Ahoj. Vrtá mi občas v hlavě otázka: V čem je výhoda silného ebike? Proč ne rovnou elektromotorku? Když mám výkon, že šlapat už nemusím, tak není pohodlnější mít pod zadkem pořádnou lavici jako na krosce a pod nohama stupačky? Docela mě zajímají vaše názory, protože mě osobně může nějaký aspekt unikat. 🙂
Silný e-bike je asi jen pro fajnšmekry.
Osobně v tom žádné výhody nevidím spíše naopak, značná váha, horší ovladatelnost, značná spotřeba energie, vysoká cena.
Mám z vlastní zkušenosti ověřeno že třeba takový středový motor o výkonu 350W vyjede s přípomoci téměř jakýkoliv kopec.
Pro nešlapajíciho jako mně, stačí na totéž výkon motoru do 1kW.
Rychlost i stoupavost lze upravit pomocí převodů.
Ja osobne by som motorku nechcel, a to práve preto že sa na nej nedá solídne šliapať… Proste by mi to chýbalo, či už pre pocit, alebo z praktického hľadiska… Šliapaním sa dá cesta „spríjemniť“, môžem si zvýšiť dojazd alebo sa zohriať. Zo zdravotného hľadiska je šliapanie do pedálov na čerstvom vzduchu super vec, a je vlastne jedno že tam mám silný motor ktorý ťahá niekoľkonásobne viac než ja, podstatné je že mám primeranú námahu a som na vzduchu. Oproti motorke som nenápadnejší, vyhovuje mi tváriť sa ako obyčajný cyklista s možnosťou „zmeniť“ sa na motorkára pootočením plynu 🙂 Málokto si môže dovoliť mať bicykel, elektrobicykel a ešte aj elektromotorku. Tak zatiaľ sa snažím mať tak trochu niečo z každého 🙂
Souhlas s Lubem. Přede dvěma roky byla možnost koupit skutr E-max(prodává u nás eon) bez reglu a baterek za 30t kč. Ale když jsem si spočítal cenu reglu a baterek, tak to vycházelo k 80t kč a to už by se vyplatilo koupit rovnou hotový e-skutr JM star 5000.
Takže mám e-kolo hlavně ze zdravotních důvodů, pro radost z pohybu a radost z bastlení.
Pro jízdu bez šlapání plánuju kupovat do 2let e-auto nejspíš Nissan Leaf, snad do té doby spadnou ceny ojetin a přestane ČNB prasit euro.
motocykel :
– STK každé 2 roky
– EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
– povinné zmluvné poistenie
– zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
– nutnosť vodičského oprávnenia
– prilba (pripadne aj okuliare)
– pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
….
Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….
Jízda na silném ebike je prostě zážitek!!! 🙂
Tváří se jako kolo a jede jako motorka. Každý má ale uspokojení v něčem jiném.
Na terénní elektromotorce jsem nejel, asi to také nebude špatné :-). Skútr je jen na silnici, ten u mne vypadá ze hry. V každém případě bude elektromotorka těžší a její použití bude omezenější.
no vazne som ani ja nevedel co skladam ale toto je zazitok aky sa len tak nenajde .) a suhlasim uplne z LuboNom aj neverican aj karel … motorku si do izby nedas a aj do lesa ta nepustia a vazne to pedalovanie popri pomahani motora je wow efekt. normal to citit v stehnach ked nepomaha motor ale slo to neni ze skape a nejde ..pedale su pedale a to pootocenie a zmenis sa na polomoto mnaam .celkovo masinka na ktoru sa tesim na buduci rok dam to do stavu aky si predstavujem a uzijem si leto .)ale chce to ten adaptto inak to ani nevytahnem von. a vsetky srobi hlavne potret lepom specialnym nech sa neodtahuju .)a vsade kde sa da pouzit tie matky co maju tu poistku aby sa nepovolovali.
