Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 91 až 105 (z celkového počtu 119 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4261
    karel
    Účastník (Participant)

    To vyosení se mi přihodilo taky hned při mé první testovací jízdě. I ten motor 1680W má dost sílu. Měl jsem to ale narychlo chybně smontované. Pak jsem tam dal nějaké provizorní zpevnění, chtělo by to ale nějaké pořádné uchycení, jako má třeba AFT. Mám to zatím jen v plánu, stejně jako lepší chladič.
    Ty konektory XT150 jsou samozřejmě ok 🙂 Mně se za vodotěsnost řj nechtělo připlácet, ale asi to nebude na škodu 🙂
    Baterku máš teda 44,4V 22Ah. To by mohlo stačit na nějaké poježdění. Jsem zvědav co vydrží, kolik Ah z ní vyjedeš ve skutečnosti… (jak jsem psal, já vyjel minule z 16Ah baterky jen necelých 12Ah)
    Jinak my jezdíme i zimě na sněhu (pokud nelyžujem), takže moc neodpočívej! 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=FGAKsX-u6jc (dva roky staré video)

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4250
    karel
    Účastník (Participant)

    Gratuluji ke zprovoznění!! Udělej víc fotek, i ze druhé strany a hlavně detaily uchycení motoru. Škoda, že jsi tak daleko.
    My používáme na všechny silové spoje konektory XT60, mají je na DX nebo HK. Jsou asi mnohem lepší než ty, co máš na fotce. U nás v modelářském obchodu chtějí cca 60 Kč za pár, z DX a HK vyjdou mnohem levněji. Řídící jednotku bych dal raději někam výš. Není úplně vodotěsná. Jaké máš teď baterky v tom vaku? Jsem zvědav na to, kolik vydrží v terénu (ujeté km, max. rychlost, spotřeba Wh/km, max. a celkové vyjeté ampéry). Lepší než wattmetr by byl Cycle analyst. Mně řetěz zatím kupodivu drží 🙂 I když tam mám spojky místo nýtování (na řetězu od motoru i na řetězu k zadnímu kolu).

    odpoveď na: rekuperácia #4177
    karel
    Účastník (Participant)

    Na to nedokážu odpovědět. Mám jen poznatky z praxe z jízdy v terénu. Pod jízdou v terénu mám na mysli většinou střídavé výjezdy a klesání v relativně technických pasážích na úzkých cestičkách v lese (kořeny, kameny, skály a neustálé brždění a přidávání plynu). Plyn přidávám podle potřeby i při jízdě z kopce. Když by se jednalo např. o jízdu po asfaltové cestě 5km do kopce a pak zase 5km z kopce s mírným plynulým klesáním, kde budu celou dobu brzdit motorem, pak narekuperuju určitě významnější %. Zde na fóru mají všichni středové motory bez rekuperace. Zkus se poptat nebo podívat na zkušenosti jinde. Třeba na http://www.endless-sphere.com – v angličtině.

    odpoveď na: rekuperácia #4173
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj, podle mne musíš mít řídící jednotku se schopností rekuperace. K tomu musí být taky motor, který je rekuperace schopný. Pak už jen stačí v ovládacím sw řídící jednotky rekuperaci nastavit, zda ano nebo ne, a když ano, tak na kolik %. Rekuperaci jsem používal u hub motoru Magic Pie. Pozitivní je, že se při brždění motorem šetří brzdové destičky. Při použití regulační páčky lze regulovat plynule sílu brždění. Bez páčky je nutno nastavit pevně % brždění (rekuperace). Při velkém % může jít kolo do smyku, což není třeba na mokré trávě příjemné. Rekuperace je možná zajímavá při jízdě mimo terén. při jízdě v terénu se při 15Ah baterce narekuperovala zpět jen cca 1Ah, což není významné. Otázka je, zda rekuperací netrpí baterka, pokud nemá bms jdou do ní při počátku brždění velké proudové rázy. Pokud má bms, tak tato zase většinou nepustí do baterky velké ampéry a narekuperuje se jen velmi málo. Osobně nyní rekuperaci nepoužívám vůbec. Jezdím v terénu, kde rekuperace nemá velký význam, snad kromě úspory brzdových destiček.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4169
    karel
    Účastník (Participant)

