Ročné skúsenosti s Magic Pie3

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Motory Ročné skúsenosti s Magic Pie3

Označené ako: 

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 1 až 5 (z celkového počtu 5 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4684
    peterkalin
    Účastník (Participant)

    Čau e-bikeri,
    takto pred rokom som začal uvažovať o e-biku: potreboval som sa dostať do práce nie autom, pretože v pribratislavských zápchach (Kalinkovo-Rovinka- BA-17km) mi to trvalo 40-60 min! Chcel som niečo, čo by mi ozaj helflo, takže 250W-ka sa mi zdala pomalá a nechcel som sa pri tom potiť. Našiel som si trasu popri Dunaji – 20km. Dlhšia, ale krajšia a bezpečnejšia. Po mesiaci zvažovania som sa rozhodol pre vstavbu MagicPie 3 do môjho horského CTM-ka. Uznávam, že to nie je ideálne, ale nechcel som ďalšie investície. Ide o 1000W priamy motor MagicPieIII (Goldenmotor) v zadnom kolese, 12Ah batéria lifepo4 48V, riadiaca jednotka v motore. Zmontovali mi to Šikulovi chlapci v Tišnove za Brnom (E-pohon). Pre takých laikov ako ja, ich vrele odporúčam, aj keď je to cudzina. Mal som plán najazdiť aspoň 2000km, aby sa dalo hovoriť o akej-takej návratnosti tak po cca 3-4 rokoch, čo očakávam ako životnosť batérie. Bohužiaľ minuloročné počasie + zopár týždňoviek mimo BA + moja pohodlnosť (vzhľadom na odžitých 42 rokov) mi hodila len 1300km. Kašlať na to, no musím povedať, že pre doteraz „občasného cyklistu“ to je celoživotný zážitok a teším sa na ďalšiu sezónu. Bežne som jazdil tak 35-38/h. Tých 12 Ah (s príšľapom) mi tých 20+20km vydržalo v pohode. Len asi 3x som si posledné 2-3km dopedáloval sám, aj to len preto, že som to pred koncom nechal frčať samé tak cca 42/h. Pri takej rýchlosti sa totiž na MBiku šliapať nedá. Takže cesta do práce mi trvala cca 38-40min, pretože prvých 16 km mám dunajskú hrádzu a zvyšné 4 km sú po Blave, kde je to už pomalšie kvôli doprave. A to bol presne môj cieľ. Dostať sa do a z práce na jedno nabitie. Dúfam, že kapacita batérie mi cez zimu výrazne neklesne, pretože inak ma čaká každodenné prekonávanie odporu priameho motora, čo sa síce dá, ale nič moc. Potom by som radšej zvážil batériu s vyššou kapacitou. Takže ak niekto budete chcieť 48V 12Ah, tak na 40 km po rovine na jedno nabitie = v pohode. Aspoň prvý rok. Mám len obyčajný cyklokomputer, žiaden E-merač, zatiaľ to stačí. Tekže celková BILANCIA 2014: 1300km, cestovná rýchlosť 35-42/h, 1 defekt, inak kopa spokojnosti. Všetkým, čo zvažujú presedlať z auta na e=bike vrelo odporúčam, nejde ani tak o tie minúty, či ušetrenú naftu, ako o radosť z pohybu, aj keď pri 48V minimálneho 🙂 Dovtedy som tie minúty presedel v káre, takto aspoň trocha rozhýbem svalstvo. Kilometrom zdar!

    #4690
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj, sdilim tve nadseni. Jezdime s Magic pie 2 asi 3 roky. Pouzivame ho jinak nez ty, ale taky dobry. Namontovan na sjezdovem kole se zdvihy 200/200mm, baterka 72V Lifepo4 15 Ah, ridici jednotka Kelly 6 kW. Jezdime vyhradne v terenu, nekdy zajedu i do prace 🙂

    #4691
    teslabike
    Keymaster

    To som rád že máš takéto dobré skúsenosti , zvolil si dobrú baterku .. neboj cez zimu neklesne kapacita stačí mat v chladku (nie v mraze) a polo nabitu .. a 2015 ti prajem vela štastných KM

    #4737
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Vyzerá to že MP3 s internou jednotkou je dobré riešenie pre takýto druh prepravy, nemá dôvod sa prehriať ako by tomu bolo v kopcoch a ťažkom teréne. Pri vysokých rýchlostiach má motor dobrú účinnosť a na rovinke si vystačí zhruba s polovičným výkonom na udržanie max. rýchlosti. Občasný rozbeh po zastavení trvá krátko na to aby sa niečo viac zohrialo.
    Ja mám MP s externou RJ a mám na nej teplomer, pri bežnom jazdení sa ani nezohreje. Mám ju umiestnenú na ráme tak, aby na jej chladič prúdil vzduch, strana s konektormi je chránená Al krabičkou. Horúca bola len raz, keď som šiel strmou lesnou cestou niekoľko minút na plný výkon pri rýchlostiach okolo 10km/h. To už nie je nič moc pre hub motor a s integrovanou RJ by som to určite neskúšal. Asfaltové stúpania do 10-12% zvláda s príšľapom úplne hravo a v peknej rýchlosti.
    Inak odporúčam si tam nahodiť aspoň modelársky wattmeter (cca 15€ na ebay), potom budeš vedieť koľko Ah si spotreboval a už nikdy nebudeš musieť šlapať posledné kilometre bez motora 🙂

    #4774
    peterkalin
    Účastník (Participant)

    Dík za radu, obzriem sa za niečim takým, 15€ nie je kapitál..

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 1 až 5 (z celkového počtu 5 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.