Reakcie
-
AutorPríspevky
-
karel
Účastník (Participant)Lubo, díky moc za radu a komentář!
Teď mám lyžařskou sezonu, tak na to nespěchám, ale určitě to nějak udělám podle tvých rad. Nebo ze začátku budu dodržovat nejdřív zapnout zdroj a pak připojit k baterii 🙂
Zdroj jsem ještě neměl čas zapnout a proměřit, zda dává to co má 🙂 Vypadá pěkně, docela malý a ne moc těžký a hlavně na ten výkon o dost levnější, než jsem kupoval zde…karel
Účastník (Participant)Trochu mimo téma…
Ahoj Lubo, přišla mi ta nabíječka (zdroj), kterou jsi mi poradil.
http://www.ebay.com/itm/600W-54V-11-1A-Switching-Power-Supply-With-Current-Control-Charger-LED-CCTV-U30-/381089419305?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item58bab31029
DPH jsem neplatil 🙂
U zdroje je přiložen žlutý lístek s textem: If you use the power supply as charger, it is strongly recommended to add high current diode between the power supply and battery, since the battery voltage may destroy the sensor circuit of the power supply.
Nejsem elektrikář (jen amatér). Máš s tím nějakou zkušenost, co a jak by se tam mělo konkrétně zapojit? Nebo to používáš bez té diody?
Dík. Karelkarel
Účastník (Participant)Ráfek nepraskal. Když tak jen špice. Široký ráfek jsme tam dali, aby šla nasadit 3palcová guma. Použití širokého ráfku také vyloučí nebo omezí proražení duše o ráfek.
Do duše žádný přípravek nedáváme.karel
Účastník (Participant)My vozíme na delší trasu nabíječku v batohu. Pokud budeš ale šlapat a nepojedeš na doraz a do kopců, tak dojedeš daleko. Dojezd se těžko odhaduje, záleží na terénu a způsobu jízdy. My to máme vyloženě pro vyblbnutí se, takže jedem většinou na maximum a ne abychom dojeli co nejdál… Nejraději jezdíme na upravených singltrackách, kde jsou klopenky, skoky, apod. a to i směrem do kopce, když tam nikdo není…
Můj bajk s Magicem a 72V 15Ah Lifepo baterkou má 40kg. V těžším terénu ujedu na baterku třeba jen 20km, ale po rovině při ekonomické jízdě bych ujel i 80km, možná víc. Je fakt, že na kole s Cyclonem mám poloviční spotřebu a vyjedu (sice krokem ale vyjedu) skoro všechny strmé kopce, ale jízda na něm není pro mne tak pohodová (nutno neustále řadit).karel
Účastník (Participant)Taky mam na zadnim kole 24palcovou pneu sirky 3 palce
karel
Účastník (Participant)Ahoj Klotas! To bude fajnovy bajk ☺.
Ne jak ten muj, kde mam navesane baterky po celem ramu a vsude same draty…
Na jake volty poskladas baterku? 44, 66 nebo vic? Pri 66V nominalu pri 9kusech 6S to bude 15Ah baterka coz neni az tak moc, kdyz u lipolek se neda vyuzit jejich cela kapacita. Cim to budes nabijet? Jakou mas ridici jednotku?
Zde na foru jsou skoro vsichni priznivci stredovych motoru, tak ti to mozna moc neoceni…
Ale vypada to fakt nadejne!karel
Účastník (Participant)Jinak mně by se nejlíp líbily Surly
http://www.kolaexpert.cz/surly-pugsley-p1013
ty se ale nevlezou do běžného rámu… 🙁
Není s nimi potřeba ani odpružení.karel
Účastník (Participant)karel
Účastník (Participant)Tak se nezapomeň ozvat, jak to zprovozníš 🙂
Kolik ti to jede, jaká je spotřeba, max. ampéry apod. a hlavně postřehy ze samotné jízdy!
Taky mám v plánu nový úchyt a chlazení pro cyclona, ale jezdím většinou na kole s hub motorem, tak mne to netlačí. Nasadili jsme teď dozadu 24palcový ráfek se 3palcovou gumou. To je pohodlíčko 🙂karel
Účastník (Participant)Ahoj Pivnicek!
Dlouho jsi se neozval. Už jezdíš??
Dnes jsem jel do práce lyžokolem 🙂karel
Účastník (Participant)Asi většina řídících jednotek má možnost zpětného chodu – používá se třeba pro golfové vozíky, invalidní vozíky, apod. U kola to nemá využití.
