Opísal by som ešte svoje prvé skúsenosti po 300km.
Jedná sa o
Haibike Sduro-fullnine-rc http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-fullnine-rc/
Ebajk nie je žiadna hračka, počas cesty v cestnej premávke vykazuje veľké zrýchlenie už na Eco móde. Vcelku rozumiem prečo je rýchlosť obmedzená na max 25km/h. Cyklista je rýchlejší ako auto. Torque sensor funguje ako plynová páčka, s max výkonom 700W. Po precipovani, sa po dopravnej nehode stávate okamžite vinníkom.
V lese jazdím takmer výhradne na Eco móde, do 250W,či už kvôli slabej batérií (400Wh) alebo dostatocnemu výkonu.
Výrobca zostavil bajk z pevných komponentov, max zaťaženie je do 120kg. To sa týka rámu, nábojov či samotného stredu.
Zásah do zmeny prevodov sa považuje ako porušenie záruky. Ja som dopĺňal 42z pastorok dozadu a menil kazetu, samozrejme rozumný technik to vie zvážiť a pochopiť.
Na 400Wh batérií sa mi nepodarilo urobiť cez 80km v XC teréne pri konstante zapnutej asistencii v Eco móde. 130km udavanych výrobcom vypadá ako marketing. Samozrejme pri šetrení je možné dostať sa vyššie keďže odpor motora je takmer nebadatelny.
Komponenty, ako každé iné sa vyrábajú v Číne, skladaný je v EÚ, môj mal nálepku, vyrobené v Maďarsku.
Po zakúpení, má užívateľ ročnú záruku, na reklamáciu počas, ktorej by si mal dať bajk do poriadku ☺.
Predajňa ebajk.sk, má široký sortiment ebajkov, je to ale stále malý predajca, jeho cieľ je aj bezproblémový zisk. Pri reklamácii je nutné stat za svojim, pripadne kontaktovať staršieho pána v okuliaroch predavača/technika . Ach tá dnešná mládež ☺
Sfsf, možno bol určený na vychodoeuropsky trh ☺, no tak či tak tú možnosť tam mám a určite ju vyuzijem, vyuzivam. Rock shox tlmiče trpia touto vadou, treba ho pretesnit.
Wamp, som spokojný. Píly ma myslím 32 a 44. Zavolaj tam.
No, to je jeden z ďalších omylov,
Posudzovať kvalitu bajku podľa zdvihu, mne to pripadá už trochu detské. Podobne ako posudzovať kvalitu ebiku podľa výkonu.
Ten bajk, čo rieši Wamp má len 100mm zdvih, vpredu aj vzadu, je primárne určený na XC a maratóny, plášte sú 29″.
Osobne nevidím význam, pokiaľ človek vyslovene nejazdí Enduro, Free ride, pripadne All mountain, ísť do zdvihu väčšieho, naviac 29″ plášte výborne odvaluju.
Za 1/3 to asi nebudú ponúkať, keďže už v priebehu tohto týždňa išiel o 100Eur hore, kvôli doláru. A cena si myslím je ferova, ako za doma poskladanu skriňu, šijací stroj a podobne…
No, dnes som sa bol zase popasovať v ebajk.sk, zfukoval mi zadný tlmič, ten starší technik čo tam robí je v pohode. Zobrali mi to na reklamáciu, takže mi na nejakú dobu ostáva iba behanie
Potrebujem vychytat chybičky, potom to už bude ok.
Wamp, ten RX je v pohode, má dve píly, lepšie brzdy ako môj, lepšiu vidlu. Tá cena je primerane navysena voči RC.
Zabudni na skladačky do XC terénu. Torque sensor je to čo potrebujú bajkery. Motorkári nech ostanú pri plynovej packe ☺
750W ti stačí špička, to robia aj tie homologizovane 250Wky. To mi ver, to ide do kopca ako motorka. A konfigurovať, hmm, neviem či je to potrebné.
Problém je slabá batéria.
Ideálna by bola vlastná batéria, aj na to príde čas ☺
Pomaly prestávam chápať ľudí čo sú schopní zaplatiť 1000Eur za prerabku ale zdá sa im veľa 2000Eur za komplet ebajk.
Hub motory sú mŕtve a na stredový potrebuješ rám.
Ale prenechajme slovo „skusenejsim“.
no este by som chcel nieco, tie km co pisu na dojazd su pekna blbost
ci je to Bosch alebo Yamaha ale na Eco mode neexistuje aby niekto urobil 130km, mozno z galuskami a pojde vacsinou cez 25km/h, teda s vypnutou asistenciou
dnes som napr urobil 50km a 2/3 z 400Wh odisli, to je cez 5Wh/km
pravda je, ze prevysenie bolo cez 2km a pouzival som aj standart mod
no mne to vcelku nevadi, ze nemozem nieco konfigurovat a programovat, toho si uzijem v praci dost
co sa tyka predajcu, treba byt „tvrdy“, ak mas nejake podozrenie, treba tam prist a riesit, ja som tam uz bol trikrat, treba si to vydiskutovat a vyskusat aj ine modely
tak som tam bol naposledy ze mam volu v strede a zistil ze to maju vsetky, ze to asi robia aby sa nerozsypali loziska
tak ci tak, ak nieco tak im to do dvoch rokov vratim/vymenim
cize moja uloha je uz iba jazdit 🙂
Bob má určite pravdu, najväčší pokrok nastal v mechanike.
Tiež ale batérie sa vyvíjajú, nejdem sa teraz baviť o zazrakoch či reklamách ale pri nižšej deklarovanej spotrebe určite môže výrobca ponúknuť článok s vyššou kapacitou.
A to je možno priestor kde sa tieto dve technológie stretávajú. Efektívny kit s minimálnou spotrebou a článok s extremnou kapacitou, samozrejme s podstatne nižšími vybijacimi prúdmi.
Osobne by som veľmi nedoveroval ponukam kde obe hodnoty stúpajú. Môže to byť problém chemicky realizovať.
Economy mod asistuje až do 100% nominalneho výkonu, čo je 250W,čo plne postačuje pre každý terén pri vhodnom sprevodovani. Standart mód je už príliš silný pre bežného bajkera. No a high mód je len marketingová záležitosť ☺
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 268 )