Stredovy pohon – EVBIKE

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Motory Stredovy pohon – EVBIKE

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 320 )
  • Autor
    Príspevky
  • #3070
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Zdravim Teslabikeri…
    Chcel by som sa s Vami touto cestou podelit o svojich skusenostiach so stredovym motorom.
    Jazdim na biku do prace a z prace a pre deti do skolky a na vylety a sem tam i na nakupy… A to za kazdeho pocasia. Teda maximalne ako sa da.
    A vzdy ma stave ked sa do mna vietor oprie a ja sice sa snazim ako kon a stojim zrazu na mieste.
    Inak cesta do prace 6km v pohodke a dokazem to i bez spotenia. No vietor ci dazd to su svinsky protivnici.
    A tak som premyslal, ci kupit moped alebo co. No vozim deti a tak vyhral doplnkovy motor k biku.
    Kedze jazdim po verejnych komunikaciach tak som nechcel riskovat a kupil som 250W motor s 13Ah bateriou 36V.
    Vyhlaska hovori ze bicykel jazdi maximalne 25km/h a ma maximalne 250W dopomoc…
    Takze som nakupil na skladacikola.com
    Prislo krasne zabalene komplet (motor, cyklopocitac, baterka, senzor, 2x brzdova packa, akceleracna packa, ovladacie tlacitko, prepojovaci kabel) a ktomu este naradie na odmontovanie strdoveho naboja a pedalov. (objednane extra)
    Za 3-4hodky som s kamosom zhodil pedale a tanier a nahodil motor a ostatne na svoj Author TRIUMPH kde uz bola nahodena detska sedacka a na riaditkach kosik. Bike vyrazne otazel.
    Prva jazda s maximom 25km/h docela dobre. No po precitani navodu sme prisli na moznost zmenit maximalku. Je tam vcul 50km/h.
    Potom bola dalsia jazda Fuuuu, super. Maximalka 45km/h po rovinke na najtahsom prevode pravda so sliapanim… Ak by som sa do toho este oprel dam i viac.
    Takze uz dva mesiace jazdim s dopomocou tohto motorceka ktory mi na biku pridal 7kg hmotnosti.
    Okrem toho na sedacke v zadu sedava mladsi syncek a aby toho nebolo malo v predu vozievam starsieho na tyci. Len dnes sa mi podarilo zbuchat sedatko dopredu pre starsieho.
    No jazdim s tymto e-bikom v pohodke vo vetre i dazdi do prace i na vylety ci kam treba i netreba.
    Uzivam si.
    S detmi som zmakol i jazdy do kopcov, ked dostal motor riadne zabrat.
    Baterka minule dala 65km pri priemerke 27km/h v protivetre a po tom este dalsich 25km len tak maximalny tah mestom. Zatial sa mi nepodrilo baterku tak vystavit ze by som domov nedosiel. Asistencia prebieha v 3-stupnoch. Na prvom stupni asistuje do asi 25km/h, na druhom stupni taha i 33km/h a na 3-stupni taha a taha a taha. Az na maximum…
    Na displayi pise kolko W prave asistuje. A pri tretom stupni su tam pri sliapani i 300W a ked prestanem sliapat a zatlacim packu akceleratora tak i 500W.
    No spokojnost.
    Moj e-bike sice teraz vyzera i s tymi sedackami dost podivne ale zatial to zvladame. Synom sa vozenie s motorom paci. A tak spolu tahame 30km/h a ideme kam chceme.
    V pripade otazok kludne napiste.
    Mozem takyto motor len odporucit.
    Policajti ma zatial neriesili i ked som kolo nich prefrcal bez sliapania 30…
    No uvidime. Za 2 mesiace mam najazdene cez 1000km!
    Takze posudte ako sa s tym jazdi.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #3072
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Dost som sa o tomto motore a baterkach docital na http://www.rebelbike.com

    #3080
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ahoj, to je veľmi zaujímavé. Hlavne ta hmotnosť. Ako sa na tom jazdí do kopcov v lese? Je to dobre sprevodovane? 46 zubov je dosť veľa na nejaký lesný uphill, nie?
    Ako je to s tými brzdovymi packami, je tam možné pripojiť aj hydraulicke brzdy?
    Máš tu 36V/13Ah bateriu? Tam už musí byť slušný dojazd.
    Nevieš životnosť v km, tohto kitu?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 3 months používateľom dusan.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 3 months používateľom dusan.
    #3083
    teslabike
    Keymaster

    Dakujeme na za tvoje skúsenosti , tie 8fun motory s kombináciou 13ah baterkou sú skvelou volbou čo može človek kupiť.
    rýchlost/cena/celkový výkon/prevedenie/..

