No zatial mi postacuje softshellova bunda s mikinou, satka a ciapka na vrch cyklohelma.
No a dole turisticke nohavice Fjalraven Oulu Trousers…
A turisticke topanky
A podho na cesty
A este sa i zahrejem
Aký je vlastne dôvod, že stredové motory Bafang majú ako základ len jeden prevod vpredu? Väčší rozmer stredu a tým pádom posun osi reťaze ďalej od stredu?
Je technicky možné na stredový motor namontovať štandardný dvoj či trojprevodník?
Uvedené riešenie je nechutne drahé. Zároveň je však jeden prevod vpredu pre mňa najväčším dôvodom proti využitiu tohto pohonu. Bývam v kopcoch. Buď si dám menšiu pílu a budem pomalší dole kopcom, alebo väčšiu pílu a budem sa trápiť (minimálne bez motora) do kopca. Bol by som nerád, ak bol bicykel po elektrifikácii závislý len na motore a bez neho takpovediac nefunkčný.
Aký veľky je ten posun do strany? Ja mám longtail, teda medzi stredovým zložením a zadnou oskou je cca 40 cm viac ako na bežných bicykloch. Samotná reťaz má 158 článkov. Vadil by aj na takejto dlhej vzdialenosti posun reťazovej linky?
Plus otázka z prvého príspevku: je technicky možné namontovať normálnu (= pôvodnú, nepredraženú) dvoj/trojpílu na Bafang? „Dočiahne“ na ňu prešmykovač?
Jozef, ak by si si prečítal zahranicne fora, bafang 48v 25A je najlepším stredovým motorom v sučasnosti čo sa týka pomeru cena vykon,stúpavosť v kopcoch, spolahlivosť, naklady na servis/a asi iba Bob bude tvrdiť niečo ine/, kto mal možnosť vyskušať si panasonic, bosch yamaha , cyclone, gng a bafang 750w, vraví naj je bafang. ja mam 750w s jedným prevodníkom 48 T a kazetou 11-34.S pomocou motora prejdem každý terén, kopec, nekopec, skor sa prevratim dozadu akoby som nevysiel a to píšem o cestách a chodníkoch bez asfaltu, ale mam 71 kg.
dvojprevodník v predu je celkom dosť zbytočnosť, spočiatku som to i ja chcel ale skusenosť ukazala, že netreba. ak daš popredu prevodník 44t alebo 46T a dozadu kazetu 11-34, bez problemov vyjdeš kopce a este budeš po rovine rel. rýchly.ja využivam výkon motora tak na 50-60% max. 20A prúdu sa mi objavi na displeji iba velmi zriedkavo a to jazdim 90% v horach.
Jozo, je to jasné, máš rezervu v zadných prevodoch… 14-28 je bieda, treba prejsť na kazety a s takým rozsahom ako má Roman Ti dvojpílu vpredu treba nebude 🙂
Prechod na kazetu by znamenal výmenu náboja a teda aj celého kolesa, nie? To je pre mňa nereálne, lebo zadné koleso má výrazne hrubšiu osku a výplet sa skladá zo 48 hrubých špíc (Modus Cartridge Bearings Disc Ready – Alloy 14Gx48Hx135WxM14x180L Silver). Výmena za niečo „normálne“ by mi asi značne znížila nosnosť bicykla, čo nechcem.
Nad megarange voľnokolečkom som uvažoval (14-34), otázne je, či mi na to bude stačiť prehadzovač (Sram X4.0). Dá sa to zistiť skôr, ako len namontovať a dúfať, že to bude sedieť?
Roman, problém je práve v tom, že ja chcem, aby som vedel vyjsť kopce aj bez motora, ak by to bolo potrebné. A aj prípadný prevod 44-34 je zhoršením oproti dnešku (vpredu 44-34-24). Motor by som potreboval najmä na zrýchlenie pri jazde z nákladom, resp. na možnosť s nákladom vôbec vyjsť do strmšieho kopca. Nákladom myslím živý aj neživý, v extrémnom prípade tak 120 kg (okrem mňa).
Tak potom skrutkovacie viackoliečko od Sunrace (dá sa kúpiť aj tu v SR), základ je mať najmenšie 11z, tým sa získa prevod do rýchlosti a môže byť prípadne tanier menší čo pomôže ľahkým prevodom. Na e-biku sa bez motora nejazdí, proste treba riešiť nie „čo ak pôjdem bez motora“ ale treba riešiť „ako zabezpečím aby som nemusel ísť bez motora“. A pokiaľ by sa jednalo o nejaký jeden krízový prípad raz do roka, tak kvôli tomu to fakt riešiť nemá zmysel. Z veľkej časti toto rieši vhodný merák, ktorý presne ukazuje „stav v nádrži“ a tak si človek vie rozvrhnúť spotrebu tak, aby mu to vyšlo (mám odskúšané dve sezóny a vždy som došiel, doteraz som používal lacný čínsky modelársky wattmeter). Bohužiaľ toto väčšina ebikov ani prestavbových sád nemá (a aj to je dôvod prečo vyvíjam niečo ako „čajový odvar z cycle analystu“ kde všetky tieto údaje sú – kamarát ktorý to testuje je s tým veľmi spokojný – tiež má bafang a ten napätie ani spotrebované Ah na displeji neukazuje).
Pozeral som si katalóg Sunrace, volnokolečká s 11T sú len 9 a 10 rýchlostné. To znamená výmenu všetkých súvisiacich komponent a otázne aj, či takáto tenšia reťaz je vhodná na záťaž cargo biku. Pre 7 rýchlostí je len 13-34, aspoň čo som našiel.
Stále teda nie so presvedčený o tom, že s týmto riešením budem spokojný. Zrejme pôjdem cestou, že zoberiem štandardnú sadu, nechám pôvodné kolečko a uvidím v prevádzke, ako to jazdí.
firma DNP robí 7-koliečka s 11z, ale tu to nikto nepredáva. Kúpiť sa dá z ameriky alebo číny. Ak už nič lepšie tak by som tam dal aspoň to 13-34, 14z už je moc. Ja jazdím 48/11 najťažší prevod a neviem si vynachváliť, ideálne pre rýchlosti 35-45km/h.
Určite je dobrý nápad prejsť od teórie k praxi, vrelo odporúčam najprv niečo najazdiť a potom riešiť ďalej.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 241 až 255 (z celkového počtu 320 )