Jeden užívatel ebiku mi poslal mail má nasledovný problém myslím že sa to tu bude hodiť
Poskladal som ten svoj e-bike.Ale nejde na 100%.Ked s bicyklom stojim
na mieste a pridavam plyn ny rukoveti pri určitej polohe kolesa
nereaguje a netoči koleso.Ked vsak bicykel rozbehnem tak zotrvačnostou
sa koleso toči a ten mrtvy bod tak necitit.Avšak citim že niečo nie je
vporiadku akokeby pri pridavani plynu niečo vibrovalo a brzdilo
bicykel.Napriklad ak zapnem klučik do aktivnej polohy a nepridavam
plyn evidentne tažko sa mi kruti s pedalami,ked pridam plyn ten odpor
sa strati avsak sa dostavia už spominane vibracieChcem sa spytat
vyzera to tak akokeby jedna štvrtina kolesa -magnety nedostavali
elektomagneticky impulz a vtom mieste je koleso mrtve.
1.Nie je to tym že jeden Hal -kabel je prerušeny resp jedna hal-sonda
nedostava signal s riad. jednotky .
2.Išiel by bicykel s prerušenym hal-kablom resp bez jednej hal-sondy?
3.Nemože byt chyba v riad jednotke?-nejaky tranzistor odpaleny?
Ja si myslim že jeden hal-kablik može byt prerušeny lebo tie boli pri
poruche potrhane……avšak sa mi nechce rozoberat rotor bez
konzultacie s vami………lebo tie hall-kable boli prerušene vo
vnutri elektromotora.
A ešte mi poradte ako mam rozumiet tej scheme čo ste mi poslali,lebo
ja mam 3 hrube droty a štyri tenke a na tej scheme nevidim 7
drotov…………
Ešte raz dakujem………a pozdravujem
Motor zatial necháme tak ale nevylučujem chybu ani v nom , viete može byť aj mechanická chyba napríklad poškodené vynutie ložiško, niečo skrivené.. a podobne
Riadiacu jednotku najlepšie otestujete tak že skúsite inú , tu však pravdepodobne nemáte, ak ano tak ju môžete skúsiť.
K hall senzorom túto chybu musíme vylučiť ako prvú lebo potom rozoberať dobrý motor a podobne nemá zmysel a mohol by sa len pokaziť
Tri hrubé by sme zatial nehali tak to sú silové do motora (tam by byť chyba nemala)
Vy mi píšete že idú iba štyri tenké do hal senzorov mám skúsenosti že ide 5 káblikov to je dôvod prečo asi aj nerozumiete schéme proste sa to nezhoduje
Ja mám značenie hall káblikov takéto
Červený + 5V
Čierny – 5V
Modrý- signál z hallu 1
Žltý – signal z hallu 2
Zelený-signál z hallu 3
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 5 months používateľom teslabike.
Chybí podstatné údaje a to co je to za motor a co je to za řj.
Jen tak z popisu bych se taky přikláněl k poruše hallových sond pokud tedy nepoužívá PEDELEC.
Podobné chování (vibrace) jsem zažil u crystalyte HS ale ten nemá hall sondy.
Je to moj problem s E-bike je to činsky bicykel Huricane vyroba cca 2009r a problem vznikol tak ze mi natocilo kable hlavne aj halll….došlo k pretrhnutiu hall kablov vo vnutri kolesa …motora len tak sme otvorili viacmenej neodborne motor a pospajeli sme hall-drotaty….neviem či neboli poskodene aj sondy……tie su v kolese-motore?Co ked jeden hall kabel je este odtrhnuty……išiel by bicykel? točilo by koleso?
Motor je 250W v prednom kolese napajanie 3x12V olovene aku.
zaregistroval som sa “ chemik“ aj som tam niečo dopisal ja som mal mechanicky pretrhnute kable-tenke a to vo vnutri motora a neviem či su vsetky dobre spojene a či nebola poskodena sonda ja tomu nerozumiem neviem co vsetko je v riad.jednotke a čo je v kolese v motore,lebo motor sme mali otvoreny a hall kabliky boli prerusene vo vnutri tak sme ich spojili.Aky je vaš nazor…..rozobrat spoje a po jednom kabliku pripajat a čo sa bude diat………..lebo ak bicykel pojde aj bez jedneho hall- kabliku tak by to mohlo byt že niektory nie je dobre spojeny…..a preto bicykel vibruje…..a citit určity odpor pri kruteni ked je napojeny.Ked je klucik odpojeny odpor pri kruteni a vibracie sa stratia…….dakujem za reakcie „chemik“
Skusme vylúčiť tie hall dalo by sa poslať fotku alebo toho konektora z riadiacej jednotky ? .. odtial sa odrazím lebo potrebujem si naozaj overiť kolko ide do hall senzorov káblov a lepšie ta budem navigovať „čo a ako spojiť “
Vykonáme potom test ktorý ukáže či je to v tých halloch
a tam sa rozhodne .. čo dalej ak by to bolo iba v tých halloch tak je to super horšie by bolo keby je niečo mechanického pôvodu niečo skrivené …
Ja som riešil zatial len 2 alebo všetky tri odpálené hally , jeden som neopravuval (ono je to rovnako zle) ak boli odpálené 2 tak motor iba cukal ak som ho nastavil na „dobré miesto“ tak sa pohlo trochu viac…ale to je jedno naša uloha je zistiť či sú hally dobré , pošlite foto konektoru a nech môžem poradiť ako vykonať test hall senzorov..
