Nejak toto fórum upadá, to si nik na Slovensku neskladá sám e-biky? Uvazujem nad postavením novej baterky a zvazujem z coho ju poskladat. Velmi tuho rozmyslam nad clankami 26650 5000 mah. Len nech hladam ako chcem, tvrdost akychkolvek Li-ion clankov sa nijak nevyrovna Li-polkam. A samozrejme kapacita. U Li-ion je cut off napatie az niekde 2.7 V na clanok, ale to je pri 36 V baterii, teda 10S namiesto 42 V, len 27 V, co mi z rychlosti nejakych 36 km/h by isiel bajk kolko? 20 km/h? Co mi pride strasna bieda. No len problem je, ze pozeram HobbyKing uz dobreho pol roka, a Multistar-y nie len, ze nemaju ziadnu akciu, ale vobec niesu dostupne pre EU trh. A o inom takom paradnom zdroji Li-pol neviem. Ako ste na tom vy? Dik za podnety.
Tak záhada myslím si objasnená. Písal som priamo aj do e-pohon.cz. A prvá otázka chlapíka bola, či nechodím popod vysoké napätie. A práveže chodím a uvedomil som si, že to kope hlavne tam. Tak vyzerá, že to je naozaj tak. Chodím na biku popod 400 kV vedenie, a bajk sa mi v tom elektromagnetickom poli nabije ja mám záporný náboj a pri dotyku s kovovou časťou bajku dôjde k výboju. Len je to také iné, normálne to cítiť ako potrasenie, nie ako keď Vás niekto alebo niečo „kopne“, že len iskra. Ale aspoň to mám objasnené ako tak. No a k tej spotrebe. Nechal som teraz cez víkend baterky úplne vybiť na IMAX b6AC mojej nabíjačke, všetkých 6 packov a ukázalo mi teda 30900 mAh. Čiže kapacita z 5000 mAh packov Turnigy za rok a pol používania a dva roky státia v krabici predtým ešte nijak neklesla i keď dva packy sú už trošičku nafúknuté. Ale potom nechápem tú spotrebu. Motor mám tento: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/181-Konverzni-kit-MagicPie-zadni-kolo-Remerx-Edition
Ahaaa, tak to je ale este trochu roboty na bastlenie. V podstate tam treba dorobit ten akoby primarny prevod. ok. Tak to mas ine vozitka, klobuk dolu 🙂
Bob a ako funguje ten druhy motor? Ako je tam vyrieseny vlastne prevod z motora na retaz? Tym, ze je to volnobezka, je to super. A ake sú k tomu brzdy? Pasovali by tam hocijake iné so spinacom? Tie konektory sú rovnake? Ci? Len ked tak na to kukam, tie kable su velmi kratke, ta riadiaca potom musi byt umiestnena niekde pri motore len.
Aha, takze cez Alibabu. To je ok, uz som niečo cez to riešil, ale zväčša doprava jedného kusu vyšla taká, že sa to neoplatilo riskovať, resp. dopravu nacenili na 100 e +. Len trošku nerozumiem tomu, že ako sa ti podarilo to, že to nezadržali colníci. Či to bola vec náhody? Nech som sa dohodol ako som chcel s predávajúcim, nech nikde na balíku nie je cena, či to išlo kuriérom, alebo poštou, alebo nejakou doručovateľskou službou, vždy mi to tie potvory zadržali a musel som deklarovať sumu… atď, clo DPH…
Bangi, mohol by si dat link, kde sa ti podarilo zohnat tu baterku aj motor?Znie to veľmi zaujímavo, hlavne ako sa ti podarilo to DPH :-). Lebo ja som nedávno niečo objednával z Číny, bohužiaľ to išlo letecky DHL a neviem, či ste už absolvovali tortúru elektronického colného vyhlásenia, ale je to iný brutal. Teraz som už síce múdri, ale zabil som s tým 4 dni a x telefonátov. Nakoniec aj tak všetko treba doniesť v papierovej forme na colnicu. To len tak btw. Do budúcna by som chcel žene postaviť tiež bike, preto sa pýtam na tú baterku a motor. Díkes.
Áno ja mám presne ten motor, ale kupoval som to tu: http://www.e-pohon.cz, https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/181-Konverzni-kit-MagicPie-zadni-kolo-Remerx-Edition
Mám to na 10S, teda 36V este na Turnigy články, ale mne to nedá viac ako 36 km/h po rovine bez príšlapu. Keď šlapem a nie je vietor, dá aj 38, ale viac nie. Iba dole kopcom aj cez 40. Hm, tak to je zvláštne, že Ti to tak šlape. Pravda je, že neviem, ako mám nastavenú riadacu jednotku, nič som s nou zatiaľ nerobil, tak ako mi ju poslali, tak som to zapojil. Ale tam aj na stránke písali, že v 26 kovom ráfiku na 48 V max. rýchlosť 40-45 km/h, tak mi to je až divné, že Tebe to ide v 20 palcovom 40-45. Aj preto chcem ísť do vyššieho napätia, ušetril by som dáke 3 minútky na ceste do roboty :-). Ale zatiaľ nehrozí, musím zjazdiť tieto, rozpočet pri žene na materskej a dvoch malých deťoch nepustí:-), do auta som teraz natrieskal 300e. Ešte som zvažoval dokúpiť 3 x 3S Turnigy 5000 mAh, čo by bolo okolo 100 e, ale tieto čo tam mám už majú cez 2 roky, skoro tri, tak neviem, či by to nerobilo zlotu. Mám nové 13 zubové koliečko dozadu, tak budem menej krútiť, len ho musím nahodiť 🙂
Ahaaa, uz to chapem :-). Tak ale Watt hodiny sú jedna vec a napätie druhá. Čím vyššie napätie tým vyššia rýchlosť, nie? Či to pri týchto motoroch neplatí? Ale ako možnosť to určite nie je zlé riešenie. Ja zatiaľ nabíjam cez Imax B6, to by som vedel aj tú verziu 12S. Zaujímavé by bolo zisťiť aká je maximálka pri 12S, 13S a 14S.
