Domov › Diskusné Fóra › Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov › Batérie a nabíjačky › solarne nabijanie ebajku
- Toto téma obsahuje 19 odpovedí, 8 hlasov, a bola naposledny upravená pred 9 years, 11 months od
Hacked By KholilXploit.
-
AutorPríspevky
-
26 apríla, 2015 o 6:31 pm #5650
Hacked By KholilXploit
Účastník (Participant)zdravim bajkerov,
Ako by to asi malo vyzerat‘ keby som chcel svoj ebajk nabijat solarnymi panelmi? Urcite to zacne panelom a skoncii to mojou baterkou.. Ale co vsetko este musi medzi tym byt?
Ma s tym niekto uz skusenost? Cenova navratnost takejto investicii?
Baterka ma 36V a 15,75Ah.
Ps: odkedy je ebajK mojim jedinnym dopravnym prostriedkom, je to vidno aj na spotrebe v domacnosti…
Vdaka26 apríla, 2015 o 7:48 pm #5653Miro
Účastník (Participant)V prvom polroku 2014 som robil evidenciu spotreby elektrickej energie počas nabíjania 400Wh batérií Bosch. Nemám úplnú istotu aká je cena jednej kWh, lebo z faktúry som sa nevedel vysomáriť. Po telefonickej informácií by mala byť cena 1 kWh / 0,166 €m. Napríklad v júli 2014 sa u nás prešlo 1647 km a batérie boli na nabíjačke spolu 243 hodín a spotreba bola 19,6 kWh. Z toho vychádza cena spotrebovanej el. energie 3,254 €. Spotrebu som meral prístrojom Eumig PM300. Batérie sú na nabíjačkách väčšinou v noci a vypínam ich až ráno, takže celkový čas nabíjania by bol určite kratší. Preto si myslím, že by nejaká solárna nabíjačka bola asi dosť drahá investícia, ale možno sa mýlim…
26 apríla, 2015 o 9:55 pm #5657LuboN
Účastník (Participant)Solárne systémy majú dlhšiu návratnosť aj keď sú využité na maximum, v tomto prípade by využitie bolo podstatne nižšie čiže z ekonomického hľadiska je to asi nenávratné… Navyše cez noc by sa asi baterka solárom moc nenabila, takže by to znamenalo mať ich viac (aspoň dve, takže ďalšia investícia), alebo mať samostatnú batériu na skladovanie energie a následne z nej nabíjať (takisto nemalá investícia)
27 apríla, 2015 o 10:00 am #5658zoomer
Účastník (Participant)najlacnejsie riesenie solaru by bolo asi taketo:
http://www.i4wifi.cz/Regulatory-PWM-MPPT/Solarni-PWM-regulator-12-24-V-10-A-vstup-23V-46V-CMP12.htmlNabijat Autobaterku (60Eur baterka + regulator 22eur) , a z nej nasledne menicom 12V DC / 230V AC (da sa kupit okolo 30eur) vyrobit zdroj pre 230V AC nabijacku.
A dobijat v noci.Ucinnost prenosu energie vsak mierne utrpi…
Plus cena solarneho panelu 260Wp (cca 200eur)
http://www.i4wifi.cz/Solarni-panely-1/Solarni-panel-GWL-Sunny-Poly-260Wp-60-cells-MPPT-30V-EUFREE.htmlCelkovo sa dostanes na naklady asi 300eur.
A aj tak to bude fungovat len za jasneho dna (ktore sa vyskytuju tak na 30% a na orave aj menej) to uskladni cca 1kWh energie.
A to nehovorim ze u solaru je vykon zavisly od uhla natocenia voci slnku co sa stale meni.
28 apríla, 2015 o 6:47 am #5665LuboN
Účastník (Participant)Zoomer: účinnosť takého systému bude fakt biedna, a s výnimkou použitia zadarmo získaných starších autobatérií by som sa takémuto typu akumulátoru určite vyhol (škoda peňazí). Kôli životnosti, a tiež účinnosti. Autobatéria je na toto nevhodná. Ale aj kvalitné solárne olovené batérie je potrebné správne dimenzovať, ich kapacita musí byť podstatne vyššia (aspoň 2x), nakoľko pri vybíjaní celej kapacity veľa nevydržia. Lepší by bol systém aspoň na 24V, nakoľko to bude lepšie pre zvyšujúci menič (malé napätie a veľké prúdy znamená veľké straty). Asi najlepšie by bolo mať 48V systém a batériu bicykla nabíjať priamo znižujúcim spínaným meničom s obmedzením max. prúdu.
