O baterkách a nabíjaní čo-to viem. Ale o E bikoch zdaleka nie tolko, ako by som chcel 🙂 🙂
Kedy som si dáky dával doma dohromady ako Ty, tak by som musel vedieť viac.
Dík.
Alebo si treba kúpiť modelársku nabíjačku, kde si to môžem nastaviť, ako ja chcem 🙂
Môžem si nastaviť, na aké napatie (článku) chcem nabíjať – ja mám nastavené 4,19V a taktiež, ako chcem balancovať, či na konci, alebo priebežne. Mám nastavené zásadne na konci.Alebo nechcem balancovať, ale nabíjanie sa riadi článkom a najvišším napatím….a iné vychytávky.
Keby som chcel nabíjať napr na 80% (nevidím tomu zmysel), nastavím LiIon a ten je priamo prednastavený na 4,1V (samozrejme sa s tým dá hýbať hore – dole).
Lipol 5Ah s 25C = 25*5=125A to je ovšem jen údaj informační, vetšinou je to stěží polovina udané hodnoty.
Odběr kolem 50A už je téměř na hranici možnosti lipolky 5Ah
Snažím se u sebe nepřekračovat 30A odběry.
Je obrovský rozdiel, či vybiješ aku na jeden záťah, alebo sú tam len špičky a priemený prúd je pomerne malý.
5Ah 25C aku dajú špičkovo (na pár sekúnd) bez problémov 150A a nič sa im nestane. Najviac dávajú do tela baterkám RC vrtulníkari, kde napr z 5,5Ah vybijú napr 4,5Ah za 3,5minuty. Špičky sú kludne 300A.Priemer povedzme 75A a to je brutus.
V Ebikoch sa majú aku ako v bavlnke – odbery sú úplne smiešne na možnosti bateriek. Týmto sa snažím naznačiť, že u Ebike im velmi ťažko ublížiš odberom.
Lubo, stále som nezaregistroval, či sa hovorí o napatí pri záťaži, alebo bez. Ak ich zaťažím 150A, napatie klesne aj na 3,2V a článkom sa nič nestane. Ak ale majú bez záťaže napr.3,4V ( po dňoch, prípadne TÝŽDŇOCH ) , sú TOTÁLNE vybité = začnú sa nafukovať. Nebodaj je niektorý z článkov slabší ako ostatné a ide totálne s napatím dole – potom sa nafúkne ako prvý.
Preto by ma zaujímalo, ako sú nastavené riadiace elektroniky (ako použil napr. klotas) ohladom „spodného“ napatia, pod ktoré by aku nemali ísť.
Ty si myslím tiež dával dohromady Ebike z komponentov. Ako to máš ošetrené?
Bob, čiže u CA je čidlo osadené medzi aku a motor do hociakého pohonu – napr aj bionx – a zobrazuje I, U, W, Ah, Wh? Zatial som nehladal, ale máš tip na kúpu niekde v EU?
Dušan, aha, už som v obraze. Ja som predpokladal, že to niečim meriaš, ale sú to len akési odhady. O to viac som bol na to zvedavý u profi stroja – Yamaha. Mám o meraní určitú predstavu vzhladom na moje akrobatické letecké modely, kde napr. (pre predstavu) model vážiaci 4,3kg má motor s príkonom 2kW. Na meranie mám prúdovú sondu do 100A a samostatnú zobrazovaciu časť (meria U, I,W, Ah, Wh, otáčky, vie údaje logovať do pamate, interval meraní sa dá nastaviť) – asi niečo podobné, ako ten analyser.
Aj ma napadlo toto použiť, lenže môj Bionx má aj rekuperáciu a neviem čo by to robilo. Bionx má silový konektor pri zadnom kolese, kde by sa sonda dala pripojiť.
Ešte ma napadlo zistiť presne aspoň nabitú kapacitu aku – napr. po vyjazdení do vypnutia. Ale Bionx má sadu 13S a to napriamo nenabije žiadna bežná modelárska nabíjačka. U 10S by som to odmerať vedel.