neverican píše
„– STK každé 2 roky
– EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
– povinné zmluvné poistenie
– zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
– nutnosť vodičského oprávnenia
– prilba (pripadne aj okuliare)
– pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
….
Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….“
Já si zase myslím, když si člověk uvědomí výhody elektromotorky proti nějakému kompromisu, kterému říkáme silné ebike, tak to tak jednoznačné není. Hlavně elektromotorka bude mít dost podstatné výhody, jako lepší výkon, rychlost, jinou geometrii, pořádný rám, ráfky, gumy, zdvihy. Proti tomu nevýhody, které uvádíš, asi nejsou zase tak velké. Mít šlapky jen proto, abych mohl přidat svých 200W, když budu mít motor s výkonem třeba jen 2kW, mi přijde zbytečné. Ano na druhou stranu ebike je asi jediná možnost si postavit pololegální stroj, protože řekneš, že to je ještě kolo. Otázka je, jestli za to člověk neplatí nakonec více tím, že to je šílený kompromis. Ikdyž rád projedu moje ebike a cítím tu svobodu, že můžu projet opatrně projet i chodník, nebo cyklostezku, tak jindy si zase říkám, jak by bylo dobré mít lepší výkon a tím pádem mít i tužší stroj bez pedálů, prostě elektromotorku. Asi začnu šetřit a ebike půjde časem do světa. 🙂