Reakcie
-
AutorPríspevky
-
karel
Účastník (Participant)Taky neumývám 🙂
V Německu parkují lidé na sidlišti elektrokola před domem přes noc ve stojanech. To u nás jaksi není možné a snižuje se tak praktická využitelnost. V Rakousku v Alpách si nechám lyže klidně ležet hodinu před hospodou, u nás bych měl docela strach.LUBO: poslal jsem ti 26.5. dva dotazy v tématu „E-bajk do terénu s výkonom 6000W“. Asi jsi to nečetl? Děkuji za odpověď.
karel
Účastník (Participant)Blbý nápad to není, ale je to tak, jak píše Lubo, v praxi se většinou nikdo ke kolu bez motoru nevrací. Taky jsem dělal přestavbu i za cenu vyšších nákladů tak, abych se mohl vrátit zpět, ale zatím k tou nikdy nedošlo. Motory do zadního kola používají jiné kazety (šroubovací), než normální kola. V šuplíku mi leží 9 a 10 kolečka (pro motor), prodal bych za cca 1/2 cenu. Taky mám momentálně navíc motor Magic Pie a řídící jednotku Kelly, kdyby byl zájem…
Motor bych určitě nedával do 29ráfku. Byl by zbytečně rychlý 🙂 a v terénu by se trápil v malé rychlosti. Klidně nechat vpředu 29
r8fek a dozadu motor s 26
ráfkem a širší gumou.
karel
Účastník (Participant)Lubo, ještě dva laické dotazy k tobě jako elektrikářovi.
Kamarád má 60V Lifepo4 skládanou baterku (jako mám já, ale o 4 články méně). Chtěl by přidat 12V. Nechce ale dokupovat ty články LIfepo4, které hodně v poslední době zdražily, ale koupit Lipolku cca 14,4V s přibližně stejnými ampéry jako má Lifepo a dát ji do série. Fungovalo by to nebo je to nesmysl?
Druhý dotaz. Plynem se reguluje rychlost kola. Při max. rychlosti jde z plynu do řj signál cca 5V. Představa je přidat nějaký přepinač s obvodem s diodou, která by pustila v případě potřeby místo 5V jen třeba 3V – kolo by pak nejelo např. 50km/h ale jen třeba 30km/h. Takový omezovač výkonu. Použilo by se třeba při půjčení kola někomu nezkušenému nebo při policejní kontrole (vyzkoušejte si, vždyť to jede max. 30…). Mne osobně to zatím netrápí, ale kamarád o tom stále diskutuje.
Děkuji za případnou radu.karel
Účastník (Participant)To je pravda, že se dávají často ráfky 19
s širokou gumou. Měl bych ale problém ji dostat do rámu (šíře gumy). Muselo by se ohýbat ještě víc, než jsme museli nyní. Nemám rám vhodný na takové úpravy 🙁 Taky by se změnila geometrie (nižší zadní kolo) a muselo by se asi laborovat s uchycením zadního tlumiče. Ale určitě v terénu by byl záběr na menším průměru kola lepší. Menší by byla maximální rychlost na silnici (o kterou mi až tak nejde).
Ke zvedání zadního kola – měl jsem teď dlouho kombinaci MP2 + baterka nominál 72V 15Ah LiFePo4 a Kelly KEB 6kW řj. Už v této kombinaci byl výkon velmi slušný. Kdy se zvedne zadní kolo, záleží, kde si sednu, když dám těžiště dozadu, tak se kolo zvedne i při menším výkonu. Takže určit hranici výkonu, kdy se kolo zvedne asi úplně nejde. V každém případě MP snese 72V i víc. Zvýšit napětí je asi lepší a jednodušší cesta, než jen zvyšovat proud. S MP jsem měl při jízdě v náročném terénu průměrnou spotřebu cca 40Wh/km. Max. špičkový proud byl podle CA třeba 80A nebo i 100A, běžně mezi 20 až 40A. Pokud jezdíš na 48V (nevím), tak bych určitě zvedl volty. Záleží jakou máš řj, zda by jsi nemusel pořídit jinou na vyšší napětí… V každém případě se to vyplatí!!
Problém byl u MP přehřívání, to jsme vyřešili provrtáním bočních krytů a namontováním „lopatek“ na kryty dovnitř motoru. Postupovali jsme podle ES
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=48518&p=921647&hilit=magic+pie+cooling#p921647
Dráty jsem neměnil, nechal jsem tam původní. Kupodivu ty ampéry nějak zvládaly.
