pivnicek

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 351 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7813
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    NuVici asi vyradujem. Tu je o tom krasne vedena stranka…

    První dojmy z provozu

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7812
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Diky moc. Velmi zaujimave. Skoda, ze si to overil len na male vykony. Rohlik je drahy jak das, do toho asi nepojdem. Paci sa mi SRAM (v manuali popisuju, ze max. brzdna sila na zabudovanej bubnovej brzde je 250Nm co je dost vela, preto predpokladam, ze aj na tah by mohlo byt tak dimenzovane, ale to uz nepisu), ale aj tento Tvoj system. Prosim, nepripojil by si nejake fotky a viac vysvetlenia ako sa radi, ako su rozostupy velke a kam osadis kotuc brzdy?

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7809
    pivnicek
    Účastník (Participant)
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7808
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Este si sa pytal na retaz. Tieto kity obsahuju 2 retaze. Primarnu od motora k stredovemu zlozeniu – tu pouzivam BMX hrubu. Sekundarna – standardna cyklisticka SRAM X9. S nou mam vsak problem, ze mi obcas preskoci o zub pri prudkej akceleracii. Spekulujem pouzit toto namiesto prehadzovaca (tiez na BMX retaz): http://www.bikeservis.com/naboj-zadny-3rychl-shimano-nexusvolnobezka-p-6782.html
    Tymto by sa uplne vylucilo krizenie retaze a teda aj hlavny problem vacsich vykonov. Otazkou je, co to znesie…

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7805
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Hrebik, cim vyssie napatie, tym lepsie. Znamena to nizsie prudy a vacsie spektrum krutiaceho momentu na motore, teda menej radenia. Ked to stavias od nuly, urcite Ti radim ist na 60V, teda 16S. Vyssie ist nemozes kvoli motoru. Kable teraz nepamatam ake su hrube, ale tusim, ze 6mm2. Konektory pouzivam XT150. Ale uz by som siel radsej na XT90. Su mensie a lacnejsie.
    Co sa tyka tych plastovych bedni, tak LuboN dobre tvrdi, ze to prezije tak do prveho padu. Druha vec je estetika 🙂 A este ochrana proti prerazeniu, alebo horeniu LiPol. Mne LiPol nedavno horeli – prilis som ich vybil. A takato plastova skrinka by sa roztavila jak nic. Ja mam textilne, ktore tiez niesu odolne teplote, ale su lahucke a dobre vyzeraju.
    Robikl, podlamna XT60 urcite do 100V musia zniest. Zarucene 50V, kedze sa robia aj 12s clanky standardne s tymto konektorom.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7800
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Mam taku skusenost:
    Prvy polrok som jazdil 44,4V 12S. Islo to pekne, ale musel som castejsie radit. Potom si prerobil na 60V, motor ma sirsie spektrum otacok. Teda nemusim tolko radit. V podstate je to takmer priamy motor s tym, ze je moznost podla profilu trate menit prevod. Po meste prehodim 1-2x za jazdu. V terene hodim vacsie zadne kolecko, po rovinke mensie. Predtym som radil castejsie. Tiez maximalka je vyssia. Motor je mozne viac vybudit. Dalej sa mi znizil problem tavenia kablov. Ono sa to nezda, ale pri prudoch cez 100A sa pekne zahrievaju. Ked je slabsi cinovany spoj, kludne sa roztavi. Co sa tyka pedalovania, tak to nema ziaden vyznam pri tychto vykonoch. Jednak nestiham kadencii motora a ked ano, tak rozdiel nepostrehnem. Slapanie ma vyznam len ked mi je zima, alebo ked idem s niekym, kto nema motor, resp. slabsi motor.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7795
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Taktak. Hrebik ale doteraz nenapisal aku ma RJ. RJ ak je napisane ze je do 60V to znamena, ze je to nominalne napatie, cize znesie pri nabitych baterkach aj 67,2V (nabity clanok na 4.2V). Len motor ma do 60V. K tomu motoru davaju RJ do 72V (aspon ja som tak dostal). Z toho som vychadzal, pokial sa da je lepsie vyssie napatie.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #7793
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Mne SK posta uz viackrat dorucila LiPo bez problemov. Samozrejme odborne zabalene z hobbykingu. Pokial to postar ihlicou neprepichne, nieje problem. Resp. aj ine veci, ako napr olovenu bat. mi poslali z eshopu po kurierovi a v poho. A tam uz bola kyselina naliata.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7791
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    14s je 51.8V (to co uz je za napatie, ani „macka ani pes“), Podlamna je rozumnejsie 16s teda 60V (ako som uz pisal vcera), teda moze vyuzit najvyssie mozne napatie co motor zvladne. Musi ale skladat 6s+6s+4s 16Ah v serii. Resp. moze aj 2x6s+2x6s+2x4s teda 32Ah, spolu 1900Wh, ale to uz bude mat 12kg baterie co je masaker vaha.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7787
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    LuboN, on ma uz kupene 16Ah, cize nabija napr. 16A. Ja mam 20 a 22Ah a nabijam 8A. Mam nabite za cca 2,5h. Ono ak by som zapojil mostikovo (co moja nabijacka umoznuje) a nabijal 16A, neznamena to, ze doba nabijania sa rapidne skrati a uz vobec nie na polovicu. Po hodine nabijania uz je nabijacie napatie 4,2V a uz nabija napr. len 5A prudom. Cize v konecnom dosledku rozdiel medzi 16A a 8A nabijackou je mozno 25% skratenie casu. Okrem toho nabijanie nizsim prudom zvysuje zivotnost baterky. Ked ma takto divoko pokulene clanky, neviem, ci je to dobre bulk nabijat. Ja by som radsej voli modelarsku nabku na kazdy kanal zvlast + balancer vyuzivat uz ked je tam. Trosku viac pracne nabijat, ale napr. mna to celkom bavi 🙂