Ako som už ale písal, tento projekt je ekonomicky nenávratný, takže ak je motiváciou úspora peňazí je to somarina.
Možno by stálo za zváženie použitie solárneho panela a prifázovacieho meniča, čím dôjde k zníženiu spotreby el. energie v celej domácnosti a tým pádom sa môže nabíjať po starom a účty budú nižšie. Odpadá potreba drahých akumulátorov s obmedzenou životnosťou (najslabší článok solárneho systému).28 apríla, 2015 o 7:07 am #5666LuboN
Účastník (Participant)Inak pri počítaní s 85% účinnosťou nabíjačky a nabití plnej kapacity (tzn. z 0% na 100%) je cena jedného nabitia necelých 0,12€ (ak je tých 0,166€/kWh správnych – záleží od tarify). Takže pri 30 dní x 0,12€ = 3,60. To sa na účte za celú domácnosť moc neprejaví. Navyše ak sa nevyjazdí celá batéria každý deň v mesiaci (čo bude v praxi reálnejšie) tak to môže byť niečo medzi 2-3€ / mesiac. Pri takejto spotrebe asi nie je reálna šanca na návratnosť niekoľko stoeurového solárneho systému.
28 apríla, 2015 o 7:32 am #5670pivnicek
Účastník (Participant)Ja si uz len pri precitani nadpisu myslim, ze je to nenavratny nezmysel. Ale pokial by si jazdil po mesiaci, alebo po marse, tak tam by sa to hodilo. Niesu tam zasuvky 🙂
28 apríla, 2015 o 9:13 am #5681Hacked By KholilXploit
Účastník (Participant)Nevyznam sa v tom a preto si necham rad poradit. Napisal som aj do dvoch obchodov, tak uvidime co za „realne napadny“ z nich vypadnu…
Klasicka zasuvka je asi najrozumnejsia.. Len ma zaujima ako to asi vyzera bez nej… a co to asi obnasa28 apríla, 2015 o 9:17 am #5684Robikl
Účastník (Participant)No a to budeš mít tedy někde na střeše nebo chceš mít možnost to vozit sebou na přívěsném vozíku za kolem?
28 apríla, 2015 o 12:38 pm #5689uzivatel
Členzdar .
Problematika „zelenej“ energie je zlozita …nema vyznam to tu rozoberat.
Kedy nasadit fotovoltaiku, pripadne vietor, vodu, atd…?
Jedine vyhodne riesenie je na chatach mimo inzinierskych sieti alebo v garazach a drobnych stavbach ked by pripojka kablom obnasala velke investicie. Ohlasovacka, prekop statnej cesty, dlhy kabel teda velke straty = hrubsie prierezy…atd
Vtedy nasadis toto http://www.solar-eshop.sk/p/fotovoltaicky-ostrovni-system-kyocera-140wp-2/ napriklad na oasvetlenie pripadne zasuvka na nabijanie mobilu , otvaranie garazovych dveri 2x za den. Ostatne silove zasuvky urobis samostatny okruh z benzinovej /naftovej/ centraly…230V alebo 400V Varic, pecenie…velke spotrebice.
Inak je to tazko tazko navratne.
Zivotnost panelov je 15 max 20 rokov … kam ich potom odhodis? kolko ta bude stat likvidacia…servis po dobu 20 rokov? kolko krat zhori striedac? kolko vydzi zalozny aku? atd…..proste drahe..mimo hore pisane skutocnosti ked to inak nejde!-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom
uzivatel.
29 apríla, 2015 o 3:22 pm #5711Hacked By KholilXploit
Účastník (Participant)Z jedneho obchodu mi odpisali.. ze zabudni… ze to nema pre mna vyznam.. z druheho ani nenapisali 🙂
Robikl: a keby ze by som to chcel napr.tahat so sebou na voziku? Dalo by sa to takto realne poriesit? Ma niekto prehlad kolko panelov by trebalo napr na utiahnutie cyclonu? Haha a tak ma napada veterna turbinka napojit? vietor by bol..sposobeny samotnou jazdou na bajku.. ale to asi by silny bol a tak by to asi vypinalo z bezpecnostnych dovodov aby nepolamalo vrtule 🙂
Ako to je na Slovensku, popripade v Cechach? Tu v Holandsku, som si to dnes vytelefonoval a maju mi napisat email o tom co vsetko musi bajk splnat ak ide rychlostou 45km/h. Ide mi o to ze taketo bajky sa oznacuju ako speed pedelec a tu sa daju aj normalne kupit,len ich cena je kozmicka a musia mat znacku ako na motorke.. Ale vdaka Vam bajkerom tohto fora, mam aj ja jeden „s-pedelec“ iba ze nelegalny. Uvidime co mi odpisu, ale tolko co mi stihli v telefone povedat je ze si musim pripravit okolo 1000€ ak by som si ho chcel nechat „atestovat“ a nasledne ak by splnal podmienky by mi vydali znacku. Uvidime az napisu…
A este jedna otazocka tykajuca sa osvetlenia.