To co jsem dřív nevyjel kvůli přehřátí motoru (dlouhé stoupání v terénu), přestal být problém. Jinak já mám taky jen cca 68kg i s batohem s nářadím na zádech 🙂
Budu muset dát inzerát na prodej věcí, které se mi hromadí po postupných upgradech 🙂
Momentálně MP, řj Kelly, 10 a 9 kolečko pro elektrokolo, aj.karel
Účastník (Participant)Vzadu je jednokolečko 16z s volnoběžkou a napínákem řetězu. Na zadní se to určitě v případě neopatrného přidání plynu postaví. To udělá ale i Magic se sinusovou jednotkou nebo i středový Cyclone 1680W, ten ale jen zabere, ale dál nezrychluje, pokud se nepřeřadí.
S normálním kolem to má společný už jen vzhled, jízdními vlastnostmi je to bližší lehké krosové motorce. Možná by to chtělo do terénu místo 24palcového kola dát ještě menší.karel
Účastník (Participant)Pivnicek: Po pár vyjížďkách musím konstatovat, že cromotor je to nejlepší, co jsem zatím zkusil. Poháněn 72V 15Ah LiFePo4 poskládanou baterkou a 6kW Kelly KEB řídíci jednotkou. Překvapila mne poměrně nízká průměrná spotřeba. V terénu v sobotu cca 30Wh/km, což je dokonce o něco nižší než s Magic Pie. Výkon předčil očekávání. Není tu dýchavičnost běžného hubmotoru při rozjezdu v prudkém kopci. Rychlost po rovině s 24 palcovým kolem po rovině zatím cca 65km/hod. Motor snese napětí přes 100V, takže při použití silnější baterky a řídící jednotky může být rychlost a výkon ještě vyšší. Zásadní výhodou proti středovému motoru je, že tu není tu nutnost neustále řadit. Pomíjím tišší chod a že není namáhán řetěz a řazení. Samozřejmě nevýhodou je váha samotného motoru cca 11 klg. Momentálně jsem nepojízdný, rozbitý napínák řetězu o kámen a ulomené uchycení osy motoru. Bude se muset svařovat. Uchycení, které bylo dostatečné pro Magic Pie, se bude muset zesílit. Pokud budeš mít další problémy, je tohle asi lepší cesta, než silný středový motor. Další rezerva je použití řídící sinusové řídící jednotky, se kterou se u hubmotoru ještě dále zlepší chod v nízkých otáčkách.
karel
Účastník (Participant)Lubo dik za odkaz. Pokud oprava analystu bude problem, tak do toho asi pujdu.
Dnes jsem zprovoznil cromotor. Zatim jsem ho zkousel jen kolem baraku. Uvidime v terenu. Asi hlavni nevyhoda bude vaha celeho kola. Prestava to byt kolo, spis je to motorka 🙂
Za jizdy to nevadi, ale manipulace s nim jako napr. nakladani do auta je problem. Jizda ale parada.karel
Účastník (Participant)Lubo: Ten rozdíl v nabíjecím proudu s můstkem a bez něco jsem naměřil při nabíjení skoro nabité baterky. (když jsem ten zdroj poprvé připojil, tak byla baterka jen mírně vybitá) Takže to asi byl ten důvod, že proud s můstek byl nižší než bez něho. Na můstku je úbytek napětí. Displej analystu mi poslední dobou nějak blikal, takže důvod poruchy analystu může být jiný než nabíjení přes analyst. Ze začátku to pěkně ukazovalo, že přes něj teče nabíjecí proud cca -11A. Ale pak odešel. Uvidím co na to prodejce. Můžeš mi, prosím, poslat odkaz na ten wattmetr? Mám analyst ještě na dalším kole, ale nechce se mi to furt přehazovat z kola na kolo.
Cromotor včera nasazen do rámu. Teď ještě připojit dráty. Kolo bude docela těžké. Teď mělo 40kg a bude mít min. o 5 kg víc. Snad to zadní stavba vydrží, skáčeme s tím i menší skoky.
