no bola tam rezerva si myslim aj na tie 4S 20000mAh. ale +200e na baterkach oproti planu. ja uz som cca -1000e na chybach pri stavbe na ebiku .) lebo uplny amateri a nedali sme si poradit… cize komplet baterky co som pokupoval + LYEN kontroler + mrte kablov a buziriek konetorov a pipakov a neviem coho este vsetkeho.. cca 1000e – na chybach. no video je pekne .) snazil som sa aby si mal ako taku predstavu co to je zac.. dufam ze mi to spojazdnis do dokonalosti co sa nabijania a celkoveho pocitu ze nebudem sa bat chytit biku lebo nemam rad elektrinu .) lebo to uz budu zabijacke volty. aj tebe budem muset nieco dat este vela setrenia predomnou. hlavne ze nech sme spokojny vsetci .)dnes asi objednam to adaptto.prevadzal som tuke kamatarovi on ma paypal a uz by to mal mat na ucte dnes …tak sa tesim konecneee objedname adaptto. a ta predna matka na ktoru som zaostril na predstavci co vyrobil aby stiahol vidlu tak to budem muset prerobit na tensie cca tak na 0,5cm a plocha matica lebo tam pojde displey aby to nezavadzalo…
Tých voltov sa ozaj báť nemusíš, skôr je kritické dobre uložiť baterky aby sa časom nepoškodili… Rátaj tiež s tým, že nebudeme môcť nastaviť to midi Adaptto na maximum, je to príliš výkonné, bude to treba vyladiť aby bol jazdný pocit dobrý a zároveň aby príliš netrpeli baterky a ďalšie komponenty. Treba to urobiť spoľahlivé, aby si na tom bez problémov mohol najazdiť fúru kilometrov. Nikoho nebaví stále niečo opravovať a tŕpnuť čo sa kedy pokazí.
Čím viac bateriek tým lepšie, bude fajn ak tam dáme aspoň tých 5x4s/16Ah, vyššie napätie nám umožní získať vyšší výkon pri rovnakom prúde alebo naopak, rovnaký výkon pri nižšom prúde. To je pre baterky dobré. Napríklad už pri 50A dá 74V batéria cez 3,5kW čo je celkom slušné. Pri normálnej jazde okolo 1kW bude odber pod 15A a to je pre baterku úplná pohoda 🙂
no presne treba to urobit spolahlive to je ciel. baterky uchytit to uz som rozmyslal nieco tam nalepit kovove na sposob co su na ruksakoch take umele veci cez co davas pas a stahujes stym nejaky taky sposob uchytenia, dalej som chcel este obalit vnutro kastlika na bocnych stenach a spodok a co sa bude dat obalit tenkou gumou ako odizolovanie keby naahodou kabel ktory bude pod prudom aby neskrkol kastlik nahodou .. neviem ako to bude spravene najracej by som bol aby som sa toho moc nechytal ale to nebude mozne .)no a to nastavenie RJ a celeho to neham asi nateba chcem aby to slo tych 60 65kmh to by mohlo dat zoseba ale priemerna rychlost bude aj tak asi okolo 25 az 35 kmh ale to vsetko neham ladenie nateba trocha sa povozis a odhalis prve nedostatky .) a ja idem vyrobit makety bateriek tych 4S/20000
+ tam dam 2,5cm na kazdej strane na kable uvidime ako to bude. spravim video pre predstavu potom .) uz viem ze mu cinkli love na ucte tak ked sa zobudi ideme objednavat to adaptto midi + BMS to najvecie + coil 70A aj ked neviem naco to bude ale nech to je komplet .ň
toto su tie 5x 4S/20000mAh a doslova je to ohubu to je napraskane az moc lebo este z kontrolera zo spodu pojdu kable a + bms akoze hore no a plus uchytenie bateriek a celkovo neviem si to predstavit stymito tie predtym mali aj dobry dojazd oproti tym co som chcel a je tam o dost lepsi manevrovaci priestor. sak si porovnaj videa a hned sa sam asi rozhodnes do coho by si siel sam .) je tam rezerva 3cm s kazdej strany bateriek na kable akoze .
