ind 640 menej sa nedalo
pwr 1,22 a OVS 2°
zajtra to otestujem a som zvedavy na spotrebu a teplotu… dnes mi to s pwr 1,58 zralo okolo 35w/h
pri pwr 0,58 to zralo 29w/h
LuboN, dik za radu. Nebolo by to zle, len ja som musel tlacit naklady co najnizsie. Isiel som do 36 V preto, lebo tie viem nabit cez moju ImaxB6ac, vyssie napatie by som musel riesit aj nabijacku, resp. pri nabijani, by som to musel cele stale rozpajat. Rozpajam packy sice aj teraz, ale len dva konektory, napojenie na nabijacku mi trva par sekund. Uz som si povedal, ze dojazdim tieto, keby som chcel vyssiu voltaz, musel by som kupovat aj nove svetlo aj plynovu packu s ukazovatelom stavu baterky. Ten mi je sice nanic, ale aj tak. Ja som sa zmestil aj so starym bikom komplet do 600 e, to tieto vase biky, len motor bol drahsi :-). Uz som teraz mudrejsi, aj bike by som riesil s 28 kolesami nie 26, zasa by to bolo o par km/h viac. Ale aj tak je to super, az na vodicov, ktori ma obiehaju na par cm, resp. ja ich, ked popri nich letim a oni stoja v kolone. :-). Horsie je to rano, uz je tma, tak chodim vysvieteny ako vianocny stromcek :-). Dik klotas, mat taky babinec doma je celkom sranda 🙂
klotas, určite by som ten rám nejak spojazdnil ak by sa mi dostal (rád zaň niečo dám, prípadne aj nejakú moju robotu na výmenu), možno pôjde kyvku narovnať, na nejaké nenáročné hopsanie tu po okolí by to asi stačilo, až by som chcel riadnu mašinu určite by som si to potom kúpil nové aby to bolo na 100%. Motor ak je len kryt rozdrbaný by mohlo ísť spraviť, asi by sa mala dať zohnať aj oska ak by bolo treba… Každopádne by som ho rád videl zvnútra 🙂
mysiak, ind by mohlo asi byť aj tých 590, ale vyskúšaj aj 640… Myslím že pwr nebolo dobré ani 0,5 ani okolo 2… Nakoniec som ostal na tých 1, to bolo najlepšie s OVS 3 a pwr 1,2 s OVS 2. Ale nemal som dosť priestoru to testovať do detailu, takže nie sú to nejaké exaktné ideálne čísla. Každopádne takto mi to išlo ozaj dobre tak som to ďalej neriešil. Som zvedavý ako Ti to pôjde.
bublifuk21, ja mám prvý bike tiež magic pie motor, s modrými turnigy 5000-kami (14s/10Ah) a tiež som to zložil za podobnú sumu. Baterky nabíjam ako celok naraz 400W zdrojom, slúži mi to už cez 3 roky a vyše 400 plných cyklov… Do väčšieho kolesa by som nešiel, prehrieva sa to potom v kopci a má nižší záber a tiež slabšie brzdí regen. Jednoznačne je lepšie zdvihnúť napätie. 14s nabíjačku má kamarát z aliexpresu dáva 7,5A a vyšla niečo cez 50€. A nič už potom netreba rozoberať 🙂
LuboN, dobre, ale ten zdroj musíš mať nejak upravený, nie, aby Ti dával presne 58,8 V, či to máš upravené cez BMS? Tak či tak by som musel meniť aj páčku plynu, svetlo, nové baterky, dokopy cez 150-200 e určite. A neviem ako by som to umiestnil. Teraz mám baterky na zadnom nosiči, mám v podstate zapojené 3 a 3 packy paralelne a tie spojené sériovo, čiže mi to dáva 10 S a kapacitu 15 Ah. To by som musel urobiť ďalší troj pack z tých 4 S a ten zasa pripojiť sériovo, ale už by som to nemal ako uložiť na ten nosič, resp. dalo, ale miesto placky by som tam musel mať kocku, čo by sa nedalo. Na rok budem musieť kúpiť novú detskú sedačku aj dozadu (zatiaľ sa vozí so mnou len staršia na prednej, každú chvílu hláška: „tato podme rýchlo“ :-)) a to by mi tam už nevošla. Čo pri dvoch malých deťoch a žene na materskej a hypotéke je ťažšie :-). Jazdím iba od mája tohto roku, momentálne atakujem 1000 km, som zvedavý ako si s tým poradí tachometer, keď ten nemá už viac číslic 🙂 a keď to prepočítam, nabíjam po každej ceste cca 25 km, ale nabíjam v podstate všetkých 6 packov, paralelne zapojených, a z teoretickej kapacity tých 6 packov 5S 30 Ah, nabijem len cca 8 Ah, čo keď prerátam, tak zatiaľ dostali len asi 10 plných cyklov. Tak verím, že tie 3 roky vydržia aspoň. Dík ale za rady, vidíš s tým 28čkovým kolesom by ma to nenapadlo, ale tak ja jazdím 95 po rovine.
