Reakcie
-
AutorPríspevky
-
karel
Účastník (Participant)Kolo vypadá hodně dobře! Máš ale vymyšlené, kam umístíš baterky? Ideální jsou kola, kde jde dát baterky do trojúhelníku mezi sedlem osou a řídítky. Tam máš ale zadní tlumič, stejně jako já na kolech Canyon. Budeš je muset dát pod dolní šikmou trubku nebo nad horní rámovou trubku, pokud je teda nechceš mít na zádech v batohu… I když ty 2 Lipolky by se mohly asi dát i zboku na tu šikmou dolní trubku.
Kolo asi nemá přesmykač?Attachments:
You must be logged in to view attached files.karel
Účastník (Participant)Pivnicek: 🙂 Je to tak jak píšeš. Adrenalinové vyžití, nikoliv dopravní prostředek 🙂 a vyždímat z toho maximum! Určitě jsi udělal dobře, že jsi vzal silnější motor. Kdyby ho měli na jaře na eclipsebike, vzal bych ho místo 1680W taky. Těším se na tvé zprávy. Ta fotka porovnávající oba motory je fakt pěkná.
Roman: chtěl jsem zkusit, zda ten kocept s baterkou v batohu (má to třeba egokit) je použitelný. Asi do nějaké hmotnosti baterky ano. Zkoušel jsem to zatím s LiPolkami jen na malé vzdálenosti. Nepříjemný pocit je ten kabel od batohu a co bude, když spadnu. Asi jde jen o zvyk. Při každém zastavení je potřeba se odpojit od kola. Taky mám baterku LiFePo 72V u kola s Magicem na rámu. Váží asi 12kg, v batohu bych ji nechtěl 🙂 Můžeš poslat pro zajímavost odkaz na tvou novou baterku LiMn? Nechtěl bych se vzdát převodníku 48, ale na jízdu do kopce to asi fakt není. Když jedeš do do 30% kopce jen na 17A, tak asi nejedeš moc rychle? Já to furt srovnávám s kolem s motorem Magic, na kterém jsem si navykl na určitý standard rychlosti a nechce se mi smiřovat s tím, že Cyclone bude v některých situacích pomalejší… Musím dořešit v rámci pořádného uchycení motoru a nového chladiče ten přesmykač, snad nerezignuju jako ty 🙂 Zatím nemohu říct, že středový motor Cyclone je pro jízdu v terénu rozhodně lepší než hub motor Magic Pie s pořádnou baterkou a řídící jednotkou, jak se dá obecně dočíst na mnohých místech na webu. I spotřeba je srovnatelná. Fakt je, že kolo s Cyclonem mi váží cca 27 kg a kolo s Magicem cca 40kg. Kolo s Cyclonem je ale enduro 160/160 s lipolkami 44V, 16Ah a kolo s Magicem je sjezďák 200/200 s LiFePo 72V 15Ah. Jízdní vlastnosti těžšího kola nejsou ale z kopce rozhodně horší než s lehčím kolem. Lidi se té váhy většinou děsí, ale pokud není potřeba kolo přenášet na zádech a nedojde baterka, tak není problém vyjet nebo přinejhorším vytlačit (s motorem)cokoliv. Mám 9 kg carbonové mtb kolo v garáži, ale 2 roky jsem na něm nejel. U elkola mám úplně jiný pohled na věc než dřív, nevadí nějaké kilo navíc, hlavní jsou jízdní vlastnosti a výkon.karel
Účastník (Participant)Roman a Joda: Děkuji za informace! Asi jsem Cyclona dost přetěžoval, jsem zvyklý na hub motor s baterkou 72V 15Ah, který asi snese hrubší zacházení. Mám na kole s Cyclonem převodníky 48/32 zubů a nemám zatím funkční přesmykač (problematické uchycení po namontování na full) a tak jezdím jen na 48 zubů (chtěl jsem vyzkoušet, jak rychle to pojede a s jakou spotřebou…). Musím přesmykač zprovoznit, abych lépe využil potenciál motoru. Mám tam taky řj Kelly KBS72121X , která dává 55A kontinuálně a 130A max. Řetěz mám nějaký lepší sram, zatím dobrý, ale moc jsem ještě nenajezdil. Mám tam spojku řetězu místo nýtování, kupodivu drží. Na Cyclone mám teď poskládanou baterku z Lipolek (8ks 6S 4Ah) na 44,4V 16Ah, plánuju rozšířit na 20Ah. Zkoušel jsem včera jezdit s baterkou v batohu a zdá se to v pohodě. Jaké s tím máte zkušenosti? Jen to nabíjení Lipolek v terénu se mi zdá komplikované proti LiFePo (nabíjím přes zdroj 30A a nabíječku 2x400W s balancováním každého článku). Lipo jsou ale o dost lehčí než LiFePo… Zkoušel jsem chvílu jezdit i na 66,6V 12Ah.
