Cim dalej, tym viac som presvedceny o krátkodobom poklese napatia a následnom vypnuti RJ. Pises, ze to mas odskusane pri nabitej bat. Ale pri polovybitej moze nastat vacsi pokles napatia. Presne to zodpoveda aj teorii o tempomate – pomale vystavenie zvladne, ale stavenie a potom pridanie znamena pokles napatia a vypnutie… Zvlast ked su bat. polovybite. Odskusat tuto teoriu by sa dalo zapozicanim novych baterii. Napr. ja by som Ti kludne pozical svoje, ale som z Ke.
Mám to vyzkoušeno a není to poklesem napětí, při onom záběru je pokles 1,5-2,5V ze 41,8V plně nabitých. Včera rovněž odzkoušeno. Baterie mám ve stoprocentním stavu a snesou odběr 125A trvale.
I při tom odběru 29A byl pokles napětí necelé 2V čili v tom to není.
Bude to na straně té plynovky jelikož když nastavím počátek na 1,8V a konec na 3V pak to dělá jen výjmečně ale zase na ten rozsah to nedá plný výkon.
Kdežto při tempomatu můžu mít nastaven rozsah klidně od 1,2V až po 4V a neudělá žádný kiks.
Nemyslel som to tak, že tá špička je tak veľká že prekročí nastavené hodnoty, ale že tá špička spôsobí nejaký problém, je predsa jasné že takto by sa to chovať nemalo a je jedno ako prudko pridáš plyn. Ani zo začiatku to predsa nerobilo… Ja by som skúšal nájsť príčinu, pretože je pravdepodobné že niečo nie je ok a môže to mať pokračovanie.
Inak predstava, že niekde na križovatke pridám a miesto toho aby som odtiaľ rýchlo vypadol mi to zacuká a zastane je dosť desivá…
Po této závadě pátrá i v zahraničí dost majitelů e-kola s cyclone a řj kelly.
Zatím na to nikdo nepřišel.
Jak jsem již uvedl většinou to má souvislost se ztrátou otáček v kopci a prudkém přidání plynu nebo při zařazeném těžkém převodu a prudkém přidání plynu.
Je to jak u motorky, taky ji zadusíš když otevřeš klapku na plno s těžkým stupněm na převodovce.
Možná je to vlastnost kellky a cyclone kterou jsem předtím neregistroval.
Jisté je že když nastavím dolní mez plynu na 1,8V a horní na 3V tak to dělá jen omezeně.
Tím se ovšem zmenšuje i rozsah ovládání plynovky a současně i tempomatu který je s plynovku paralelně spojen.
Bobe, dnes som testoval svoje slabsie baterky – Cinske 25C, 2x6S, 10000mAh, 44,4V. Uplne nove, plne nabite. Vonku bolo chladno, cca 3°C. Jazdil som asi 10min a skusal som akceleraciu. Zrazu pri prutkom zrychlovani na plny plyn mi zacala moja Kelly vypinat. Predtým mi to nikdy nerobilo, ked som mal silnejsie baterky 22000Ah, 25C, 44,4V. Obe typy LiPol. Tieto silnejsie stali 2×500,- Eur. Tie Cinske 2×80,-Eur. Tie slabe po jazde mali napatie v poriadku, pokleslo len trosku, v ramci normy. Podla mna problem bude v tom, ze pri velkom odbere (u mna pri tych slabsich LiPol 99A, pri silnejsich 115A) kratkodobo rychlo poklesne napatie a RJ asi chrani bat., tak ju kratkodobo vypne. Som o tom presvedceny, ze je to v tom. Ak by si vyskusal nejake ine, poriadne baterky, videl by si, ze to je tak. Ak by si mal cestu do KE, resp. v lete ked bude stretko, mozeme vyskusat.
PS: Este ma napada jeden detail, podlamna nepodstatny. Pri tych slabsich bat. som pouzil jeden prepoj so slabym kablom 2,5mm2. V pohode to vydrzal, neroztavil sa, ale teoreticky aj on mohol nejaku sarapatu napachat. Tie slabsie LiPol maju kratucke privodne kable, tak preto som musel nadpojit predlzenie…
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom pivnicek.
