Cav ludkovia.
Nieje to sice bicykel ale kolesa to má tak to sem dam. Je to prva etapa, na zimu planujem druhu a tak otazka…sprevodovane BLDC s volnobezkou predavane na SK su len na 36V. Potrebujem 48V aby som mohol z bike pouzivat akumulator. Priamy nechcem ten dava odpor a to nechcem. Vydrzi 36V motor 48V?
Druhy obrazok su pripravene sučiastky /skoro šrot / čo som nasiel doma v dielni.
Prvy je vysledok.
Stabilita a rychlost dole kopcom to iste ako na cetaku. /kusok pomalsie su tam kusok hrubsie pneu/
Táto téma bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom uzivatel.
Táto téma bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom teslabike.
V motore sú len vinutia, napätie je obmedzené hlavne vyššími stratami v statorových plechoch, ale myslím že tak do 2-násobku napätia sa to až tak veľmi neprejaví. Takže bežný 36V motor by nemal mať väčší problém bežať až do 72V… Úmerne k zvýšenému napätiu je ale potrebné znížiť max. povolený prúd (odber z batérie) aby sa zachoval max. povolený fázový prúd (a neprekročil sa povolený krútiaci moment kôli možnosti poškodenia prevodov). Predpokladám že máš aj vhodnú (48V) RJ – ak bude označená rovnakým nominálnym výkonom ako motor tak by mala vyhovovať. Inak, ešte jeden detail, ktoré koleso nafasuje motor?
Jednotka je Magic50A cize nebude mat problem s 48V. Planujem zadne 20 palcove no nechcem priamy motor. Tam by bolo sice rychle riesenie MAGIC PIE 1kw s 20″ liatinovym diskom ale to by uz bez aku nebolo mozne prevadzkovat. Takze ak to rozmer dovoli tak 500W motor vypletiem zadneho kolesa ak nezozeniem taky maličky vypletovy drot tak to vlozim do predneho. Tam sice bude obvodova rychlost / teda aj celkova/ vacsia no …uvidim.
Tak Magic RJ je v poho, to sa dá nastaviť ako treba… Ak to pôjde do zadného tak vyššie napätie bude vcelku žiadúce, inak by to kôli malému obvodu kolesa šlo pomaly. Na kolobežku a ešte do tak malého priemeru by som priamy HUB nedával, ozaj by to šlo blbo a kládlo dosť odpor. A chcel by som vidieť ako by sa na tom niekto udržal s 20″ MagicPie motorom pri 48V batérii pri pokuse o rýchly odpich z miesta 🙂
Inak skúšam si práve predstaviť nejakú súčinnosť motora a odrážania, a jak mi beží v hlave fyzikálno-matematický model, tak veru nič moc, buď jedno alebo druhé 🙂
Takže videl by som to jedine na dobré odrazenie a potom už sa len veziem…
Jediný spôsob ako odrážať a zároveň mať zapnutý motor by bola prúdová (výkonová) regulácia motoru. Ale toto je už len také teoretizovanie, v praxi je jasné ako sa na tom bude jazdiť 🙂
dal by som tam priamy hub motor( trvácne, jednoduché a bezproblémové riešenie) , riadiacu jednotku aj batérie. Na bicykel by išla len plynová páčka (rukoväť,tempomat…) spojená z vozíkom ľubovolným konektorom vďaka ktorému je to možné ľahko odpojiť.
výhody:
-po odpojení vozíka nemáš žiadne zbytočné zariadenia, váhu a odpor na bicykli.
-zásah do konštrukcie bicykla je minimálny, nieje problém napr. pri defekte..
-môžeš to využiť aj na iné bicykle, lehokolá, kolobežky…v domácnosti, stačí len kúpiť ďaľšiu plynovú páčku…
-máš ďaľšie úložné miesto či už na výbavu, fotovoltaiku atď…
Pri tvojej zručnosti nebude problém takýto jednoduchý vozík vyrobiť aj z odpadu.
Takéto riešenie mal niekto od Nitry(na inom fóre) a strašne si to pochvaľoval…
Len poznamka , problem by bol opacne ak by si mal 36V bateriu i riadiacu jednotku a 48V motor, vtedy by to moc dobre neslo. Vid teslabikove clanky z minulosti. Co sa tyka sprevodovanych motorov , tak kup radsej nieco vacsie ako BPM ci BPM2. A s prudom 50A z danej riadiacej jednotky radsej opatrne, hlavne v kopcoch, dlhe kopce na pol plynu. Po rovinke kludne plny kotol.
On ten skokociped aj tak ani na 48V rychlejsie ako 25kmh nepojde a budes skusat prehadzovat to do predneho kolesa.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 6 príspevkov - 1 až 6 (z celkového počtu 6 )
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.