Mám taky tu druhou co je ke kelce uzpůsobená.
Mám dnes i strach vyjet abych nakonec nezůstal někde viset.
Ona tá závada se s každou další jízdou jen zhoršuje.
Začalo to dělat jen občas a pak častěji a častěji.
Prosím tě až to budeš testovat a náhodou se to projeví znova tak si zapamatuj v jakem cyklu ti bliká poruchová dioda.
Pak to sem napiš a podívám se do tabulky co je to za závada, mně ta dioda nebliká vůbec, asi je po smrti.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom bob.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom bob.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom bob.
Pivnicek,
připrav se na nejhorší, u mně to byly opravdu hall sondy.
Vyměnil jsem jen motor cyclone 1680W půjčený od kolegy a jede jak šlak
kopce rve i v nízkých otáčkách.
Kdyby jsi nahodou ty hally sháněl dej potom vědět jaké to jsou a kde se dají sehnat.
Když jsem to hledal podle popisu na hall sondě nenašlo to nic a nebo zcela jiné.
Dnes som nestihol vymenit plynovku. Ale trosku som zajazdil. Dokonca som si spravil rychlostny rekord 62,4km/h po nasej ulici. To bolo len na 44,4V. Teraz uz som v celku spokojny s takou maximalkou. Pocely cas uplne bez problemov. Ziadne trhanie, od nizkej rychlosti uplne krasne plynule aj na vyssom prevode. Jazdil som ale dost malo, celkovo mozno 3km. No neviem, naozaj hall sensory, ked to chvilku ide a potom nie? Velmi zvlastne… Ak zajtra zajazdim, urcite budem sledovat diodu.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom pivnicek.
Skusal si odmerat Hall sensory podla navodu co je na cyclone stranke? Ja som to v minulosti meral. Vtedy som nevedel, ci je vadna RJ, alebo Hall. Nakoniec bola odpecena RJ. Stalo sa to tym, ze mi to hadzalo obrovske iskry pri zapajani baterii. Teraz uz mam predradeny 1kOhm odpor a v pohode.
Tu je navod na odmeranie vadnych HALL senzorov cyclone: http://www.cyclone-tw.com/FAQ.htm
Ne to jsem neměřil.
Narazil jsem ovšem na další problém a to jak máme řazené hally ve svych motorech jak to zjistíme?
Rozebral jsem svůj motor a tam se zdá že hally jsou 60° kdežto v řj. kelly je nastaveno iplicitně 120°.
Jak ale zjistit rozmístění hall sond bez obtížné demontáže převodovky a dalšího krytu z motoru?
Nedošlo ke zničení těch hall sond právě proto že měly nastaven úhel 120°a přitom jsou ve skutečnosti 60°? http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=13423&start=75
Znáte někdo odpověď co se může stát když nastavení neodpovídá skutečnosti?
A je to na těch obrázcích opravdu pravda?
Výrobce cyclona neuvádí jaké hally tam vlastně jsou zda je to 60°nebo 120°.
Máš pravdu, právě jsem to vyzkoušel, dal jsem tam 60° a motor moc netáhnul a ani nešel do obrátek.
Tak že 120°je správně.
Nechápu potom co tam řeší s těma stupněma v tom odkaze, první dva obrázky.
