Karel, aké sú Tvoje priority a limity čo sa tej novej batérie týka? Hmotnosť, rozmery, životnosť, výkon… „Najlepšie“ riešenie ako také neexistuje, existuje len riešenie ktoré zodpovedá čo najbližšie požiadavkám a nárokom…
Ak potrebuješ veľký prúd, buď treba vyššie C alebo väčšiu kapacitu. Tie Multistar ak by si dal 32Ah (2x16Ah paralelne) tak verím že zvládnu tvoje prúdy úplne v pohode. Ak to teraz kúpiš v akcii tak budeš mať obrovskú kapacitu za výborný peniaz a zároveň aj dobrú zaťažiteľnosť. Otázka je ako to zmestíš na bike 🙂
Pravda ale je, že ak si doteraz vozil takú kravu ako je tá LiFePO4, tak toto by nemusel byť až taký problém…
A ak je raz batéria 10C, tak to aspoň špičkovo znesie, druhá vec je pri akom poklese napätia, ale to zas pri špičkách toľko nezaváži. Skôr by som dimenzoval na tie priemerné hodnoty v poriadnej záťaži (nie za celý výlet aj s cestou dolu kopcom 🙂 ).
Kto by chcel vidieť ako to vyzerá s Multistar v záťaži, v priloženom zip-ku sú dáta z vybíjania ktoré som pred časom stiahol z niektorého fóra. Je tam 1, 2, 3 a 4C vybíjanie.
Bobe a Lubo, děkuji za příspěvek. Jaké mám priority? Nízkou hmotnost, malé rozměry, velké proudy, nízkou cenu 🙂 Teď vážně. Nároky vychází z použití kola. Jezdíme v terénu, takže nejde o max. rychlost ale o spíš o sílu motoru při jízdě do kopce. Kolo by nemělo být současně těžké a neohrabané 🙂 Takže nároky jsou protichůdné…
Rozumím tomu tak, že obava, že multistar dá jen 2C, je zbytečná. Když budu mít např. 20Ah multistar, kolik Ah mohu v praxi z baterky vyjet, abych jí drasticky nesnížil životnost? Předpokládám, že ne celých 20Ah… Baterka 32Ah by byla super, ale přišla by při 72V na cca 24tis. 🙁 Ale každá sranda něco stojí.
Aha, asi neumím počítat 🙂
Tak to je fakt hodně přitažlivá cena. To bych asi neměl odolat. A ta nabídka nižší cenu o 15% tam už asi nenaskakuje jako to dělalo dřív? 🙂
Jen nevím, jak se mi to na kolo všechno vleze 🙂 Váhově to ale vyjde skoro nastejno jako moje nynější 15Ah Lifepo baterka.
Jeste dotaz. Ty 16Ah multistary jsou 2p. Jaky to ma konektor na balancovani?
Jsou vyvedeny balancni vodice pro kazdy clanek? To by bylo u 6s 13 dratku? Nebo jsou vzdy dva paralelni clanky spojene jen vnitrne a navenek jsou jako jeden? Mam modelarskou nabijecku s balancovanim na 6s a ty 2p mne matou jak se to pri balancovani zapoji…
Je to spojené vnútri, navonok je to ako každý iný 6s. Žiadna ďalšia zľava teraz nie je, veď je to za babku. Neváhaj a ber kým neskončí akcia alebo sa niečo nevypredá…
tak jsem nevydržel a koupil jsem to 🙂
musel jsem to ale rozdělit do 2 objednávek, bo mi to napsalo, že je balík moc velký a těžký 🙁
dám pak vědět, jak to bude fungovat…
Super, prajem aby boli všetky batérie tip-top (mne a kamarátovi prišli všetky OK), a držím palce aby sa Ti to podarilo dobre poskladať. Nezabudni na bezpečný a pevný obal, aby sa to nepoškodilo a mohlo dlho slúžiť… Ak budeš potrebovať vybíjať pod 20% zvyšku kapacity, odporúčam ubrať plyn. Aj s tou rezervou by malo byť k dispozícii cez 26Ah. Viac ako 30Ah by som ale radšej nečerpal.
Zdravím páni
Nevie niekto poradit druh vazeliny na premazanie velkého vnutorného ozubenia na BBS 02… našiel som nejaké linky ale tie vazeliny je problem zohnat….
Ahoj Lubo, baterky Multistar mám doma. To byla rychlost 🙂 Mám tedy 16Ah 4 ks 4S a 4 ks 6S. Proměřil jsem články a zatím vypadá vše ok. Zapojím je jako 20s 32Ah Musím na ně vyrobit z Al plechu nějaký ochranný obal. Nemáš nějaký tip na nabíječku? Kdysi jsi mi pro Lipolky poradil nějaký zdroj 50V na ebay. Mám zatím modelářskou nabíječku Turnigy, kterou mohu nabíjet každou baterku jednotlivě s balancováním. To ale nebude v běžném provozu moc pohodlné. Chtělo by to nabíjet vše jako celek bez balancování. Nabíječky, které mám na nabíjení Lifepo4 60V 10A (nabíjí na 72,6V) a nabíječku 12V 10A (nabíjí na 14,4V) nebudu asi moct použít :-(.
