LuboN, dobre, ale ten zdroj musíš mať nejak upravený, nie, aby Ti dával presne 58,8 V, či to máš upravené cez BMS? Tak či tak by som musel meniť aj páčku plynu, svetlo, nové baterky, dokopy cez 150-200 e určite. A neviem ako by som to umiestnil. Teraz mám baterky na zadnom nosiči, mám v podstate zapojené 3 a 3 packy paralelne a tie spojené sériovo, čiže mi to dáva 10 S a kapacitu 15 Ah. To by som musel urobiť ďalší troj pack z tých 4 S a ten zasa pripojiť sériovo, ale už by som to nemal ako uložiť na ten nosič, resp. dalo, ale miesto placky by som tam musel mať kocku, čo by sa nedalo. Na rok budem musieť kúpiť novú detskú sedačku aj dozadu (zatiaľ sa vozí so mnou len staršia na prednej, každú chvílu hláška: „tato podme rýchlo“ :-)) a to by mi tam už nevošla. Čo pri dvoch malých deťoch a žene na materskej a hypotéke je ťažšie :-). Jazdím iba od mája tohto roku, momentálne atakujem 1000 km, som zvedavý ako si s tým poradí tachometer, keď ten nemá už viac číslic 🙂 a keď to prepočítam, nabíjam po každej ceste cca 25 km, ale nabíjam v podstate všetkých 6 packov, paralelne zapojených, a z teoretickej kapacity tých 6 packov 5S 30 Ah, nabijem len cca 8 Ah, čo keď prerátam, tak zatiaľ dostali len asi 10 plných cyklov. Tak verím, že tie 3 roky vydržia aspoň. Dík ale za rady, vidíš s tým 28čkovým kolesom by ma to nenapadlo, ale tak ja jazdím 95 po rovine.
LuboN, dik za radu. Nebolo by to zle, len ja som musel tlacit naklady co najnizsie. Isiel som do 36 V preto, lebo tie viem nabit cez moju ImaxB6ac, vyssie napatie by som musel riesit aj nabijacku, resp. pri nabijani, by som to musel cele stale rozpajat. Rozpajam packy sice aj teraz, ale len dva konektory, napojenie na nabijacku mi trva par sekund. Uz som si povedal, ze dojazdim tieto, keby som chcel vyssiu voltaz, musel by som kupovat aj nove svetlo aj plynovu packu s ukazovatelom stavu baterky. Ten mi je sice nanic, ale aj tak. Ja som sa zmestil aj so starym bikom komplet do 600 e, to tieto vase biky, len motor bol drahsi :-). Uz som teraz mudrejsi, aj bike by som riesil s 28 kolesami nie 26, zasa by to bolo o par km/h viac. Ale aj tak je to super, az na vodicov, ktori ma obiehaju na par cm, resp. ja ich, ked popri nich letim a oni stoja v kolone. :-). Horsie je to rano, uz je tma, tak chodim vysvieteny ako vianocny stromcek :-). Dik klotas, mat taky babinec doma je celkom sranda 🙂
Zdravím chlapi. Čítal som celé toto vlákno od začiatku. A musím povedať klobúk dolu. Fakt super. Úžasné odhodlanie, nápad, sila, ale aj kopa peňazí… Ale výsledok je brutal. Tiež som si postavil e-bike, ale v podstate ho používam primárne na dochádzanie do práce. Mám 750 W, Magic Pie z e-pohon.cz, baterky Turnigy 5S 5000 mAh, zapojené na 36 V a 15 Ah. Teraz už ľutujem, že som nešiel rovno do 48 V a poriešil Multistary. Dochádzam z Rovinky pri Bratislave do BA. Stále je to ale super, udržiavam priemerku niekde medzi 35-37 km/h, ale šlapem skoro stále. Keď vidím tu super robotku, je to nádhera. Ja som ho chcel len otestovať a že dorobím potom zvyšok a momentálne som sa prešvihol cez 900 km a stále som sa nedokopal k výrobe krytu na baterky z cevlar carbonu. Všetko mám v hlave na všetko materiál, ale nie je čas. Dve malé dcérky 2,5 roka a 4 mesiace dávajú zabrať 🙂 Ale bike zatiaľ úplne perfektne plní účel. Miesto 40 minút v aute som robota-dom do 20 minút a to niečo robím pre seba :-). Držím chalani palce. klotas musí to byť bomba. Tiež mám veľké cestovné enduro, ale presne si pamatám ten super pocit a úsmev na tvári, keď som sa na biku prvý krát rozbehol a bol užasnutý z toho, ako to „driape“. Ten Tvoj „bike“ musí byť niekde úúúplne inde v tom pocite na ňom. Držím palce v ďalšom tvorení 🙂
Zdravím páni. Sledujem tu všetky vlákna a konečne som si zaobstaral aj ja sadu na prestavbu. A vidím, že nie som sám, čo mám problém s pripájaním baterky. To iskrenie sú celkom pecky a kontakty konektoru začínajú byť trošku očmudené. V niektorom príspevku som videl, že by sa dal použiť istič? Napr.: https://www.gme.sk/jistic-eti-etimat-10-b-1p-10ka-32a by v pohode na môj motor 750 W 36 V stačil a dalo by sa tým predísť iskreniu pri zapájaní RJ. Či sa mýlim? Ja som si objednal konkrétne tento motor: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/181-Konverzni-kit-MagicPie-zadni-kolo-Remerx-Edition a tak nejak som zostal prekvapený, že RJ sa nedá len tak vypnúť. Na ich stránke majú v ponuke aj klúč na signálne napájanie, ale nikde na RJ na to nie je konektor, resp. kde by som taký klúč na signálne vypínanie zapojil? Na silové káble to nemôže ísť, tak si predstavujem, žeby to malo byť pripojené len niekde na RJ, či? Som začiatočník, i keď nejaké skúsenosti s elektrikou mám. Díkes.
