Neverican, krásne zhrnuté. Môžem len súhlasiť.
Stroje ktoré staviame sú v zásade zhmotnením našich predstáv a potrieb v rámci našich možností, a tieto sú u každého z nás iné. Mnohokrát má väčšiu hodnotu cesta k cieľu než cieľ samotný, je to o realizácii a postupnom učení a zdokonaľovaní. Myslím si že nikto z nás tu nestavia komerčné modely ktorými chce zaplaviť trh, a preto nemá význam to s nimi porovnávať pokiaľ ide o predpisy a potreby väčšiny. Zodpovednosť a tolerancia ochránia majetok a zdravie lepšie ako všetky predpisy a zákony dohromady.
Klotasovo dělo je super, ale možná rozumím i „userovi“, co chtěl říct. Ano je to kompromis mezi pedelecem a elektromotorkou. Pedelec (ať už s BionX nebo Boschem, Yamahou atp.) je lehký a je to ještě kolo a tedy může skoro všude. Elektromotorka je silná, rychlá a může jen na silnici případně do terénu. Elektromotorka bude mít výhodu nižšího těžiště jezdce a je tam větší možnost měnit těžiště. No a Klotas vytvořil kompromis, který spojuje výhody pedelecu a motorky. A o tom si myslím, že silné ebike je. Podle mne je to svébytná kategorie, která má právo na život. Pak je samozřejmě otázka kde na tom jezdit a jestli pro mě konkrétně není daleko praktičtější elektromotorka a nebo pedelec.
cafte, no vcera som vytiahol bike idem chvilku popri dome a zrazu nic . prud od vypinaca ide ale uz z RJ nie . tak asi je LYenova RJ pokazena. kto mi vie nieco poradit ako ju mam omerat a co tam moze byt zle? baterky stavu maju od vypinaca prud ide potom to ide do RJ a znej uz nejde stava. plynovka nieco ukazovala odpor ci co to sme merali. aj motor robil normal stavu ked sme merali. cize jedina moznost je RJ. ale co sa tam mohlo odpalit..
je toto ono ?
poslem Lyenovi mail a potom na opravu este ze ide zima a ked to je ono nech to predimenzuje sak sme sa vozili par kilometrov a uz zhorenina ?????
To obhorené je odporový bočník na ktorom RJ meria prúd. Zjavne nie je správne dimenzovaný na prúd ktorý ním tiekol. skontroloval by som všetko v okolí tohto miesta, nakoľko to bolo zasiahnuté nadmerným teplom. Tiež by som pozorne hľadal ďalšie podozrivé súčiastky a premeral multimetrom základné veci (aj keď mosfety asi nebudú prerazené, to by bolo asi viac horelo…)
LuboN teba by som potreboval tu v BA .) . bude sa to dat opravit? a ako to ze veci prud sak sme mu pisali ze pojdeme na 66,6v ale ked sme vcera merali baterky tak tam ukazovalo tusim 75V . ale to ze to zhorelo tak skoro je zaujimave. odporovy bocnik . kolko to bude stat taka oprava a ci vobec sa bude dat.
Klotas, či sa to bude dať opraviť neviem, ono z fotiek sa toho zas tak veľa zistiť nedá… Tých 66,6V je nominál, bežne sa ním označujú batérie aj RJ, takže logicky sa predpokladá že plné napätie je vyššie. Ten bočník je síce obhorený, ale je to len kus drôtu takže pokazený vlastne nie je, nemá sa ani ako, jedine že by sa úplne prepálil ako poistka, ale to už neviem čo by muselo byť… Treba ale skontrolovať cesty na plošáku a cín v jeho okolí. Tiež je možné, že ten obhorený bočník je len následok niečoho iného…
dakujem za info, aspon vieme co obhorelo . sam som zvedavy co nato povie Lyen. ty vypadas ze sa dobre vyznas by si sa mohol nato potom pozriet ked ma posle niekam . .)
Klotas, no pozrieť sa na to môžem ak budeš chcieť, ak to pôjde môžem to aj skúsiť opraviť… Minimálne aspoň zistiť čo odišlo a možno aj prečo. Myslím že dôležitý poznatok by bol čo sa presne stalo, prípadne čo robiť/nerobiť aby sa tomuto predišlo…
dik za ochotu, uvidime co povie lyen nato ale zas zda sa mi zbytocne posielat to do USA keby si sa vedel nato pozret a aj opravit. predca si blizsie postou to mas hned doma … no uvidime ked sa nato citis tak ja budem len rad ked sa nato pozres . ja nato proste nemam to uz je plosak to uz je mini pajkovacka pod lupou a vela znalosti .)
To je fakt. Na ty proudy mrkni. A podívej se i na uvedený dovolený trvalý a maximální proud té tvojí jednotky a srovnej si to. Třeba moje Kelly má trvalý uveden 40A a maximum sice 100A ale jen 10s! Při delším čase by možná byl taky problém. Sice si myslím, ež by to měla řešit nějaká ochrana, která jednotku odpojí nebo sníží výkon, ale kdo ví jak to je.
z bateriek ide 74,9V je to 3x 22,2V 5200mAh a nabehali sme stym bikom ja neviem 200 km a ked sa mi to stalo som siel na pomalej rychlosti do 20kmh a zrazu to vyplo. ziadne vystrazne zvuky alebo nieco podozrive. Lyen zatial nic.
jednoznacne sa zas musela stat vec aby sa clovek poucil. dalsie urcite spravne rozhodnutie je zaobstarat si novy kontroler adapto mini asi bude stacit … no to je kontroler pani podla mojho gusta to co spravi z motorom je uplna lahoda stane sa uplne tichy hladky okrem toho tolko funkcii co tam to cele ma ze to snad ani neni mozne a + ten displey co ti povie uplne vsetko dojazdy a spol tam nastavovacky od vymyslu sveta co to moze vsetko sledovat nastavovat .. cize je to jasne ako facka . jezisko mozes ma prist kuknut .)) ale ten lyenov by som rad opravil nech je zaloha ale ciel je adapto ale je daleko sak 400e
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 336 )