosti, alebo do pomala na tazky teren…
Tu je nejaká linka na efektivitu rôznych pohonov. Hub motory majú v priemere možno dvakrát vyššiu spotrebu. Myslím, že to čo dokáže 750W hub zvládne aj 250W stredový pohon s polovicnou spotrebou. http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=6615
Záleží tiež aký povrch/terén chceš jazdiť. Po prevažne rovinatej ceste je určite aj hub motor vhodné riešenie.
Ja teraz jazdím v lese prevažne na 100-120W. Zvolim správny prevod a s dopomocou stredového motora sa dostanem všade. Samozrejme keď chcem ísť 40km/h už je to 700W ale to je už o niečom inom, tam už hrá rolu veľa iných faktorov.
Nezabúdajme, že existuje kategória sprevodovaného hub motora. Najmä v oblasti nízkych výkonov má lepšiu účinnosť ako priame hub motory a cenovo je to tá najlacnejšia varianta. Do kopca vďaka vnútornému sprevodovaniu je na tom ako niečo medzi priamym hub motorom a stredovým pohonom. Vďaka voľnobežke nekladie odpor pri jazde s vypnutým motorom a hmotnosť je pri 250-500W jednotkách nižšia než stredový motor. Pokiaľ na tom nejde jazdiť 120kg jazdec do terénu, alebo na asfalte do kopcov bez príšľapu, je to najekonomickejšia varianta ktorá určite stojí za zváženie.
Kto sa bojí nylonových prevodov a 250W mu je na smiech nech si pozrie toto za 159€: http://www.eride.me/eproducts/motoren/#cc-m-product-9641108599
je to pod názvom „Hill Climber“
má oceľové prevody so šikmými zubmi v olejovom kúpeli… čo viac by sme za ten peniaz chceli 🙂
PeterS, ak chceš dostať rozumnú radu namiesto názorov komu z nás sa tu čo páči, prosím napíš viac údajov o sebe (hmotnosť, ochota/schopnosť šliapať do pedálov), o tom ako a koľko chceš jazdiť, aký terén, dĺžky výletov, lebo inak nie je na základe čoho správne čokoľvek doporučiť.
LuboN, nechcel som moc zapisovat tuto temu, predsa len ju zakladal romanca, len ma zaujímal názor niekoho, kto sa tomu venuje, ja som absolútny amatér.
Moja váha ide cez 120kg, za čo vdacim v posledných rokoch prave znizenemu aktivnemu pohybu vdaka kardio problemom, skrátene povedane, ani lekari mi nedoporucuju zvysenu aktivitu a zataž. Z tohto dovodu by som rad nieco spravil aj pre seba a nasiel nejake schodne riesenie dojazdu do prace na bicykli namiesto auta, jedna sa o rovinu, asi dve strmsie ale kratke stupania (na hrádzu pri Váhu), denne prejdena vzdialenost cca 13-20 km, podla trasy.Schopnost slapania do pedalov je nizsia, ale zas nechcem celu vzdialenost prejst bez slapania. A ak by sa mi to osvedčilo, tak nejaké kratšie výlety nevylučujem. Len momentálne som v štádiu, kedy idem „nakuknúť do neznáma“.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 57 )