jozo

Reakcie

Zobrazuje sa 10 príspevkov - 1 až 10 (z celkového počtu 10 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7435
    jozo
    Účastník (Participant)

    To EGO je cenovo úplne mimo toho čo chcem či potrebujem 🙂 A Bosch a Yamaha podľa obrázkov nepôjdu namontovať na bežné stredové zloženie. Takže prijateľný zostáva zase len Bafang.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7433
    jozo
    Účastník (Participant)

    bob: Akú značku by si odporúčal ty namiesto Bafangu? Ale pre mňa ideálne takú, ktorá sa predáva u nás, kvôli prípadným reklamáciám a servisu?

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7429
    jozo
    Účastník (Participant)

    Pozeral som si katalóg Sunrace, volnokolečká s 11T sú len 9 a 10 rýchlostné. To znamená výmenu všetkých súvisiacich komponent a otázne aj, či takáto tenšia reťaz je vhodná na záťaž cargo biku. Pre 7 rýchlostí je len 13-34, aspoň čo som našiel.

    Stále teda nie so presvedčený o tom, že s týmto riešením budem spokojný. Zrejme pôjdem cestou, že zoberiem štandardnú sadu, nechám pôvodné kolečko a uvidím v prevádzke, ako to jazdí.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7426
    jozo
    Účastník (Participant)

    Prechod na kazetu by znamenal výmenu náboja a teda aj celého kolesa, nie? To je pre mňa nereálne, lebo zadné koleso má výrazne hrubšiu osku a výplet sa skladá zo 48 hrubých špíc (Modus Cartridge Bearings Disc Ready – Alloy 14Gx48Hx135WxM14x180L Silver). Výmena za niečo „normálne“ by mi asi značne znížila nosnosť bicykla, čo nechcem.

    Nad megarange voľnokolečkom som uvažoval (14-34), otázne je, či mi na to bude stačiť prehadzovač (Sram X4.0). Dá sa to zistiť skôr, ako len namontovať a dúfať, že to bude sedieť?

    Roman, problém je práve v tom, že ja chcem, aby som vedel vyjsť kopce aj bez motora, ak by to bolo potrebné. A aj prípadný prevod 44-34 je zhoršením oproti dnešku (vpredu 44-34-24). Motor by som potreboval najmä na zrýchlenie pri jazde z nákladom, resp. na možnosť s nákladom vôbec vyjsť do strmšieho kopca. Nákladom myslím živý aj neživý, v extrémnom prípade tak 120 kg (okrem mňa).

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7423
    jozo
    Účastník (Participant)

    7 rýchlostné volnokolečko 14-28T, ak sa dobre pamätám tak Shimano MF-TZ21

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7421
    jozo
    Účastník (Participant)

    Uvedené riešenie je nechutne drahé. Zároveň je však jeden prevod vpredu pre mňa najväčším dôvodom proti využitiu tohto pohonu. Bývam v kopcoch. Buď si dám menšiu pílu a budem pomalší dole kopcom, alebo väčšiu pílu a budem sa trápiť (minimálne bez motora) do kopca. Bol by som nerád, ak bol bicykel po elektrifikácii závislý len na motore a bez neho takpovediac nefunkčný.

    Aký veľky je ten posun do strany? Ja mám longtail, teda medzi stredovým zložením a zadnou oskou je cca 40 cm viac ako na bežných bicykloch. Samotná reťaz má 158 článkov. Vadil by aj na takejto dlhej vzdialenosti posun reťazovej linky?

    Plus otázka z prvého príspevku: je technicky možné namontovať normálnu (= pôvodnú, nepredraženú) dvoj/trojpílu na Bafang? „Dočiahne“ na ňu prešmykovač?

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7419
    jozo
    Účastník (Participant)

    Aký je vlastne dôvod, že stredové motory Bafang majú ako základ len jeden prevod vpredu? Väčší rozmer stredu a tým pádom posun osi reťaze ďalej od stredu?
    Je technicky možné na stredový motor namontovať štandardný dvoj či trojprevodník?

    odpoveď na: Elektrifikácia cargo bicykla #7241
    jozo
    Účastník (Participant)

