Domov › Diskusné Fóra › Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov › Motory › Stredovy pohon – EVBIKE
Označené ako: evbike, mid drive, rebel-bike, stredový motor
- Toto téma obsahuje 319 odpovedí, 23 hlasov, a bola naposledny upravená pred 7 years, 9 months od
bob.
-
AutorPríspevky
-
24 novembra, 2015 o 9:59 am #7301
bob
Účastník (Participant)A co zbytek těla ten může umrznout? Nebo se narveš taky do neoprenu?
24 novembra, 2015 o 12:12 pm #7302zmobilu
Účastník (Participant)No zatial mi postacuje softshellova bunda s mikinou, satka a ciapka na vrch cyklohelma.
No a dole turisticke nohavice Fjalraven Oulu Trousers…
A turisticke topanky
A podho na cesty
A este sa i zahrejem24 novembra, 2015 o 8:43 pm #7303LuboN
Účastník (Participant)V dnešnej dobe už nie je problém (okrem financií) sa vybaviť do akéhokoľvek počasia…
24 novembra, 2015 o 8:49 pm #7304zmobilu
Účastník (Participant)Ano.
Dolezite je jazdit…20 januára, 2016 o 7:34 am #7419jozo
Účastník (Participant)Aký je vlastne dôvod, že stredové motory Bafang majú ako základ len jeden prevod vpredu? Väčší rozmer stredu a tým pádom posun osi reťaze ďalej od stredu?
Je technicky možné na stredový motor namontovať štandardný dvoj či trojprevodník?20 januára, 2016 o 10:13 am #7420Fantomas
Účastník (Participant)Je posunutá řetězová linka a většině lidí jeden převodník stačí ,ale dá se samořejmě dokoupit od jinych výrobcu např zde: http://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit/Prislusenstvi/NAHRADNI-DIL-Dvojprevodnik-pro-stredovy-pohon-42-a-48-zubu.html
a stojí majlant.20 januára, 2016 o 11:59 am #7421jozo
Účastník (Participant)Uvedené riešenie je nechutne drahé. Zároveň je však jeden prevod vpredu pre mňa najväčším dôvodom proti využitiu tohto pohonu. Bývam v kopcoch. Buď si dám menšiu pílu a budem pomalší dole kopcom, alebo väčšiu pílu a budem sa trápiť (minimálne bez motora) do kopca. Bol by som nerád, ak bol bicykel po elektrifikácii závislý len na motore a bez neho takpovediac nefunkčný.
Aký veľky je ten posun do strany? Ja mám longtail, teda medzi stredovým zložením a zadnou oskou je cca 40 cm viac ako na bežných bicykloch. Samotná reťaz má 158 článkov. Vadil by aj na takejto dlhej vzdialenosti posun reťazovej linky?
Plus otázka z prvého príspevku: je technicky možné namontovať normálnu (= pôvodnú, nepredraženú) dvoj/trojpílu na Bafang? „Dočiahne“ na ňu prešmykovač?
20 januára, 2016 o 4:50 pm #7422LuboN
Účastník (Participant)Akú máš vzadu kazetu?
21 januára, 2016 o 6:09 am #7423jozo
Účastník (Participant)7 rýchlostné volnokolečko 14-28T, ak sa dobre pamätám tak Shimano MF-TZ21
21 januára, 2016 o 8:01 am #7424roman
Účastník (Participant)Jozef, ak by si si prečítal zahranicne fora, bafang 48v 25A je najlepším stredovým motorom v sučasnosti čo sa týka pomeru cena vykon,stúpavosť v kopcoch, spolahlivosť, naklady na servis/a asi iba Bob bude tvrdiť niečo ine/, kto mal možnosť vyskušať si panasonic, bosch yamaha , cyclone, gng a bafang 750w, vraví naj je bafang. ja mam 750w s jedným prevodníkom 48 T a kazetou 11-34.S pomocou motora prejdem každý terén, kopec, nekopec, skor sa prevratim dozadu akoby som nevysiel a to píšem o cestách a chodníkoch bez asfaltu, ale mam 71 kg.
