Ešte ma napadlo že systémy s Adapttom sú ako stvorené pre LiPo, nakoľko tam je plne nastaviteľné BMS čím sa odstráni riziko prebitia a podbitia, a tiež umožňuje rýchle nabíjanie silnými serverovými zdrojmi čo sa dá plne využiť tiež len s LiPo. Ak teda je v poriadku kabeláž a mechanické prevedenie, riziko je minimálne. A na rozdiel od kompaktných Li-Ion batérií je možné si všetko skontrolovať aj manuálne nakoľko všetky vývody z článkov sú k dispozícii. A samozrejme priebežne všetko vidno na displeji Adaptta.
LuboN
trochu som prepocitaval spotrebu podla udajov od Mysiaka.
A vyslo mi, ze na mojich 80km pohodovej jazdy, by som potreboval tych Multistars 16Mah 15+ kusov, predpokladam zapojenych 5P3S. Lenze to robi 21kg cisto len baterie, takze asi predsa len asi pozliepam 18650… pretoze tam ta vaha bude cca 16kg+- co je max odporucane qulbixom (17)…
Alebo sa mylim?
rch, na jednej strane nechcem spochybňovať skúsenosti iných, na druhej zase moja spotreba je omnoho menšia, aj keď je pravda že si trochu prišliapnem a idem naplno tak medzi 50-55km/h. Na moju 1650Wh batériu mi vychádza takto dojazd 60-70km (a to rátam s niečo menšou kapacitou pre istotu). Asi nekladiem vetru veľký odpor lebo som chudý (aj keď zase vysoký). Plášte mám vpredu schwalbe black jack 2,25″ a vzadu maxxis holy roller 2,4″, motor Mxus 3k turbo 4T, RJ Magic 30A (cca 1500W) obyčajná žiadny sínus… Ono asi veľa utrobia aj tie gumy, mal som predtým vzadu CST BFT 2,4″ a cítil som sa ako traktor na diaľnici… Po výmene to bola už paráda…
Neviem akú účinnosť by som mal s Adapttom, tam je aj veľká šanca na nie optimálne nastavenie a to potom spotreba ide hore, a tiež ak sa používa OVS. Mne to vychádza tak, že na jazdu rýchlosťou niečo cez 50km/h treba za normálnych podmienok 20-25Wh/km. Samozrejme niekto iný na inej mašine môže mať iné čísla. Možno by nebolo zlé si to aj nasimulovať na http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Nakoniec ešte taká myšlienka, keďže spotreba rapídne rastie s rýchlosťou, či nie je lepšie jazdiť o pár km/h pomalšie a mať dostatočný dojazd aj s menšou, ľahšou, lacnejšou a dostupnejšou batériou…
Pre jazdu cca 50-60km/h by som volil ako motor ten mxus 3k turbo 4T, ide veľmi ľahko a má vynikajúcu účinnosť. Do qulbixu sa zmestí aj s 10-rýchlostným kolieskom. Na tie rýchlosti bude treba tak 1-2kW a pri takej záťaži sa moc nezahreje, úplne stačí.
mysiak, a neťaháš za sebou náhodou naloženú vlečku??? Lebo to je nenormálna spotreba, maximálku tam máš 50km/h a priemer 34… Rád by som videl tú jazdu, lebo toto neuverím… Na takú jazdu by sa mi aj 20Wh/km zdalo nejak moc… Máš to určite dobre nastavené? Ja keď som montoval prvé adaptto nešla dobre autodetekcia a to malo potom spotrebu jak hrom a hrialo motor…
Ahoj LuboN, niekde som sa dočítal v tvojich odpovediach, že bývaš niekde v Martine resp. pri Martine. Som úplný nováčik v elbike. Dal som do horského bicykla motor 48V750W Bafang/8fun BBS02B a už mi menili RJ ale až v Poprade. Podľa tvojich odpovedí sa mi zdá, že si odborník. V prvom prípade mi písal dispay error 30H, teraz napísal error 30H a po chvíli nato error 12H a bicykel nejde, stále už len error 12H.
Daj nejakú radu resp. kontakt.
Ďakujem.
Táto odpoveď bola upravená pred 7 years, 2 months používateľom mino.
Na ES fóre som zistil že Adaptto zvykne hriať motor viac než iné bežné RJ, a myslím že tuším čo za tým je. To by potom čiastočne vysvetľovalo aj tú zvýšenú spotrebu… Nakoľko v najbližšej dobe budem zapájať dva Adaptto kontrolery (midi a max) na dvoch rôznych motoroch (mxus 3k turbo a qs205) skúsim sa pohrať s nastaveniami a zistiť viac…
rch, a chceš to ako motorku alebo bicykel?
Lebo s tým QS205 to už moc bicykel nebude… Ak chceš veľký výkon asi by boli lepšie Lipo batérie a Adaptto…
Inak možno to čo som napísal vyznelo že adaptto nie je dobré, ale je to zrejme vec nastavení, domnievam sa že tú zvýšenú spotrebu spôsobuje PWR parameter ktorý v skutočnosti je taký čiastočný overspeed, len jeho účelom primárne nie je vyššia maximálka, ale väčší záťah pred tým ako sa maximálka dosiahne (zväčšuje sa predstih pri pridaní plynu – tým sa do motora natlačí vyšší výkon, ale pri trochu nižšej účinnosti čo jednoznačne motor viac zahreje). Bolo by treba skúsiť, či by sa hrial motor viac ako s inými RJ aj po vypnutí tejto funkcie. Možno že potom to bude narovnako…
Adaptto by som dal ako jednoznačnú voľbu k LiPo batérii, BMS rieši bezpečnosť a pohodlie a nabíjacia cievka superrýchle nabíjanie z lacného serverového zdroja.
Lubo kdyby ti zbyl čas přes zimu, mohl by jsi se rozepsat o té své nabíječce, z čehoto je, kde to sehnad, jak to propojit, prostě takový podrobnější návod jak to zbastlit.
Určitě to tu bude zajímat více kolegů.
Tak a mám nejaké info ohľadom toho qulbixu čo na ňom robím, dnes som to vážil, má to cca 55kg, takže riadna motorka 🙂
Multistary vošli aj s káblami, je to na akurát ale vošlo. Takže krásnych 2400Wh v úzkom 76R ráme. Adaptto som dal na 140A/249A, viac sa mi zdalo zbytočné lebo aj toto už dvíha predné koleso aj vo vysokých rýchlostiach… Štatistiky z dnešnej jazdy sú na obrázku 🙂
Ahoj LuboN
Pekna praca 🙂 To je az neuveritelne.
K tym statistikam, 37W / km je teda poriadne vela, este viac ako mysiak… Pri priemernej rychlosti 29kmh som cakal tak do 25… Ale zase tam vidim tych 104kmh max 🙂 (Nebal si sa ?)
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 286 až 300 (z celkového počtu 336 )