Domov › Diskusné Fóra › Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov › Hotové elektrobicykle prerábky a koncepty › prve testy ebiku
- Toto téma obsahuje 335 odpovedí, 14 hlasov, a bola naposledny upravená pred 7 years, 5 months od
LuboN.
-
AutorPríspevky
-
11 novembra, 2015 o 5:40 pm #7274
klotas
Účastník (Participant)LuboN
caf, zajtra sa ti budem snazit konecne poslat ten kontroler len este zbehnem do jedneho takeho obchodu gme a tam im ukazem fotku a skusim vypytat odporovy bocnik ked take nieco budu mat tak ti to pribalim. a dik ze sa toho ujmes .11 novembra, 2015 o 9:06 pm #7276LuboN
Účastník (Participant)Klotas, s tým bočníkom si nerob hlavu, aj tak to mať nebudú, ten čo tam je sa použiť dá on je síce „obhorený“ ale nemyslím si že by mu to uškodilo, chyba bude inde…
11 novembra, 2015 o 9:07 pm #7277LuboN
Účastník (Participant)A ešte ma napadlo, až to budeš posielať daj to zaslať „na poštu“, doma ma aj tak nezastihnú…
2 decembra, 2015 o 9:59 pm #7316LuboN
Účastník (Participant)Klotas, konečne som sa dostal k tej tvojej RJ, tie káble sú riadna haluška… Ešte šťastie že sú tam tie štítky inak by som z toho riadne maturoval… Chcel som sa Ťa opýtať, používaš zväzky označené USB a CA? ak nie tak by som to skrátil a zaslepil, a ak to opravím navrhoval by som skôr nejaký konektor tam dať, a tiež na všetko ostatné, nech sa s tým dá manipulovať bez letovania a strihania káblov. Takisto prípadné hľadanie chyby sa neskutočne uľahčí…
3 decembra, 2015 o 10:52 am #7317klotas
Účastník (Participant)ahoj , nepouzivam to to mozes zaslepit, a tie kable su predlzene preto lebo som nechcel mat konektory vonku mimo kostru ..preto predlzene cez kostru a tam ked sa spravia konektory tak som to chcel mat .. ale ked das von konektor asi neprepchas cez diery ..neni to len tak spravit aby to bolo pekne chranene a bez konektora vonku .. a tak aby si mohol kolo vytiahnut zadne .. stymto kontrolerom to je jedno ako dopadne nech len ide ale adaptto to uz chcem nejako normalne spravit ..
aj tie baterky a bms bude tam viac miesta ked kupit tie 3x 16000mha .. a 66,6V bude mat tak isto3 decembra, 2015 o 12:02 pm #7318LuboN
Účastník (Participant)No to je jasné že by som musel vidieť kostru aby sa to dalo urobiť na akurát… Šlo mi hlavne o to že sú tie káble moc dlhé čo nie je dobré lebo to môže chytať nejaké rušenie a obzvlášť ak ani nie sú teraz potrebné. Prípadnú káblovačku a konektory doriešime ak sa to podarí opraviť aby sa to dalo jednoducho používať.
24 januára, 2016 o 3:52 pm #7440LuboN
Účastník (Participant)Klotas, pokiaľ neriešime jazdu v teréne, dojazd je závislý hlavne na rýchlosti. S tými 3x 6s/16Ah mi vychádza dojazd pri 30km/h po rovine cca 80km. Pri jazde na max. vychádza 30km. Pri 30km/h + pedálovanie to môže byť aj hodne cez 100km. 16Ah x 10C je 160A trvalý, takže ideálne by bolo špičky mať pod 80A a trvalý do 40A. To by nebolo nereálne, RJ si mal údajne na nejakých 60A max? To je cca 4kW čo by Ti mohlo stačiť, pri jazde po rovine na max by to malo brať okolo 2kW čo je okolo 30A. Ak nepôjdeš do extrému myslím si že tie Multistary by to mali zvládať. Tie baterky čo si mal mi prídu ako podfuk, jednak vidíš čo to s nimi urobilo (a to pri 30C by mali dať cez 150A trvalý a toľko si z nich nemohol brať) a vrcholne podozrivý je konektor na nich ktorý je tak do 50A.
Otázka je čo sa Ti do kastlíku zmestí, ešte by prichádzala do úvahy aj kombinácia 20s/16Ah (6s+6s+4s+4s) mal by si vyššiu maximálku a pri normálnej rýchlosti väčší dojazd.24 januára, 2016 o 4:15 pm #7441klotas
Účastník (Participant)no chcel by som nech ten motor ide na maximum ako je vyrobeny ked dam naplnu rychlost . no tie baterky doriesime neskor ja mam vtom gulas ale neviem ze ci je rozumnne tam davat viac bateriek a tym padom viac kablov to mas zas mozne rizika nejakeho poskodenia a pokazenia zazitku z jazdy . sak to doriesime ale dik za info .no a pri tych 3ch by siel pomalsie na maximalku a pri tych 4roch by siel rychlejsie ? no treba to tak spravit nech to pojde stych 3ch tak isto rychlo na max ako stych 4roch .)