dvojprevodník v predu je celkom dosť zbytočnosť, spočiatku som to i ja chcel ale skusenosť ukazala, že netreba. ak daš popredu prevodník 44t alebo 46T a dozadu kazetu 11-34, bez problemov vyjdeš kopce a este budeš po rovine rel. rýchly.ja využivam výkon motora tak na 50-60% max. 20A prúdu sa mi objavi na displeji iba velmi zriedkavo a to jazdim 90% v horach.21 januára, 2016 o 9:41 am #7425LuboN
Účastník (Participant)Jozo, je to jasné, máš rezervu v zadných prevodoch… 14-28 je bieda, treba prejsť na kazety a s takým rozsahom ako má Roman Ti dvojpílu vpredu treba nebude 🙂
21 januára, 2016 o 9:51 am #7426jozo
Účastník (Participant)Prechod na kazetu by znamenal výmenu náboja a teda aj celého kolesa, nie? To je pre mňa nereálne, lebo zadné koleso má výrazne hrubšiu osku a výplet sa skladá zo 48 hrubých špíc (Modus Cartridge Bearings Disc Ready – Alloy 14Gx48Hx135WxM14x180L Silver). Výmena za niečo „normálne“ by mi asi značne znížila nosnosť bicykla, čo nechcem.
Nad megarange voľnokolečkom som uvažoval (14-34), otázne je, či mi na to bude stačiť prehadzovač (Sram X4.0). Dá sa to zistiť skôr, ako len namontovať a dúfať, že to bude sedieť?
Roman, problém je práve v tom, že ja chcem, aby som vedel vyjsť kopce aj bez motora, ak by to bolo potrebné. A aj prípadný prevod 44-34 je zhoršením oproti dnešku (vpredu 44-34-24). Motor by som potreboval najmä na zrýchlenie pri jazde z nákladom, resp. na možnosť s nákladom vôbec vyjsť do strmšieho kopca. Nákladom myslím živý aj neživý, v extrémnom prípade tak 120 kg (okrem mňa).
21 januára, 2016 o 11:18 am #7428LuboN
Účastník (Participant)Tak potom skrutkovacie viackoliečko od Sunrace (dá sa kúpiť aj tu v SR), základ je mať najmenšie 11z, tým sa získa prevod do rýchlosti a môže byť prípadne tanier menší čo pomôže ľahkým prevodom. Na e-biku sa bez motora nejazdí, proste treba riešiť nie „čo ak pôjdem bez motora“ ale treba riešiť „ako zabezpečím aby som nemusel ísť bez motora“. A pokiaľ by sa jednalo o nejaký jeden krízový prípad raz do roka, tak kvôli tomu to fakt riešiť nemá zmysel. Z veľkej časti toto rieši vhodný merák, ktorý presne ukazuje „stav v nádrži“ a tak si človek vie rozvrhnúť spotrebu tak, aby mu to vyšlo (mám odskúšané dve sezóny a vždy som došiel, doteraz som používal lacný čínsky modelársky wattmeter). Bohužiaľ toto väčšina ebikov ani prestavbových sád nemá (a aj to je dôvod prečo vyvíjam niečo ako „čajový odvar z cycle analystu“ kde všetky tieto údaje sú – kamarát ktorý to testuje je s tým veľmi spokojný – tiež má bafang a ten napätie ani spotrebované Ah na displeji neukazuje).
21 januára, 2016 o 12:33 pm #7429jozo
Účastník (Participant)Pozeral som si katalóg Sunrace, volnokolečká s 11T sú len 9 a 10 rýchlostné. To znamená výmenu všetkých súvisiacich komponent a otázne aj, či takáto tenšia reťaz je vhodná na záťaž cargo biku. Pre 7 rýchlostí je len 13-34, aspoň čo som našiel.
Stále teda nie so presvedčený o tom, že s týmto riešením budem spokojný. Zrejme pôjdem cestou, že zoberiem štandardnú sadu, nechám pôvodné kolečko a uvidím v prevádzke, ako to jazdí.
21 januára, 2016 o 2:14 pm #7430LuboN
Účastník (Participant)firma DNP robí 7-koliečka s 11z, ale tu to nikto nepredáva. Kúpiť sa dá z ameriky alebo číny. Ak už nič lepšie tak by som tam dal aspoň to 13-34, 14z už je moc. Ja jazdím 48/11 najťažší prevod a neviem si vynachváliť, ideálne pre rýchlosti 35-45km/h.
Určite je dobrý nápad prejsť od teórie k praxi, vrelo odporúčam najprv niečo najazdiť a potom riešiť ďalej. -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Komentáre