mysiak, ak Ti úspešne prebehla autodetekcia a motor ide zdanlivo dobre, časť údajov bude odmeraná správne a zvyšok treba doladiť manuálne. Zatiaľ mi nikdy neurčilo správne „Ind timing“ a „PWR timing“, motor potom nemal taký ťah, maximálku a hodne rýchlo sa hrial. Pred pokusmi s nastavením treba dať OVS na nulu. Pozri do menu a nájdi aké máš pri tých dvoch parametroch hodnoty a hoď to sem. Máš QS205 V3 alebo V2?
K tej rýchlosti, väčší adrenalín to bol v teréne, pri 70-90km/h je to fakt šialené ísť po poľnej ceste… Hodím nejaké videá čo som natočil a uploadol na Youtube (cesta aj terén)
rch, to bolo jazdené v štýle speed run, trochu pohodového jazdenia a potom nakladačky v teréne 70-80km/h… Práve som bol až prekvapený že sa to moc neprehrievalo a baterka dosť dlho vydržala… Keď som na tom šiel normálne spotreba bola v rámci toho na čo som zvyknutý, ale musel som to dlhšiu dobu tuniť kým som sa k tomuto výsledku dopracoval. Nakoniec boli parametre úplne iné ako mi dal autodetect… Dobre nastavené je to vtedy keď to ťahá jak besné, ide to bez nejakých výpadkov alebo pazvukov a minimálne to zahrieva motor…
Tak a mám nejaké info ohľadom toho qulbixu čo na ňom robím, dnes som to vážil, má to cca 55kg, takže riadna motorka 🙂
Multistary vošli aj s káblami, je to na akurát ale vošlo. Takže krásnych 2400Wh v úzkom 76R ráme. Adaptto som dal na 140A/249A, viac sa mi zdalo zbytočné lebo aj toto už dvíha predné koleso aj vo vysokých rýchlostiach… Štatistiky z dnešnej jazdy sú na obrázku 🙂
steve, pozrel som si pozorne tie fotky so zameraním sa na detaily montáže, vyzerá to že motor by hodne trčal smerom nadol ak by tam šiel osadiť. Bežne ide rúrka od stredového zloženia šikmo nahor, ale tu ide vodorovne dopredu a až potom nahor. Začínam to vidieť tak že Tvoj bicykel nie je moc vhodný na elektrifikáciu…
steve, predpokladám že na tom nejazdíš do obchodu a späť, vzhľadom na konštrukciu biku by som to so zadným hubmotorom nevidel moc slávne… Jedine by bol možný malý sprevodovaný na kazetu, ale aj tak je otázne či by to šlo zladiť s tými 11-timi prevodmi čo tam predpokladám sú… A aj potom by to bolo len na pohodovú jazdu, žiadna divočina inak by to ten motor mohlo poškodiť.
Na poriadnu jazdu v teréne by to chcelo stredový motor, tam by tých 11 prevodov vzadu bola výhoda. Či by tam šiel osadiť niektorý Bafang BBS takto neviem posúdiť, možné to je. Ale dostávame sa k poslednej otázke – kam s batériou? Na ten bajk by jednoducho šlo nahodiť asi len frog batériu na sedlovku…
Vychádzal som z obrázkov a popisu čo mi vyhodil google k Tvojmu biku…
rch, a chceš to ako motorku alebo bicykel?
Lebo s tým QS205 to už moc bicykel nebude… Ak chceš veľký výkon asi by boli lepšie Lipo batérie a Adaptto…
Inak možno to čo som napísal vyznelo že adaptto nie je dobré, ale je to zrejme vec nastavení, domnievam sa že tú zvýšenú spotrebu spôsobuje PWR parameter ktorý v skutočnosti je taký čiastočný overspeed, len jeho účelom primárne nie je vyššia maximálka, ale väčší záťah pred tým ako sa maximálka dosiahne (zväčšuje sa predstih pri pridaní plynu – tým sa do motora natlačí vyšší výkon, ale pri trochu nižšej účinnosti čo jednoznačne motor viac zahreje). Bolo by treba skúsiť, či by sa hrial motor viac ako s inými RJ aj po vypnutí tejto funkcie. Možno že potom to bude narovnako…
Adaptto by som dal ako jednoznačnú voľbu k LiPo batérii, BMS rieši bezpečnosť a pohodlie a nabíjacia cievka superrýchle nabíjanie z lacného serverového zdroja.