Pivnicek: až budeš mít zkušenost s tou Fire Bull 10Ah, dej, prosím, vědět. Možná bych to časem taky zkusil 🙂 Ta Multistar 16Ah na hobbyking není totiž 6S1P ale 6S2P, takže se dají očekávat problémy s rozcházením článků, navíc není skladem.
Roman a Joda: jak dlouho jedete v hodně náročném terénu a kolik asi km ujedete na jednu baterku např. 15Ah. Dobíjíte cestou, vezete náhradní baterku sebou? Odhaduju, že mi baterka vydrží max. 2-3 hodiny. Jezdit tak, abych měl nízkou spotřebu, mne moc nebaví 🙂karel
Účastník (Participant)Díky kolego Bobe 🙂 Toto je zatím nejlepší fórum (česko-slovenské) zabývající se elektrokoly do terénu, které jsem kdy našel!! 🙂
karel
Účastník (Participant)Roman:
Můžeš. prosím, popsat přesněji, jaké úpravy jsi dělal na motoru Cyclone 1680W? Na jakém kole ho máš (foto?), jaké baterky a řj používáš? Děkuji!karel
Účastník (Participant)To Joda: Dík za rozbor. Je možné, že jsem za tři roky ježdění s hub motorem zapomněl umět správně řadit 🙂 Je taky fakt, že jsem s Cyclonem ještě moc nenajezdil, mám dvě kola a minimálně jedno z nich mám rozdělané, poslední dobu to s Cyclonem. Řeším tam ještě přesmykač, baterky (v jedné Lipolce odešel článek), uchycení motoru a chlazení a jde mi to pomalu 🙁
To Pivnicek: jsem velmi zvědav, jak ti to bude fungovat! Jaká je tam přesně Kelly jednotka? Podle fota vypadá jiná než KBS nebo KEB modely. Červené tlačítko na plynu já myslím nemám, podívám se doma. S rozměrem BB jsem taky zápasil, dostal jsem jiný, než jsem potřeboval, ale nějak jsem to pak vyřešil.
