Bobe, ked kupim novy motor a pojde OK, tak bude jasne, ze sme mali nieco s motormi. Ak sa mi to zacne opakovat, tak je blba Kellka… Aj ked som presvedceny, ze to v motore nebude, lebo moj motor najazdil celkovo mozno 50km a tiez preto, ze napr. dnes mi isiel ako hodinky az do uverenia 🙂
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom pivnicek.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom pivnicek.
Ten tvůj motor by měl mít přece taky ochranu proti přehřátí (bimetal či termistor) tak proč nezafungoval?
Kolega tak spálil cyclona 1680W ale jen díky tomu že vyřadil tuto ochranu vědomě z činnosti.
Nie Bobe, tento motor Cyclone 1920-3000W nema ziadnu tepelnu ochranu. Na Rj som ju nemal kam zapojit. Vyrobca sice pise, ze je NO OVER HEAT. Ale to su len kecy. Skusim reklamaciu, ale sam neverim, ze z toho nieco bude…
Chcem sa kolegovia opytat na Vas nazor. Ak by som zvysil napatie na 66,6V, predpokladam, ze motor, ktory je dimenzovany na 60V by to mal zvladnut. Tak pri prudovom obmedzeni napr. na 80A, cize rovnaky vykon ako predtym na 44,4V a 112A zahrievalo by sa vinutie v motore rovnako? Alebo tym, ze su mensie prudy, tak bude aj mensie zahrievanie? Rozmyslam len, ako tomu pomoct. Okrem jasnych rieseni ako je znizenie vykonu, implementacia tepelneho cidla a pod.
Odpoveď na to je trošku zložitejšia. Ak budeš točiť motor do vyšších otáčok na ľahších prevodoch, tak áno, motor bude mať vyššiu účinnosť aj pri vyššom výkone a bude sa hriať menej. Ak však motor budeš trápiť na nízkych otáčkach, tak fázový prúd bude pri rovnakom výkone obdobný, nakoľko dochádza k napäťovo-prúdovej transformácii na vinutiach motora. Takže potom rovnaký fázový prúd bude znamenať rovnaké straty a teda aj rovnaké zahrievanie. Pokiaľ na to máš prevody a budeš ich správne používať, vyššie napätie by malo byť v tomto smere prínosom.
Ak si ale chceš jazdu fakt užívať bez starosti o motor, jednoznačne treba to tepelné čidlo. Je to určite menej práce a peňazí ako kúpa a výmena motora. Pokiaľ nie je možné systém predimenzovať tak aby vydržal úplne čokoľvek, je vhodné použiť nejaké ochranné alebo aspoň signalizačné prvky. Ja mám aspoň čidlo na RJ, vzhľadom na pomer môjho motora/RJ je predpoklad, že skôr asi zhorí RJ… takže mám nejakú predstavu kedy ide do tuhého
Kelka pracuje jen s určitým typem vestavěného čidla, já bych ti doporučil dát si na plášť motoru čidlo s teploměrem a vyrobit porádný chladič.
Ja to mám pro kontrolu teploty motoru a řj. kelly.
No, Bobe, mas to pekne urobene. U mna by to ale bolo lepsie s teplotnym cidlom priamo vo vinuti. Ten motor sa zvonku takmer nehrial. Teplota vovnutri moze narast velmi rychlo, vonkajsi plast sa ani nestihne zahriat a vovnutri to uz hori. Dnes mi ale George – Grek z turbobike kit odpisal, ze on si mysli, ze mam len zapecenu volnobezku, ze neveri, ze mi ten motor odisiel. Tak sa na to doma pozriem, skusim stiahnut volnobezku dole…
Jo máš pravdu vevnitř je asi o polvinu vyšší teplota než na plášti teda u mého cyclonu 720W nyní již 1680.
Stejně jsem zaznamenal jeden pozitivní jev, mám tam motor 1680W používám na něj původní řj. kelly 36V/20A motor táhne jak divý a trasu kterou jsem dělal s cyclone 720W s průměrnou spotřebou 12Wh/km jsem jel s tou šestnáctistovkou s průměrnou spotřebou 10Wh/km.
Sám jsem něvěřil vlastním očím.
Dalši dny hodlám otestovat další stejné trasy a jsem zvědav zda to bude potvrzeno.
Bob: tá nižšia spotreba je pochopiteľná, väčší motor má viac medi, železa a magnetov a tak aj nižší odpor vinutia a preto sú pri záťaži (a rovnakom prúde) menšie straty (navyše sa tá masa pomalšie zohrieva čo tiež prispieva k nižším odporom vinutia). Preťažený malý motor niekdy nie je cesta k vysokej účinnosti.
Pivnicek: u Teba čidlo jednoznačne priamo na vinutí. Jednak je ohrev vinutí pri tých výkonoch veľmi rýchly, a vzhľadom na rôzne podmienky okolia (teplota, prúdenie vzduchu…) teplota na povrchu motora má mizernú výpovednú hodnotu aj keby bol prestup tepla zvnútra lepší (čo veru nie je).
Tak asi tě zklamu ale motor 720W má stejnou sílu vinutí jak motor 1680W (cyclony)
Magnety, rotor, stator, elektronika je stejné, vše jde vzájemně měnit a kombinovat.
Týká se to vykonostní katehorie 720W, 1260W a 1680W.
Všechny mají i shodnou váhu. Měl jsem oba rozdělané a porovnal jsem je, jeden spálený od kolegy (1680W) už je zabalený a míří do elektro odpadu jelikož to smrdí ja sviňa:-)
Ty změněné hodnoty mohly být i tím že jsem za tu dobu shodil 8kg a navíc jsem vezl jen jednu 3kg baterii oproti běžně vozeným 9 kg.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom bob.