Jinak kombinace pohonu zadního kola spalovacím motorem a předního kola elektromotorem je fakt dost šílená 🙂 Výhoda tichosti elmotoru v kombinaci se spalovacím nemá smysl. Baterky nemají u hub motoru moc dlouhou výdrž při pořádném záběru. Jsou těžké a musí se často nabíjet…
S magicem v zadním kole jsem jel včera v terénu do kopce cca 4km při průměrné spotřebě 84Wh/km. Baterka LiFePo4 15Ah 72V (hmotnost 12kg) by vydržela do vybití ujet při takové spotřebě max. 13km a pak se musí zase nabít. Jedině je nabíjet průběžně spalovacím motorem? 😀 Elektrokola s hubmotorem do terénu jsou spíš pro krátké vyblbnutí se 🙂 a ne na dlouhé štreky…
Znamená to vozit na motorce o min. 10kg navíc (bez nabíječky) a zhoršit si zřejmě ovladatelnost. To je snad lepší použít silnější spalovací motor a širší pneu?karel
Účastník (Participant)Ahoj, mám jen poznámku, že použít silnější motor bez regulace (mít jen 2 polohy zapnuto a vypnuto) na přední kolo je asi sebevražda 🙂 Motor s kolem pěkně zacloumá…
Navíc laicky řečeno řídící jednotka „vyrábí“ potřebný průběh napětí ve 3 fázích pro hubmotor, aby se tento vůbec roztočil…
Jinak dobrou zkušenost máme s Magic Pie (někdo ho dává do zadního i předního kola) + samozřejmě řídící jednotka. Hub motor ale nemá rád pomalou rychlost při zatížení – trápí se (hřeje se) a má malou účinnost.karel
Účastník (Participant)Přestavbu kola na elektro i jízdu na něm je nejlépe pojmou jako zábavu, to se pak peníze lépe a radostněji utrácejí 🙂
karel
Účastník (Participant)Jezdím na 72V více jak rok. Motor Magic Pie 2, baterka 72V 15Ah poskládaná z 24 ks
http://eskutr.cz/cs/wina/270-wina-lifepo4-32v-8ah-hlinikove-pouzdro.html
na každém článku balancer
http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/217-balancni-modul-pro-lifepo-360v-17a.html
provozuji bez bms pro lepší využití výkonu a kapacity. Nabíjení nabíječkou 10A, úplně vybitá baterka je nabitá za 1,5 hodiny.
Řídící jednotka (pro mne předimenzovaná…)
http://kellycontroller.com/keb72600x24v-72v280a6kwe-bike-brushless-controller-p-278.html
Bočnice motoru provrtány kvůli lepšímu chlazení, motor se do delšího kopce v terénu přehříval.
Max. proud na Cycle analyst 50 až 100A. Běžná spotřeba v terénu 40Wh/km. Max. rychlost na rovině kolem 60km/hod. Když jedeme v bikeparku modrou trasu (určenou pro jízdu z kopce) i do kopce, pak je průměrná spotřeba až 1A na 1km.
Sjezdové kolo Canyon, zdvihy 200/200mm, hmotnost kola po úpravě cca 40kg, hmotnost jezdce 65kg. Uchycení zadního kola bez torque arm. Osa se zasouvá do vyfrézované drážky v zadní vidlici. Kolo provozováno v terénu, skoky nejsou problém. Zadní kolo 26s pneu Maxxis Minion 2,5
měním nyní na http://www.jednokolky.eu/plast-duro-wildelife-tire-24×3-0_z260/ + ráfek http://www.jednokolky.eu/rafek-kris-holm-24-quot-muni_z207/.
Cyclone 1680W by jel na tuto baterku určitě rychleji, ale asi by se taky rychle přehřál. Cyclona jsem zkoušel na 66V 12Ah Lipol a jede přes 60km/h. S Cyclonem je sice menší spotřeba, ale s Magicem je krátká jízda v terénu dost zábavná, není potřeba řadit, jen se soustředit na jízdu.karel
Účastník (Participant)Ahoj. Pouzivame kratke lyze, cim jsou sirsi tim lepe. Pedalovat s lyzemi na nohach se musi opatrne aby se lyze nedostala do spic. Kolo jede ale i bez pedalovani 🙂 kdyz ma motor…
Jinak se da jezdit na snehu v normalnich plastovych lyzarskych botach (ja pouzivam boty na skialp). Vypada to legracne, ale je to celkem pohodlne. Nejlepsi je vyjet do kopce po nejake upravene ceste a dolu pak terenem. Posledni dobou si na predni kolo davame take lyzi, aby se neborilo. Predni kolo stoji (netoci se). -
AutorPríspevky