dusan

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 268 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Yamaha eBike System #6761
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ďakujem za príspevky, vyjadrím sa neskôr.
    Dnešná trasa, väčšinou rovina a asfalt.
    Spotreba na Eco, 2.56Wh/km, 39 stupňov.
    Dokopy najazdené za aktívny 1.5 mesiac, cca 1000km.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Yamaha eBike System #6753
    dusan
    Účastník (Participant)

    Toto je moja posledná víkendová XC trasa. O takmer hodinu rýchlejšie ako s BBS. Spotreba vyšla cca 7.5Wh/km pri Štandard móde. Čo chcete viac ☺
    Samozrejme treba sa od určitej vzdialenosti prispôsobovať batérií ale na to sa dá zvyknúť.
    Horšie je to s počasím ☺

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Yamaha eBike System #6751
    dusan
    Účastník (Participant)

    Tuto je napríklad HT verzia môjho bajku.
    http://www.ebajk.sk/obchod/horske-mtb/sduro-hardnine-sl/
    Nechápem prečo riešite cenu, z môjho pohľadu je to jeden z najlacnejších ebajkov. Keď dám za Cyclone aj s batériou a nabíjačkou atd 1000Eur, nerozumiem v čom je drahý hore uvedený bajk.
    Je to nový bajk, presne stavaný na tú záťaž. Pozri si komponenty. Je tam záruka a kopec ďalších vecí. Skutočne neviem, kto z nás tu o čom točí?
    Pokiaľ niekto chce viac, dostáva sa do inej cenovej hladiny, to je aj pri bežnom bajku. Mylím sa?
    Keď niekto vysoli 1000Eur za prerabku a chvasce sa ako ušetril lebo to namontoval na svoj 20rocny bajk je v poriadku? Koniec koncov z toho nemá nič.
    Už trochu dlhšiu dobu jazdím a viem, že bežné cyklistické komponenty nie sú stavané už iba na jednu konsku silu.
    Skutočnosť je práve opačná, ľudia čo robia prerabku vyhadzujú peniaze. Ale to Vám nikto nepovie lebo fičí marketing a zadebnenost ☺

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom dusan.
    odpoveď na: Yamaha eBike System #6750
    dusan
    Účastník (Participant)

    Bob, ja tomu chápem, preto sa ani nezapajam do diskusie, do ktorej ma nič ☺
    Myslím ale, že ľudia sú zvedaví aj na skúsenosti užívateľov ebajkov, ktorí nechcú riešiť prestavbu.
    Oprav ma prosím ak sa mýlim.
    Názor ľudí, ktorí riešia prestavbu a preto sa nutne zamýšľajú hlbšie nad problémom je o to cennejsi.
    Wamp si určite urobí vlastné vlákno, kde sa bude venovať svojmu Bulls. Ináč najlacnejšia Yamaha vide na 2000Eur, čo je myslím cca 50.000Czk. Nerobil by som z tej ceny až takú tragédiu.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6746
    dusan
    Účastník (Participant)

    Yep, súhlas s Wampom.
    Pokiaľ si pamätáte, mal som GNG aj Bafang. Minutymi peniazmi som minimálne niekde tam kde teraz investuje Wamp.
    Bohužiaľ, prerabka nie je pre každého a pre každé podmienky. Nič v zlom Bob a Karel.
    Porovnávať fabricky ebajk a prerabku je ako porovnávať manželku a slobodné dievča.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6740
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ja tam veľký rozdiel nevidím, vymenili kasnu a „niečo“ naprogramovali. Marketingový ťah.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6732
    dusan
    Účastník (Participant)

    Dnes, opäť taký malý test.
    Na svojej dennej 16km XC trase s 0.5km prevýšením, som počas jazdy vypínal asistenciu po rovine. Jazda bola o niečo náročnejšia a pomalšia ale dostal som sa na 3Wh/km.
    V princípe, ide o to, že asistencia je najefektívnejšia (aj z hľadiska výdaja energie jazdca) keď ide naplno na určitý špecifický úsek. Väčšinou uphill. Po rovine je možné tiež získať výkon ale s určitým prislapom a teda aj osobným vydajom.
    Logika, nastavenie RJ vyhodnocuje citlivo tri vstupné parametre. Rýchlosť, kadenciu a prislap. Po rovine, iba zo znatelnym prislapom dostávam to čo pri uphille pri bežnom slapani. Evokuje to vo mne pocit, že je tam gyroskop ☺. Ten tam samozrejme nie je, len pomer rýchlosť / kadencia, po ustaleni, je citlivo snimany/spracovany.
    Cieľom je kombinovať efektívne energiu jazdca a batérie. Zatiaľ to vypadá, že najpremrhanejsia energia batérie je po rovine. Čo býva pre jazdca pri správne zvolenom prevode rutina.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6731
    dusan
    Účastník (Participant)