    Jazdi jazdi jazdi 🙂
    nech tam je 10 000 km

    #3088
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Mam trekovy bike s hladkymi gumami, do kopcov moc nejazdim.
    To si skor kukni na Rebelbike.com tam testovali tieto motory na odpruzenych bikoch v lese. A zda sa ze im to slo.
    Iste 46 zubov je v predu vela ale ak je v zadu 34 tak to do kopca ide uplne v pohode. Treba ratat s prehadzovanim.
    Ja mam klasicke brzdy a ta ich packa obsahuje vypinac ktory zastavuje motor, no nemusi sa pouzit.
    Motor zastavi hned ako sa prestane sliapat. Takze kludne vlastne brzdy a ides.

    Ale ano dojazd mam pekny. 13ah aku nabijam po kazdom navrate dom a ako pisem, zatial ma v stychu nenenechala.
    A to som dal minule 150km!

    #3089
    dusan
    Účastník (Participant)

    Presne o tom som uvažoval. Kompenzovať tych 46 zubov vpredu, kazetou s 42 zubami vzadu.
    http://www.wolftoothcycling.com/pages/giant-cog
    Tym by som poriesil minimálne dve veci, zvýšil dojazd 48V verzie pri znížení rýchlosti a teda výkonu pri uphille a možnosť jazdiť s vypnutym (napr. vybita baterka) motorom tu istú trasu.
    Touto konfiguraciou môžem konkurovať Cyclonu a mať zapuzdreny kit s možnosťou neobmedzenej rýchlosti. Naviac hmotnosťou +7kg sa dostávam na bezkonkurenčné miesto s možnosťou voľnej hornej ramovej trubky a pripadneho prenosu biku trebárs aj na pleci.

    Stále mi ale nie je jasné ako je to s tými brzdovymi packami pokiaľ chcem používať tu funkciu vypnutia motora a ostať pri hydraulických brzdach.
    Vidim ze ponúkajú zložené ebiky aj hydraulickymi brzdami, takže nejako by to mohlo ísť.

    #3090
    bob
    Účastník (Participant)

    Pokud jsi dal na 13Ah baterií 150km tak přípomoc byla 3,1Wh/km, v paxi je to přípomoc 0 a tím pádem i vyhozené prachy za motor:-) Věřím že to bylo jen vyjměčně a že jsi na té trase dobře šlapal a nebo jsi jel jen samospádem.
    Taková nejnižší přípomoc se počítá od 4-5Wh/km, průměrně vychází 8-10Wh/km, kdo jezdí 3Wh/km tak motor ani nepotřebuje.
    Tohle mám ověřeno 4 letým důkladným měřením a vlastní praxi. No jak vidět někdy se najde i vyjimka:-)

    #3095
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    V den ked som bikoval 150km som spravil 67km s manzelkou ktora nemana biku motor teda sme sli lazo plazo 20km/h po tom som stretol braceka ktory si chcel zamakat a tak sme proti vetru do Kyselice a s5 tahali 30km/h a to uz siel motor vacstinu cesty na 2-stupni. A po tom som si este vecer pri nocnom osvetleni presiel kesto a s5 asi 20km a to som sa uz len vozil. Na 3-stupni alebo bez sliapania s akceleracnou packou…
    A po tomto vykone baterka ukazovala len cervene svetlo a na displayi svietila jedna palicka. Teda vybite.
    No celkom to bolo 150km na ktore by som sa bez toho motoraurcite nevydal. Teda minimalne s bracekom ten rychlyvylet do Kyselice a s5 s protivetromcl tam i s5.

    #3096
    dusan
    Účastník (Participant)

    Tuto je stock Bafang 750W verzia, s roznymi bateriami.
    http://50.116.60.235/store/index.php?route=product/product&path=45&product_id=187
    Vsetko su to Samsung Li Ion baterie, niektore vedia dat 10C – High Power INR18650-20R
    Postovne je od 70 Euro.

    #3097
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Toto by mohlo riesit problem snimania brzdenia pri hydraulickych brzdach http://www.aliexpress.com/store/product/electric-bicycle-brake-sensor-for-Hydraulic-Brake-System/904105_1117778378.html

    Ale co som sa bavil s jednym manikom, a sledujem.to i sam. Prestanes sliapat a motorvypne. A ked brzdis nesliapes.
    Takze sa da fungovat i bez snimacov.
    Ja mam ich packu len lavu, teda prednu brzdu.
    Mam do paciek brzd zdruzene prehadzovacky takze prava packa ostala povodna. A nevidim problem ked pribrzdujem len zadndou a uz nesliapem.
    Velmi pohotovo ten motor reaguje na tocenie – netocenie pedalmi.
    Odporucam.
    A na rebelbike fb stranke ponukaju ich prerobene a otestovane biky na predaj.
    Ten cerveny odpruzeny s 500W stredovym motorom je paradny.

    #3113
    dusan
    Účastník (Participant)

    Premyslam, ci by mi nestacila 250W verzia, motor je o kilo lahsi a ma silnejsiu bateriu 36/13. Pri spravnom sprevodovani by to mohlo stacit na 26″ pedelec.
    http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=1073&n=V%EDce-jak-1000-km-s-e-pohonem-v-ter%E9nu

    Ako tuto uzivatel uvadza, nie je kopec, ktory by nevysiel s 250W
    http://www.rebelbike.com/index.php?clanek_detail=true&id_clanek=942&n=20.000-km-a-5-let-zku%C5%A1enost%C3%AD-s-epohonem

    #3114
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Dusan dobre premyslas ak o stredovom motore premyslas.
    Lahky bike len s jazdcom a zadnou kazetou 11-34 musi zmaknut ozaj co kolvek.
    Ja nejazdim velmi lesom, vozim na biku deti. Ale i tak viem ze vyjazd z garaze plne nalozeny zvladne na 2 stupni a v zadu na 4-tom kolecku samozrejme so sliapanim do pedalov.
    Dojazd je vzdy otazny. No je mozne ho maximalozovat zaloznou bateriou v batozine.
    Ak si z BA, ci okolia mozme sa dohodnut a skusis si ten moj stroj…
    Jazdim uz na ebiku skoro vsade

    #3115
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Zdravim
    Mozno mi poradite dala by sa dakde zohnat redukcia ako je v prilohe?
    Aby som mohol nahradit 46 zubovy tanier mensim.
    Pripadne mat 2 taniere a prehadzovacku. na tah do kopcov by to bolo idealne.
    Co poviete, slo by to?
    Dik

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #3119
    dusan
    Účastník (Participant)

    http://www.alcedoitalia.it/shop/guarniture/corona-42-denti-per-bafang-centrale-bbs01/
    https://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=50104&start=2500
    https://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=58841&start=25

    S tymi dvomi tanierami, neviem. Cyclone ma predlzenu stredovu osku. Som z BA, nevies ako sa tu posielaju spravy ?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 3 months používateľom dusan.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 3 months používateľom dusan.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 3 months používateľom dusan.
    #3123
    dusan
    Účastník (Participant)

    Inac, osobne si myslím, že keď dáš dopredu 42 a dozadu 11-36 tak by to mohlo byť OK. Na horských je najmenší 36/32 a to je už len o stabilite, čo by som s dvomi deťmi neskúšal :-).
    Pripadne ako som písal hore, tak najväčšie koliesko v kazete vymeniť za 40 alebo 42. Samozrejme treba zistiť či to zvládne prehadzovacka.
    Tiež by bolo vhodné zistiť pri akých otáčkach má motor najvyššiu účinnosť a podľa toho to sprevodovat. Predpokladám ale, že keď je to pedelec, malo by to byť podobné otackam jazdca.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 320 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.