Díky za názory. Priznám se, že mně na mém ebike nejvíce baví točit plynem a moc na tom nešlapu. Na šlapání mám legální pedelec. Ebike mám záměrně s pohodlným posedem a širokým sedlem poměrně nízko, takže ono se tam ani nedá šlapat moc efektivně. Jinak řečeno to mám koncipováno jako moped. Z toho asi plyne i můj pohled na věc. Pravda je, že asi výhoda je, pokud se ebike pořád tváří jako kolo a tedy smí se s tím nenápadně všude. To uznávám. Jinak řečeno, tak se člověk musí smířit s kompromisem co se týká výkonu, protože výkonné ebike už jako kolo vypadat nebude, protože musí mít větší motor, baterku, pevnější a těžší rám. Ideál by asi bylo mít ebike s hmotností max 30kg a s výkonem alespoň 2kW, ale to je asi z říše snů. Stejně mě ta elektromotorka leží v hlavě. Prostě ebike je kompromis a nakonec nemá pořádně výhody kola a nemá ani výhody silného stroje. 🙂
Robikl, 2kW je malina, obyčajný lacný MagicPie motor zvládne aj 3kW, donedávna som jazdil na 1,5kW a potom som vymenil v RJ mosfety a zdvihol som to na 3kW. Zmena hmotnosti – 0,0kg 🙂
Bežné LiPo batérie s takými výkonmi problém nemajú a zmestiť sa s nimi dá aj do 4-5kg, motor má 6kg a zvyšok nech má do 1kg… Ak to dám na hoci aj starý železný rám, 30kg to mať nebude a vyzerať to môže ešte stále prevažne ako bicykel.
Bez 3kg mám tedy kolo snů 🙂
Moje kolo by mělo vážit kolem 33kg, s výkonem 3600W, výkon mám ale omezen jen na 2kW(abych mě to nesvádělo dělat frajera:-), protože ten výkon(vzhledem ke zbytečně velké spotřebě z aku) prostě nepotřebuju.
Jsem rád, že jsem si ekolo pořídil, jel jsem ted párkrát do Brna autem a byla to katastrofa. 12km jsem jel hodinu, nakole to bylo za 25min. Dokud na to bude počasí bude auto v garáži. Jen musím namontovat světlo, odpoledne už se rychle stmívá, zatím mám objednáno toto: http://cyklosvitilny.heureka.cz/solarstorm-x2/specifikace/#section
Rob.brno, to je dobrá cena za dobré svetlo 🙂 Tiež svietim Cree XM-L ledkami, jednu mám v klasickej baterke uchytenej držiakom na riadidlách a keď sa mi zdá málo mám druhý držiak a tam dávam väčšiu s 3-mi kusmi, vytunená je na 30W takže odhadom 2500lm 🙂 S tým sa cesta a okolie predomnou zázračne premieňa na deň 🙂 Len nech mi niekto skúsi bezohľadne svietiť diaľkovými do očí…
No jo, tak to máte všichni tady děla. 🙂 Já mám nějaký motor označený snad 750W a posílám tam max těch 1400W, takže čistý výkon je dejme tomu kolem 1000W a myslím, že i to s tím kolem slušně hýbe. Asi těch výkonů dosahujete díky baterii s vyšším napětím než mám já ubohých 36V. 🙂 Fakt je, že v budoucnu možná půjdu na 48V, což je ještě bezpečné napětí. Jít na víc se asi budu bát. Dneska jsem to alespoň krátce projel za tmy a zimy a zase mě to trošku chytlo. Dobrej relax a zase trošku čistá hlava od starostí.
Robikl
Naprostý souhlas taky si myslím že ta 750 bohatě stačí jak pro vyjetí jakéhokoliv kopce tak pro rychlost 60km/h.
Samozřejmě mám na mysli středový motor. Vše lze krásně upavit správným zpřevodováním.
Přímý motor je dobrý na asvalt a po rovinách.
Rajtovat se značně silným a těžkým motorem v terénu je dost o hubu. 🙂
Bobe, já mám stejně nějak raději přímý motor. Asi i pro jeho jednoduchost, tichost, bezproblémovost při řazení. Samozřejmě co se týká stoupavosti, tak to má svoje limity. Výkon bych ty 2kW klidně bral, tedy kdyby kolo nebylo už příliš těžké. Možná bych snes nárůst na 35kg. To se ještě dá přenášet. Ale zatím na to nemám baterku. Motor by krátkodobé přetížení zvládnout měl, ikdyž lepší by bylo koupit ještě těžší mrchu s vinutím, které je na to dělané. Popravdě středový mě k výkonnému ebike nějak nejde. Asi by mě štvalo pořád řadit a vždy při tom ubírat plyn. Asi to je dost individuální, co komu vyhovuje.
Na řazení si zvykneš velmi brzy obvzlášť když šlapeš.
Měl jsem 2 kW motor a už nikdy bych jej nechtěl.
Asi je to už jen pro vás mladé na vyblbnutí což mám už za sebou. 🙂
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 35 )