Zatial nič neni treba odpájať poškodený kábel alebo vadný hall zistíme tým testíkom , ak by ste aj postupne odpájal a zapajal hall tak riadiaca jednotka nezapojený hall vyhodnotí ako vadný a tým pádom zlý…takže sa nič nezistí
Možno riešenie bude odpojiť všetky hally niektoré riadiace jednotky vedia aj bez hall senzorov .. ale podmienka je aby boli kompletne odpojene od riadiacej jednotky, nie len jeden..zväčša majú samostatný konektor..
Zasielam fotky s rozobrateho motoru,ja som tam nemal žiadny konektor-kabel tam bol napevno pripojeny musel som ho rozrezat a tak rozobrat koleso. Drotiky po prerezani kablu som tiež odfotil-aj ked je rozmazane-vidiet tam 3 plus 5tenkych ,zasielam aj celkovy pohlad na e-bicykel fakt tie drotiky su 3 su hrube a 5 tenkych-hall .Po rozrezani som ich spojil spojkami a zaizoloval…….bicykel ide ale ako uvadzam vyssie v uvode nie na 100% trochu trha.Ked vsak vypnem klucik a tocim bez motoru necitim ziedny odpor v kolese.Ked dam klucik do start polohy a krutim bez pridania plynu tu citi odpor a nieco v kolese slabo tuka a ked pridam plyn bicykel ide ale vybruje s nim…….vy hovorite ze ked odpojite 2 hall kable tak uz neroztoci koleso.Mne sa zda ze ja mam este jeden kablik preruseny alebo poskodenu hall sondu-ako to zistit ….len mam obavy ze je to vovnutri motora…..dakujem za odpoved
PS-podotykam ze počiatočny problem vznikol tym ze sa mi vo vidlach zacalo tocit cele koleso lebo bolo uvolnene ja som to nevidel v noci a natocilo cely kabel a doslo k pretrhnutiu hall kablikov vovnutri kolesa…….
Obrázky sú vidieť až po príhlasení (odpoveď na otázku ktorú ste mi mailom)
Podme sa zamerať na hall káble tie tri hrubé sú silové zatial o nich reč nebude.
Hall káblov je 5 tenkých s foto niečo matne vidím 🙂 takže naskôr si ujasnime farby
červená +
Čierna –
Zelená , žltá ,modrá sú signál
Tipol som správne farby ? (aby sme sa ujednotili a nedošlo k omylu , je možné že kábliky majú iné farby )
Skúste odmerať multimetrom na konektore z riadiacej jednotky červený a čierny malo by tam byť 5V
Najriskatnejšia časť opravy je zapájanie káblikov s tejto diagnostiky
+- sa spojí s červeným a čiernym drotom (červeny + a čierny -) treba si dať pozor aby sa nespojili do skratu lebo môže sa poškodiť riadiaca jednotka
na 1000 ohmový odpor sa dá do série led dioda tá sa musí dať v správnom smere pripojte ju na farebné kábliky
treba si dať pozor aby sa to neskratlo s čiernym alebo červeným
Dioda pri otáčaní kolesa musí blikať ak svieti alebo nebliká tak je vadný hall senzor
Spoje hall senzorov zmeriate tak že multimeter si nastavíte na pípanie alebo odpor jeden hrot na hall snímač a druhý na konektor zmeriate tak celú trasu , no je treba otvoriť motor..
Inak mám obavy že to bude chyba mechanického charakteru ak niečo tuká , možno by pomohlo dať dekel dolu a pozreť sa nato keď je otvorený ho spustiť … v tomto prípade moc nepomôžem
zatial tolko .. ak máte otázočky tak vám ich rád zodpoviem je to lepšie ako odpáliť hall senozory
klepanie v kolese a trhanie je citit len ked kluč je v aktivnej polohe-ak tocim naprazdno bez elektriky nič neklepe….ak vsak otocim klucikom citim klepanie a ked pridavam plyn tak mi to vibruje……strati sa to ked bicikel roztočim do vacsej rychlosti……
To bude asi mechanická závada , napadá ma ešte že pri demontáži mohla byť poškodená časť vinutia , potom motor nerozkladá silu rovnomerne, to pomerne ťažko zistiť bez rozobratia , lebo aj keď je vinutie poškodené má stále nizky odpor (za predpokladu že fázové vinutie netvorí jeden hrubý drat ale viacero tenších)
Hall senzori ste si preverili ?
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 13 príspevkov - 1 až 13 (z celkového počtu 13 )
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.