Prave to chcem vyuzit ako polomoped, ako som pisal na zaciatku, ze nechcem chodit rano do prace cely upoteny. Takze cesta do prace hlavne na motor, cesta z prace s prislapom. 🙂
Aha, takze predsa by sa zislo nejake BMS, alebo taky nejaky voltmeter ako si pisal vyssie. Sucastou akcelratora je aj sice LED indikacia baterky, ale to je asi velmi orientacne a za dalsie asi baterku nikdy nebudem mlatit do mrtva. Ta lista by bola zabudovana sucast krabice s packmi, ako som pisal vyssie, vyvedeny by bol len palancovaci konektor a konektor na nabijanie. Samozrejme napajanie a dobijanie ide cez Y kabel plus asi by som tam dal nejaku Zenerovu diodu, nech pri odpojeni nabijacky nie je napatie na konektoroch, nechcel by som po nich niecim strajchnut, to uz je slusna zvaracka. Skor by som trochu trpol nabijat to bez balancovania. Po x cykloch sa urcite jeden z tych v podstate 30 clankov moze predsa rozhodit. Ale ok, je to vec na diskusiu.
Tak ak som sa spravne docital, tak RJ by mala v pripade pod 36 V motor odpojit, co je fajn si myslim. Ja aspon zatial budem asi nabijanie riesit nabijackou Imax b6. Baterky su prepojene do listy, kde su v podstate paralelne vsetkych 6 packov, rovnako aj balancovacie konektory. Z krabice s baterkami mi ale bude vychadzat len jeden balancovaci konektor a konektor na pripojenie do nabijacky. Je to sice trochu pracnejsie a zlozitejsie riesenie, ale naklady musim zatial stlacit na minimum a vystacit si s tym, co mam. 🙂 Este som uvazoval napojit packy na nejaky BMS obvod z ebay, ale ak mi RJ dokaze odpojit baterku pri 36 V, tak viac nepotrebujem. S odberom s clankov sa urcite nedostanem nad 25 C packu, takze by to mohlo byt ok. Baterky maju po prvom cykle zatial takmer uplne presne deklarovanu kapacitu + nabijacka mi ukazuje kolko do baterii natlaci mAh. Jedina nevyhoda tej nabijacky je, ze vie dat len 5 A nabijaci prud na 5 clanok. Co pri kapacite 5000mAh jedneho clanku, ktorych ale bude nabijacka nabijat v podstate 6 naraz, je nabijanie peknych par hodin. Uvidime, ako dlho to vydrzi. To je ale zatial len moja teoria, snad to bude fungovat 🙂
Link na listu: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31314__Hobbyking_Parallel_charging_Board_for_6_packs_2_6S_HXT4mm_.html
Aha, ok super. To su cenne infosky pre mna. Asi predsa ostanem pri tej 36 V konfiguracii zatial. Ako som pisal vyssie, bol som prekvapeny z toho ako vie tahat ten 250 W motor, tak tych 36 V mi bude asi stacit 🙂 Nieze by som sa bál vyssej rychlosti (mam Hondu Transalp :-)), ale ficat si to 50 na biku mi uz pride dost :-). Ako som pisal, chcem to vyuzivat hlavne na cestu do prace, a doteraz bez motora chodit, zakazdym upoteny udychcany sediet v kancli nie je bohvieco, takze primarny ucel to urcite splni. Zaujimave je to nabijanie. Este 4,1 V ok, ale len 4 V. Nie je to malo? Vsetky navody ku baterkam hovoria o nabijani na plnu kapacitu, ale mam programovaciu nabijacku s balanecerom takze nebude problem. Este by som sa opytal, neviete, ci ku tejto RJ co ponukaju na stranke nie je aj nejaky displej, ktory by vedel zobrazit aspon zakladne info? Napatie na baterii, kapacitu, popripade odber, rychlost?
Diky
Aha, fajne. Toto som nejak potreboval vedieť. No jazdiť budem 90 percent do roboty po hrádzi, teda takmer uplná rovina z Rovinky do BA cca 11 km jedna cesta. Baterky mam Li-polky z Hobby kingu 6 kusov 5 clánkových 5000 mAh, teda keď dám po dve do série za sebou bude z toho pack 36 V a 15 Ah. Verím, že budem musieť nabíjať tak každý druhý, tretí deň. Kolega vyššie píše niečo o RJ v motore, ale tento to tak nemá, RJ je samostatná.
A len tak otázočka btw. Prečo tu niekto používa výraz „betálovanie“? Však veď od pedálu je pedálovanie, nie? Či som dáko mimo? 🙂
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 10 príspevkov - 16 až 25 (z celkového počtu 25 )