LuboN : mimo temu …si pisal o minimalistickom designe v elektopohonch na bike…v teme dusan 48V 450W
tu je link …vsetko je vyrobene a zevraj aj fabian Cancellara vybabrava …mrkni
Ahojte. Aj ja uvazujem o prerabke mojho kellysu viper 30 na elektro hub. Ak mi mozete poradit, je lepsie kupit hotovy kit napriklad EVbike 500-750W, pripadne si pockat na magic pie remerx, alebo to kupit po castiach a nekupovat zbytocne lcd a tak dalej?
Dik.
Jaro
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 5 months používateľom chefo.
Chefo, nevieme nič o Tebe, ani Tvojich potrebách a zvyklostiach v súvislosti s jazdením. Bez informácií nie je možné poradiť vôbec nič. Prosím pozri si v tomto vlákne na základe akých údajov sme riešili vhodné elektrifikácie a napíš nám o sebe a svojej predstave čo najviac. Potom sa Ti pokúsime poradiť.
Ahoj, v prvom rade diky za ochotu :). Trochu som sa o celej problematike uz bavil s chlapcam na mtbiker fore. Ak to mozem zhrnut, bicykel vyuzivam denne. Je to moj jediny dopravny prostriedok. Okrem vozenia vlastnej vahy velmi casto prevazam aj tazke veci, mam urobeny prives a tazne a podobne. Hocikedy ma je mozne vidiet s 50 kg cementu, pripadne miesackou na privese :). Okrem pracovneho vyuzitia nabeham cca 2000 kilometrov vyletov sezonne. Byke vyuzivam celorocne, ci je sneh, ci je leto. Preto by som chcel aspon na tie vylety a dochadzku na robotu trosku dopomoct. Ked som si to uvazil a popocuval rady inych, vyslo mi, ze potrebujem nieco lacnejsie, s cim si aj uzijem trochu zabavy. Prv som si chcel zaobstarat magicpie 1kW. To je ale dobre len pre zadne koleso, kde sa mi velmi nechce do prerabky pastorkov a prehadzovaca. Viac sa mi paci varianta 500-750w motora v prednom naboji kolesa, ktore je kedykolverk mozne odpojit, vymenit za obycajne koleso a zapojit za bike prives a tahat cokolvek bez strachu ze spalim motor. Spekulujem nad EVBIKE 36V/48V 500/750W PŘEDNÍ 26″. Tak to by bolo o mne. Diky za kazdy tip aj ked asi uz som rozhodnuty.
Nazdar, silný/ťažký motor v prednom kolese je asi najhoršie riešenie, a verím že so mnou budú súhlasiť aj ostatní tu na fóre (pre ilustráciu by som spomenul bezpečnostné riziko – uvoľnenie kolesa alebo zlomenie vidlice, obtiažnu manipuláciu a nabiehanie na obrubníky a pod., šmyky končiace pádom, prehrabovanie pri jazde do strmšieho kopca. Na daný účel by som odporúčal buď ten MagicPie do zadného kolesa (vydrží hodne a má výborný krútiaci moment pri vcelku nízkej cene, a viem kde sa dajú zohnať skrutkovacie viackolieska až do 10-kolieska, je to pohodlné bez potreby veľa radiť) alebo stredový motor (napr. bafang 750W – slabší nie – pri vhodnom radení to odvezie všetko aj do kopca, je to síce drahšie, zato ale asi najuniverzálnejšie riešenie pre prácu aj odych, je to ľahšie a netreba riešiť nič s kolesami). Zvýšenú pozornosť by som venoval výberu batérie, pri výkonoch okolo 1kW už väčšina predávaných batérií nevyhovuje a to aj napriek tomu že papierovo podľa výrobcu áno, pointa je v tom že ak ide batéria na hranici svojich možností vplyvom starnutia a opotrebovania sa predčasne dostane do stavu kedy bude parametrami nevyhovujúca a potom už nasleduje rýchly pád. Ideálne by batéria mala byť schopná trvalo dodávať 2-násobný prúd než je trvalý maximálny prúd riadiacej jednotky. Minimálne by tam mala byť aspoň nejaká rezerva.
chefo: Ahoj. Jenže ona ta výměna kola není vždy zase tak jednoduchá. Matice musíš pořádně dotáhnout a je docela žádoucí tam mít záchyt momentové reakce motoru a to taky demontáž komplikuje. Lepší je tedy mít dvě kola. Další možnost je mít motor, se kterým můžeš jezdit v pohodě i bez jeho použití. Takovým motorem je převodový motor s volnoběžku. Pokud chceš pohon na předek, tak to bude spíš na silnice než někam do terénu. Taky promysli. Jako všechno to má svoje pro a proti.
Dakujem chlapci. Apropo, neexistuje nejaky motor, ktory ma vykona okolo 500w a ma volnobezku? Viem, ze akykolvek sprevodovany motor ma tendenciu sa pokazit ci uz je to opotrebovanim prevodov, alebo zhorenim, ale predsa len este som take nieco nenasiel. Sam by som bol tiez vdacny rieseniu na zadnom naboji. LuboN: mohol by si mi poslat link, kde by som zohnal tie skrutkovacie viackolieska tak aby som ich tam dostal 8? DIk. Jaro
Super. Vidim, ze existuje toho viac ako som myslel. Po porade som sa zatial prerozhodol 😀 na tento 500w motor s volnobezkou a jednotkou lcd displejom . K tomu toto skrutkovacie 8kolecko . Bateriu idem este popozerat. Ak to takto vyjde, tak by to splnilo moze ocakavania pomoci po rovnejsich cestach a aby som nemusel hore kopcom skladat / pretlacat sa s motorom 🙂
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 12 príspevkov - 46 až 57 (z celkového počtu 57 )