    Ja už mám od stredoškolskej fyziky dosť dlhú dobu, takže či to rátam správne:
    Napätie 36V, výkon 250W: prúd 6,94A
    Napätie 36V, výkon 400W (špičkový pri 250W motore): prúd 11,1A
    Napätie 48V, výkon 750W: prúd 15,62A
    Napätie 48V, výkon 1000W (špičkový pri 250W motore): prúd 20,8A
    Pozeral som špecifikáciu batérií od EV bike a tam píšu, že odporúčaný vybíjací prúd je 4A a trvalý vybíjací 15A. Z tohto hľadiska by mi však prišlo vhodnejšie použitie 250 W motora, kde sa to zmestí do parametrov, narozdiel od 750W motora. Alebo to počítam zle? 🙂

    Preferujem fľaškovú batériu alebo inú, ktorá sa montuje viac dopredu. Najmä kvôli vyváženiu bicykla. Bike vynášam 1,5 poschodia po schodoch a s ťažkou zadnou časťou by to šlo ťažko. Na jazdu to až tak nevadí, to by zase bola lepšia trakcia.

    Ja som zatiaľ pozeral len batérie, ktoré majú v ponuke predajcovia a „montéri“ motorov (sám elektrifikovať zrejme nebudem, chcem na toto využiť službu). Kde inde ešte pozerať batérie?

    Voľnokolečno som objavil aj takéto, akurát je tam dosť veľký skok medzi dvoma najľahšími prevodmi.

    odpoveď na: Elektrifikácia cargo bicykla #7239
    jozo
    Účastník (Participant)

    Teraz mám na bicykli podľa vizuálnej kontroly Shimano MZ-TZ21, čo je viackolečko. Verím, že s motorom pôjdu ťažšie prevody, ale ja nechcem byť odkázaný len na motor. V lete jazdím s týmto strojom aj 160 km výjazdy, čo mi možno batéria nedá, tak nechcem mať nepoužiteľný stroj a chcem si zachovať čo najväčšií rozsah prevodov.

    Pri programovaní jednotlivých stupňov je možné nastaviť nielen percento pomoci, ale aj maximálnu rýchlosť na danom stupni? (Legálne to však asi nebude aj pri Vmax 25…)

    Ak by som zvolil 750 W motor, akú batériu vybrať, aby som dosiahol porovnateľný dojazd ako s 250 W Bafangom?

    odpoveď na: Elektrifikácia cargo bicykla #7236
    jozo
    Účastník (Participant)

    Dĺžka reťaze (151 článkov) je naozaj dostatočná na zamedzenie kríženia. Akurát včera som sa bol povoziť na elektrickom Bullitte s motorom Shimano Steps. Motor má 250 W, napriek tomu som išiel hore Novosvetskou stabilne okolo 18 km/h (na max. výpomoci), ak by som ešte viac dupal (a bol viac zvyknutý na tento typ bicykla), tak by som asi tých 25 km/h dal. Normálne tu jazdím tak do 10 km/h. Parádny pocit, vydržal by som sa voziť aj celý večer. Ale na to mal vplyv samotný Bullitt, výborne sa na ňom jazdí 🙂

    Na základe tejto skúsenosti zatiaľ skôr preferujem 250 W Bafang. Jednak budem menej lenivý, ale tiež predpokladám, že väčší výkon znamená väčšie namáhanie a opotrebenie reťaze – obzvlášť pri väčšom hmotnostnom zaťažení, než je typické pre silné stroje na behanie po horách.

    Hlavnou dilemou, ktorá ostávam, je sprevodovanie. Dnes reálne používam rozsah 44-14 (teda pomer 3,42) a 34-28 (1,21). Ľahšie prevody veľmi nie (jedine s veľmi ťažkým nákladom do extra kopcov, teoreticky môžem ísť na 24-28, 0,85). Takže do tohto by som sa potreboval plus mínus dostať.

    Úplne najlepšia by bola pre mňa predná dvojpíla 53-38, čo by mi zvýšilo rýchlosť z kopca a zachovalo rýchlosť do kopca. Lenže videl som len 48-42 a za 176 €, čo je trošku dosť 🙂 Pomer by bol 3,42 – 1,5 pri 28z vzadu, či dokonca 1,23 pri 34 zuboch. Len tá cena…

    Druhá možnosť je dať dozadu sedemkolečko 14-34 a dopredu základných 46 zubov, čo je rozsah 3,28-1,35. Zrejme to tak aj dopadne.

    Na nejakom fóre som sa dočítal, že pre montáž batérie nestačia dve štandardné diery, ale treba až tri či viac. Je to tak? Do rámu veľmi vŕtať nechcem.

Zobrazuje sa 10 príspevkov - 1 až 10 (z celkového počtu 10 )