Ahoj Karel, to sú dobré správy že to už máš a navyše v poriadku. S tou krabicou si daj záležať, LiPo chyby neodpúšťa…
Momentálne čo viem tak nabíjačky na „všetko“ majú v bmsbattery. Asi najlepšie vychádza tá 1kW, pri objednávke je možné si ju plne customizovať. Aj napriek šialenému poštovnému je to myslím si stále výborná cena za ten výkon. Jedna je na ceste, až ju dostanem do rúk spravím stručnú recenziu (na ich stránke nie sú niektoré údaje, napr. hmotnosť, rozmery).
Pokiaľ by si mal 11,4V/10A zdroj ktorý nemá spojenú zem AC siete so zemou výstupu a pripojil ho sériovo k tej nabíjačke pre LiFePO4 tak by Ti to fungovalo. Prípadne ak tá LiFePO4 nabíjačka nemá spojené zeme tak by šiel použiť akýkoľvek zdroj s min 10A a napätím nastaviteľným na 11,4V (v praxi asi len 11V lebo bulk nebudeš nabíjať na 4,2V/čl.) To by bolo najlacnejšie riešenie 🙂
12V zdroje s dostatočným výkonom a možnosťou mierne nastaviť výstupné napätie sú veľmi rozšírené, a väčšinou je možné ich upraviť aby zem nebola spojená (ak nie je spojená na nabíjačke tak to ale nemusíš riešiť).
Lubo, dík za odpověď. Pokud by fungovalo nějaké řešení s použitím nabíječek, které mám, pak by to bylo pro mne nejjednodušší. Stály dost peněz. Nerozumím ale jistě, jak to myslíš s tím zapojením.
Pokud to mohu ještě konzultovat, tak mám tyto nabíječky:
1 ks – touto jsem nabíjel 20článků Lifepo zapojené do série (60V nominal, 72,6V max.) http://eskutr.cz/cs/nabijecky/36-nabijecka-lifepo-60v-10a-20-clanku.html
2 ks – tyto nabíječky mám zapojené paralelně a nabíjím 4 články Lifepo zapojené do série 12V nominal (14,4V max.) http://eskutr.cz/cs/nabijecky/126-nabijecka-12v-5a-lifepo4-clanku-4s-.html
dále mám zdroj http://www.modelarina.cz/stabilizovany-zdroj-efuel-540w30a-regulace-vystupu-1218v-p-36442.html
a k tomu nabíječku http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42760__Turnigy_MEGA_400Wx2_Battery_Charger_Discharger_800W_EU_Warehouse_.html?strSearch=turnigy charger
Zdroj a nabíječku jsem používal k nabíjení Lipolek, které jsem před rokem prodal.
Nevím, jak poznám, zda má nabíječka spojenou zem AC sítě se zemí výstupu. Stačí jen změřit zem vstupu se zemí výstupu ohmmetrem?
Mohu sériově spojit tu 60V nabíječku s tím zdrojem eFuel popř. s nabíječem turnigy? Zdá se mi to krkolomné, ale pokud by to fungovalo, tak jdu do toho 🙂 Elegantnější by bylo asi zapojit tu 60V nabíječku do série s nějakým 11V 10A zdrojem, jak píšeš.
Ty 12V nabíječky asi nepůjdou přenastavit z max. 14,4V na 11,4V? Popř. ta 60V nabíječka přenastavit z 72,6V na nižší hodnotu?
Ještě mne napadlo řešení koupit ještě jednu Multistar 4s 16Ah a rozebrat ji a přidat články tak, abych měl celkovou baterku 21s 32Ah. Pak bych mohl spojit nynější Lifepo nabíječky do série a nabíjet všech 21s naráz 87V (14,4+72,6), což by bylo 4,14V na článek?? Trochu jsem se do toho zamotal 🙂
Kolik bereš za hodinu konzultace? 🙂
Pošli prosím pro informaci odkaz na tu nabíječku na bmsbattery.
Děkuji.
Karel, aby som Ti vedel povedať čo ide a čo nejde nastaviť na tých nabíjačkách, musel by som to mať v ruke a pozrieť dovnútra na plošák. Na premeranie zeme by som radšej použil funkciu merania diód (na lepších merákoch býva združená so zvukovou signalizáciou skratu). Pokiaľ žiadny vstupný kontakt nie je spojený so žiadnym výstupným, je pravdepodobné že tá zem tam spojená nie je – spravidla je spojený kolík na vstupe s mínus pólom na výstupe. Ak nabíjačka má len sieťovú dvojlinku bez uzemnenia, je prakticky isté že tam nič galvanicky spojené so sieťou nebude.
Tá 60V nabíjačka by možno upraviť šla, ale aj tak by asi bolo lepšie riešenie zohnať nejaký 12-15A / 12V zdroj ktorý má trimer na nastavenie napätia. Sú lacné a dostupné.
Link na tú 1kW nabíjačku: https://bmsbattery.com/ebike-charger-ev-charger/798-c1000-1000watts-lifepo4li-ionlead-acid-battery-charger.html
Lubo dekuji za odpoved. Co si myslis o napadu pridat jeden clanek 32Ah (2x 16Ah paralelne) tak, abych mel celkem 21s viz minuly prispevek. Pak bych mohl stavajici nabijecky pouzit bez upravy a clanky by se nabijely na 4,14V (teoreticky) 🙂
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 286 až 300 (z celkového počtu 320 )