výhody silného e-bike

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 31 až 35 (z celkového počtu 35 )
  • Autor
    Príspevky
  • #7127
    klotas
    Účastník (Participant)

    Robikl,pod na vlakno prve testy ebiku nech im tu nekazime vlakno.

    #7131
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Klotas, o.k., odepsal jsem do tvého vlákna.

    #7192
    Robikl
    Účastník (Participant)

    neverican píše
    „– STK každé 2 roky
    – EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
    – povinné zmluvné poistenie
    – zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
    – nutnosť vodičského oprávnenia
    – prilba (pripadne aj okuliare)
    – pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
    ….
    Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….“

    Já si zase myslím, když si člověk uvědomí výhody elektromotorky proti nějakému kompromisu, kterému říkáme silné ebike, tak to tak jednoznačné není. Hlavně elektromotorka bude mít dost podstatné výhody, jako lepší výkon, rychlost, jinou geometrii, pořádný rám, ráfky, gumy, zdvihy. Proti tomu nevýhody, které uvádíš, asi nejsou zase tak velké. Mít šlapky jen proto, abych mohl přidat svých 200W, když budu mít motor s výkonem třeba jen 2kW, mi přijde zbytečné. Ano na druhou stranu ebike je asi jediná možnost si postavit pololegální stroj, protože řekneš, že to je ještě kolo. Otázka je, jestli za to člověk neplatí nakonec více tím, že to je šílený kompromis. Ikdyž rád projedu moje ebike a cítím tu svobodu, že můžu projet opatrně projet i chodník, nebo cyklostezku, tak jindy si zase říkám, jak by bylo dobré mít lepší výkon a tím pádem mít i tužší stroj bez pedálů, prostě elektromotorku. Asi začnu šetřit a ebike půjde časem do světa. 🙂

    #7193
    Robikl
    Účastník (Participant)

    A co se týká pokut za jízdu na elektromotorce po lesní cestě, tak kolikrát tě chytěj? A jak moc tam ta elektromotorka vadí? Asi méně než lesní traktor atp. 🙂

    #7197
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Robikl, ja si myslím že dôvod prečo staviame silné ebajky sú hlavne dostupná cena, možnosť urobiť si to sám, možnosť tváriť sa ako cyklista a v podstate aj možnosť tak jazdiť a zároveň mať k dispozícii výkon akým disponujú len motorky. Navyše k tomu, pedále nie sú len na to aby som pomáhal motoru, sú aj na to aby som sa zohrial, precvičil telo a predišiel zdravotným rizikám ktoré z jazdy na motorke (obzvlášť za nie ideálneho počasia) časom hrozia. Možno sa to tak ani nezdá, ale zdravotný benefit „ebajkovania“ je asi ten najväčí. A kto na to má a nechce bastliť na bicyklovú kostru, kúpi si frame kit, už je z čoho vyberať a taký ebike je konštrukčne prispôsobený danej záťaži. Alebo si rovno kúpi stealth bike.

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 31 až 35 (z celkového počtu 35 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.