Joda, „natáhnout na motor namočenou ponožku“. To je skvely napad… Ma to aj ine vyuzitie. Ked ma nahodou budu lesnici po lese nahanat, tak si ju pre istotu navleciem cez hlavu 😀
Zabudol som poznamenat, ze doprava bola zdarma a cas od objednavky po dorucenie trvalo cca 2 tyzdne. Baterka bola zabalena len do igelitu a papiera, co sa mi velmi nepaci. Ocividne si Cinania nerobia starosti s nebezpecnostou LiPoliek 🙂 Do bajku ich budem davat do ochranneho obalu specialne urceneho pre LiPol…
Dnes mi dosla prva baterka z dx.com z Ciny. Je to 22,2V 10Ah 25C Lipol. Som rad, ze clanky su plnohodnotne 10000mAh a nie paralelne pospajane mensie. Ma pekne hrube privody na napajanie a vystup na balancovanie. Napatie som meral 23,1V. Bohuzial nemam este nabku a druha je este na ceste, tam nemozem zatial vyskusat motor. Druhu som objednal osobitne, aby som to nemusel preclievat. A tak aj bolo. Baterka prisla bez preclenia, na obale bolo napisane ze cena 10,- Eur. Za baterku som zaplatil 80,- Eur (teraz uz 83,- asi Euro kleslo voci Juanu). Nic viac, ziadne clo, ziadne DPH. Ked ju preverim, bude to podlamna najlepsia kupa v pomere cena/vykon/kapacita. Vaha baterky je cca 1,2kg. Ak by niekto chcel, da sa kupit tu: http://www.dx.com/cs/p/fire-bull-22-2v-10000mah-25c-high-rate-rechargeable-li-poly-battery-black-6-cells-322195
Zabudol som este si sa pytal na wattmeter. Kupil tom ten od cyclone co ponukaju 100V 100A. Mal by zvladat vsetko co je potrebne. Cena bola nejakych 80,- Eur tusim. Zda sa mi to vela, ale nechcem mat 5 budikov na riaditkach…
Chcem Vas kolegovia este poprosit o radu. Hlavne Roman napisal, ze treba rovno montovat volnobezku ACS, napinacie kolecko Heawy Duty a 13 Tooth Heavy Duty Motor Freewheel. Vsetko odporucate objednat od eclipsebikes? Rozmyslam, ze to hned vsetko objednam, aby som potom necakal na dodavku po par dnoch po skompletovani, co sa mi rosype dicta volnobezka. Treba mi este nieco? Prehadzovac budem mat nejaky shimano XT v tom bajku, aj retaz a kazeta bude asi kvalitna. Ale neviem ako je na tom ta Taiwanska retaz od motora, vyzera tenucko. Roman pise, ze je dobra eťaz campagnolo c9. Kde ju kupim? A tiez neviem, ci mi bude pasovat tato volnobezka na moj novy 1920W motor: http://www.eclipsebikes.com/tooth-cyclone-heavy-duty-motor-freewheel-p-1095.html
Na stranke pisu, ze do 1680W motora to je. Vyzera to ale rovnako, mozno pouzili to iste na silnejsi motor. Este som na nieco zabudol? Poradte prosim este pred objednavkou. Vopred dik.
