Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 119 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7698
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj Lubo, baterky Multistar mám doma. To byla rychlost 🙂 Mám tedy 16Ah 4 ks 4S a 4 ks 6S. Proměřil jsem články a zatím vypadá vše ok. Zapojím je jako 20s 32Ah Musím na ně vyrobit z Al plechu nějaký ochranný obal. Nemáš nějaký tip na nabíječku? Kdysi jsi mi pro Lipolky poradil nějaký zdroj 50V na ebay. Mám zatím modelářskou nabíječku Turnigy, kterou mohu nabíjet každou baterku jednotlivě s balancováním. To ale nebude v běžném provozu moc pohodlné. Chtělo by to nabíjet vše jako celek bez balancování. Nabíječky, které mám na nabíjení Lifepo4 60V 10A (nabíjí na 72,6V) a nabíječku 12V 10A (nabíjí na 14,4V) nebudu asi moct použít :-(.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7650
    karel
    Účastník (Participant)

    tak jsem nevydržel a koupil jsem to 🙂
    musel jsem to ale rozdělit do 2 objednávek, bo mi to napsalo, že je balík moc velký a těžký 🙁
    dám pak vědět, jak to bude fungovat…

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7648
    karel
    Účastník (Participant)

    Jeste dotaz. Ty 16Ah multistary jsou 2p. Jaky to ma konektor na balancovani?
    Jsou vyvedeny balancni vodice pro kazdy clanek? To by bylo u 6s 13 dratku? Nebo jsou vzdy dva paralelni clanky spojene jen vnitrne a navenek jsou jako jeden? Mam modelarskou nabijecku s balancovanim na 6s a ty 2p mne matou jak se to pri balancovani zapoji…

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7647
    karel
    Účastník (Participant)

    Aha, asi neumím počítat 🙂
    Tak to je fakt hodně přitažlivá cena. To bych asi neměl odolat. A ta nabídka nižší cenu o 15% tam už asi nenaskakuje jako to dělalo dřív? 🙂
    Jen nevím, jak se mi to na kolo všechno vleze 🙂 Váhově to ale vyjde skoro nastejno jako moje nynější 15Ah Lifepo baterka.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7645
    karel
    Účastník (Participant)

    Bobe a Lubo, děkuji za příspěvek. Jaké mám priority? Nízkou hmotnost, malé rozměry, velké proudy, nízkou cenu 🙂 Teď vážně. Nároky vychází z použití kola. Jezdíme v terénu, takže nejde o max. rychlost ale o spíš o sílu motoru při jízdě do kopce. Kolo by nemělo být současně těžké a neohrabané 🙂 Takže nároky jsou protichůdné…
    Rozumím tomu tak, že obava, že multistar dá jen 2C, je zbytečná. Když budu mít např. 20Ah multistar, kolik Ah mohu v praxi z baterky vyjet, abych jí drasticky nesnížil životnost? Předpokládám, že ne celých 20Ah… Baterka 32Ah by byla super, ale přišla by při 72V na cca 24tis. 🙁 Ale každá sranda něco stojí.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7639
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj Lubo, jakou by jsi mi doporučil baterku pro mé ekolo. Cromotor V2, sinusová jednotka Kelly http://kellycontroller.com/kls7230s24v-72v300asinusoidal-brushless-motor-controller-p-1343.html?osCsid=au7tfk6i1k4le5farblqjuiaq2.
    Mám nyní asi již čtvrtý rok 72V, 15Ah LiFePo4 baterku bez BMS poskládanou z 24 kusů WINA článků
    http://www.ev-power.eu/WINA-30Ah-100Ah/WINA-LiFePO4-Power-3-2V-15Ah-aluminium-case.html
    Podle cycle analystu mi dává baterka ve špičce proud do 100A, běžně jedu v terénu na 20 – 50A. Baterka Lifepo je poměrně měkká a z původních 15Ah nyní vyjedu už jen okolo 12Ah.
    Představu nové baterky mám min. 72V nominál, min. 20Ah, možnost trvalého odběru okolo 50-60A, špičku co nejvíc přes 100A.
    Multistary vychází relativně levně. Na EndlessSphere o nich někteří ale píšou, že udávaných 10C nelze brát vůbec vážně, v praxi lze prý počítat jen s 2C. Někteří tam doporučují vzít sice Lipolky ale s min. 20-30C, které pak dají v praxi třeba 5C. Máš zkušenost, jaké C jsou schopny Multistary dát? U Lipolky 20Ah asi také nemůžu počítat s tím, že bych ji mohl vyjet na celých 20Ah, jak jsem zvyklý u Lifepo. Takže kapacitu by to chtělo nejlépe ještě větší než 20Ah… Také je tu problematika nebezpečnosti Lipolek viz Pivníček. Baterky 18650 jsou asi bezpečnější, ale je zde zase problém, jak jich pospojovat a vyjdou dráž. Děkuji za tvůj názor.

    odpoveď na: prve testy ebiku #7499
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj Klotas, moooc pekny kontroler!
    Ktery je to typ a na kolik to prislo – kontroler + ta nabijeci vecicka + postovne. Taky uvazuju o upgradu 🙂

    odpoveď na: 48V a min 35Ah LiFePo4 kde najlepšie kúpiť ? #7345
    karel
    Účastník (Participant)

