Yamaha eBike System

Táto téma obsahuje 141 odpovedí, má 16 hlasov, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  teslabike pred 1 rokom, 2 mesiacmi.

Zobrazujú sa príspevky 15 - 1 cez 15 (z 142 celkovo)
  • Autor
    Príspevky
  • #3205

    dusan
    Participant

    Čaute, budúci rok prichádza na trh aj Yamaha so silnejším motorom a možnosťou dvoch pil.

    https://www.e-bikeshop.co.uk/Electric-Bikes-UK-Dealer/Haibike-sDuro-Hard-Nine-RC-2015

    #3207

    zmobilu
    Participant

    Parada… Idealne do kopcov.

    #3208

    teslabike
    Keymaster

    pačia sa mi tie displeje 🙂 moc pekné
    400 Wh neni zas tak moc asi tam bude baterka 36 11Ah čo je okej ale všetko už tu je
    Asi vsadia na dobrú zladenosť jazdca z ebikom ..

    #3209

    dusan
    Participant

    20 prevodov je fajn ale stále, väčšia píla ma 44, menšia odhadujem 32, vzadu je 11-36. To znamená najľahší prevod je 32/36, to je stále veľa. Pokiaľ tam nebude pomer napríklad 22/32, nie je to horský bicykel, pripadne absenciu ľahších prevodov kompenzuje výkon motora. Čo nie je efektívne ani pre jazdca, ani pre motor.

    #3210

    bob
    Participant

    32-36 bohatě stačí, nacyclone mám 32-34 a da se stín vyjet cokoli s přišlapem. Nyní to budu měnit na poměr na 28-34 z důvodu nemožnosti šlapat.

    #3212

    dusan
    Participant

    Ja by som si stále chcel nechať možnosť jazdiť napríklad s vypnutym motorom, prípadne s minimálnou dopomocou motora. Napríklad dať dole baterky a mať zase klasický bicykel o 3kg ťažší. Skôr sa uberam týmto smerom.

    #3214

    bob
    Participant

    Na to mně relativně stačí převod 40-11 až 34z.

    #3348

    dusan
    Participant

    To je dosť možné, že ti to stačí pokiaľ ide motor. Zatiaľ jediný seriózny kit čo som našiel je Ego kit. Je pekné sa odviezť niekde ebikom, čo ale keď naspäť to už s motorom nejde.
    V prípade Ego kitu, píla pre motor 44 zubov, pre jazdca 36 a 24. To znamená udržať vhodnú kadenciu ako pre motor aj pre jazdca. V prípade poruchy je možné sa dopraviť naspäť bicyklom a nie po svojich.

    Prílohy:
    Musíte sa prihlásiť aby ste videli tie fajnové obrázky od našich uživateľov
    #3350

    bob
    Participant

    U cyclona je to 48z od motoru 44z a 32z jezdec.
    Egokit je upravený cyclone. Čili seriozní cyclone.
    Už se tu o tom mnohokráte psalo.
    Šikovný kutil si z cyclona udělá doma svůj egokit:-)
    Výhoda oroti jiným středovým motorum je jeho variabilita a otevřenost systému.

    #5269

    roman
    Participant

    dusan k pomeru prevodníka a kazety.
    dlho som s tým laboroval, mam už doma prevodniky 34,36,38,40,42,44,46z.
    všetky som skusal kombinoval s cyclone motorom . v predu som nechaval dvojprevodník, potom jednoprevodník, skratka špekuloval som ako ta Betka.Nakoniec som aj tak zvolil kompromis, jeden prevodník vpredu 38t a kazeta 11-36z.Dal som dozadu aj 42z, musel som kupiť novu prehadzovačku, ale nebol som spokojny s kvalitou radenia. takze po mnohých kombinaciach ostala 38t a 11-36. s takou kombinaciou zvladnem kazdy kopec, skor preklzne kolo alebo sa prevratim ako by motor nevladal, alebo sa prehrieval.Som trocha hendikepovaný na asfalte, kde som pomalší, lebo 38t je na asfalt malo, aj ked je vzadu 11t. ale takto to mam jednoduche a funkčné. presmykač som vyhodil, iba také voditko som spravil/zo stareho klinca, ktorý som ohol, je to otrasne a funkcne, nie je to pre okrasu/ aby reťaz nepadala ked idem dolu rozbitým terenom rýchlo.
    čo ta viedlo k obj. bafangu? aký tam chceš dať prevodník, lebo 48 t alebo 46t sa moc nehodi do hor.