Joda, diky za vysvetlenie tlacitka. Takze je mi jasne, ze ho budem mat stale vyradene… Karle, uz som to tu kdesi pisal a nechal som aj odkazy na web stranky kde to vsetko budem nakupovat. Baterky som si objednal na zaciatok 2x LiPol 22,2V 22Ah 25C Tatoo. U nas je to najvacsia LiPolka aka sa da zohnat. Jedna stoji cca 500,- Eur. Mala by teoreticky zvladat uplne bezne aj 100A. Riadiaca jednotka je cyclone. Neda sa programovat, ale pocitam, ze to nebudem potrebovat. George – Grek mi napisal, ze sice je na nej napisane 48V, ale nominalne zvlada 60V a max. 72V. Je dost malicka a lahucka, tak uvidim, ci ju nespalim. Mala by zvladat 40A kontinualne a 100A narazovo. Ked ju odpeciem, tak vezmem nejaku keely aspon 72V, nech mozem dat 3x LiPol, teda 66,6V nominal. Druhe 2 baterky som objednal z Ciny 22,2V 10Ah za 80,- Eur jedna. Je to len pokus, cena je uzacna, tak uvidim, ci to bude pouzitelne, alebo srot. Planujem sa odviezt niekam ku kamosovi do hor na tych cinskych, u neho ich odlozim a budem jazdit v lese na tych poriadnych 22Ah. Nabijacku som kupil 4kanal 4*120W/2x240W s napajanim stabilizovanym zdrojom 600W. Nabijat budem cez balancer, vybijanie bez BMS. Momentalne cakam na bajk, uz mi pisali z Nemecka, ze je vo vyrobe. YT-industries celoodpruzeny DownHill so zdvihmi 200/208mm. K Lipolkam som si objednal aj safety bag. Najprv skusim bat. nosit v ruksaku ako to ma Ego Kit. Uvidim ci sa mi to osvedci, mozno ich potom budem instalovat na bajk.
Dusan, nerozumiem celkom Tvojmu prispevku. Prosim ozrejmi mi co je kadencia 80-100. Co som zatial o elektromotoroch pochopil, najlepsie je ich drzat zhruba v 85% hodnoty maximalnych otacok, vtedy je zvycajne najvyssia ucinnost. Teda ked jazdim casto 50km/h a motor ma max. otacky napr. 3000, tak spravodovat tak, aby pri 50km/h tocil cca 2550ot. Neviem aku hodnotu prevodu ma prevodovka v 1920E motore. Max. otacky ma 3000. Ten 1500W motor je na cyclone stranke raz strieborny s rebrovanim a potom zas cierny. Predpokladam, ze je bez prevodovky so 7 zubovym koleckom. Asi tam je chybne uvedene aj max. speed, ktore su nizsie ako rated speed, co je nezmysel. Kto sa v tom vyzna?
No, povodne mozno mal dva typy, ale teraz ma aj treti(2400W a 3000W non geared) a stvrty typ, pod ktory (usudzujem podla vzhladu) spada: 1920-3000W, 6000W a 8000W: http://www.turbobikekit.com/cyclone-bike-kit/cyclone-waterproof-geared-electric-ebike-kit-1920watt-3000watt-36v-60volt
Mne sa tento 1920W zda ako najlepsia volba. Je sprevodovany (narozdiel od 2400 a 3000W verzie), vraj nema problem s chladenim (na rozdiel od 1680W verzie), nieje az tak velmi tazky (narozdiel od 6kw a 8kw verzie). Uz ho mam doma, na diskusii „E-bajk do terénu s výkonom 6000W“ som popisal viac. Ked ho otestujem, napisem recenziu. Bajk a baterky cakam kazdy chvilu…
Tak pisem kolegovia ako som slubil o precleni z Taiwanu. Za cely set 1920W aj s r.j. cyclone 48V (s Grekom-turbobikekit som sa dohodol na 60V) a wattmetrom 100V 100A som zaplatil DPH 25,- Euro + 4,5 poplatok za preclenie poste + 0,5 Eura za sek. Clo som neplatil ziadne, kedze ako som spominal, Grek mi to sikovne poslal podelene na 2 casti. Teda s preclenim mi to dobre vyslo. Ako tak rozmyslam, mozno aj lacnejsie ako priamo objednat od Cyclone z Taiwanu (neviem ci by to rozdelili na 2 casti ako Grek). Motor 1920W je uplne iny ako 1680W. Nejaky chytrak ma tu predtým vysmial, ze to je rovnaky ako 