    Dekuji za odpoved. Cetl jsem, ze lipolky nemaji rady minusove teploty, ale nevedel jsem jak to je vazne. Takze jezdit se da i v zime. Predpokladam, ze nekdy pristi sezonu vymenim nynejsi lifepo za multistary 21s a min. 20Ah…
    Kdybys mel nahodou zajem, mam na prodej magic pie 2 a devitikolecko.

    odpoveď na: 48V a min 35Ah LiFePo4 kde najlepšie kúpiť ? #7343
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj Lubo, jake mas zkusenosti s pouzitim lipolek pri teplotach pod bodem mrazu. Mel jsem sice kratce uz i lipolky ale jen v lete. Jezdime i v zime na snehu a pouzivali jsme vzdy jen lifepo. Mam je uz snad 4 roky a stale drzi. Kapacita 15 Ah klesla na cca 12,5 Ah.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7062
    karel
    Účastník (Participant)

    Jízda na silném ebike je prostě zážitek!!! 🙂
    Tváří se jako kolo a jede jako motorka. Každý má ale uspokojení v něčem jiném.
    Na terénní elektromotorce jsem nejel, asi to také nebude špatné :-). Skútr je jen na silnici, ten u mne vypadá ze hry. V každém případě bude elektromotorka těžší a její použití bude omezenější.

    odpoveď na: rekuperácia #6995
    karel
    Účastník (Participant)

    Lubo: je to tak, jak píšeš, hubmotor se se hřeje nejvíc při dlouhodobém zatížení v nízkých otáčkách a tomu sin. řj výrazně pomohla.
    Kamarád s Magicem pomocí přídavné plynové páčky na druhé straně řídítek ovládal sílu brždění motorem. Toto máme vyzkoušeno s nesinusovou Kelly jednotkou. Nejsem si jistý, zda to umí i sinusová. Osobně jsem se o to nezajímal, jen vím, že říkal, že u sinusové tato funkce snad již není. Pokud byste ji kupovali s tímto cílem, raději si to ověřte předem. Rekuperace tam je, ale nevím, zda je možnost té rekuperace plynulé.

    odpoveď na: rekuperácia #6992
    karel
    Účastník (Participant)

    Robikl: tu KLS7212S,24V-72V,120A má kamarád k Magicu a je z ní taky velmi nadšený

    odpoveď na: rekuperácia #6988
    karel
    Účastník (Participant)

    Možná škubání (trhání) není to správné pojmenování problému hubmotoru s nesinusovou jednotkou. Jde o neklidný a v mém případě i hlučný chod při pomalé jízdě nebo při rozjíždění se do kopce v terénu. Přehřívání motoru se mi zlepšilo nejen přechodem na sinusovou jednotku ale i přechodem z Magic Pie na Cromotor. Velikost sinusové jednotky je cca stejná jako u nesinusové.

    odpoveď na: rekuperácia #6984
    karel
    Účastník (Participant)

    Musím se taky zapojit do diskuze 🙂
    Mám http://kellycontroller.com/kls7230s24v-72v300asinusoidal-brushless-motor-controller-p-1343.html. Kelly má i levnější sinusové modely. Rekuperaci teda nepoužívám, mám zkušenost z minulosti, že to nemá na dobití baterky žádný praktický význam, možná se spíš ubližuje baterce proudovými nárazy. Navíc pro mne není příjemné, aby se mi v terénu blokovalo zadní kolo na kluzkém povrchu a taky jezdíme spíš stylem brzda plyn a samotnou brzdou jde dávkovat brzdnou sílu líp. … Asi to šetří trochu destičky, to je z mého pohledu všechno. I když u Kelly jde vlastně brždění motorem plynule za jízdy dávkovat, ale nepoužívám to. Ale jiný uživatel to může vidět jinak. Někdo si libuje a sleduje, kolik toho narekuperoval.
    Ale hlavně chci popíchnout majitele středových motorů. Od doby co mám sinusovou řj, bych už do středového motoru nešel (měl jsem Cyclone 1680, takže srovnání mám). Sinusová jednotka vyřešila pro mne hlavní nedostatek hubmotoru a to přehřívání a škubání při malé rychlosti do prudkého kopce. Navíc je motor o hodně tišší než motor s nesinusovou jednotkou. Akcelerace je v počáteční fázi taky o hodně lepší, v terénu až nebezpečně. Ježdění v terénu znamená neustálé brždění a rozjíždění a to sinusová jednotka v mém případě hodně hodně zlepšila a navíc není motor slyšet a nehřeje se.
    Proti středovému motoru odpadá potřeba řadit, což se často nedá v terénu stíhat. Nevýhodou hubmotoru je váha v zadním kole (můj cca 11kg), ale kupodivu se s tím dá v terénu jezdit 🙂 Fakt je, že když šlapu, tak jen pro parádu (vzadu jen jednokolečko).

    odpoveď na: prve testy ebiku #6855
    karel
    Účastník (Participant)

    Klotas: nehavaroval jsi někde při testování?? 🙂
    Včera jsem jel na kole 46 km (převýšení cca 500m) po okreskách ze servisu, kde jsem nechal auto. Jel jsem jen pomalu na spotřebu, dokonce jsem chvílemi i trošku šlapal. Nabíječku jsem měl v batohu pro případ nouze. Průměrná spotřeba byla cca 14Wh/km, vyjel jsem 9Ah ze své 15Ah 72V baterky. A byla mi hrozná zima. Zlatej terén, kde se člověk zahřeje i z kopce 🙂

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 119 )