    Pivnicek byl rychlejsi 🙂
    Za tu malou jednotku KBS-X jsem platil postovne 37 USD. Za tu velkou KEB vcetne kablu J2 to bylo 56 USD. Postovne maji podle vahy. Dodani bylo vzdy velmi rychle.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4165
    karel
    Účastník (Participant)

    Se mi nyní vybavilo, že jsem kdysi četl na ES, že v motoru Cyclone je nějaký bimetal. 🙂
    Mně poslali z Kelly jednotku s udanou hodnotou 50USD (ani jsem jich o to nežádal) a z toho jsem platil u nás poplatek cca 200Kč (už nevím přesně). Poslali to přes DHL, měl jsem to ani ne do týdne doma. Když jsem kupoval další jednotku, tak jsem jim napsal do poznámky, ať tam dají zas těch 50USD.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4162
    karel
    Účastník (Participant)

    Pivnicek: promiň, som sa pomýlil 🙁
    Opsal jsem to z poznámek, které jsem si dělal, když jsem odstřihl 7 pinový konektor od originálně dodané Kelly s Cyclonem. Pak jsem pájel konektor na jinou Kelly, která neměla ten 7 pinový konektor… Ty barvy, které jsem uvedl, jsou barvy vodičů vedoucích z Kelly, tak jak píšeš. Barvy vodičů, které vedou z motoru, jsou uvedeny na obrázku od Boba. Doma na to mrknu, zda mi barvy souhlasí s Bobovým obrázkem (pokud na to bude vidět). Ty uvádíš ale úplně jiné barvy, než má na obrázku Bob. Že by to bylo u tvého motoru jinak nebo jen změnili barvičky? 🙂

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4155
    karel
    Účastník (Participant)

    Pivnicek: jsem rad ze tam termistor mam. Mne se to odpoji, kdyz je motor fakt vrelej. Asi by se jinak rozpustil 🙂
    Jsem zvedavej na ten tvuj, kdyz mu das pokourit 🙂
    Bob: ten tvůj objev s termistorem by mohl být pravda. Mám teda na 7 pinovém konektoru asi jiné barvy vodičů, ale vedle třech pinů s halovýma sondama je zapojen vývod č. 7 od Kelly, což je pwr (napájení ř. jednotky). Když se termistor zahřeje, tak se přeruší napájení řj, jak píšeš. Do motoru jde + přes krajní pin a pokračuje do řj přes termistor… Jak jsi myslel, že to má někdo změřit? že když se to zahřeje, tak nejde do řj těch + 36V a když to vychladne, tak tam pak jde? Nebo za studena změřit odpor termistoru mezi krajním pinem a vývodem pro řj a pak změřit za tepla?
    Dík za návod k nastavení reakce plynu. Vyzkouším to.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4154
    karel
    Účastník (Participant)

    pivnicek: zapojení kelly k cyclonovi:
    plochý 7 žilový konektor od cyclonu k řj (orientace s kontakty nahoře)
    zleva do prava barvy vodičů vedoucích z cyclona – číslo vývodu na Kelly
    žlutý na 18
    modrý na 16
    zelený na 17
    růžový na 7
    oranžový na 5
    černý na 21
    červený přes vypinač na + a k tomu je tam zapojen ještě kolík na +

    konektor 3žilový (kontakty nahoře, zleva do prava)
    oranžová na 4
    tmavě zelená na 3
    černý na 19 nebo 20

    ještě fáze do motoru – kelly
    červený – zelený
    černý – žlutý
    bílý – modrý

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4122
    karel
    Účastník (Participant)

