No tie panasonicy by sa mali standardne nabijat 4h, nie som si isty ci by som mohol pouzit 10A nabijacku.
Neviem ako pri tvojich LiPo bateriach ale pri 18650 by som nabijanie 12A resp vyssie, vobec ani neskusal.
Napriklad aj Qulbix pise a odporuca nabijach ich baterie (samsung 20A) max 10A nabijackou, a aj to ti sposobi znizenie poctu nabijacich cyklov na 300-400 max…
Teda ako som to spravne pochopil, no nie som odbornik.
to neviem tiez nejak som to nestudoval pri Li-ionkach… Inak ak sa ti to nebude chciet stavat tak mam jeden kontakt na Poliaka co robi spickove baterky.
a nie je problém s nabíjaním ani s kapacitou… Jeden článok sa normálne nabíja 3A a vybíjanie znesie 30A… To sa v reáli ani nedá dosiahnuť keď tam bude 12p 🙂 Takže životnosť by mohla byť pekná nakoľko by to malo veľkú rezervu.
Na starom bajku jazdím vyše 3 rokov modré 5Ah turnigy 20C (spolu 14s/10Ah) a keď som nedávno meral kapacitu boli skoro ako nové… Ani vnútorný odpor zatiaľ nejak moc nenarástol. Asi polovicu času som to jazdil na 30A RJ a druhú na 50A. Nabíjam 7A (0,7C) a mám už v prepočte cez 400 plných cyklov… Takže predimenzovať a vydrží to…
LuboN
Urcite sa na to radi pozrieme, az sa mi to nechce verit, ved Mysiak to ma v Qulbixe 140.
Tie Koniony vyzeraju dobre, ale myslim si ze tie LG HG2 su rovnako dobre, ci?
Myslis si, ze 20S14P by sa do Qulbix 140 vosiel? Podla mojich prepoctov je dimenzia akurat 30x14x20 …
rch, rám 76-ky je zrejme na to dosť veľký len zvnútra zavadzajú tie matičky bočných krytov. Tak som navrhol ich vybrať a dať vyrezať laserom taký lem čo sa na ten otvor zvonku nalepil a v ňom sú závity na skrutky krytu aby vnútri nič nezavadzalo. Takže teraz ide využiť kompletne vnútorný priestor bez obmedzení, lebo tie multistary sadnú presne na šírku rámu a tie matičky to kazili.
Ak by som skladal batériu z 18650 navrhol by som ju ako skladačku z niekoľkých kusov nepravidelného tvaru, potom by šlo navkladať cez ten otvor pohodlne šialenú kapacitu a myslím si že aj batéria by bola mechanicky odolnejšia. Ako jeden kus je to už dosť veľké a ťažké a tým asi aj zraniteľnejšie.
Inak do 76-ky sa v jednom kuse cez otvor zmestí myslím 21s/12p 18650 (cca 3kWh). Neviem aký veľký je otvor na 140-ke, ale ak nie je menší malo by sa tam potom zmestiť 2x toľko ako do 76-ky…
mysiak, hej mám tú novú 2017 verziu skúšal som to so 7-mimi kusmi 4s/16Ah viac som poruke nemal a vyzeralo že by to snáď šlo… Dnes/zajtra by som sa k tomu mohol dostať tak dám potom foto… BMS by som tam rád zmestil tiež, je to malé a tenké a ťahať tie káble niekam by bolo šialenstvo.
Mysiak, LuboN
Co si myslite o poskladani bike z em3ev.com? Uz som videl celkom dost ludi ktori odtial zlozili a boli spokojni, napriek tomu ze to je cina… Vraj aj tie ich baterky su dost kvalitne…
Cenovo to je to dost zaujimave…
A maju plny sklad nahradnych dielov ktore vraj dost promptne pri reklamaciach posielaju…
LuboN
Neskutocne 🙂
A kadial pojde kabel do riadiacej jednotky? A ako tie vsetky kable poprepajas dokopy….?
spominal si nejake BMS, aj to sa tam vsetko mesti?
Este by som sa spytal, ake opatrenia robite aby tie Lipoly nevybuchli, resp sa nenafukli alebo nezhoreli… Ja sa toho strasne bojim a to je jediny dovod preco chcem ist do 18650… Resp dalsi je to nabijanie, mysiak sice napisal ze sa to nabija v pohode, ale ja som zatial u vsetkych videl kopec kablov, kopec nabijaciek, bocny kryt dolu a hotova elektraren…
Da sa to cele spravit aj tak, ze bike je cely zatvoreny, a ja mam 1 nabijacku s jednym kablom, ktory zastrcim do ramu a nabijam?
LuboN- pekne sa ti to pomestilo, zelam ti jednoduchu instalaciu kabelaze, vidim ze to bude masaker.
Rch- na LiPo musis proti nafukovaniu pouzit sklovlakennu kompresnu pasku na stiahnutie. Co sa tyka vybuchu tak pri Li-ion je to riziko mozno o 10% nizsie. Ale videl som asi rovnake mnozstvo videi horiacich Li-ion ako aj Li-pol. Cize tam je jedina moznost nepodcenit montaz a vsetko skontrolovat viackrat, hlavne spravne nadimenzovat a pospajkovat koncovky, nech nemas skrat. 200A z tych baterii dokaze zvarat kov 😉
Ja som minul na material kabelaze nieco cez 100€ a robil som to cisteho casu mozno aj 72h. Urcite sa pri tom vela naucis co to o spajkovani 😀 😀 😀
Ja nabijam ako pises jednym kablom a nabijackou… Ziadne rozoberanie sa nekona. Zdroj/nabijacku som tu postol minule. Dobre to funguje s Adaptto kontrolerom. Pri inych je to zlozitejsie ale myslim ze este minimalne jeden vyrobca kontroleru umoznuje taketo nabijanie.
rch, miesta na káble aj BMS tam ostalo dosť (BMS je tenučký plošák asi 15cm dlhý). Vpravo dolu je nad spodnou baterkou dosť miesta na káble aby prešli dolu do priestoru kde sú kľuky. Tam ide odspodu dierou aj kabeláž z RJ. Od zadného kolesa je ďalšia diera ktorou ide kábel k motoru. Jediná výzva bude pozapájať všetky konektory v tom spodnom priestore, ale tak nie je to zas tak malé a ak urobím všetko na akurát malo by to ísť. Nakoľko rozpájať tam niečo na ceste by bolo prakticky nemožné (museli by sa komplet vybrať všetky baterky) budú pri motore konektory na jeho odpojenie pre prípad že treba dať koleso dolu.
Aby LiPo nevybuchlo a nehorelo treba dodržať pár vecí. Príliš nevybiť, neprebiť, mechanicky nepoškodiť a pokiaľ možno montovať tak aby mali určitú kompresiu na plochu sáčkov (nie zboku ani od konektorov/od konca). Ak to niekomu horelo, dymilo alebo buchlo, na 99% podcenil niečo z tohto. Navyše od modelárov, ktorí tie batérie preťažujú a žmýkajú na max, v e-biku sú zaťažované veľmi mierne čo výrazne prispieva k bezpečnosti aj životnosti.
K Tvojej poslednej otázke – ide to tak urobiť, máme to tak mnohí a funguje to bez problémov 🙂
Ak by si potreboval pomôcť s návrhom a káblami tak daj vedieť, prípadne to môžem celé poskladať na komplet…
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 271 až 285 (z celkového počtu 336 )