prestavba pre zaciatocnika

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 57 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4921
    dusan
    Účastník (Participant)

    Niekedy tie najekonomickejsie verzie môžu byť tie najdrahšie 🙂

    #4922
    PeterS
    Účastník (Participant)

    to je pravda, preto sa ani nepozeram po nejakych 250/24V , skor som pozeral na vykon motora a ako som pisal uz vyssie, zaujala ma tato sada:
    http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/10-1-Sady-set-akumulator/0/5/268-Kit-750W-36V-10Ah-LiFePO4-nabijecka

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom PeterS.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom PeterS.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom PeterS.
    #4926
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ja mám niečo podobné tiež od E-pohonu – MagicPie v zadnom 26″ kolese. Oproti sade z toho linku má Magic trochu vyšší krútiaci moment a trochu nižšiu maximálnu rýchlosť. Na 36V batériu to jazdí 30km/h. Vzhľadom na hmotnosť by som doporučil skôr ten Magic.
    Skúsil som to hodiť do simulátora, stúpania do 5% to zvládne hravo, 5-10% už treba pedálovať (k tým 10% celkom dosť) a strmšie kopce by som s tým asi neskúšal s tými zdravotnými problémami jazdiť. Samozrejme ak má kopec 50m a dá sa pred ním dobre rozbehnúť, nebude to problém vybehnúť.
    S 48V batériou to ide cez 40km/h a stúpania to zvláda lepšie.
    Pre jazdu prevažne po rovine + malé stúpania a mimo zlý terén to je použiteľné riešenie.

    #5069
    PeterS
    Účastník (Participant)

    Magic-Pie v 750W prevedení nemajú, tak som sa rozhodol pre uvedenú sadu, tento týždeň prišla a akurát teraz cez víkend som ju poskladal a spojazdnil môj prvý e-bike, neskôr poobede pôjdem na skušobnu jazdu, tak som velmi zvedavý, či sa inestícia oplatila.
    Pre nováčikov ako som aj ja a bolo mi hned pri kúpe poradené, že sada nie je všetko, čo bolo treba dokúpiť.Samozrejmosťou bol nový plášť s dušou, plášť je vybavený nejakou vrstvou proti prepichnutiu(sam som zvedavý, kedy príde prvý defekt), potom som musel doplniť zadné koleso s emotorom o 7-kolečko, keďže na starom kolese bolo 8kolečko a nakoniec ešte aj páčky radenia, lebo som mal staré radenie spoločne s brzdami na jednom úchyte. Inak je pravda, že sa dá táto prestavba spraviť aj v bežnom domácom prostredí, len treba trošku zručnosti.

    #5071
    uzivatel
    Člen

    PeterS sa rozhodol , no mozno precitaju iny co chcu zacat…..Ono hovorime a piseme, vykon, lepsi v kopcoch, stredovy vdaka pouzivaniu prevodov bike zvlada lepsie kopce, viac drzi akumulator….ano vsetko pravda….
    Ja mam hub motor v zadnom kolese fun8 750W a mam aj na druhom bike stredovy 1.6kW.
    Napisem len jedno, z ineho sudku bez ohladu na efektivitu ci vydrz alebo porovnanie… hub motor je tichy az extremne voci cyclone stredovy, nenapadnejsi…Stredovy 1.6kW na najlahsiom prevode vie aj postavit na zadne / v miernom kopceku ked clovek mykne rukou blbo/ podoba sa to zatahom skor na motorku ako bicykel. Je hlucnejsi, udrzhbovejsi, moze spadnut – zaseknut sa – roztrhnut retiazka bike ako aj pohonu, prehazdovacky vrzgaju, radenie v kopci pod zatazou tiez kumst…jasne jasne, technicky zdatny stangasti daju prednost tomuto …ale 90% ludi chce prave, ticho, jednoduchost a nenarocnost. Nastavit PAS na 1 az 5 a krutit pedalmi…ved su na bicykli:-)
    PS: nezabudajte na policajtov a zakon…..aby blazni nevymisleli daku habaduru…zakon jednoznacne pise do250W !!!

