Stredovy pohon – EVBIKE

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Motory Stredovy pohon – EVBIKE

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 241 až 255 (z celkového počtu 320 )
  • Autor
    Príspevky
  • #7301
    bob
    Účastník (Participant)

    A co zbytek těla ten může umrznout? Nebo se narveš taky do neoprenu?

    #7302
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    No zatial mi postacuje softshellova bunda s mikinou, satka a ciapka na vrch cyklohelma.
    No a dole turisticke nohavice Fjalraven Oulu Trousers…
    A turisticke topanky
    A podho na cesty
    A este sa i zahrejem

    #7303
    LuboN
    Účastník (Participant)

    V dnešnej dobe už nie je problém (okrem financií) sa vybaviť do akéhokoľvek počasia…

    #7304
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Ano.
    Dolezite je jazdit…

    #7419
    jozo
    Účastník (Participant)

    Aký je vlastne dôvod, že stredové motory Bafang majú ako základ len jeden prevod vpredu? Väčší rozmer stredu a tým pádom posun osi reťaze ďalej od stredu?
    Je technicky možné na stredový motor namontovať štandardný dvoj či trojprevodník?

    #7420
    Fantomas
    Účastník (Participant)

    Je posunutá řetězová linka a většině lidí jeden převodník stačí ,ale dá se samořejmě dokoupit od jinych výrobcu např zde: http://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit/Prislusenstvi/NAHRADNI-DIL-Dvojprevodnik-pro-stredovy-pohon-42-a-48-zubu.html
    a stojí majlant.

    #7421
    jozo
    Účastník (Participant)

    Uvedené riešenie je nechutne drahé. Zároveň je však jeden prevod vpredu pre mňa najväčším dôvodom proti využitiu tohto pohonu. Bývam v kopcoch. Buď si dám menšiu pílu a budem pomalší dole kopcom, alebo väčšiu pílu a budem sa trápiť (minimálne bez motora) do kopca. Bol by som nerád, ak bol bicykel po elektrifikácii závislý len na motore a bez neho takpovediac nefunkčný.

    Aký veľky je ten posun do strany? Ja mám longtail, teda medzi stredovým zložením a zadnou oskou je cca 40 cm viac ako na bežných bicykloch. Samotná reťaz má 158 článkov. Vadil by aj na takejto dlhej vzdialenosti posun reťazovej linky?

    Plus otázka z prvého príspevku: je technicky možné namontovať normálnu (= pôvodnú, nepredraženú) dvoj/trojpílu na Bafang? „Dočiahne“ na ňu prešmykovač?

    #7422
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Akú máš vzadu kazetu?

    #7423
    jozo
    Účastník (Participant)

    7 rýchlostné volnokolečko 14-28T, ak sa dobre pamätám tak Shimano MF-TZ21

    #7424
    roman
    Účastník (Participant)

    Jozef, ak by si si prečítal zahranicne fora, bafang 48v 25A je najlepším stredovým motorom v sučasnosti čo sa týka pomeru cena vykon,stúpavosť v kopcoch, spolahlivosť, naklady na servis/a asi iba Bob bude tvrdiť niečo ine/, kto mal možnosť vyskušať si panasonic, bosch yamaha , cyclone, gng a bafang 750w, vraví naj je bafang. ja mam 750w s jedným prevodníkom 48 T a kazetou 11-34.S pomocou motora prejdem každý terén, kopec, nekopec, skor sa prevratim dozadu akoby som nevysiel a to píšem o cestách a chodníkoch bez asfaltu, ale mam 71 kg.
    dvojprevodník v predu je celkom dosť zbytočnosť, spočiatku som to i ja chcel ale skusenosť ukazala, že netreba. ak daš popredu prevodník 44t alebo 46T a dozadu kazetu 11-34, bez problemov vyjdeš kopce a este budeš po rovine rel. rýchly.ja využivam výkon motora tak na 50-60% max. 20A prúdu sa mi objavi na displeji iba velmi zriedkavo a to jazdim 90% v horach.