Je celkom pravdepodobné že tie čínske LiPo majú vyšší vnútorný odpor a teda väčší pokles napätia pri záťaži. LVC to ale dosiahnuť nemôže, takže buď je v jednotke nejaký ďalší ochranný prvok, alebo chyba. Možno by stálo za pokus nastaviť v RJ nižšie prúdy, či to neprestane robiť. Ak je RJ nastavená na doraz, dalo by sa predpokladať že môžu nastať v určitých prípadoch preťaženia nejaké stavy aktivujúce nejakú ochranu. Ten moment v ktorom sa to obom prejavilo je charakteristický veľkou prúdovou špičkou.
Pánové už je to vyřešno, je to tím že motor je v přílišné zátěží a nemá potřebné otáčky.
Na lehkém převodu to neudělá nikdy a na tempomatu taky né.
Udělá to pouze když je zařazen těžký převod a motor se nedostane do potřebných otáček.
Totéž mně potvrdil další kolega který ma 1680W cyclona a taky mu to v těžkých převodech udělá.
Baterie mám 15Ah 25C a vypinání jde v kelce nastavit. O poklesu napětí při odběru 20A nemůže být ani řeči. To vidím na cycleanalystu.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom bob.
Ked mam nizke otacky, tak motor cuka. Kelka ho vypina, to je jasne. Ochrana motora zrejme. Inak by sa mohol lokalne prehriat pri velmi nízkych otackach. To je ale jedna vec. Nikdy ma nenapadlo to brat za nejaky poblem. To mi robilo aj pri silnejsich baterkách. Pri týchto slabsich vsak zacalo vypinat v stredných otackach a uplne inak. Normalne odpojilo cca na 1s motor. Nie cukanie, ale uplne odpojenie. U mna to je jednoznacne tvrdostou baterii. Dam silne, nerobi to. Dam maksie – robi to. Cize je to uplne jasne.
Moja pochybnost – v cycleanalyst je ake jemne snimkovanie merania napatia? Lebo pri snimani napr. raz za 1s to nemusi zaznamenat. Jednoznacne zataz na motor je najvacsia v nízkych otackach pri plnom zatazeni a dlhsiu dobu. Co odpoveda velkemu prevodu do kopca…
U mně je úplně jedno jaké tam mám baterie, prostě v zátěži to dělá vždy když se prudce přidá plyn.
Cycleanalyst nic nesnímkuje ale měří kontinuálně čili i sekundový pokles je znát.
Ale jak jsem již psal je to vyřešné, stačílo vyměnit převody motor držet ve vyšších otáčkách a „závada“ je pryč.
Například na tempomatu to nedělalo nikdy, ten přidává napětí krokově a né skokově jako plynová rukojeť.
Bobe, tak musim uznat, ze som sa mylil. Dnes som najazdil asi 6km v tazkom terene a agresivnym testovanim. Zobral som aj slabsie aj silnejsie LiPoly. Bohuzial, zacali mi vypinat aj silnejsie. Robilo mi to az brutalne casto. Akoby sa nieco pokazilo. Lenze moj problem je velmi zavazny. Nedalo sa ist ani do kopca ani po rovine. Ledva som dosiel domov. V kuse mi to prepinalo – vypinalo. Lenze mi to robilo aj pri vysokých, stredných aj nízkych otackach. Prehodil som si to na najlahsi prevod, ktory bezne dosahuje max. 38km/h a dosiahol som 30km/h a nebolo mozne viac, kedze stale vypinalo. Predtým mi to nikdy nerobilo. Dokonca sa mi rozblikala cervena diodka a vôbec nesla Kelly. Musel som ju vypnut a zapnut a potom sa rozbehla. Nasledne chvilku isla a zas zacala vypinat. Ale vôbec to nesuviselo so spotrebou a ani velmi s otackami. Vyssie otacky som ani nevedel dosiahnut. A ked som ich dolu kopcom dosiahol, aj tak vypinalo. Mam podozrenie, ci to nieje nejake nastavenie na nominal 48V a ja mam nominal 44,4V. Resp. budem musiet nieco v nastaveni RJ urcite prestavit.