Jen to uchycení těmi dvěma bočními plechy k rámu se mi zdá pofidérní, je to podobné jako u mého 1680W motoru, u tvého je navíc do boku prodloužená středová osa. Vše je ale nakonec nějak řešitelné 🙂
Pokud budeš spokojen, možná změním názor a místo nějakého cromotoru pořídím na další kolo tvého Cyclona 🙂 Jaká byla cena s tou Kellynou? Jaký je to wattmeter? Jsem zvyklý na Cycle analyst, ale ten je poměrně drahý. Jaké Lipol máš objednané, budou mít BMS? čím je budeš nabíjet?karel
Účastník (Participant)Dík za info. Já jsem minulý víkend namontoval na kolo s Magicem 6kW jednotku Kelly a ta se nehřeje vůbec 🙂 Zase se ale začaly hřát baterky LiFePo4, potvory 🙂
karel
Účastník (Participant)Bob: Bobe, ty nemáš nikdy problém s přehřátím motoru Cyclone? (např. hodně dlouhé stoupání v terénu) To mne trápí momentálně nejvíc. Zatím více než uchycení motoru. Jaký proud ti ve stoupání ukazuje analyst (trvalý a popř. maximální)? Já mám např. cca 35A trvale, max. cca 65A a když tak jedu delší dobu, tak se motor přehřeje a přestane jet (uvnitř je údajně nějaký bimetalový pásek, který motor odpojí?, jak to trochu zchladne, tak jede dál). Uvažuju nechat vyfrézovat macatější chladič něco jak mají na AFT. S chlazením možná pomůže i oběh oleje v převodovce, jak má AFT? Nebo vyrobit nějaké vodní chlazení nebo jen ventilátor k motoru? 🙂
karel
Účastník (Participant)odkaz na lepší uchycení je třeba zde
http://eclipsebikes.com/custom-chainwheel-mounting-p-993.html
řešení ATF bikes
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=59063
řešení EGO KIT
http://global.ego-kits.com/karel
Účastník (Participant)pivnicek:
kolo s magicem váží 39kg (jen baterky LiFePo mají přes 12kg), kolo s cyclonem má cca 26-27kg. Lehčí kolo je obratnější, ale i s tím těžkým se dá v pohodě v terénu jet, je to takový tank, který projede vše 🙂 (skoro)
Obě kola jedou nyní něco přes 60km/hod. po rovině po asfaltu, Cyclone asi o něco rychleji. (já mám jen cca 65kg) Dojezd zcela závisí na způsobu jízdy a terénu. Nejezdím tak, abych dojel co nejdál, ale abych si to užil. Při velké rychlosti rapidně stoupá spotřeba. V náročném terénu ujedu min. 25km, po nenáročných polních cestách by se ujelo mnohem víc. Nabíječku na LiFePo mám 10A, takže nabito mám za 1,5 hodiny (baterka 15 Ah). Kolega má 15A nabíječku, nabito má za hodinu. LiFePo máme bez BMS, abychom vyždímali velké proudy. Na každém článku máme balancer kvůli hlídání přebití. LiPoly provozuju taky bez BMS, podbití hlídá jen Cycle Analyst a nastavení na řídící jednotce (celkové napětí na baterce jako celku), což asi není ideální. Nabíjení LiPol mám složité, nabíjím je paralelně nabíječkou s balancováním článků 18V 2x400W + zdroj 30A. Když je čas, nabíjím každou zvlášť. Otřesy asi nevadí, ale LiPolky by to chtělo dát asi do nějakého estetického krytu, kvůli riziku proražení (pád, odražený kámen…) a údajné možné následné exploze… U některých LiPol se mi začaly brzo rozcházet napětí na jednotlivých článcích. Jeden článek mi odešel úplně, oživování nabíjením v režimu NiMh nepomohlo. LiFePo se zdají odolnější. Jo a s LiPol se prý nedá jezdit v zimě. Jezdíme i na sněhu s krátkými lyžemi na nohách 🙂
Taky jsem se díval po silnějším cyclone, ale nechtělo se mi objednávat v číně kvůli drahé dopravě a dph a clu, tak jsem koupil motor v Anglii, kde ty silnější motory nevedou :-(. Jsem zvědavý, jak budeš spokojen. O řeckém turbobikekit jsem četl na ES. Někdo si tam stěžoval, že se to tváří, že dodává z EU, ale pak to dojde z Číny. Řek mu prý pak DPH a clo doplatil. Můžeš to taky zkusit uhádat 🙂
Uchycení Cyclone 1680W je pomocí dvou plechů + dlouhé šrouby + stahovací páska. Při zatížení se to celé kroutí. Prodává se i dražší uchcení přes hliníkovou frézovanou desku, to ale v Anglii neměli. Mohu poslat odkazy, kde jsou fotky uchycení. Šlo by to nechat vyrobit. Mám taky problém s přesmykačem, velké ozubené kolo má větší průměr než původní a na celodpruženém rámu mi to vůbec nepasuje, abych mohl přesmykačem řadit mezi dvěma koly na středové ose, tak mám řetěz zatím napevno na velkém kole. Ten tvůj motor má ale asi jiné uchycení. Bude ale asi i širší s delší středovou osou a s pedály dál od sebe? Podej pak zprávy 🙂 Hodně zdaru a málo problémů!