Bobe, dnes som zajazdil cca 12km. Po cely cas isiel motor uplne v pohode, ziadne vypinanie. Baterky som mal na konci polovybite. Nabka naplnila 10000mAh. Siel som aj na pol plynu, aj na plny plyn. Obcas cez 4kW. Potom na konci som si vyskusal velmi prudky strmak priamo hore lyziarskou zjazdovkou. Bohuzial som mal hodeny stredny prevod a motor sa dost trapil, ale tahal statocne, cca 25-30km/h, vykon priemerne 2500W, celkovo mozno 5-7 min jazdy bez prestavky. Zrazu motor zacal vydavat divny zvuk, tak som radsej zastal a doslova sa varil. Na povrchu nebol uplne horuci, ale ako som ostal stat a bol uplne odpojeny, tak po chvilke bol velmi horuci, az smrdel. Od vtedy uz len vydaval strasne zvuky, ale trosku este siel. Prikon vsak odoberal obrovsky a vykon mozno 1/4 z prikonu odhadujem. Domov som siel pedalovanim a ked som prisiel domov, motor uz nesiel takmer vôbec. Len ho nejako spina, trosku sa toci, ale neda sa vôbec ist…
Tie motory proste nie sú stavané na dlhodobú vysokú záťaž. Nemá sa to ako uchladiť a hotovo. Až toto začnú výrobcovia efektívne riešiť, bude to veľký krok vpred. Dovtedy bude najlepšie riešenie teplotné čidlo a RJ ktorá dokáže znižovať výkon, prípadne celkom motor odstaviť podľa teploty. Jediné nepriestrelné riešenie. Minimum je mať na vinutí tepelné čidlo a ustriehnuť si to.
Dnes jsem rozdělal ten nefunkční motor a jediné co jsem našel bylo že hally a kroužek s magnety byly zasypány sazemi.
Saze se tam nasromáždily z oděru simerinku ovšem nechápu jak se to tam dostalo přes ložisko:-( Spíš si myslím že tam číňan zapoměl kousek gumy a ta se v těch otáčkách semlela. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Tuším že saze jsou vodivé a tak to asi zkratovalo. Nemáte někdo radu jak ty hally proměřit bez zapojení na řídící jednotku nebo vůbec bez napájení?
zda sa ze ta diskusia co pred 2 mesiacmi sme pisali ze stredovy je kool a najlepsi tak vsetci skoncime na HUB motoroch alebo nejazdit extrem ale spravat sa k tomu ako k obycajnemu bicyklu. Nie motorke a este k tomu kroske…
Bob: najprv ich môžeš premerať merákom (výstup sondy voči zemi a voči +5V merákom (napr. testom diód), možno už tu sa ukáže nejaká chyba. Najistejšie je pripojiť na červený +5V, na čierny 0V a premerať napätie na výstupe (buď voči zemi alebo +5V – už si nepamätám) pri pohybe magnetov – malo by to striedavo spínať merák to ukáže.
SFSF: Postupom času to začínam vidieť tak, že takéto stredové udelátka sú výhodné pri nižších výkonoch, vtedy to nerobí problémy a prípadný nedostatok výkonu je vyvážený prevodmi. Pre veľké výkony (s výnimkou špeciálnych konštrukcií) je lepší HUB motor, hrubou silou zvládne čo treba a mechanicky je takmer nezničiteľný. Ako bonus je možné regen brzdenie. Niekde medzi tým sú sprevodované hub motory od 250 do 1000W ktoré majú lepšiu účinnosť ako priame a ak sú kvalitnej konštrukcie tak aj dostatočnú bezúdržbovú životnosť.
Bob: áno, potentovať sa môže všetko, ale pri hube ak nemá výrobnú vadu (prípadne nemá užívateľ vadu v myslení a konaní) je to ďaleko menej pravdepodobné, prípadne časté. Obzvlášť po mechanickej stránke.
No ja nevím ale mám kolgu servismana elektrokol a je zavalen opravami různých hub motorů.
Středové až tak zase u nás rozšířené nejsou a bastlíři si je většinou opraví sami pokud to jde.
A to je jen jedna dílna v regionu netroufám si odhadnout kolik jich je v celé ČR.
Čili nechválil bych zas až tak hub motory, statisticky i vzhledm k jejich počtu jsou značně poruchové.
Nejvíce prý jich je spálených, poškozených vodou, zadřených, vysypané planetovky, vadná ložiska, přerušená kabeláž apodobně.
Mně osobně odešly tři hub motory, jeden s planetovkou a dva příme crystalyty, to vše během dvou let.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom bob.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 78 )