    Myslím, že tých 27 prevodov je 9*3, 9 kazeta a 3 zadný náboj.
    https://www.sram.com/sram/urban/family/dd3
    Neverím, že urobili zásah do motora / prevodovky.

    Bosch je oblubenejsi pre bežného užívateľa a určíte sa viac predáva.
    Je aj prepracovanejsi. Bosch servis je ale veľmi striktny pri zásahoch do jeho konfigurácie, zmena kazety je porušenie záruky. Počíta viac s užívateľmi, ktorý si chodia dávať robiť defekt do servisu.
    Yamaha je Yamaha, surový ebajk, motorka.

    Je to jedno ako sa to volá, všetko je o patentoch a licenciach. Yamaha už nemôže urobiť to čo Bosch a naopak. Do poslednej skrutky majú výrobcovia na všetko patenty.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6727
    dusan
    Účastník (Participant)

    Bolo tu už písané, Bosch má lepšie prepracované spracovanie dát zo snímača rýchlosti, kadencie a torque senzora. Rady od 4.000 vyššie dokonca umožňujú užívateľovi konfigurovať citlivosť.
    V mojom prípade ostávajú iba prevody a ostatné cyklistické časti. Zase ten výkon jazdec pocíti len keď má okamžitú odozvu. Silnejší prislap na pedál a zdvíha predné koleso, to dokáže Yamaha. Všetko má ale svoje výhody a nevýhody.
    Stále sa učím ako čo najefektívnejšie využiť batériu. Prevody sú asi tá najpodstatnejšia časť. Časom mi prišlo veľmi lákavé a jednoduché používať iba 1×10, 11-42z vzadu. Co je takmer 400%. Určite pri dodatočnej píle by by bola spotreba iná. Cieľ by možno mohol byť 4Wh/km.
    Tam sa už ale ozýva ľudský faktor, a jazda nad určitú dobu 3-4hod sa stáva unavna, to sa kvadruje/exponuje dodatočným časom.
    Preto asi tá moja hranica 100km, čo je priemerka 25km/h.
    Samozrejme, netvrdím že na druhý deň znovu a nerozbity. O tom ebajk asi je ☺

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6726
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ešte také maličkosti,
    – nikdy sa mi nestalo aby ukazovateľ aktuálnej kapacity zmenil hodnotu smerom hore/dole po určitej dobe nečinnosti, čiže som na 100% presvedčený, že to meria kumulovany preteceny prúd, nie napätie.
    – nikdy som si nevšimol pokles výkonu pri napríklad plne nabitej batérií a vybitej, čiže RJ komunikuje s BMS a kompenzuje pokles napätia, čo je v prípade Li ion až 25%
    – po dosiahnutí kapacity batérie na 10%, je výkon automaticky znížený na Eco kvôli životnosti batérie
    Som teda presvedčený o tom, že na výsledky mojich meraní nemajú ani tak vplyvy odchýlky/nepresnosti merania ako podmienky jazdy a jazdca.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6724
    dusan
    Účastník (Participant)

    Wamp, Myslíš 240TPI?
    Objednal som tie continental race king 29×2 0, píšu tam 180TPI, to je spoko. Uvidíme otestujem.
    Tie 29″ Pythony čo som kúpil sa už správajú ináč ako 26″. Pozorujem nižšiu stabilitu v prudkých zatackach s klopenim. Zadnú som dal opačne ako je odporúčaný smer, vypadá že sa to zlepsilo. Skúsim ešte prednú.