    #5084
    PeterS
    Účastník (Participant)

    Neda mi ako len súhlasiť so SFSF ohľadne PS:legislatívy do 250W….

    K dnešnej prvej jazde na ebiku, som absolútne spokojný, ako písal LuboN, do kratšieho kopca treba trosku viac prišliapnut, ale nič hrozné, v pohode som zvladal, na rovine som ani miestami nemusel využívať motor, v klude som si pedáloval, prešiel som cca 20km bez zadýchania, čo bolo naposledy pred viac ako 7rokmi. Manželka za mnou nestíhala a to je čo povedať, vyskúšala si aj ona jazdu na ebiku a chce aj ona:), časom, keď budem mať viac najazdených km a odsledované spôsoby a problémy takéhoto jazdenia, tak určite budem uvažovať aj nad podobnou sadou pre ňu, ale ako je písané vyššie, určite pôjdem do 250W varianty, predsa len má polovičnú váhu mojej a bude jej určite stačiť.
    Čo sa týka hlučnosti, som prekvapený, ake je to tiché, teda aspoň mne sa zdá, viac bolo počuť volnobežku na zadnom 7kolečku.Jediné, čo mi príde ako mínus, je hmotnosť, všetko je to na zadnom kolese a ostala trošku slabšia zadná brzda, to ešte musím doladiť.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom PeterS.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom PeterS.
    #5091
    LuboN
    Účastník (Participant)

    PeterS: Prvá jazda je vždy zážitok 🙂 Prajem hodne najazdených kilometrov do sezóny!
    Tú zadnú brzdu by som odporúčal posilniť regeneračným brzdením, mne prišla RJ štandardne s vypnutou regen brzdou tak som ju napojil na pc a nastavil nejakých 75%, pri tom nastavení mi to brzdí od cca 20km/h a vyššie, pri dlhších väčších klesaniach to krásne udrží rýchlosť do 25-30km/h bez použitia mechanických bŕzd… Pri nastavení na vyššie % to začne brzdiť pri nižšej rýchlosti – treba si odskúšať čo komu najlepšie vyhovuje.

    #5092
    LuboN
    Účastník (Participant)

    SFSF: Je v tom veru kus pravdy, a napriek určitým výhodám stredového pohonu hub nevyhynie 🙂 Jednoduchosť a robustnosť (+ticho a regen) si vždy nájde svojich priaznivcov 🙂 Asi najlepšie by bolo mať v stajni oba typy. Plánujem sa k tomu niekedy dopracovať 🙂

    #5098
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Zaujimala by ma jedna vec. Nieje mozne na velkom HUB motore (napr. 8kW crystalite) mat volnobezku a pri potrebe regeneracie regenerovat napr. nejakym tlacitkom? Ak ho nestlacim, nech len volne — plavam a ked ho stlacim, tak pribrzdujem rekuperaciou? Ci ako to funguje? Resp. existuje na hub volnobezka vôbec? Alebo som stale v zatazi a ked pustim plyn, tak motor sam brzdi?