Hm, nejak mi to nevychádza. Mne ukazuje tú 6S baterku za 103 e, 4S je momentálne niekde na 90 e. To je 103+90+90=283 e + nabíjačka… Ale ako chces nabíjať 14S batériu nabíjačkou na 6S? budes ich zakazdým rozpájať na 6S, 4S a 4S? Ja sa práve tomuto chcem vyhnúť. Našiel som za veľmi fajn cenu BMS aj nabíjačku zrovna od tej firmy Liitokala. Nabíjačka 10 E 42V a 2A, 13S 30 A BMS 12 e. Recenzie majú celkom fajn, mohlo by to fungovať.
Zdravím páni. Riešim zatiaľ niečo, čo ma nemusí veľmi trápiť, ale ďalšiu baterku by som chcel urobiť 13S. Momentálne mám 10S turnigy lipoly. Akurát zisťujem ich kapacitu, tak po dvoch rokoch státia, roku používania a cca 1200 km na biku majú stále 95 kapacitu. Takže ešte minimálne rok, dva hádam potiahnu.
Ale, mojou prioritou je čo najnižšia cena, keďže využívam bike primárne na dochádzanie do práce. A teda, keby som chcel ísť do 13S z Multistarov, musím jeden pack rozobrať a defacto jeden článok odpojiť. Mám motor MagicPie od Goldenmotor. Počul som, žeby dal aj 14S, ale to už je pre mňa „too much“. (cena, rýchlosť).
No, Multistary v akcii 16 Ah, bysom musel kúpiť 10S + 4S + 4S, plus BMS. S cenou by som bol niekde okolo 350 E.
No najnovsie sa pohrávam s myšlienkou postaviť baterku z článkov 26650 konkrétne značka LiitoKala 5000mAh. Pri konfigurácii 13S4P, vyjde cena do 200 e + BMS nech 250. Ale mám kapacitu 20 Ah. Viem, prúdy… Môj motor neťahá viac ako 20 A aj to v špičke, pár sekúnd, keď sa rozbieham, resp. vybieham na hrádzu. 4 paralelne by mali v pohode utiahnuť aj 80 A.
Čo na to hovoríte? Dík za reakciu.
Len som pod šošovky vložil vystrihnutý krúžok z hrubého euroobalu. Kužeľ bol moc jasne ohraničený a dosť úzky. Takto sa kužeľ rozšíril a prechod do tmy je jemný a pozvoľný.
Len mojou nepozornosťou som si skoro vyskratoval baterky. Treba na to dávať bacha, ešteže je cín taký ľahko taviteľný, skratujúci kontakt sa dá vytrhňúť skôr, ako sa roztavia a navaria na seba káble. Pár sekúnd a mohol byť ohňostroj… Fakt to nie je sranda.
Ee, toto sú predné svetlá, doteraz som chodil s čelovkou na 18650 na prilbe ako baník :-). Myslel som svetlo zadné, to je na 36 V, kupoval som ho spolu so sadou na motor. Ale z jednoduchej fyziky mi vychádza, keby som zmeral, kolko mA berie to zadné svetlo pri 36 V a potom tam jednoducho predradil spravny odpor podla R=U/I, tak aby tam ostávalo cca 42 V pri plnom nabití, mohlo by to fungovať, či?
Stále ale dumám na odpájaní baterky. Robím to stále tak, ze natvrdo spájam a rozpájam konektory. Neexistuje nejaké relé, resp. niečo, cez čo by bola prepojená baterka, na tom signálový vypínač, resp. vypínač, ktorý by spínal a rozpínal to relé a tým odpájal baterku od RJ? Všetky relé, čo som našiel tak boli na 12 V. A ja by som teda potreboval 60 V DC a min. 20 A. Dá sa niečo také niekde zohnať? Dikes.
LuboN, jasné nabíjačku chápem, ale písal si, že Ty to nabíjaš cez 400 W zdroj, to ma skôr zaujímalo, lebo taký zdroj by sa niekde našiel. Inak ale keď som komunikoval s chlapíkom z toho e-pohon.cz, tak vyslovene hovoril, že tam môže isť teda len 13S, nie 14S ako píšeš Ty. Či to máš overené, že to riadiaca jednotka zvládne? Inak len tak BTW, prišli mi dnes svetlá na bike, svieti to ppč., a sú na rozmedzie napätia 12-80 V. Pribalili mi k tomu aj kolískový prepínač. Idú však z neho tri káble. Nemám to teraz ako rozobrať, že ako je to tam pripojené, ale prečo tri? Je tam čierno biela dvojlinka a hnedý. Už som zistil, že pri ON vlastne spojí tú čierno bielu dvojlinku. Ale čo som kukal 95 percent takýchto kolískových vypínačov majú 3 kontakty, ale nikde som nenašiel, ako to má byť zapojené. Žeby ten hnedý bol spoločný – a na tú dvojlinku ide zdroj so záťažou? Nemám to teraz ako premerať rozobrať, len som zvedavý 🙂