Na ES fóre som zistil že Adaptto zvykne hriať motor viac než iné bežné RJ, a myslím že tuším čo za tým je. To by potom čiastočne vysvetľovalo aj tú zvýšenú spotrebu… Nakoľko v najbližšej dobe budem zapájať dva Adaptto kontrolery (midi a max) na dvoch rôznych motoroch (mxus 3k turbo a qs205) skúsim sa pohrať s nastaveniami a zistiť viac…
mysiak, a neťaháš za sebou náhodou naloženú vlečku??? Lebo to je nenormálna spotreba, maximálku tam máš 50km/h a priemer 34… Rád by som videl tú jazdu, lebo toto neuverím… Na takú jazdu by sa mi aj 20Wh/km zdalo nejak moc… Máš to určite dobre nastavené? Ja keď som montoval prvé adaptto nešla dobre autodetekcia a to malo potom spotrebu jak hrom a hrialo motor…
rch, na jednej strane nechcem spochybňovať skúsenosti iných, na druhej zase moja spotreba je omnoho menšia, aj keď je pravda že si trochu prišliapnem a idem naplno tak medzi 50-55km/h. Na moju 1650Wh batériu mi vychádza takto dojazd 60-70km (a to rátam s niečo menšou kapacitou pre istotu). Asi nekladiem vetru veľký odpor lebo som chudý (aj keď zase vysoký). Plášte mám vpredu schwalbe black jack 2,25″ a vzadu maxxis holy roller 2,4″, motor Mxus 3k turbo 4T, RJ Magic 30A (cca 1500W) obyčajná žiadny sínus… Ono asi veľa utrobia aj tie gumy, mal som predtým vzadu CST BFT 2,4″ a cítil som sa ako traktor na diaľnici… Po výmene to bola už paráda…
Neviem akú účinnosť by som mal s Adapttom, tam je aj veľká šanca na nie optimálne nastavenie a to potom spotreba ide hore, a tiež ak sa používa OVS. Mne to vychádza tak, že na jazdu rýchlosťou niečo cez 50km/h treba za normálnych podmienok 20-25Wh/km. Samozrejme niekto iný na inej mašine môže mať iné čísla. Možno by nebolo zlé si to aj nasimulovať na http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Nakoniec ešte taká myšlienka, keďže spotreba rapídne rastie s rýchlosťou, či nie je lepšie jazdiť o pár km/h pomalšie a mať dostatočný dojazd aj s menšou, ľahšou, lacnejšou a dostupnejšou batériou…
Pre jazdu cca 50-60km/h by som volil ako motor ten mxus 3k turbo 4T, ide veľmi ľahko a má vynikajúcu účinnosť. Do qulbixu sa zmestí aj s 10-rýchlostným kolieskom. Na tie rýchlosti bude treba tak 1-2kW a pri takej záťaži sa moc nezahreje, úplne stačí.
Ešte ma napadlo že systémy s Adapttom sú ako stvorené pre LiPo, nakoľko tam je plne nastaviteľné BMS čím sa odstráni riziko prebitia a podbitia, a tiež umožňuje rýchle nabíjanie silnými serverovými zdrojmi čo sa dá plne využiť tiež len s LiPo. Ak teda je v poriadku kabeláž a mechanické prevedenie, riziko je minimálne. A na rozdiel od kompaktných Li-Ion batérií je možné si všetko skontrolovať aj manuálne nakoľko všetky vývody z článkov sú k dispozícii. A samozrejme priebežne všetko vidno na displeji Adaptta.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 706 )