bublifuk21, tá nabíjačka čo som spomínal má 58,8V takže nabíja sa priamo a hotovo. Ak by na to prišlo niekde by som mohol mať na ňu link. Baterky by som dal do trojuholníku, ak je to možné… To je najvhodnejšie miesto. Prípadne môžeš dokúpiť len 2ks 4s/5Ah a urobiť z toho 14s/10Ah. Kapacita podobná, výkon a rýchlosť vyššia, investícia malá… Páčku by som nemenil len by som nezapojil tie ledky na nej. Takže už len to svetlo…
LuboN: tak som dnes pojazdil 20km na tom nastaveni ale co sa tyka spotreby nic sa nezmenilo… teplota motora po 10km okolo 56° controler 36°
sotreba 33w/h zdalo sa mi ze pri pwr1.22 zralo viac Amperov zvysil som sat na 1.58 a zda sa mi ze sa odber znizil o 2-3A . Ale je mozne ze to nieje 100% informacia lebo fukal trochu protivietor.
nevies kde by som nasiel nejake info ohladom nastavenia toho adaptta? v manuale nieje skoro nic…
LuboN, jasné nabíjačku chápem, ale písal si, že Ty to nabíjaš cez 400 W zdroj, to ma skôr zaujímalo, lebo taký zdroj by sa niekde našiel. Inak ale keď som komunikoval s chlapíkom z toho e-pohon.cz, tak vyslovene hovoril, že tam môže isť teda len 13S, nie 14S ako píšeš Ty. Či to máš overené, že to riadiaca jednotka zvládne? Inak len tak BTW, prišli mi dnes svetlá na bike, svieti to ppč., a sú na rozmedzie napätia 12-80 V. Pribalili mi k tomu aj kolískový prepínač. Idú však z neho tri káble. Nemám to teraz ako rozobrať, že ako je to tam pripojené, ale prečo tri? Je tam čierno biela dvojlinka a hnedý. Už som zistil, že pri ON vlastne spojí tú čierno bielu dvojlinku. Ale čo som kukal 95 percent takýchto kolískových vypínačov majú 3 kontakty, ale nikde som nenašiel, ako to má byť zapojené. Žeby ten hnedý bol spoločný – a na tú dvojlinku ide zdroj so záťažou? Nemám to teraz ako premerať rozobrať, len som zvedavý 🙂
bublifuk, ten 400W zdroj je CC/CV 60V/6,66A nastaviteľný (mám ho na 58,8 a 7A), bežný zdroj nemá CC funkciu (constant current) a tak sa priamo použiť nedá. Takú funkciu samozrejme majú všetky nabíjačky Li-Ion a LiPo. Ak máš RJ Magic tak tá ide do 60V, ak máš inú tak napíš označenie ale bežne ide všetko čo je na 48V do 60Vmax čo vyhovuje pre 14s.
Kolískový vypínač často býva prepínač, stredný pól prepojí raz s jedným krajným pólom, raz s druhým. Musíš to buď premerať alebo pozrieť kam je ktorý kábel na vypínači pripojený.
Tak to teraz vyzerá že už ani svetlo nebude problém pri prechode na 14s…
Ee, toto sú predné svetlá, doteraz som chodil s čelovkou na 18650 na prilbe ako baník :-). Myslel som svetlo zadné, to je na 36 V, kupoval som ho spolu so sadou na motor. Ale z jednoduchej fyziky mi vychádza, keby som zmeral, kolko mA berie to zadné svetlo pri 36 V a potom tam jednoducho predradil spravny odpor podla R=U/I, tak aby tam ostávalo cca 42 V pri plnom nabití, mohlo by to fungovať, či?
Stále ale dumám na odpájaní baterky. Robím to stále tak, ze natvrdo spájam a rozpájam konektory. Neexistuje nejaké relé, resp. niečo, cez čo by bola prepojená baterka, na tom signálový vypínač, resp. vypínač, ktorý by spínal a rozpínal to relé a tým odpájal baterku od RJ? Všetky relé, čo som našiel tak boli na 12 V. A ja by som teda potreboval 60 V DC a min. 20 A. Dá sa niečo také niekde zohnať? Dikes.
Ak v tom zadnom svetle nie je nejaký dc-dc menič a svieti stále (nebliká) tak by to mohlo fungovať… Ak by to nešlo odporom vyriešila by to asi zenerka (dostatočne výkonná).
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 316 až 330 (z celkového počtu 336 )