1680W. Tento model som prvýkrát videl rozbaleny nazivo. Po vzhliadnuti turbobikekit dnes a aj cyclone stranky pozeram, ze uz nahodili fotky aj tam. Motor je dost tazky, na vahe vazil 6,2kg aj s BB kitom a hriadelom a nejakymi zeliezkami. Samostatne som nevazil. Na strankach pisu, ze semotny motor ma 4,8kg. Oproti 1680W, o ktorom pisu ze ma 3,5kg je teda trosku tazsi. V celku som spokojny, lebo 2400W a 3000W sa mi nepacilo to male 7 zubove kolecko na vystupe pre retaz a 1680W sa prehrieva. Teda premna sa mi pozdava tento 1920W ako najlepsia volba. Ked bude pravda co pisu, ze sa neprehrieva, ze je vodeodolny a toci len 3000 ot a je sptevodovany (oproti 6kw a 8kw verzii). Riadiacu jednotku mi poslal inu ako som chcel, alebo tato cyclone 48V sa da pouzit aj na 60V, resp. 66V max.? Nemam s tym skusenosti, vsade pisu daco ine. Tiez mi v baliku chybali gumene rukovate, ale to je asi to najlacnejsie a nejjednoduchsie upravit z nejakých kupenych. Na plynovej rukovati je nejake cervene tlacitko, kde pisu Li48V. Nevie niekto na co to je dobre? Tiez ked som meral rozmer BB, tak sa mi zdal o 10mm uzsi ako budem potrebovat na novy bajk, teda 73mm namiesto pozadovanych 83mm. Alebo sa to meria z vonkajsej strany? Tak by to mozno sedelo… V prilohe foto. Dalej cakam na bajk a baterie 😉
Karel, diky za poznatky. Ano, kit by mal mat sirsie uchytenie 190mm. Ked mozes, prosim posli foto toho uchytenia na motor hlinikovym krytom. Moj ram ma dost zle tvarovanu spodnu ruru (v prilohe), tak asi budem musiet vyrabat lepsie uchytenie, ked original nebude stacit. Na greka sa tu dost nadava, ale ja som sa s nim dohodol na riadiacej jednotke s 60V namiesto 48V a tiez mi sikovne poslal 2 faktury. Najprv som nevedel preco, ale potom som si uvedomil, ze je to vyhoda pri precleni. No uvidim v pondelok ako preclim. A ci tam je naozaj ta 60V jednotka. Tiez mi dost vela veci poradil, mnoho detailov. Bol napomocny radami.
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 4 months používateľom pivnicek.
Karel, gratulujem Ti. Tvoj bajk sa mi paci. Chcem nieco podobne. Dufam, ze sa mi to podari. Mne prave dnes prisiel list z colnice, ze si mam prist po Cyclone 1920W. Bohuzial som to nestihol v ich pracovnej dobe, tak budem musiet vydrzat do pondelka. Bajk aj baterky uz su tiez na ceste. Zacinam sa tesit jak maly chlapec. Aj ked viem ze ma caka este vela roboty. Mam na Teba zopar otazok: Preco je original uchytenie cyclone motora problemove? Kolko vazi Tvoj bajk s cyclone aj s baterkami? Aky mas dojazd? Aku max. rychlost? Uchytenie bat. si predstavujem rovnako, ale neskodia otrasy od bajku clankom? Uvazujem, ci nenad bat. do ruksaku ako to robi EGO kit. Dik za odpovede.
Len pozeram, ze obrazky su dobre ocislovane, ale zoradilo mi ich naopak. Tak treba zacat od spodneho. Obr. 4 je jediny pri neustalenej jazde, teda pri zrychlovani. Pri kazdom zrychlovani je priamy motor strasne neucinny. Najlepsie mu je vo vysokych otackach a velkej rychlosti. Vtedy ma dobru ucinnost. Priamy motor je teda vhodnejsi na cestu, do terenu velmi nie. Su aj inak sprevodovane/navinute motory, napr. TC60. Ale ten pri rovnakej baterke aj kontroleri bude mat omnoho nizsiu maximalku ale zas bude ucinnejsi aj pri nizsich rychlostiach. Lenze stredovy motor mozno aj 1000W sa pravdepodobne dokaze vystverat tam kam 10kW priamy nedokaze a bude mat asi aj vyssiu maximalku. Dalsie vyhody uz boli uvedene.
