rekuperácia

Označené ako: 

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Autor
    Príspevky
  • #2555
    JanoZ
    Účastník (Participant)

    má niekto skúsenosti s rekuperáciou ?

    #2556
    teslabike
    Keymaster

    Ahoj z rekuperáciou nemám skúsenosti chystám sa otestovať bionx ale to až najskor za také 2 mesiace. Sú tu ludia ktorý majú crystalyte motory sú to priame a podporujú rekuperáciu vedeli by sa presnejšie vyjadriť svoje skúsenosti

    čo konkrétne by si chcel vedieť o koľko predlži dojazd alebo niečo iné ?
    zo skúsenosti iných je rekuperácia dobrá na šetrenie brzd no spätné nabíjanie batérie sa pohybovalo 5-15% pričom to boli skôr nižšie hodnoty. Oplatí sa ju mať v kopcoch.

    #2612
    JanoZ
    Účastník (Participant)

    u predajcov som sa stretol so zatracovaním rekuperácie, ako zo zbytočnou vecou, preto ma zaujíma, čo na to ľudia, čo majú s tým skúsenosti.
    na rovine, logicky nemá zmysel, ale pri turistke môže citeľne predĺžiť dojazd, alebo v meste ako je BB, kde bývam.

    neraz som sa stretol s veľmi divným názorom ľudí, napr. keď som kupoval plastové okná a chcel trojsklá, tak ma presviedčali, že je to zbytočné.
    však moja skúsenosť zo zimy, keď som mal zhodou okolností, vedľa seba dvoj a troj sklo bola až šokujúca. pri -15 bolo dvjsklo do hora mokré a od 1/3 dole zamrznuté a trojsklo malo dole asi 1cm orosený pásik.
    názory sú jedno a skúsenosť druhé…

    s pozdravom

    Zsolnai

    #2627
    teslabike
    Keymaster

    Myslím že je to dobré uvažovanie v kopcoch… sériozné meranie som na internete nevidel, predajci motorov s volnobežkami hovoria že rekuperácia je marketing a podobne..Osobne sa chystám otestovať bionx no to bude až za 2 mesiace alebo až na jeseň kedy už sa bude blížiť konec sezóny , ale či to budú nejaké smerodatné vysledky aj pre ostatné motory ? ..to neviem ..

    Ak by som do kopcov nezvolil stredový motor viz. cyclone ale hub motor išiel by som do crystalite , je to veľký priamy motor a dolu kopcom by šetril brzdy tým že by kládol odpor.
    Možno by vedeli roman alebo bob povedať o rekuperácii viac mali crystalite motory ktoré to dovolujú

    Skúste sa ich spýtať tu:
    http://teslabike.online/crystalyte-3525-ht-romanove-skusenosti-iii/

    Osobne mám bafang ktorý je sprevodovaný , zatial ťaha dobre od marca som najazdil 1600 km
    No do kopcov je to tiež o batérii lepšie ak má vyššie napätie a je kvalitnejšia…

    #2680
    bob
    Účastník (Participant)

    Osobně jsem rekuperaci příliš nevyužíval jelikož těch kopců do kterých jsem se dostal nebylo mnoho:-)
    Faktem je že z kopečka to šetřilo brzdy ale až při rychlosti nad 30km/h.
    Když se mně podařilo nechat vyvézt na nějaký kopec tak návrat energie při sjezdu byl opravdu zanedbatelný.
    Bionx to má údajně pořešeno lépe.

    #2843
    roman
    Účastník (Participant)

    mal som motor s rekuperáciou, ale nepacilo sa mi to, lebo to velmi silno brzdilo, tiež odpor pri šlapani bol citelný, ak už bola baterka vybita.žeby sa volako dobila, som nemal pocit.ak si z bb anechceš to len po ceste, kup si riadny stredový pohon.odporucil by som cyclone alebo gng . napatie 48volt min 25A prud vytiahne ta to vsade

    #2858
    JanoZ
    Účastník (Participant)

    to musí byť šialený výkon, lebo 250 W temer stačí. miesto rekuperácie sa mi po čase zdá byť lepší variant mať dve batérie.

    #2861
    teslabike
    Keymaster

    Tak to maš recht , aj ja uvažujem o dvoch batériach .. alebo lepšie sa zastavit nekde v šenku a opytat sa či si možeš nabiť za jedno euro 1L kofoly + 50km daľší dojazd sa mi zdá féér 🙂 ..

    ja im vždy hovorím že nabíja sa to ako mobil a zežere to za 1 cent elektriny… 5:0 dovolili nabit keby nedovolili dovolia druhí..

    #2893
    JanoZ
    Účastník (Participant)

    myslím, že druhá batéria ma oslobodí od pokukovania na indikátor ku koncu cesty. jedna batéria mi vystačila zatiaľ na celý deň, ale čo ak nie. druhá dáva väčšiu slobodu a tiež, že môžem batériu vybiť až na dno, a tým aj využiť plný cyklus nabitia. verím, že el.bic. čaká veľký boom a v podnikoch pri cestách si s toho môžu urobiť slušný biznis. veď jedno € za nabitie nieje veľa pritom elektromer natočí pár centov.

    #2894
    teslabike
    Keymaster

    teraz som nahodil prídavnú batériu z bionxu na stred , váhu ani necítiť , no kapacita neni nejaká skvelá , batéria už je asi stará …
    No ale čo chcem napísať je to podobné ako píše jano , naložil som jej zdatne a zabudol doma nabíjačku , tak prepol na druhú baterku a doviezol sa naspäť …

    Skoro každý deň stretnem jazdca na elektrobicykli , to pred dvomi rokmi nebolo..

    #2895
    bob
    Účastník (Participant)

    Ja přepínám mezi třemi aku, 2 kusy 15Ah/36V lipolky (skládané nové).
    1 kus li-mn 18Ah/36V z linergy třetí rok v provozu.
    Tak mám jistých 45Ah pro dálkové jízdy.

    #3278
    Borda
    Účastník (Participant)

    Mam cinsky set od EVbiku s 500w 36v motorom v predom naboji.
    Rekuperacia sa aktivuje pri rychlosti cez 30km/h.
    Koleso kladie vacsi odpor a blika indikator stavu nabitia baterie.
    Bateria je do ramu tiez od EVbiku.
    Aby sa rekuperacia aktivovala kopec musi byt strmsi,skratka treba nabrat tu spravnu rychlost.
    V meste prinos nevidim,no na vyletoch s nejakymi dlhsimi zjazdami by sa dojazd mohol predlzit.
    Tolko moj subjektivny nazor.

Zobrazuje sa 12 príspevkov - 1 až 12 (z celkového počtu 12 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.