Hallové sondy – kamarád má taky často problémy s odcházením hallových sond na Magic Pie. Už si to mění sám. Obecně jsou Hallovky docela levné. Mám dojem, že taky na výstupu z řj naměřil u hallovek 11V, ale to nakonec neznamenalo, že by byla chyba v řj. Chyba byla ve vadné hallovce.karel
Účastník (Participant)LuboN: konečně jsem zprovoznil tu nabíječku 50V (baterku mám lipol 12 S). Dal jsem tam ten diodový můstek. S ním se mi zdálo, že to nabíjí menšíma ampérama (bez můstku to nabíjí 11,3A, s můstkem cca 8-9A). Tak jsem nabíjel bez můstku. Zapojené jsem to měl baterie-cycle analyst-nabíječka. Po asi 15 minutách přijdu a na cycle analystovi bylo nesmyslné napětí 62V a displej divně svítil. Na baterce ale bylo podle voltmetru 50V a na nabíječce (zdroji) 51V. Postupně nešly přečíst na displeji čísla vůbec. Cycle analyst prostě odešel. Displej svítí, ale čísla nejdou přečíst. Nabíjení na to asi nemohlo mít vliv?? Stalo se to už někomu? Dnes ho posílám na reklamaci. Mám ho od září, necelý rok 🙁
Došel mi už ten cromotor, mám problém ho dostat do rámu. Budeme muset zkusit rám roztáhnout teplem.karel
Účastník (Participant)Lubo: došel mi ten můstek. Má čtyři nožky. Když ho dám na stůl nožkami nahoru, vlevo dole je +, vpravo dole je AC, horní dvě nožky nejsou označené. Všechny nožky jsou vodorovně kromě +, který je svisle. Který z těch dvou horních je minus?
http://shop.official.cz/diodovy-mustek-b1000c35000-k-7669.htmlkarel
Účastník (Participant)Lubo: Děkuji! Můstek mi má dojít zítra, ještě jsem ho z blízka neviděl…
karel
Účastník (Participant)To LUBO: omlouvám se za dotaz mimo téma, objednal jsem ten Diodový můstek B1000C35000-K
(http://shop.official.cz/diodovy-mustek-b1000c35000-k-7669.html). Ale nejsem si jistý, zda budu vědět, jak ho zapojit 🙁 Má to 4 nožky, jde popsat, jak to zapojit mezi zdroj a baterku? Na netu jsem to zatím nezjistil. Děkuji!karel
Účastník (Participant)Presne tak to mam 🙂
Jedno kolo s cyclonem 1680 a druhe s hub motorem magic (cromotor je na ceste do cr). Na vyblbnuti v terenu je lepsi to druhe.karel
Účastník (Participant)Ahoj Lubo, omlouvám se, už jsi radil jednou, ale nemohu to na webu najít. Koupil jsem v zimě na tvou radu tento zdroj.
http://www.ebay.com/itm/600W-54V-11-1A-Switching-Power-Supply-With-Current-Control-Charger-LED-CCTV-U30-/381089419305?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item58bab31029
Dostal jsem se k tomu až nyní. Prodejce tam doporučil zapojit nějakou diodu. Ty jsi mi nějaké konkrétní diody doporučil, ale nemohu to najít 🙁 Napsal by jsi mi ještě jednou co a jak to zapojit? Děkuji!karel
Účastník (Participant)Ahoj, ke Cromotoru. Bude v zadním 24
kole, ráfek 47mm, samozřejmě jedno kolečko (single speed). Předpokládám, že budu šlapat jedině naprázdno 🙂 Kolo bude na vození se a ne na šlapání. Jednotku mám 6kW Kelly. Nevím, zda to utáhnou nynější baterky LiFePo4, 15Ah, 72V, případně vyměním za nějaké LiPolky. V zadním kole přibude dalších 5kg hmotnosti (nynější Magic Pie má 6kg) a ztěžkne i celé kolo. Na přenášení a nakládání do auta to nebude výhoda 🙁 Na obří skoky v terénu to taky asi nebude, ale mé malé to snad vydrží.
Středový motor nezatracuji. Vyžaduje ale asi pro větší zátěž složitější konstrukční řešení. Mám zkušenost jen s Cyclone 1680W s řj Kelly 55A, max. 120A. Síly má dost, ale škubnutí po každém přeřazení mi nepřipadá v terénu pohodlné a příjemné. A bez řazení nemá středový motor smysl.
SFSF – ten odkaz je super 🙂 V. Tatry ti závidím, jezdíme tam na skialp. -
AutorPríspevky