LuboN

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 706 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10715
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Nazdar Bob, ako si pokročil so stavbou? HK má zas 4s/16Ah Multistary, prípadne by si mohol kúpiť 7ks a jeden pack rozdeliť na 2ks po 2s, potom by to šlo zložiť na 14s/32Ah… Alebo kúpiť RJ na 48-72V a dať 16s…

    odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10665
    LuboN
    Účastník (Participant)

    V EU sklade majú 4s a 6s 8Ah Multistary, šlo by to vyskladať aj z nich. Ak ale chceš skladať veľkú kapacitu možno by sa oplatilo počkať na nejakú akciu alebo či nebudú aj 4s a 6s 16Ah… Ale to nik nevie…

    odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10661
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ak myslíš tú klasickú RJ Magic, tak tá má max. 30A baterkový prúd, takže má menší výkon ako tá sínusová (tá má 45A). Možno by si to mohol vyskúšať aj s tou Magic a uvidíš či budeš potrebovať väčší výkon… Ja ju mám upravenú na nejakých 50A a to už ide super. Nakoľko je motor v menšom kolese tak motor aj RJ sú menej namáhané, je to vlastne ako keby si zaradil ľahší prevodový stupeň. Na ten istý kopec bude stačiť menší výkon (akurát to pôjde pomalšie). Akú batériu tam budeš mať? Aké stúpanie v % potrebuješ aby to zvládlo? Koľko to aj s tebou bude vážiť?

    odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10659
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj, no ako som už napísal, to že je sínusová pridá v nízkych otáčkach nejakých 5-10% a trochu zníži zahrievanie motora. Podstatnejší je priemer kolesa, pretože „záťah“ je nepriamo úmerný priemeru kolesa. Na tých fotkách s prestavbou čo si dal link je Magic Pie s 20″ ráfkom, čo by znamenalo 30% nárast ťahu oproti 26″ kolesu. Maximálka sa zníži zhruba o nejakých 25%.
    Čo sa RJ týka je otázne aký bude mať ťah oproti nejakej inej, lebo o tom rozhoduje aj jej vnútorné naprogramovanie, obmedzenie fázového prúdu a pod. A do toho nevidíme, takže sa to dá len vyskúšať a porovnať. Dá sa ale povedať, že pri jazde do kopca za rovnakých podmienok (aj rovnaká rýchlosť, hmotnosť) sa bude motor trochu menej hriať pri sínusovej RJ.

    odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10653
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj, podľa parametrov tá RJ nevyzerá zle… Ako rýchlo s tým chceš jazdiť? Vzhľadom na malý priemer kolesa s motorom to na 48V moc rýchlo nepôjde… Možno by si mohol pozrieť aj túto RJ:
    https://fasterbikes.eu/de/controller/227-40a-36-72v-grintech-sinus-controller-12-fet-irfb4110-controller.html
    Griňáci sú lídri v oblasti ebike a máš aj ich cycle analyst a ten k nej tiež pasuje… Ak by nestačilo 48V môžeš napätie ešte zvýšiť.
    Na to aký to bude mať záťah bude mať väčší vplyv malý rozmer kolesa než to že RJ je sínusová… Len aby to pri tom výkone už nehrabalo…

    odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10648
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Inak mal som zatiaľ jeden defekt (tak trochu mojou vinou), ale koleso nedávam nikdy dolu(iba pri výmene plášťa), iba položím bike nabok tak aby som mohol točiť zadným kolesom, po obvode zvrchu vysadím plášť z ráfku a povytiahnem si dušu a lepím… 🙂 Už som to tak robil mnohokrát a je to neporovnateľne rýchlejšie a jednoduchšie ako dávať dolu koleso.

    odpoveď na: Čo chystáte v roku 2017 ? #10647
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj, jazdím od začiatku mája, nie je to ešte úplne dokončené ale nazbieral som už pekné kilometre (asi 1700 za máj), je to paráda… Motor super, kapacita super, dnes si idem dokončiť Eaton aby som mohol rýchlo nabíjať na cestách, začína sa mi vidieť že najslabší článok toho celého začínam byť ja 😀 a ešte dĺžka dňa 🙂