    #5099
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Veľké priame hub motory nemajú voľnobežku, motor sa s kolesom neustále točí. Keby neboli nejaké tie vírivé prúdy a magnetické sily vznikajúce principiálne a nedokonalosťou konštrukcie, bolo by to celkom jedno a točil by sa ako obyčajné ložisko. Takto to ale v praxi vďaka stratám pri otáčaní naprázdno kladie malý odpor, čo je pri jazde len pedálovaním cítiť. Rôzne motory majú tento odpor rôzne veľký, nie je to zas taká katastrofa, bežne jazdím aj bez plynu, navyše človek si na to zvykne, ale je to samozrejme rozdiel oproti voľnobežke alebo obyčajnému bicyklu. Regeneračné brzdenie sa aktivuje buď brzdovou páčkou, alebo aj nejakým iným tlačítkom (ja mám oboje – pri dlhých zjazdoch zapnem tlačítko a veziem sa ako keby som kolesami šiel v mede). Funguje to tak, že RJ pulzne skratuje vinutia motora podľa PWM signálu, a naindukované napätie vyššie než napätie vytvárané točením motora spätne cez mosfety (mosfet v opačnom smere funguje ako dóda v priepustnom smere) vytvára prúd do batérie. Energia vrátená do batérie + straty pôsobia mechanicky ako brzdná sila na koleso.
    Ak by mal hub motor voľnobežku ktorá by sa dala zapnúť/vypnúť, bolo by to super, lenže to je mechanicky problematické a zaručene by to bolo slabé miesto motora. Asi najlepšie riešenie by podľa mňa bolo navrhnúť hub motor tak, aby sa straty pri otáčaní minimalizovali na najnižšiu možnú úroveň (to by však vyžadovalo zložitejší geometrický návrh a použitie drahších materiálov.)
    Osobne vidím budúcnosť hub motorov perspektívne, pokiaľ bude kapacita batérií rásť nebude až tak dôležité akú to má účinnosť a potom už len stačí zlepšiť chladenie ktoré je momentálne na úrovni „žiadne“ pri bežne vyrábaných motoroch. Samozrejme aj stredový motor bude mať svoje uplatnenie tam kde jeho výhody budú predčiť nevýhody.
    Inak jedna zaujímavosť na záver, BLDC motor (je jedno či stredový alebo hub s voľnobežkou či bez) majú z princípu najvyšší mechanický výkon pri 50% účinnosti. Z toho vyplýva, že ak si na stredovom motore navolím prevod tak, aby som dosiahol maximálny mechanický výkon (napr. v snahe ísť čo najrýchlejšie), nebude to veľká sláva, lebo 50% budú straty do tepla čo nepoteší ani baterku ani motor. Ľahko to môže viesť k rýchlemu prehriatiu. Pre tieto motory je pri určitom výkone potrebné, aby aby mali určité otáčky (a na to je potrebné určité napätie). Pokiaľ dám ťažší prevod, získam väčší výkon, ale už za cenu nižšej účinnosti. Je teda vhodné udržovať motor pri záťaži vo vysokých otáčkach.

    #5107
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    diky za obsirne vysvetlenie …

    #5112
    PeterS
    Účastník (Participant)

    LuboN, vdaka za prianie, aj druha dnesna jazda bola zazitok, kedze mame v meste Trenčín pravidelne zapchy, včera mi autom trvala cesta domov cca25minut, dnes na ebiku s prehladom necelych 10min. Čo sa týka regeneračného brzdenia, bude v mojom prípade asi vypnuté v RJ, trebalo by ho nastaviť. Je tu niekto z TN, čo by mi to vedel nastaviť?

    #5113
    LuboN
    Účastník (Participant)

    PeterS: Ak sa nikto nenájde, ja som ochotný, ale som až pri Martine a cestu nadol nemám… Posledná možnosť je dokúpiť programovací kábel…

    #5122
    PeterS
    Účastník (Participant)

    LuboN, vďaka za ochotu, počkám chvíľku, či sa nenájde niekto bližšie k TN, ak nie, asi ťa oslovím, radšej nech to nastaví niekto, kto tomu rozumie, ako by som mal kúpiť kábel a narobiť viac škody ako osohu.
    Chcem sa spýtať na stojan bicykla, nemám momentálne žiadny, ale zišiel by sa mi, keďže zadok je dosť ťažký, máte nejaké osvedčené, nech niečo udrží? či stačí bežne dostupný?

    #5123
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Stojan by bol ideálny taký s dvomi nožičkami, videl som to niekde na fórach, ale kde sa to dá zohnať netuším… Bežný s jednou nôžkou neviem či to udrží, ono to nie je nič moc ani pre obyčajný bicykel…

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 57 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.