    Bob: dík za radu. Po rovině moc nejezdím, jen do kopce nebo z kopce… 6S se chovají principiálně asi stejně jako 10S, to by nemělo mít vliv. Je fakt, že jim asi dávám zabrat, tak pak nevyužiju teoretickou kapacitu. V každém případě má při mém použití 15Ah Lifepo určitě využitelnější kapacitu než 15Ah Lipol. Navíc je potřeba opatrného zacházení a nabíjení u Lipolek. Lipol ale jsou levnější a lehčí…
    To nastavení plynu jsem zkoušel, ale nemělo to moc vliv, ještě to budu muset zkusit. Výměna plynové rukojeti by nepomohla? Jedna věc je prodleva, než začne motor vůbec jet a druhá věc je, že to hodně „cukne“. Ta druhá je ještě nepříjemnější než ta první.
    Pivnicek: Zapojení termistoru ti neporadím, neřešil jsem. V návodu na Kelly o termistoru píšou, ale ve schématu zapojení není. K motoru 1680W je ale dodávána standardně Kelly 48V 35A a ta má stejné vnější zapojení jako ta 72V, 55A. Podle ní jsem zapojil tu 72V, 55A. Pokud je zapojení stejné u tvého motoru 1920W jako u mého 1680W, pak ti můžu poslat, jak to mám zapojené. Ten contactor s odporem a diodou jsme nikdy nepoužívali, ale možná je to chyba. V návodu píšou, že se může řídící jednotka bez precharge odporu při zapnutí poškodit…
    Ten motorkový plyn – nevím. Při sjezdu jsem někdy rád, že držím pravou rukojeť za pevnou část (dělený plyn), abych při nějakém nárazu omylem nepřidal plyn. Asi je to ale jen otázka zvyku.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4115
    karel
    Účastník (Participant)

    Pivnicek: Pěkně to vypadá!! Hlavně ať už to jezdí!! 🙂 Ze začátku se dá jezdit různě provizorně a postupně to dolaďovat. U nme ale některé věci pak zůstanou provizorní na furt, když se ukážou jako funkční… Jednotku teda objednáš novou?
    Včera jsme byli zase v Semetíně u Vsetína, kde jsou udělané singletracky, výjezd po asfaltu a dolů stezky lesem. Na stejné trati na kole s cyclonem spotřeba 20-25Wh/km, na kole s Magicem stabilně 40Wh/km. Přesmykač na kole s Cyclonem zatím funguje 🙂 V terénu ale jedu jen na malou placku.
    Dotaz na Romana a Boba: můj Cyclone má při rozjezdu při pomalém přidávání plynu prodlevu (nic se neděje) a pak silně zabere (cukne), což je při neopatrném přidání plynu v terénu nepříjemné a až nebezpečné 🙂 Máte s tím nějakou zkušenost?
    Dotaz na Boba: Včera jsem jel na kole s cyclonem s Lipolkami 8ks 6S 4000mAh zapojené serioparalelně tak, že to bylo celkem 16Ah a 44,4V. Vyjel jsem 11,8Ah a pak mi vypla ŘJ, kde jsem měl omezení na min. 40V (teoreticky 3,33V na článek). V praxi to znamená, že mám sice baterku 16Ah, ale dovolí mi použít jen 12Ah… Jít níže než 3,3V na článek asi není dobrá cesta? U LiFePo mám 15Ah baterku a vyjedu min. 14Ah.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4106
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj Pivnicek. Tve problémy při montáži mi silně připomínají ty mé 🙂
    Já mám na kole s cyclonem přesně stejnou Kelly´, jak jsi napsal odkaz. Je o dost silnější než 48V, 35A Kelly, která se dodává k 1680W motoru. Jednotka má zelenou a červenou ledku, červená dává chybové hlášení. Jinak na kole s Magicem mám http://kellycontroller.com/keb72600x24v-72v280a6kwe-bike-brushless-controller-p-278.html , ta by byla ale pro Cyclona asi zbytečně předimenzovaná, navíc je dost rozměrná.
    Lipoly mám bez BMSky, zapínám to ale přes jednofázový jistič, mám tam myslím 50A D – se zpožděným vypnutím při přetížení. Kelly dodává k jednotce ten odpor, jak píšeš, + diodu, nemám to ale zapojené. Zapojení najdeš v manuálu na stránkách Kelly. Konektory ti podle mne pasovat určitě nebudou, ale to nevadí, připájíš to natvrdo nebo před konektor Cyclona, který tam můžeš nechat. Ale čím méně spojů, tím méně poruch. Teoreticky 🙂
    Dnes jsem konečně zprovoznil přesmykač (spodní tah) . Připevnil jsem ho přes ručně vyrobený plechový držák přišroubovaný na držáku motoru.
    Hodně úspěchů a málo ztrát při dalším zprovozňování ebiku!

