Skvele, tie dva balíky si ešte preclieval?
Koľko to vyšlo, ak sa môžem spýtať?
Batériu si teda bral tu 22P?
Majú tam ešte 20R – vyššie vybijacie prúdy a 29E – vyššia kapacita.
„Tiez si myslim ze hrozi ze ho takto niekde urves…“ Nič sa mu nestane. Na bike si dávam pozor. Skôr padám ja. Skoro na každej jazde v náročnejšom teréne čapnem. Má to aj výhodu. Už viem skvele padať…
Dnes som na svojom trekovom biku skusil strme vyjazdy na hradzu a s najvacsim kolieckom 34T na kazete 11-34 som to dal. Jo retaz bola dost krizom ale s vedenim proti spadnutiu by to nemal byt problem.
Pre to ma napadlo ci nestaci dat dozadu len este vecsie koliecko.
Som nasiel 42T a vyzera obludne, no vyjazdy do kopcov akurat.
Ale vy tu asi skor riesite permanentnu jazdu lesom a kopcami, ze?
No som zvedavy na dva taniere a ako sa to bude spravat a kde bude retaz v rovine. na ktorom zadnom koliecku kde bude na novom mensom tanieri a kde na tanieri v povodnom mieste…
A este ake taniere pouzijes
Veď práve to nešťastné kríženie. Doteraz som sa vždy snažil radiť s čo najmenším krížením a toto ma desí. Ale možno je to len zvyk. Hory mám rád, no len po permanentných kopcoch nejazdím. Mám radšej „expedičné“ jazdenie. Čiže ak je to možné, vždy niečo nové v okolí vidieť. A nebyť pri tom obmedzovaný žiadnym kopcom.
Najskôr doriešim tie predné prevodníky. 32T bude primár a 42T môže byť aj trochu viac od stredu. Zamýšľam ho používať na rýchlejšie jazdy po cestách. Budem testovať, ale po včerajšku viem, že pre pohodlie potrebujem určitú kadeciu šliapania. Bicykel je pre mňa hlavne relax a dopravný prostriedok bez obmedzení. No a keď si popri tom aj trochu zašportujem…
Bežne sa robia horské závodné bicykle, ktoré majú 2×10 ale je pravda, že je tomu prispôsobené aj radenie a reťaz.
Je to potom vhodné zvážiť pri výmene kazety, reťaze či radenia.
Vpredu 32 zubov a vzadu 42, to je už celkom spoľahlivá kadencia na väčšinu kopcov.
Ešte sa spomína možnosť Dualdrive. Osobne by som sa tomu vyhol. Kvalitný Sram Dualdrive stojí majland, tie lacnejšie majú nižšiu životnosť a napríklad nemožnosť radiť pri zabere. Naviac Dualdrive urobí cca +- 25%, čo si myslím za to veľmi nestojí. Väčšinou sa to používa na mestské bicykle kde je predpoklad nižšej zataze.
Takže dnes podľa časových možností najazdené 65km. Nastavenia mám 50km max. a úrovne som z 3 rozšíril na 9 (predpokladám, že som tým získal jemnejšie odstupňovanie dopomoci). Väčšinou som jazdil po cestách. Dopomoc som používal na úrovni 1 a 2, v krátkych kopcoch 3 a 4. Viac som využíval preraďovanie. Rýchlosť od 25km/h do 35km/h. Na záver som si dal kopček na 10km nastúpaných 550 výškových metrov. Tam šiel so mnou kamarát. On bike klasika MTB, jeho rýchlosť väčšinou okolo 10km/h. Ja 20 až 25km/h. Batéria mi po skončení ukazovala 50%. Podľa tejto skúsenosti som po dnešku presvedčený, že ebike je aj pre niekoho kto aktívne rád ťahá a potrebuje sa riadne vyšťaviť. Len to bude vo väčších rýchlostiach. Dnes by som normálne nejazdil. Vietor ma v bočných nárazoch občas pekne sfúkol až na krajnicu. A ťahať 48km/h po rovinke na 4 úroveň dopomoci a najťažší prevod je neskutočný pocit 🙂 🙂
Siki, tiez mam z bikovania uplne iny pocit. Sice mam len 250w motor ale v pohodke mi zatial postacuje. Moja maximalka na 48T/11T je bez akceleratora na rovinke 40km/h a z akceleracnou packou 45 samozrejme na max.dopomoci.
Teda som tak dnes do prace dofrcal za rokerdnych 12minut cca5,6km
Motor mam uz od juna a zatial som najazdil 1500km
Casto ale s extra nakladom, dve deti na sedackach 😉
Pozorujem vsak ze motor ide tahsie ako ked bol novy, co sa dalo bez demontaze som ocistil a namazal teflonovym olejom ale i tak trosku drhne…
A daj si pozor na matice co drzia motor na strede. Ja som po 100km kotroloval a obe boli uvolnene. Takze som ich musel dat dole a zalepit lepidlom na matice. Modrej farby – naradim rozoberatelne…
Tot moje postrehy, baterka 36V/13Ah zatial vyzera ze vladze, po kazdej jazde nabijam na plno, i ked len par km spravim.
Snazim sa jazdit bikom i v praci, jazdit cez BA v zapchach a pozorovat vodicov, na nezaplatenie.
Siki drzim palce a vela radostnych km. S tym vykonom sa ti po lesoch a kopcoch dobre bude jazdit. Hlavne aby ti vydrzal…
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 320 )