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #10643
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj Jaro, v prvom rade musím napísať že by som Ti rád odobril výber motora, ale na to nemám potrebné informácie o tom ako budeš ebike využívať. Pokiaľ ho budeš brať z číny rátaj s colným konaním a zaplatením DPH+CLO. Omnoho lacnejšie ako tu v EU obchodoch to napokon nebude.
    Čo sa týka batérie, musím Ťa sklamať, tak ako píšeš to nefunguje, napätie sa zvyšuje sériovým spájaním (napr. 14s batéria môže vzniknúť sériovým spojením 6s+4s+4s kde každá batéria musí mať rovnakú kapacitu v Ah). Kapacita v Ah sa tým ale nezvýši, ostane rovná tej ktorú majú jednotlivé batérie. Pre zvýšenie kapacity v Ah je potrebné batérie spájať paralelne, napr. 3x 6s/10Ah = 6s/30Ah. Následne sa môže zapojiť 6s/30Ah (3 tehličky 6s/10Ah) sériovo s 4s/30Ah (3 tehličky 4s/10Ah) a ešte raz to isté a vtedy vznikne 14s/30Ah a bude to zložené z 9-tich kusov.
    Pozrel som na Hobbyking a bohužiaľ už nemajú 4s/16Ah multistary… Z nich to vychádza najvýhodnejšie. Dúfam že ich v dohľadnej dobe naskladnia, nie zas o rok…
    Nabíjanie jednotlivo nie je dobrý nápad, viackrát som tu písal o tom ako uviesť LiPo batériu do prevádzky a ako ju používať tak aby to bolo bezpečné, praktické a mala dlhú životnosť. Batéria potrebuje byť aj správne mechanicky zložená a zabezpečená, je nereálne ju rozoberať a nabíjať osobitne po jednom packu. Až by to bolo aktuálne a nevedel by si to tu na fóre nájsť môžem to pozrieť a dať sem nejaké linky, prípadne môžeme konkrétne riešenie prebrať osobitne.

    odpoveď na: Využitie elektromotora z bicykla na dedine #10642
    LuboN
    Účastník (Participant)

    No super 🙂 Inak na to aby to šlo výkon netreba, stačí že je to dostatočne sprevodované. Výkon treba až na to aby to šlo aj rýchlejšie 🙂
    Až mi niekedy príde pod ruku pokazená štvorkolka urobím si niečo obdobné na behanie po záhrade 🙂

    odpoveď na: Prestavba Bike 1WD zadny hub motor na 2WD #10599
    LuboN
    Účastník (Participant)

    No neviem či tu niekto niečo také vôbec kedy staval… Každopádne sprevodovaný hub motor nie je moc na akčnejšiu terénnu jazdu, hrozí poškodenie jeho prevodov pri nadskakovaní kolesa. Ak jazdíš pohodovo – taká turistika – a nestačí Ti trakcia kolesa – určite motor trápiš a na také trate vôbec nie je vhodný. Je otázne ako by motor zvládala odpružená vidlica – jednoznačne na to nie je stavaná… Moja osobná rada – lepšie by bolo prejsť na stredový bafang ako dorábať motor do predného kolesa. To je do náročnejšieho terénu jednoznačne lepšia voľba.
    Tak neviem či by nebolo najlepšie bike predať a kúpiť/zhotoviť taký ktorý by spĺňal požiadavky. Bike so sprevodovaným motorom v zadnom kolese proste nie je do terénu, to je maximálne tak na nejaké zvážnice. A to aj napriek akýmkoľvek tvrdeniam predajcov 🙂
    S prerábkami bajkov pomocou bafang stredových motorov mám nejaké skúsenosti, pár som montoval a kamaráti tiež nejaké majú tak ak by si chcel ohľadom toho vedieť niečo viac môžem poradiť…