No super, tak mne sa to celkom páči, parádne využitý priestor, jak keby si to bol na ne robil 🙂 Ono moc voľného priestoru netreba, stačí ak sa všetko bez problémov zmestí, potom nič nebude hrkať a cestovať kade-tade… Berme do úvahy že ten pridaný priestor pre káble každej batérie nebude celkom plný tak ako to je na maketách teraz. Takže to celkovo bude „voľnejšie“. Táto verzia by mala o 25% viac kapacity oproti tej s 16Ah. Chápem ale, že je tam cenový rozdiel a treba tam zmestiť aj ďalšie veci. Osobne by som to zatiaľ nechal tak a batérie riešil až bude všetko ostatné k dispozícii a bude možné na 100% preveriť ako to s priestorom vyjde. Je tiež možné že bude dovtedy nejaká akcia (napr. nedávno som kúpil 4s/16Ah po 51€) a batérie vyjdú omnoho lacnejšie. Kapacity nikdy nie je nazvyš a väčšie hodnoty umožňujú cyklovať batérie v optimálnom rozsahu a zároveň mať určitú rezervu pre prípad núdze.
Napadlo ma, že batérie by sa mohli (napr. po dve a jedna sólo) obložiť Al plechom hrubým napr. 1,6mm (plocha) a 1,2mm (boky) a stiahnuť to nejakou špeci páskou alebo niečím iným vhodným, následne by sa povkladali do kastlíku spolu s nejakými „vypchávkami“ aby to tam pevne, ale trochu pružne sedelo… Nič nesmie hrkať ani sa posúvať. To sa najistejšie dosiahne rozumným vyplnením priestoru 🙂
nomozme ich stiahnut takymi plechmia potom pouzit vulkanizacnu pasku to je taka natahovacia gumena to stiahnes .)a nebudem plechova ale gumena kapsula baterkova .) a este ma napadlo ze su take peny z jednou stranpu mozes nalepit a to ked presne das taku penu a aj na kryt das taku penu a tym pritlacis ze sa nebudu hybat .. ale to su detaile uz to vymyslet . alebo ma napadlo este ako ich spojit tie baterky mozes tie plechy a potom suchy zips siroky pas a stiahnes to a bude to rozoberatelne e to sa urcite nerozpoji .) a potom peny na boky a mas vyplnene. inak objednali sme to adaptto a spol. ale oni sa ozvu cize je to este vo faze len objednavka nezaplatena predpokladam ze az v pondelok to bude ked dojdu do prace .) . no uvidime mozno sa dame aj na tie 4S/20 uvidime dojazd je dojazd ale uz stymi5x4S/16 bude dobre. apson hodinku sa snad povozim ked pojdem priemernou rychlostou
Dojazd brutálne závisí od rýchlosti a príšľapu, výletným tempom s príšľapom sa dá vystačiť aj so 100-200W výkonu a to by Ti vydržalo hooodne cez 100km takým štýlom… Pri rýchlejšej jazde okolo 30km/h s príšľapom to môže brať tak 200-400W a aj s tým by sa mohla dať spraviť 100-ka… Pri jazde v teréne alebo veľmi rýchlo to bude mať dojazd niekoľko desiatok km.
Tiež myslím že pošlú údaje na platbu až v pracovný deň, a aj tak by to cez víkend neposielali takže to je jedno.