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7783
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Nieje zac. Ano, LiPol clanok ma 3,7V nominal. 4,2 je max. co sa moze nabijat, nesmie sa prekrocit. Cize nabijacie napatie je 50,4V. Balancovat clanky nebudes? Skrati sa Ti ich zivotnost.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7781
    pivnicek
    Účastník (Participant)
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7780
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Len este dodam, ze pri 16S mas 59,2V a teda na 3000W Ti staci 50A. (pri 44,4V 67A).

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7779
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Hrebicek, toto je blud „Pro 12S me o 1/3 Stoupnou AH takze bych mel met vetsi dojezd.“ Inym vyskladanim tych istych baterii nevycarujes vacsi dojazd. Dolezite su watthodiny, to je presny udaj o energii uskladnenej v baterkach. Ty nemozes skladat 20S, pretoze to by bolo 74V a neviem ci by to ten motor a riadiaca jednotka zvladli (motor mas max. 60V a RJ si nenapisal aku mas…). Teda volba pre Teba je jasna: 44,4V. Blbe je to, ze ak chces dosiahnut vysoky vykon, pri nizkom napati potrebujes vacsie prudy, cize silnejsie kable, konektory, RJ a BMS. Kolko bude schopne Tvoje nove BMS zvladnut? Ak chces vyuzit vykon toho motora a jazdit povedzme na 3000W, potrebujes 67A (ten motor nema problem ani so 120A). Ja BMS nemam. Berem to tak, ze je to dalsia vaha, co musim na bajku nosit. Pokial si das pozor na vybijanie clankov (kratkodobo min. 3V na clanok), tak nemas problem. Ak chces vytazit z toho co mas maximum a Tvoja RJ zvladne 60V, potom poskladaj 2x6S + 1x4S (947Wh) /ak by si vyskladal 44,4V 16Ah mal by si 710Wh co je menej na dojazd/. Ostane Ti 1x6S a 1x4S pre manzelku, teda jej 37V 16Ah (592Wh), mozes prikupit este 3S 16Ah v idealnom pripade. Je to divocina, ale ked uz toto mas, tak toto je naj volba na vykon a dojazd.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7768
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Apropo, 48V z Lipoliek nevyskladas, kedze jeden clanok ma 3,7V nominal.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 351 )