Teraz som si spomenul že mi kamarát hovoril ako naprd má nastavený bafang ktorý kúpil od tých čechov. Presne to mu tiež robí, že keď potočí pedálmi motor ide na max. výkon, to je totálne zle nastavené. On má aj druhý bafang ktorý bral z číny a ten bol nastavený omnoho lepšie. Tie PAS stupne sú blbo nastavené, malo by to ísť plynulo a s menšími výkonmi a práve na páčku by to malo ísť naplno. Jeden motor už som mu preprogramoval a ten druhý sme ešte nestihli ale určite to budeme robiť.
Čo sa batérií týka na ten výkon nie je v Kinte verzii nič dosť silné, pretože nikto nerobí z 20A článkov a pri 48V sa tam zmestí len 4p. Buď by to chcelo dať si vyskladať Kinte z poriadnych článkov (napr. Samsung 25R) alebo kúpiť väčšiu batériu kde sú 10A články aspoň v 6p konfigurácii a nejak to dostať do trojuholníka na bajku… Najlepšie je pre takéto výkony použiť LiPo.
mulder, vitaj vo svete cinskych elektrobajkov:-) na zaciatku budes otraveny z toho ze treba stale nieco riesit, ale nakoniec zistis, ze ta variabilita a otvorenost systemov su ich zasadnou vyhodou.
napis, alebo odfot, aky tam mas displej a jeho tlacitkovy ovladac, niektore sa daju zmenit na 9 stupnov asistenciu priamo, bez programovacieho kabla. potom by bol ten rozbeh na 1-2 stupni jemnejsi (aj ked 150W o ktorych pises sa mi nezda vela).
a pouvazuj o merani, aspon na zaciatok, na testovacie ucely. len tak budes vediet, ako klesa napatie v zatazi, pri akom napati ti to ochrana vypne, ake prudy tam tecu v strmom kopci alebo rozbehu atd. potom ta debata hned inak vyzera, z ciselnych hodnot sa da identifikovat problem. staci nejaky lacny modelarsky, priamo do obvodu, napr. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__75944__Turnigy_180A_Watt_Meter_and_Power_Analyzer.html?strSearch=wattmeter
display mam tento https://www.i4wifi.cz/_d4704.html nieco som uz precital na forach o 9 stupnoch ale som sa k tomu nedostal lebo riesim problem s tim trhanym rozjazdom a slabym vykonom baterky presiel som len 26 km troska v terene do kopca stale som pedaloval a baterka skapala chcel som nahodit aj zene na bike pohon ale pri tomto dojazde by mi to hodila o hlavu keby mala potom pedalovat tu tarchu 🙂 zatial som s toho smutny ale verim ze je len nejaky problem ktory sa odstrani a mozem potom jazdit po kopcoch dakujem vam vsetkym za pomoc to trhanie uz viem ze je asi zle nastaveny motor to sa da vyriesit ok ae ta baterka mam strach sa vydat na dlhsiu turu nedavno sme sli s kamaratom na turu na skalku pri kremnici do 1200m n.m z vysky 320m a skapala mi pred cielom a to som celu cestu pedaloval neviezol som sa len takze som musel bike tlacit lebo pedalovat tu tarchu s tym prevodom do kopca nie je sranda
No z Číny je to riziko, z popisu to vyzerá zaujímavo, keby bola všetko pravda bolo by to fajn za tú cenu, aj keď 6,5kg nie je málo… „Europe no tax“ by malo znamenať že to bude bez colných peripetií. Ja napríklad LiPolky objednávam z Hobbykingu, cena je čínska ale je to nákup v európskom obchode – rýchle dodanie a žiadne problémy s colníkmi.
Ak sa rozhodneš tú batériu kúpiť určite sa nezabudni podeliť o skúsenosť tu na fóre.