Baterky do ruksaku, nevím, nemám s tím zkušenost, uvádějí jako výhodu, že je bike lehčí. Ale vozit kvůli tomu baterky na zádech? A být kabelem spojený s kolem? Musel bych to zkusit…-
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom
karel.
karel
Účastník (Participant)teslabike:
Cyclone bych mohl otestovat na 72V, musel bych ale přehodit baterky LiFePo z jednoho na druhé kolo, to by bylo pracné. Cyclone jsem ale testoval na 66,6 V nominál tj. 75,6V plně nabitá baterka LiPol (3 seriově spojené 6S Lipol). Měl jsem strach, zda nepoškodím motor, ale šlo to ok. Na ES jsem nenašel, že by to tak někdo provozoval. Jak jsem ale napsal výše, Cyclone se mi při větším a delším zatížení dost hřeje.
Cromotor je hovado. Láká mne na něm, že je dost rozšířen na ES a jsou s ním dost spokojeni. Čím ho nakrmit? Ty naše stávající LiFePo 15Ah (24ks WINA tj. 72V) dávají max. 5C, což je málo. Chtělo by to Headway 40152S s 10C nebo pořádné LiPol 🙂 A časem se objeví něco lepšího.karel
Účastník (Participant)Bob:
drátařiny se nebojím, jen to nevypadá zrovna IN 🙂
máš pravdu, že vysoké rychlosti přináší vysoké náklady
taky jsem při jízdě rychlostí cca 65km/h zjistil, že snad rychleji už ani nepotřebuju 🙂
ale víc síly při akceleraci bych klidně unesl
hlavně jde ale o jízdu v terénu, kde jde o využití výkonu motoru v různých podmínkách – neustálé rozjíždění a brždění, do kopce, z kopce, zde je přebytek výkonu vždy výhodouto že vyjedu vše, není nějaký parametr, záleží jak to vyjedu, zda je to pro mne zážitek, asi máme k tomu jiný přístup, zároveň je to zvědavost, kam až se dá dojít, vždy se někde objeví díl, který se stane nejslabším článkem…
karel
Účastník (Participant)neverican:
výkon na Magic – 72V baterka, analyst ukazuje špičkový proud např. 60A, tj. cca 4kW. Nabitá baterka LiFePo má sice cca 84V, ale pod zatížením napětí silně poklesne. Lipolky jsou tvrdší, ale zase se nedoporučuje je využívat až na hranici. Ty 4-5kW tam asi budou.
Cromotor x TC65 – cromotor je za 500 usd přímo z Chorvatska + poštovné. TC65 je o dost dražší 🙁 Ve prospěch Cromotoru mluví i rozšířenost a recenze uživatelů na ES (endless-sphere.com). U Cromotor mám ale problém s roztečí (dropout) na zadní vidlici. Minimum je 145mm, mám 135mm, musel bych vidlu nějak předělat. Měl jsem tam původně pevnou osu, musel jsem to už jednou nechat převařit. TC má myslím 140mm.Rozdíly middrive x hub – s Cyclone nemám zatím tolik zkušeností jako s Magic, Cyclone mám asi od června, Magic asi 3 roky. Mé subjektivní dojmy – akceleraci na rovině má se 72V lepší Magic, asi dáno tím, že se nemusí řadit, jen přidám plyn a čekám až se to rozjede 🙂 Teorie, že je středový pohon úspornější, se mi nepotvrdila. Na stejných trasách v terénu i na asfaltu zhruba stejná spotřeba při zhruba stejné rychlosti, spíš byl Cyclone o něco málo žravější. Je fakt, že se díky řazení u Cyclone lépe využije síla motoru – v malé i velké rychlosti. Hlavní problém mám ale s přehříváním obou motorů. Cyclone se podle mne hřeje ještě víc než Magic. U Magic vyměnil kolega přívodní dráty