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4046
    karel
    Účastník (Participant)

    Roman: ještě poslední dotaz. Nemusíš nikdy (popř. jak často) během dlouhé vyjíždky zastavit kvůli přehřátému motoru? U Cyclonu se mi stává, že přehřátý motor přestane úplně jet a jak trochu vychladne, tak jede normálně dál.
    Dnes jsme byli večer s čelovkami na singletrackách u Vsetína s Magicem. Najeto 14km, vyjeto 618Wh (cca 8,9Ah), průměrná rychlost 21km/h. Nahoru jsme jeli 2x po asfaltu a 2x terénem po modré, dolů po červené.
    Pivnicek: taky mám zatím Lipolky (8ks 6S po 4Ah) na kole c Cyclonem připevněné pavoukem z auta 🙂
    Nevypadá to nic moc, ale je to funkční. Jen jsem si nedal pozor a jedna baterka se mi trochu připekla od přehřátého motoru, jak se ho dotýkala… a jeden článek byl kaput 🙁
    Taky mi nepasoval dodaný BB na můj Canyon. Vyřešilo se to použitím dvou misek našroubovaných na sebe.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4038
    karel
    Účastník (Participant)

    Roman: 596 Wh na 46km (převýšení 1361m) – pokud správně počítám, je to při 48V baterce vyjetých JEN 12,4Ah tj. cca 0,27A/km. To se mi jeví jako hrozně malá spotřeba. Buď špatně počítám nebo tak silně šlapeš a k tomu jedeš ekonomicky tak, aby jsi neměl velkou spotřebu 🙂
    Já mám v pořádných kopcích v terénu spotřebu okolo nebo i přes 1Ah/km (do kopce nebo i na zvlněných úsecích, kde často brzdím a pak zase přidávám plyn). Po rovině a z kopce také nejedu bez pomoci motoru, když se mi zdá, že mohu jet rychleji… 🙂

    Zkoušel jsem minulý týden porovnávat Magic a Cyclone – na stejném úseku – asfaltová cesta cca 1km do táhlého kopce (neodhadnu sklon, autem tam jedu na 3, na 4 se nedá). Normálně jezdíme v terénu, ale zajímala mne okamžitá spotřeba obou motorů a jejich max. rychlost.
    Magic s 72V 15Ah LiFePo – 45km/h 38A
    Magic s 66V 16Ah Lipol – 45km/h 38A (Lipol jsou tvrdší zdroj než LiFePo)
    Cyclone s 44,4V 16Ah Lipol – 38km/h 36A
    Cyclone s 66,6V 12Ah Lipol – 53km/h 46A
    Byl to relativně krátký úsek, takže nedošlo u žádného motoru ani řj k přehřátí. Cyclone s 66V byl už poměrně teplý, ale jel jako raketa.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #3986
    karel
    Účastník (Participant)

    Roman: Jsem velmi zvědavý, jak budeš spokojený s těmi baterkami. Dej vědět. Budeš je mít zapojené paralelně nebo pojedeš postupně na jednu a pak na druhou? Je fakt, že lehčí kolo se v terénu snadněji přenáší přes překážky 🙂

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 91 až 105 (z celkového počtu 119 )