Ešte ma napadlo, na bafangu treba jazdiť „v otáčkach“, najlepší je vždy najľahší možný prevod pri ktorom to ešte nohami ide stíhať točiť, pri jazde na ťažších prevodoch než je optimálne to ide s účinnosťou dole, hreje sa motor a žerie to batériu. Z toho vyplýva aj potreba megarange kazety s čo najväčším kolieskom aby to pri tom veľkom tanieri malo správny prevod aj do strmších kopcov.
ano pozeral som to na forach a nic o nastaveni na 9 stupnov som nenasiel asi by bol lepsi tento display v tom videu vidno ze sa da nastavit 9 https://www.youtube.com/watch?v=XJD-kniFgnI
Cez displej (je jedno aký) sa ale dá nastaviť maximálne iba počet stupňov, nie ich samotné hodnoty. Tých 5 stupňov v podstate stačí, ide skôr o to ako sú nastavené. Cez usb sa dá napojiť na RJ v motore a pomocou software od výrobcu ide meniť všetky nastavenia. Príslušný kábel sa zle zháňa a tak som si ho zhotovil sám. K samotným nastaveniam sú na fórach popísané siahodlhé debaty, zo samotného programového rozhrania nie je moc jasné čo na čo slúži a tak správne nastavenie je celkom maturita. Ak sa po práci zastaví kamarát s bafangom tak ho dnes budeme preprogramovávať lebo je veľmi nespokojný s jeho nastavením. Jemu šlo na displeji nastaviť 9 stupňov asistencie tak by sme to chceli vyladiť na optimum. Nastavenia výrazne ovplyvňujú spotrebu a životnosť pohonu, a tiež jazdný komfort. Veľmi dôležité je aj rozumieť ako systém funguje a tomu prispôsobiť štýl jazdy, obzvlášť radenie prevodov. Pre jazdu v horšom teréne a strmšie stúpania je nutná megarange kazeta a je možné tiež kúpiť menší tanier dopredu.
nie je to celkom tak. skusal som rozne pocty, na mojom sa da nastavit po jednotkach do 9. v kontroleri to bude tak, ze kazdy z deviatich stupnov je nejako nastaveny a pri zmene poctu niektore preskocis, ale v praxi je to citelny rozdiel, tym mam na mysli pocit z jazdy. cize jednoducha zmena hned prinesie zlepsenie- to pisem pre tych co maju C961, experimentovat sa oplati.
mulder, ked uz displej mas, nema zmysel kupovat starsi model. uz len preto, ze je trikrat drahsi, nez programovaci kabel. myslim, ze v prvom kroku by si mal oslovit predajcu, prave pri bafangu by uz takuto sluzbu mohol poskytovat/sprostredkovat, informacie su dostupne. a ked nie, napis sem jeho meno, nech ma ostudu.
inac tie lubove poznamky k radeniu maju vyznam, napis aku tam mas vpredu pilu a aku mas asi priemernu kadenciu. niekde okolo 60 ot./min. ma uz bbs02 rozumnu ucinnost, ja na svojej starsej baterke 48/8 s neidentifikovatelnymi clankami dam 60km po myjavskych kopaniciach- pricom radim tak, aby som sa zhruba drzal tychto otacok.
v predu mam 46 zubov ako zistim kadenciu ? 🙂 predajca mi slubil ze mi to prestavi ten motor ale poradili mi ze mam vyskusat odpojit accelerator tak som dnes odpojil a naozaj teraz to netrha uplne plynule sa rozbieha ale stale to dava velku silu pri rozbehu proste ani nestacim pedalovat takze sa to musi urcite nastavit. Ten accelerator potrebujem lebo na tom displayi C10 mam len 5 stupnov co ide do 25km potom uz motor nepomaha tym akceleratorom mozem ist aj viac .Na ebay je tento kabel http://www.ebay.com/itm/Bafang-usb-programming-cable-1-meter-/331764807313?hash=item4d3eb93691:g:JhQAAOSwFMZWqgXc do buducnosti by som si to mohol aj sam nastavovat ten soft nevyzera zlozito a ak si to chcem vyladit podla seba asi by bolo dbre mat ten kabel a naucit sa to
Kadencia je počet otáčok pedálmi za minútu. Povedal by som že bežne je to tak medzi 60-80rpm. Je to individuálne, každopádne platí že pri vyššej kadencii má motor vyššiu účinnosť (otáčky motora sú úmerné otáčkam pedálov nakoľko je to pevne sprevodované).
Kúpa káblu šikovnému užívateľovi umožní vyladiť nastavenia na úplne inú úroveň. Z továrnych nastavení čo som videl ma brala hrôza, úplne degradujú inak vydarený pohon. Pred tým než sa pustíš do nastavovania jednoznačne odporúčam prečítať niečo z tohto: