Cim to mam namazat ak to rozoberiem? Ak mas typ na vhodne mazivo sem s nim.
Asi budem potrebovat i novu maticu na stred, ak sa mi ju podari dat dole bude uplne zodrata od kluca… Da sa niekde kupit nova samostatne?
Dik
Mám najazdených 500km a už môžem posunúť prvé postrehy:
Jazdím prevažne horské spevnené cesty, priemerne 50km a výškovo nastúpaných 700 – 1000m. (Často sa mi cesta jednoducho stratí a vtedy sa snažím nájsť inú cez napadané konáre a lístie. Už som takto našiel aj diviačie bahnisko v ktorom som sa vyváľal aj s bicyklom. Elektro sústava to prežila bez úhony.)
– „zmobilu“ mal správnu pripomienku na utiahnutie stredu po 100km. Pohon si trochu „sadne“ a treba skontrolovať a príp. dotiahnúť stredovú maticu a pedálové kľuky.
– za niekoľko dní očakávam objednané reťazové koleso 42T do zadnej kazety – konkrétne tohoto: (viď obrázok). To by malo stačiť na výjazd každého kopca čo v horách stretnem. Pedálové šliapanie s motorovou dopomocou je trochu odlišné ako bez neho. Dôležité je správne radenie prevodov. Postrehol som, že stačí na chvíľu prestať šliapať a motor hneď odpája pohon. Vtedy je radenie bez problémov a vôbec netreba žiadny dodatočný senzor na odpájanie pohonu. Prednú pílu 48T zatiaľ nechávam tak ako je. Prevod 48/11 je podľa mňa výhodný na rýchlejšiu jazdu po rovných cestách. Zvykol som si aj na kríženie reťaze. Pohonu to vôbec nevadí ani pri zvýšenom zaťažení a čas ukáže ako sa zníži životnosť reťaze. Znovu však pripomínam správne radenie. Netlačiť ťažký prevod do prudšieho stúpania a radšej voliť ľahšie prevody. Motoru sa uľahčí, šetrí sa energia z batérie a zvyšuje životnosť prevodového mechanizmu.
– odpojil som páčku ručného plynu. Jednoznačne mi zavadzia. Blokuje páčky prehadzovačky a už niekoľkokrát som do nej neúmyselne „drcol“ čo malo za následok okamžité nepríjemné poskakovanie celého bicykla. Vždy pedálujem a preto ju vôbec nevyužívam. Silu motora nastavujem zásadne podľa úrovne dopomoci. Podľa môjho názoru akumulátor o skutočnom napätí 46,8V a 11Ah nemôžem považovať za dostatočne silný aby mňa a môj stroj poháňal bez pedálovania na väčšiu vzdialenosť. Tiež tento typ motora je asi skôr predurčený ako výkonný motor na dopomoc pri pedálovaní. Ak niekto požaduje vozenie bez pedálovania, doporučujem prečítať si príspevky „boba“ a ísť radšej cestou pohonu napr. Cyclone.
– k dojazdu. Mám nastavenú max. rýchlosť na 50km/h a úrovne som zvýšil z 1 – 3 na 1 – 9. Mám kondíciu priemerného cyklistu. Používam úroveň 1 a hlavne 2 pri bezvetrí, rovinatej ceste a do nie moc prudkých stúpaní. Snažím sa využívať hlavne prevody aj za cenu nižšej rýchlosti. Pre mňa platí, že pokiaľ sa mi ľahko šliape a motor (tak ako pri šoférovaní auta) netrpí je to OK. V prudšom stúpaní využívam dopomoc 3 až 4. Viac som ešte nevyužil a na prevod 48/36 som pri úrovni 4 dokázal vyšliapať skoro všetko čo som potreboval. Pri tomto štýle, najazdených 50km a nastúpaných cca 700 výškových metroch som ešte neklesol pod 50% kapacity batérie. Presnejšie sa neviem vyjadriť, nakoľko Cycle Analist na tomto bicykli nemám nainštalovaný.
– k odolnosti proti vode. Vzhľadom k upršanému letu a všadeprítomnému blatu umývam po každej jazde. Minimálne moja súprava je odolná proti striekajúcej vode a bez problémov znáša umývanie hadicou.
Siki, prezrad ako si zmenil urovne dopomoci z 1-3 na 1-9
Lebo ja som tu moznost na mojej RJ cez ovladc nenasiel. Max. obmedzovac a jas podsvietenia. Robil si to cez PC?
Chvíľku som nad tým maturoval, ale je to jednoduché. Do prvej úrovne nastavení sa dostaneš ak súčasne chvíľku podržíš + a -. Vtedy začne blikať nastavenie maximálnej rýchlosti. Ak chceš pokračovať do druhej úrovne, tak + a – nesmieš pustiť a zároveň začneš opakovane stláčať aj tlačítko zapínania. Ak to urobíš správne, začne blikať nastavenie rozmeru pneumatík. Si v druhej úrovni a už môžeš + a – pustiť. Posúvaš sa len tlačítkom zapínania. Asi tretie nastavenie je počet úrovní dopomoci.
Tu je to celkom zrozumiteľne vysvetlené:
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 month používateľom Siki.
Dik, no ja mam iny display. C965 a k nemu som nasiel len manual na zakladne nastavenia, zmena poctu rezimov dopomoci tam nieje. Mam preto 3stupne a da sa. Moj 250W motor najviac vyuzivam na 2.stupni. Trojku len ked sa uz velmi ponahlam. Vcera som dal 45,62km v protivetre a s priemerkou 26,4km/h. Prvu polovicu cesty som siel na 2ke a druhupolovicu s5 som tahal na 3ke. Stihol som to za 1:43h a to som sa uz pred tym cca 20km vozil. Po dojazde dom na baterke (36V/13Ah) svietila uz len posledna kontrolka.
Takze secko slape ako ma… e-Bike asi odlozim az ked uplne zasnezi cesty a poladovica bude kazde rano. Ale i to je otazne ;P
Sedanku mam ja gelovu z tchbo.cz sedanka ale viem ze dobre skusenosti bez vypchavok ma bracek s Brooks sedackou. Je cela kozena a po par jazdach sa plne prisposobila. Dolezita je siroka sedanka. A potom uz len prijemne jazdy…
Inak zmenil som si nastavenie maximalnej rychlosti. Stiahol som to o 10km/h dolu a mam dojem ze baterka vydrzi viac. Dal som dnes vyslap z Race cez Peknu cestu a okolo u Silvu na Kacin a dalej do Marianky a s5 po beznych cestach. A na ukazateli svietili dve spodne LED po 43km, kde cast bolo v strmom stupani bez toho ze by som sa do pedalov postavil…
I tak jazdit viac ako 40 je s bliziacou sa zimou uplne blaznovstvo, aj pri rychlosti viac ako 25km/h je uz rano dost chladno.
Ja som este bateriu obliekol do softsheloveho obalu aby jej tak zima nebolo 😉
Prichodom chladnych dni sa zacinam zaoberat otazkou ako nadalej jazdit a nemrznut.
Nasiel som par diskusii k clankom o elektricky ohrievanom obleceni pre motorkarov.
Ty to maju jednoduche, 12V rozvod maju priamo medzi kolenami.
No my na ebikoch to mame zlozitejsie.
A potom este to profi oblecenie tiez nieje lacna zalezitost…