Vadna Bateria ?

Zobrazuje sa 7 príspevkov - 1 až 7 (z celkového počtu 7 )
  • Autor
    Príspevky
  • #8009
    MulderSk
    Účastník (Participant)

    Ahojte dnes druha jazda na novej batere bacteria evbike 48V 9A motor evbike 48V 750W v prilohe prikladam proil dnesnej trat nic narocne 27 km trocha hore kopcom potom dole po rovine vsade som sa snazil pedalovat pomahat a pred domom baterka kaput aj ked display ukazoval nariklad polovicu kapacity potom zablikal a skapal chvilu som pockal potom zase ukazoval polovicu kapacity a po chvili skapal moze byt vadna bateria ? chcel som aj zene nahodit na bajk elekto ale po takomto dojazde by ma s tym vyhodila lebo ked dojde baterka tak je to dost makacka tazky bajk pedalovat a na tych prevodoch viete poradit ? dik za help Slavo

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8015
    bob
    Účastník (Participant)

    Především změř multimetrem napětí na baterii až ti to zase „chcípne“, na displej se nespolehej.
    Jinak to vypadá na reklamaci.

    #8017
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Súhlasím s Bobom, kontaktuj predajcu, pokiaľ jazdíš na správnych prevodoch tak nehrozí aby to šlo takto mizerne…

    #8119
    xp
    Účastník (Participant)

    caute.
    technická záhada: mám baterku lion 48V a bbs02. V kontroleri motora je nastavené ochrana proti podbitiu (LVC) nastavená na 41V, v BMS neviem naisto, ale výrobca batérie tvrdí že 32V.
    V obvode mám zapojený merák, relatívne presný. V skutočnosti sa batéria pri hlbokom vybití správa rôzne- už sa mi stalo, že som išiel rovnomerne cca 20km/h a displej vypínal pri 42V (skúšané niekoľkokrát za sebou) a tiež tak, že som sa s vybitou baterkou naschvál prudko rozbiehal, a nameral pokles na 38V bez vypnutia displeja.
    Tie hodnoty spolu vôbec nehrajú a tým pádom ani neviem z napätia odhadnúť, koľko mi ešte v baterke zostáva.
    Rozumiete tomu niekto?

    #8125
    teslabike
    Keymaster

    Ahoj 48V lionka sa musí vypínať pri 41-42V resp väčšina rj a bms je tak nastavená.

    32V môže byť ok akurát tak pre 36V systém…ono tažko sa dá odhadnuť napätie pretože nejde lineárne dolu resp ide akurát o istej hranice nastáva „drop“ preto na indikačných LED často svieti zelená a potom už hneď žltá a červená a ebike nejde…
    Ja mam zato ak je ak mi voltmeter ukaže 36V (mám 36V lifepo4) veľká časť energie je už spotrebovaná tak potom ak som daleko radšej betálujem..

    Pýtaj sa odopovieme 🙂

    • Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 4 months používateľom teslabike.
    #8128
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Xp, BBS-ko zrejme vypne až keď pokles pod nastavených 41V trvá dlhšie, alebo je výraznejší. Prípadne tam možno je algoritmus na kompenzáciu poklesu napätia pod záťažou vplyvom vnútorného odporu batérie, ktovie…). Treba rátať aj s tým že to BBS-ko nemeria celkom presne, nie je to merák 🙂
    Batéria by teoreticky mohla mať LVC 32V, viaceré typy 18650 článkov idú do 2,5V (32/13=2,46).
    V praxi ale treba rátať s jednou dôležitou skutočnosťou, a tou je fakt, že BMS-ko v batérii monitoruje každý článok zvlášť a tak ja pravdepodobné že vypne skôr keď niektorý článok dosiahne minimálne napätie včaššie než ostatné. Z tohto dôvodu sa môže na LVC dostať len dokonale vyvážená batéria ktorej články majú 100% rovnakú kapacitu a to je nepravdepodobné.
    Z napätia sa kapacita jednoducho odhadnúť nedá, a navyše každá batéria má inú (a nelineárnu) charakteristiku napätie/kapacita. Takže ide to len ak niekto urobí presné vybíjacie grafy konkrétnej batérie na základe ktorých je možné k určitej kapacite priradiť určité napätie a opačne.
    Najspoľahlivejšia metóda merania kapacity je rátať minuté Ah (a samozrejme mať zmerané koľko presne Ah má plne nabitá batéria). Nevýhoda je že je nutné začať vždy s plne nabitou batériou.

    #8130
    xp
    Účastník (Participant)

    bol som mimo, tak reagujem oneskorene, sorry.
    ak tá ochrana pracuje aj s časom (desiatky sekúnd), tak by to by mohlo vysvetľovať popísané správanie, dobrá myšlienka.
    batéria je z článkov s povolenou hodnotou 2,5V, je ich 13 do série, a tomu by mala zodpovedať aj bms. tak som v kontroleri znížil lvc na 38V, uvidím, koľko z nej vyťažím.
    meranie Ah samozrejme mám, ale bez pamäte, a 13 Ah jedným vrzom miniem málokedy, takže sa musím spoliehať na vlastnú:-)
    raz-dvakrát do roka zvyknem urobiť kontrolné vybitie a vynesiem si to do grafu, pri tých starých baterkách mi vychádzalo, od 43V padajú už tak strmo, že treba padať domov:-).
    aj voltmeter samotný, samozrejme v záťaži, dá celkom užitočnú informáciu. jasné že meranie náboja je lepšie, ale píšem to preto, že tie nové (2016) displeje na bbs už uvádzajú aktuálne napätie, takže to pre dnešných záujemcov o kúpu môže byť zaujímavý údaj.

Zobrazuje sa 7 príspevkov - 1 až 7 (z celkového počtu 7 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.