    #7425
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Jozo, je to jasné, máš rezervu v zadných prevodoch… 14-28 je bieda, treba prejsť na kazety a s takým rozsahom ako má Roman Ti dvojpílu vpredu treba nebude 🙂

    #7426
    jozo
    Účastník (Participant)

    Prechod na kazetu by znamenal výmenu náboja a teda aj celého kolesa, nie? To je pre mňa nereálne, lebo zadné koleso má výrazne hrubšiu osku a výplet sa skladá zo 48 hrubých špíc (Modus Cartridge Bearings Disc Ready – Alloy 14Gx48Hx135WxM14x180L Silver). Výmena za niečo „normálne“ by mi asi značne znížila nosnosť bicykla, čo nechcem.

    Nad megarange voľnokolečkom som uvažoval (14-34), otázne je, či mi na to bude stačiť prehadzovač (Sram X4.0). Dá sa to zistiť skôr, ako len namontovať a dúfať, že to bude sedieť?

    Roman, problém je práve v tom, že ja chcem, aby som vedel vyjsť kopce aj bez motora, ak by to bolo potrebné. A aj prípadný prevod 44-34 je zhoršením oproti dnešku (vpredu 44-34-24). Motor by som potreboval najmä na zrýchlenie pri jazde z nákladom, resp. na možnosť s nákladom vôbec vyjsť do strmšieho kopca. Nákladom myslím živý aj neživý, v extrémnom prípade tak 120 kg (okrem mňa).

    #7428
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tak potom skrutkovacie viackoliečko od Sunrace (dá sa kúpiť aj tu v SR), základ je mať najmenšie 11z, tým sa získa prevod do rýchlosti a môže byť prípadne tanier menší čo pomôže ľahkým prevodom. Na e-biku sa bez motora nejazdí, proste treba riešiť nie „čo ak pôjdem bez motora“ ale treba riešiť „ako zabezpečím aby som nemusel ísť bez motora“. A pokiaľ by sa jednalo o nejaký jeden krízový prípad raz do roka, tak kvôli tomu to fakt riešiť nemá zmysel. Z veľkej časti toto rieši vhodný merák, ktorý presne ukazuje „stav v nádrži“ a tak si človek vie rozvrhnúť spotrebu tak, aby mu to vyšlo (mám odskúšané dve sezóny a vždy som došiel, doteraz som používal lacný čínsky modelársky wattmeter). Bohužiaľ toto väčšina ebikov ani prestavbových sád nemá (a aj to je dôvod prečo vyvíjam niečo ako „čajový odvar z cycle analystu“ kde všetky tieto údaje sú – kamarát ktorý to testuje je s tým veľmi spokojný – tiež má bafang a ten napätie ani spotrebované Ah na displeji neukazuje).

    #7429
    jozo
    Účastník (Participant)

    Pozeral som si katalóg Sunrace, volnokolečká s 11T sú len 9 a 10 rýchlostné. To znamená výmenu všetkých súvisiacich komponent a otázne aj, či takáto tenšia reťaz je vhodná na záťaž cargo biku. Pre 7 rýchlostí je len 13-34, aspoň čo som našiel.

    Stále teda nie so presvedčený o tom, že s týmto riešením budem spokojný. Zrejme pôjdem cestou, že zoberiem štandardnú sadu, nechám pôvodné kolečko a uvidím v prevádzke, ako to jazdí.

    #7430
    LuboN
    Účastník (Participant)

    firma DNP robí 7-koliečka s 11z, ale tu to nikto nepredáva. Kúpiť sa dá z ameriky alebo číny. Ak už nič lepšie tak by som tam dal aspoň to 13-34, 14z už je moc. Ja jazdím 48/11 najťažší prevod a neviem si vynachváliť, ideálne pre rýchlosti 35-45km/h.
    Určite je dobrý nápad prejsť od teórie k praxi, vrelo odporúčam najprv niečo najazdiť a potom riešiť ďalej.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 241 až 255 (z celkového počtu 320 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.