    Dano, nemyslím, že sú to až tak odhady. Osobne si myslím, ten ukazovateľ je presný, má informácie z BMS. Údaje o aktuálnej kapacite batérie, počet cyklov, napätia, to všetko si vie technik vytiahnuť cez rozhranie, čiže minimálne tie isté údaje ma aj RJ. Samozrejme nie je to CA.
    Tie mnou udavane výpočty sú určite relatívne (hmotnosť, terén, plášte, počasie atd…) , okrem deklarovanej kapacity batérie.
    Tiež dávkovanie výkonu nohami / torque senzorom môže byť relatívne.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6710
    dusan
    Účastník (Participant)

    Dano, neviem presne, ktorý prípad máš na mysli a aké sú počiatočné podmienky ale pokiaľ vieš kapacitu batérie v Ah alebo Wh, zistíš to podľa úbytku. Ja napríklad viem, že moja batéria má deklarovanu kapacitu 400Wh. Čiže keď mi ostalo v batérií 77%, 33% som minul na určitú vzdialenosť. 33% z 400Wh delene odjazdené km.
    Slušný výrobca udáva väčšinou nižšiu kapacitu ako je skutočná, v mojej batérií sú 10s4p 2900mAh články. Čiže kapacita je vyššia ale nie je bezpečné vybijat na hranicu. Mal som vyskladanu batériu bez BMS, pri 3V na Li ion článok je to už trápenie a môže sa poškodiť.
    Cez víkend som urobil dlhšiu trasu, 74km, ostalo mi 14%, čo vychádza na 4.65Wh/km. Polovica trasy po asfalte, polovica XC. Počas celej jazdy bol zapnutý Eco mód, úplne postačujúce, jazda po asfalte do kopca bola na doraz 25km/h.
    Čiže 80-85km by sa malo dať urobiť v pohode, pri troche úbytku komfortu aj 90-100km, čo už je viac menej moja hranica.
    Pri ceste späť som rozsekol na skale predný plášť, všimol som si to až doma a v duchu som Mu poďakoval.
    To ma ale donútilo sa zamyslieť nad typmi plášťov a určite už nebudem kupovať plášte z nižším TPI ako 120. Takže zajtra idem kúpiť
    Hutchinson Python 29 2.1 127TPI
    http://www.kaktusbike.sk/python-29×2-1-plast-15454
    Bicykel môže mať človek hocijaký ale pokiaľ nemáš dobré plášte, do hôr nechoď.
    Musím dodať, pre Wampa, že plášte som dodatočne po kúpe menil, odflakol som to ale a kúpil nejaké 60TPI v akcii. Nikdy never akciám ☺

    odpoveď na: OFF TOPIC / Mimo temu #6707
    dusan
    Účastník (Participant)

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6706
    dusan
    Účastník (Participant)

    Tak zober RX,
    29″ sú na XC a maratóny, ja mám svoje 1.9″ plášte na 4 bary, tie 100mm zdvihy mi stačia, nie som veľmi rozmaznany z HT. Pokiaľ chceš rýchlosť.
    Tvarovo tam veľký rozdiel nie je až na tú externú batériu, ale všetko má svoje výhody a nevýhody.
    Výkon? Stále budeš oficiálne obmedzený 25km/h a tých pár Nm čo výrobca pridá na krutiacom momente je smiešnych na tých pár sekúnd. Nepostrehnes. Podľa toho by som sa neriadil.
    Jediné, prečo by som išiel do toho Bulls je váha. Batéria, myslím len kompenzuje tu ponuku výkonu. Na začiatku sa ti ten výkon bude páčiť, potom budeš naň nadávať. Tak to býva, to je marketing.
    Tiež by som potom už snažil zistiť aká je charakteristika asistencie, pokiaľ podobná ako Bosch, musíš par krát potocit kým zaberie, ti sú skutočne tie dodatočné Nm zbytočné. Potrebuješ okamžitý odpich, z nuly, to viem s určitosťou má Yamaha.

    odpoveď na: Yamaha eBike System #6704
    dusan
    Účastník (Participant)

    A niečo takéto si zvažoval? http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-allmtn-rx/
    Batéria v ráme je pekná vec ale keď sa poškodí ostaneš bez bajku a ver mi, že to bude bolieť ☺
    Yamahu, asi tiež jednoduchšie nachipujes, neviem, ja by som veľmi nespekuloval.
    Toho výkonu, by som sa tiež veľmi neobaval.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 268 )