Kluci, jen poznámku. Slabina toho klotasovo rámu je, že otevřený U nebo C profil je na kroucení mnohanásobně horší než uzavřený profil. A bohužel v části pro baterii to je právě takový otevřený profil. Je otázka, jak se to moc ztuží po našroubování víka. Ale jinak se přiznám, že se mi to líbí se zájmem tady čtu, co děláte za pokroky. Alespoň někdo. 🙂
Robikl, mne to príde že Kloťas to má dosť masívne urobené, a aj keby sa to trošku krútilo batérie budú vo vlastných pevných obaloch a obložené nejakým pružným materiálom (asi nejaká tvrdšia pena) takže by to nemalo nič spôsobiť. Bike je celopéro takže najväčšie sily pohltí pruženie. Najskôr pedálovanie by mohlo takto pôsobiť ale ja si myslím že je to dosť pevné, veď keby sa mu to ozaj krútilo už by si to bol všimol a riešil…
Robikl : to je 3mm dural lebo su rozne ale musis hladat taky ktory sa dobre zvara a ma vlastnosti a potom uz je len pre letecke ucely. a to predrazis. myslim si osobne ze to nemas sancu ohnut . org. kostra bola tenka asi 1,2mm hh proste alobal a natom skacu dole lesom … http://www.hlinik.sk/produkty/hlinikove-plechy/EN-AW-5754
LuboN : no sak neham sa prekvapit kolko to pojde ako dlho a stylom jazdy ale myslim si ze prvy to aj tak otestujes ty .) cize ked to prezije prve cesty rovnejsie potom pojdes na luku znej na lesnu cestu a sak poznas tie tvoje zakutia .) otestujes a po tvojej jazde tomu uz zacnem verit .) ze ma to nesklame v strede mini trasy co tu mame rovnej … neplanujem nejake extremne dlhe vylety prevazatko do mesta do lesa co je tu nedaleko k dunaju tiez nedaleko ,do roboty mam tam aj naspet 10km..
No som zvedavý koľko dáme maximálku, tabuľkovo má ten motor na 24″ kolese a 74V batérii 75km/h, s Adapttom by to malo ísť nastaviť aj vyššie… 100-ku asi nedáme, ale nejakých 80-90 by sme hádam mohli 🙂 Dôverujem Ti že sa bajk pri teste nerozpadne, ešte by som si chcel trochu požiť a užiť 🙂
Terény sú tu na výber, možnosti takmer neobmedzené… Už len tu okolo dediny mám k dispozícii od poľnej cesty, lúky až po lesnú zvážnicu a nejaký mini-trailík…
Ak dokončím môj nový bajk, môžeme niekam vyraziť aj spoločne každý na svojom a poriadne to otestovať 🙂
.)) ked to pojde 60 – 70 to uplne stacit .) no sak dufajme ze to vydrzi normalne ako ma … tesim sa na pondelok a potom budem dlho cakat klasika az pride balik .)potom tam vlozim makety a BMS a uvidime ako bude priestor ale tie 20000mah to bude dost napraskany kastlik .) ale dojazd bude tak ci tak zaujimavy na moje jazdenie … a este ma napadlo ze videl som ze si skladaju baterky aj stych sulcov.a to si mozes spravit baterku uplne na mieru po celej dlzke vyske kastlika ale neviem ci to je lepsie ako Lipol.
No z tých valcových 18650 je to jednoznačne drahšie a neporovnateľne prácnejšie. Bez bodovačky to nejde rozumne pospájať, niklový plech ktorým sa to spája je tiež dosť drahý a zle sa zháňa. Preto väčšina používa Lipo. Výhody sú snáď o niečo vyššia bezpečnosť a možnosť lepšie vyplniť priestor, obzvlášť ak je nepravidelný alebo nie je pravouhlý. Pri vyšších výkonoch musí byť batéria z 18650-tiek dostatočne veľká nakoľko tieto zväčša majú len 3C a tie čo majú viac zase nemajú tak veľkú kapacitu.
Inak čiste teoreticky ak nemáš kastlík dostatočne široký aby doňho vošli 2ks 18650 vedľa seba (cca 14cm vnútorný rozmer) tak to celé nemá moc zmysel lebo by si vyplnil aj tak len niečo vyše polovice.
este som si teraz vsimol ze poznamky ze pisu o PAS a to druhe ze dva kable navyse ze on off alebo kluc ale ja mam spraveny hore ten odpajac bateriek co ty nato . ?
no a uz sa ozval aj Alex a chce vedet ci bank alebo paypal.. zaplatime zajtra rano. ale bolo by dobre vedet co tie poznamky znamenaju ci to tam mat alebo nie .
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 106 až 120 (z celkového počtu 336 )