Vychodzie parametre: motor 10kW Crystalite TC-100, napajanie 4x Lipol teda 88V, 100A, horsky bajk s 26″ kolesami, celkova hmotnost jazdca s bajkom vratane bat a motora 110kg.
Obrazok 1:
Plny plyn – maximalka 76km/h, prikon 4600W, vykon 3750W, ucinnost slusnych 81%, prehriatie motora za 16 min, dojazd 27km (pri baterkach za 2000,- Euro)
Obrazok 2:
1/4 plynu – pohodova rychlost 27km/h, ucinnost 78%, motor sa neprehreje, dojazd paradnych 200km
Obrazok 4:
Este vacsi problem, jazda do kopca na plny plyn, ucinnost len 23% !!!, z 10kW motora neviem dostat viac ako posr..ych 1570W, z baterky mi ale berie az 7000W, prehriatie okamzite za 1,3 min, dojazd tym padom len 2km.
Mna stve na priamom motore najma ta klamlivost vykonu. Mas silny 10kW motor, ale z miesta sa ledva pohne. Po lesnych cestickach, strmych mensich kopcekov proste netaha a k tomu este aj drzo zere baterku, ktora je taka draha… Nevymacknes z neho viac vykonu ako 1/10 udavaneho maximalneho. Pritom som simuloval velmi drahe baterky a silny kontroler so 100A! Cize sa na nicom nesetrilo. Adekvatny k 10kW motoru priamemu sa mi zda napr. 2kW stredovy, ktory si sprevodujes a mas aj rychlost aj sa vies stverat do strmych kopcov. Ucinnost je dalsia obrovska vyhoda. Kdesi som cital, ze celkovo je stredovy cca o 35% ucinnejsi ako priamy. Teda musis mat o 35% vacsiu kapacitu baterky, aby si sa dojazdom vyrovnal stredovemu. Dalej prehrievanie, vyssia vaha a nedostatok vykonu v malych rychlostiach su dalsie -. Tolko moje teoretizovanie 😉
Bajk mi ma prist cca za 2 tyzdne. Motor kit cca o 3 tyzdne a baterky uz idem objednat. Tie by mali byt do dvoch tyzdnov tiez. Baterky budu stat cca 1000,- + nabka s balancerom 2x240W a zdrojom, cca do 400,- Eur. Tu nabijaciu sadu mienim pouzivat aj na ine ucely, tak preto take parametre…
teslabike, budem mat lipo 44.4V 22Ah. Mam skusenosti s aplikaciami LiPo do motorov. Taktiez verim modelarom, asi vedia preco pouzivaju LiPo do lietajucich modelov (poziadavka – lahke, velke prudy, cim mensia velkost). Overene tie konkretne baterky niesu. Ale predavaju sa v modelarskom obchode a z toho dovodu si dovolim tvrdit, ze budu ok.
Roman, velmi rad by som sa s Tebou stretol a vyskusal si nazovo Tvoj bike. Chcel som to urobit uz skor, ale mam 2 male deti, kopu roboty doma aj v robote a nejako nieje cas… Z toho vyplyva aj moj zamer – chcem nieco co bude silne, akceptujem, ze dojazd nebude najlepsi, ale nie zas uplne kratucky, akceptujem, ze zivotnost bat. bude nizsia (LiPo) ako LiFePo. Bohuzial nebudem mat cas dennodenne sa vozit, o to viac chcem, ked uz si najdem cas, nech to fachci na max. Taky podobny system ako cross motorka vs. enduro. Enduro je tazke, slabsie, ale trvacne a udrzba lacna. Cross je obratna, silna, lahka, ale draha udrzba a casto sa jej treba venovat pokial chces jazdit. Teda ja idem cestou tej crossy. Roman, ak si namna najdes cas, napis mi na yamdae@gmail.com a dame stretko. Vopred diky.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 316 až 330 (z celkového počtu 351 )