za silnější a vyvrtal díry kvůli chlazení podle návodu na ES. O něco se to zlepšilo, ale dokonalé to není. Já jsem to ještě neudělal. Magic se obecně trápí v malých otáčkách, v terénu nelze jen furt na maximum 🙂 Jakmile se motor (platí pro oba) při jízdě do kopce přehřeje, přestane jet, musí se počkat až vychladne a jede se dál. Na Cyclone mám ty jejich chladící žebra, chtělo by to asi řešit nějak jinak – na AFT bikes mají na Cyclone masivní chladič nebo dát nějaké vodní chlazení 🙂 Také sériové mechanické uchycení Cyclone je dost strašné, zatím jsem ho ale nepředělal. Taky mám připravený olej do převodovky, sériově je tam jen vazelína. Možná silnější větší Cyclone 1920W se tak hřát nebude? Hlučnost je jasná, Magic není skoro slyšet, Cyclone není taky nějak hrozný, ale nějaké bzučení slyšet je. Psal jsem tak, jak mne to napadalo, asi trochu zmateně…
karel
Účastník (Participant)Zdravím nadšence terénních ekol 🙂
Hodně nás řeší podobné problémy. My začali s motorizací s kamarádem, se kterým jsme po ježdění hřebenovek přešli před lety postupně do bikeparků. On pak asi před 3 lety namontoval na své celoodpružené kolo Merida motor Magic Pie s baterkou LiFePo 36V 15Ah a bylo rozhodnuto, kam se budeme ubírat. Namontoval jsem taky Magic s baterkou 48V, 12Ah na můj Canyon 160/160mm a začala éra postupného vylepšování. Po nadšení z ekola jsem namontoval Magic i na další kolo Canyon 200/200mm, kde jsme již použili silnější baterky poskládané ze článků WINA 15Ah celkem na 72V. Po čtení různých názorů na webu, že středový pohon je do terénu „zcela zásadně lepší“ než pohon v zadním kole, jsem koupil na eclipsebikes Cyclone 1680W, 48V a dal ho na kolo Canyon 160/160mm. Abych vyzkoušel v jistém směru lepší vlastnosti baterek LiPol, koupil jsem na HK postupně 9 ks LiPol 6S 4Ah (5Ah byly zrovna vyprodané). Poskládal jsem baterku 44,4V 16Ah z 8 ks LiPolek a pak na zkoušku i 66,6V, 12Ah z 9 ks LiPol.
Řídící jednotky měly vývoj od jednotky určené pro Magic, pak Kelly KBS48101L,35A,24-48V, přes KBS72101L,35A,24-72V, KBS72121X,55A,24-72V až nyní po KEB72600X,24V-72V,280A,6KW, která je připravena spíš pro nějaký Cromotor nebo Cr. Crown (jehož koupi u mne oddálily názory na výhodnost středového motoru na webu) a který budu muset také dřív nebo později vyzkoušet, abych zjistil, kde je pravda 🙂 Takže mou blízkou budoucnost vidím v Cromotor (nutno řešit uchycení do zadní vidle, je širší než 135mm), baterky LiFePo s C min. 10 jsou drahé, ekonomičtěji a váhově lépe vychází LiPol třeba Multistar 16Ah na HK.
Pro představu kde jezdíme – dřív jsme objížděli rekreačně bikeparky v Rakousku a na Slovensku, s ekolem si vystačíme i blíže. Rádi jezdíme třeba na Rychlebské stezky, kde do kopce asi podrýváme morálku ostatních bikerů 🙂 Kolo je skvělé i na příležitostné dojíždění do práce, jízda po městě mezi auty je adrenalinová skoro jako v terénu 🙂
Přidávám fota obou kol. Provedení detailů není příliš profesionální, obě kola jsou neustále ve fázi vývoje 🙂Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom
-
AutorPríspevky