    #5272

    dusan
    Participant

    Bavil som sa s tým chlapikom z gravity shop. Hovoril, že 1×10, čo Jazdí teraz je lepšie ako 2×10. Samozrejme sa bavíme 1x 10 s 34z píla a 11-42 kazeta. Tiež to mohla byť iba reklama. Osobne viem, že XC závody sa jazdia 1×10, pretože spomaľovať kvôli priesmyku je strata času.
    Ten 42z pastorok nemusí byť jednoduché dobre rozchodit. Preto mi odpísal. Od 10 prevodov vyššie Shimano koppiruje Sram. Pomer 1:1. Prehadzovac by mal ten shadow, chcem tým povedať, že sa tam neoplatí lepiť komponenty. Treba sa opýtať predajcu a neverím že 1×10, 34-36z píla a kazeta 11-42z nepôjde. Hodlam použiť pílu s M profilom.
    Sram dokonca robí 1×11 a je to ešte lepšie ale to sa už bavíme o 100kach Eur.
    Jazdím teraz s GNG, 22,38z dvoj-pila a 11-32 kazeta. Nevidím dôvod sa pohybovať nad 500W. Možno pre zabavu, adrenalín.
    Áno, ja sa s 38/11 ledva dostanem na 40km/h,ale to mi nevadí, viac mi vadí stratiť kadenciu pri uphille. Čiže buď pôjdem na 36z pílu alebo dokonca 34z pílu. V kombinácii s 42z pastorkom som celkom fajn na tom.

    #5284

    dusan
    Participant

    Určite máš pravdu v tom, že 38z píla a 11-36z kazeta je to najjednoduchšie a možno aj najlepšie riešenie.
    Ide to trochu do spotreby ale zatiaľ stačí. Predpokladám teda že máš vzadu Shimano XT 10 rýchlostné.

    #6340

    dusan
    Participant

    Po 1300km za 3 mesiace s Bafangom BBS som sa utvrdil v tom že pokiaľ chcem bezpečne jazdiť, potrebujem komplet riešenie. Rozhodli maličkosti ako plastový kryt na prevodovke, káble vyvedené akurát na spodku motora či asistencia bez torque senzoru.
    Po dlhšej dobe som sa rozhodol pre ebike s Yamaha kitom. Výhody som videl v klasickej píle, minimálnom odpore pri vypnutom motore či okamzitom zabere z nulovej kadencie.
    Zakúpil som teda výbavou skupu ale cenou výhodnú verziu http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-fullnine-rc/
    , ktorú som postupne doplnil o Shimano XT kazetu s 42z pílou vzadu, čo plne postačuje pri jednej píle a výmene 2.2″ plášťoch za 1.9″. Ostatné zmeny ako sedlo, sedlovka, predstavec ci rajdy tu nejdem spomínať, je to individuálna záležitosť. Plánujem výmenu bŕzd. Väčšina zmien prebehla presunom komponentov z predchádzajúceho bajku.
    S bicyklom som momentálne spokojný, zvažoval som aj chip na zvýšenie rýchlosti, v lese to ale veľmi nepotrebujem.
    Bol som som trochu zaskočený spotrebou keďže ani pri Economy móde sa mi nepodarilo dosiahnuť cez 80km pri jazde v lese.
    Zvažujem výmenu článkov v batérií za s vyššou kapacitou, keďže reálne používam len Economy mód, to je do 8A. Tipujem že sú tam 2900mah 10s4p, výmena by bola trebárs Panasonic 3400mAh.

    #6343

    dusan
    Participant

    Economy mod asistuje až do 100% nominalneho výkonu, čo je 250W,čo plne postačuje pre každý terén pri vhodnom sprevodovani. Standart mód je už príliš silný pre bežného bajkera. No a high mód je len marketingová záležitosť ☺

    #6345

    autofelicia
    Participant

    to ti gratulujem Dusan . Yamaha je to to najlepsie s cim som jazdil. A naozaj ta odozva na pedale je okamzita aj v torznom snimaci aj kadencie. Ja som tam mal dve pili 42Z a 32Z.Jazdil som len na 32Z. Bolo to pozicane. Co mne ale vadilo je obmedzenie do 25km/h lebo niekedy sa potrebujem aj rychlo prepravit hlavne do roboty 🙂 . Bafang mi dava do 60km/h po ceste. 🙂 No ale Bafang je pre “Economy” ludi.

Zobrazujú sa príspevky 15 - 1 cez 15 (z 142 celkovo)

Musíte byť prihlásený any ste mohli odpovedať na túto tému