24 januára, 2016 o 10:04 pm #7442LuboN
Účastník (Participant)Maximálka je daná napätím a tak pri 20s bude trochu vyššia ako pri 18s (ale nie zas o moc, vyšlo mi to 18s = 58 a 20s = 63 km/h s bat. nabitou cca na trištvrte). Vypočítané pomocou motor simulátora na ebikes.ca
Menej batérií je výhodnejšie, menej drôtov, menej konektorov… Ale len ak sa zmestia. Menšie sa dajú lepšie naskladať ale je s tým kopec roboty. Nepamätám si aký tvar má presne Tvoj kastlík, ale je šanca že lepšie sa zmestia 2 rovnaké celky zložené z 6s+4s, spolu teda 20s. Vtedy by bola vyššia maximálka aj väčšia kapacita.25 januára, 2016 o 2:27 pm #7443klotas
Účastník (Participant)este mi vrta v hlave ze kolko bude Voltov keby bolo 6S+6S+4S+4S lebo keby boli tie 3x16000mAh tak tie maju 22,2V a spolu bude ako som mal 66,6V ale hento aj som kukal 4S jedna je paradna 20000mAh ale ta ma 14,8V ale ako by to bolo s Voltami ? keby sa dalo spojit 2x16000mAh 22,2V + 2x 20000mAh 14,8V … to by bol asi zaujimavy dojazd ale boh vie ci by vliezlo vsetko a ci sa to vobec da ..
25 januára, 2016 o 7:19 pm #7444bob
Účastník (Participant)Nemůžeš spojovat baterie o různých kapacitách když dáš 1×22,2V/16Ah + 1X14,8V/16Ah budeš mít 37V/16Ah přdáš li k tomu totéž ještě jednou budeš mít 74V/16Ah.
Tobě by spíše vyhovovalo 3X22,2V/16Ah = 66,6V/16Ah a nebo 3×22,2V/20Ah = 66,6V/20Ah.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=80911
bohužel nejsou skladem25 januára, 2016 o 8:09 pm #7445LuboN
Účastník (Participant)No jasné, buď musia byť všetky 16Ah alebo všetky 20Ah. Obidve kapacity sa robia v 6s aj 4s prevedení takže je možné vyskladať čokoľvek s párnym počtom článkov od 4s nahor… Myslím si že rozhodovať bude predovšetkým rozmer priestoru pre batérie, dáme tam jedine také aké sa tam zmestia 🙂 A ak je ten kastlík hooodne veľký, možno bude rozhodovať aj peňaženka 🙂
25 januára, 2016 o 8:21 pm #7446klotas
Účastník (Participant)tie 20000mAh sa nevojde. kastlik je siroky 11cm vysoky tusim 15 a dlhy je dost … tie 16mAh sa pomestia 3ks to som za to,lebo menej kabelaze menej rizika ze sa to rozpoji alebo nieco. ale zas to bude „len“ 66,6V . nebude to proste naplne co ten motor moze dat. ale ako na vozenie to bude stacit lebo uz som to zazil a naadhera .) ja uz budem finisovat setrenie na adaptto bms a coil. uz uz sa to blizi. a potom pojdu na rad baterie. to budeme riesit nech to je ako by si si to sam sebe robil .) nech mam dobry pocit.
25 januára, 2016 o 8:41 pm #7447bob
Účastník (Participant)Taky je otázka čím a jak to budeš nabíjet, jako celek by jsi měl mít nabíječku co dá koncové napětí minimálně 75V a nebo je nabíjet každou zvlášť?
25 januára, 2016 o 9:28 pm #7448LuboN
Účastník (Participant)Ak tam bude Adaptto tak nabíjanie nie je problém, obsahuje vlastné BMS plne konfigurovateľné cez display a nabíjanie je riešené špeciálnym káblom ktorý sa pripojí na akýkoľvek zdroj s nižším napätím než je najnižšie napätie batérie (a nastaví sa koľko môže z neho brať aby to zvládol). RJ Adaptta funguje ako inteligentná nabíjačka v režime step-up takže je možné používať rôzne zdroje – napríklad 24 a 48V spínané zdroje vysokých výkonov zo serverov – dá sa za babku kúpiť použité na ebay…
napr:
http://www.ebay.com/itm/HP-Power-Supply-2000W-1U-DPS-2500AB-373701-001-384779-001-/381507175008?hash=item58d3998260:g:9WIAAOxy63FSucc4 -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Komentáre