Mam riadiacu jednotku Kelly 36V a kamarat mi podaroval predne svetlo ktoreho rozsah zapojenia je od 6 do 36V. Mozno by to slo priamo na baterku ale obavam sa kedze plne nabita bateria ma 41,8V tak by to nemuselo vydrzat.. Mate mozno niekto z Vas tym kam by sa do dalo pripojit k RJ?Vdaka
29 apríla, 2015 o 4:58 pm #5713LuboN
Účastník (Participant)Ťahať so sebou solárne panely je šialenosť. Nie je to síce nemožné, ale je to vrcholne nepraktické vzhľadom na ich rozmery, hmotnosť a pokiaľ to nie sú tie špeciálne riadne drahé ohybné tak aj rozbitnosť. Navyše aby panel dával nejaký solídny výkon, musí byť natočený čo najkolmejšie k Slnku. Pre reálne použiteľné výkony to ide do metrov štvorcových…
Veterná turbínka má účinnosť ďaleko nižšiu než 100% (logicky) a tak bude odporom vzduchu viac brzdiť než pomáhať vyrobenou elektrinou.
Na Slovensku a v Čechách nič ako s-pedelec nie je, takže tu všetci spadáme do šedej ilegality… Kým to ale nikoho nezaujíma, nie je čo riešiť. Užime si kým sa dá…
S tým svetlom ťažko poradiť, to by bolo treba pozrieť mu na črevá… inak je otázne či to vydrží aj tých 42V… Nie je to vylúčené, ale ak má písané vyslovene od 6-36V tak celkom pochybujem…29 apríla, 2015 o 5:41 pm #5714Robikl
Účastník (Participant)Neznáte závod Sun Trip? http://thesuntrip.com/ Tam je vidět, že to jde! 🙂
Ano vypadá to jako šílenost a trošku to i (zatím) šílenost je. A bude to trošku šílené, dokud nepřijdou s panely s účinností alespoň 30%. Jasně. Ale i teď to jde. Lehký flexi panýlek 60W váží ani ne kilo. 300Wh mi dá dejme tomu za 6 hodin, když započtu nějakou účinnost. 300Wh na 1kg hmotnosti je sakra dobrý! Takže na dlouhé cesty bych to rozhodně nepodceňoval. Jediná otázka je, kam z tou plouchou panelů? Nad hlavu? Nad přívěs? Některé umístění vypadá vážně bizarní.29 apríla, 2015 o 6:30 pm #5716LuboN
Účastník (Participant)Videl som také a aj podobné… Je to zaujímavé, ale v praxi, nedajbože v bežnej premávke… A ak má panel 60Wp, tak tých 300Wh z neho za 5 hodín nehrozí. To by muselo 5h byť plné poludňajšie slnko a musel by byť presne kolmo celý čas natočený (a menič nabíjajúci akumulátor by musel mať 100% účinnosť). Takže v praxi s trochou šťastia by som odhadoval niečo medzi 100-200Wh, a to skôr k tej nižšej hranici.
Ak už by som predsa len chcel silou-mocou nejakú tú solárnu energiu do batérie, asi najpraktickejšie by bolo teda kúpiť čo najlacnejšie panel, doma ho vhodne namontovať a kúpiť si ešte jednu baterku k bajku (čo sa dá využiť tak či tak). Mohli by sa striedavo nabíjať, prípadne aj obe keď sa necestuje a ak by to nestačilo zvyšok by pred jazdou dotlačila nabíjačka zo siete.30 apríla, 2015 o 1:03 am #5717Robikl
Účastník (Participant)Tak samozřejmě v lese nebo za oblačnosti to bude méně. Smysl je jen na tak dlouhou cestu, kde mi nárůst hmotnosti přinese alespoň 200 Wh/kg. V opačném případě je lépe tahat více aku a večer to někde nabit. Ale jak píšu, tak jedni budou argumentovat, že to nejde, a pár odvazlivcu prostě odjede Sun Trip, byť s monstrem, navzdory tomu, že někdo říká, že to nejde.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Komentáre