    odpoveď na: Využitie elektromotora z bicykla na dedine #9914
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Výborný nápad 🙂 Ak RJ vypína je to tým že napätie na batériách klesne pod minimálnu úroveň danú nastavením v RJ. Je zjavné že tie batérie dožívajú, asi by som zmeral či na nich napätie klesá na všetkých rovnako v záťaži, lebo je možné aj to že len jedna robí problém. Tiež by to nevypínalo ak by sa v RJ nastavilo 36V alebo 24V, ale to by potom šlo vybiť batérie príliš hlboko.
    Nebude to vpredu príliš ľahké keď budú batérie pod sedadlom? Teraz robia peknú záťaž vpredu 🙂 Možno to potom prestane šmýkať a miesto toho začne dvíhať predok 🙂
    Tá RJ bežne dá cez 1500W s nabitou batériou, motor ak má dostatočné otáčky to zvládne v pohode tiež… RJ treba nechať na vzduchu tak aby sa mohla chladiť (tie rebrá).
    Mňa ešte pri pohľade na fotky napadlo že ak by to malo radenie aj na reťazi zvýšil by sa možný prevodový rozsah aby to mohlo ísť aj rýchlejšie…

    odpoveď na: Kladivo na tmu, alebo svetla nikdy nie je dosť… #9627
    LuboN
    Účastník (Participant)

    No hlavne ak jazdíš rýchlo, alebo potme v teréne, poriadne svetlo je nutnosť. Neviem si predstaviť moju bežnú jazdu z mesta domov na dedinu o polnoci s nejakou bludičkou vpredu. Pri rýchlosti cez 40km/h nie je 10W led s 1000lm vôbec veľa ani na rovnej asfaltke 🙂 Prax navyše ukázala, že svetlo porovnateľné s reflektorom na aute „zrovnoprávňuje“ cyklistu s ostatnou premávkou a vodiči áut zrazu berú cyklistu tak vážne ako keby šlo auto.

    odpoveď na: Kladivo na tmu, alebo svetla nikdy nie je dosť… #9580
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Po dlhšej prestávke pokračujem v tomto projekte, kúpil som na Ebay hotové svetlo so 7x XM-L led za smiešnych 13€. Je to hotové, malé, zďaleka nie tak ťažké. Nie je problém to dať na bike. Originálny driver čo je vnútri je na smiech, po menšej úprave to už svieti ako-tak (napájal som 12V, šlo to po úprave tak na 20W), ale to mne nestačí a chcem to napájať rovno z hlavnej batérie ebajku tak som sa rozhodol použiť ten driver čo som kúpil k 100W led. Ledky v svetle sú zapojené do série, takže to vyhovuje a prúd sa dá na driveri nastaviť tak som dal 2A (po zhliadnutí vnútornej konštrukcie mám pochybnosti že by sa stredná ledka uchladila pri väčšom výkone).
    Pri 50-60V napájaní má driver niekoľkosekundové oneskorenie kým nabehne, pohľad na plošák a do datasheetu prezradil že treba zmenšiť odpor ktorým sa napája IC v driveri. Teraz to má oneskorenie iba zlomok sekundy (sú tam dva 560k odpory v sérii, jeden som premostil drôtikom a cez druhý som dal paralelne 100k).
    Raz som to cez zimu skúšal s pôvodným upraveným driverom zapojené na 12V (aku v batohu) a bola to šupa, oproti 1x XM-L 10W svetlu to bol veľký rozdiel. Teraz to bude mať mierne cez 40W tak sa teším až to vyskúšam 🙂 Pochopiteľne len ako prídavné diaľkové svetlo, inak by som s tým totálne oslepil každého predo mnou.
    Napadlo ma ešte, že cez deň by som tam mohol púšťať pár wattov a mať to ako denné svietenie…

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Tuning RJ Magic od Golden Motor #8995
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Jaj tak to je tá čo tu prerábam 🙂
    Reálne má max baterkový prúd menej než 30A, kým som ju prerobil v pohode ťahala 1500W pri 14s LiPo bez prehrievania, umiestnená bola tak že pri jazde ofukovalo ten chladič čo má… Po prerábke dáva raz toľko, a nehreje sa viac než predtým 🙂
    Je to dobrá RJ, len jej treba dopriať dostatok vzduchu 🙂

    odpoveď na: Tuning RJ Magic od Golden Motor #8991
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ak myslíš tú 2000W tak to je škoda peňazí, je to hrozná krava s 1,5kg a nebude lepšia ako tieto prerobené…
    Tuning pokračuje, finále bude keď budem vedieť kde bude namontovaná a aké dlhé káble tam budú.
    Napájanie dostane konektor XT90, cez XT60 budú pripojené prídavné kondenzátory a fázy sa pripoja cez XT150.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 706 )