Nabijacku na 48V? To ako budes nabijat naraz v seriovoparalelnom zapojeni 44,4V Lipol? Urcite odporucam nabijat riadene (regulacia mikroprocesorom pri nabijani) a po vzore skusenych modelarov s balancovanim clankov. Co viem, tak vacsina nabijaciek so vstavanym balancerom su na 6S (aj realna dostupnost baterii). Teda preto je ideal na tento motor ist na 66,6V nominal (to by hadam mal zvladnut, kedze je na 60V) a 3x6S 20Ah. Vacsie sa bohuzial nerobia (aj ked ja som mal Tatoo 22Ah, ale boli straaaasne drahe). Mozes sice paralelne zapajat (mam to tak aj ja), ale neodporuca sa to. Ja mam kombinaciu starych a novych baterii, tak s tym musim nejako sachovat, ale ty stavias od nova, tak je dobre sa vyhybat nekorektnym veciam. Nezabudni, ze aj 3x6S 20Ah budu vazit cca 6kg len baterky samotne.
A dalsia vec. Kolieska v prevodovke su plastove. U mna sa stalo, ze zuby koliesok sa mi poohybali. Nevydrzali tu zataz. Teda som si musel vyrobit nove ocelove ozubene kolieska. Este stale nechces radsej bafang? 😀
Nazdar Hrebik. Necakaju Ta lahke casy 🙂 Ale drzim palce. Hned na zaciatku Ti poviem, ze mas rovnaky ciel ako som mal ja pred 2ma rokmi. Vzhladom k casu a narocnosti projektu by som momentalne volil bafang 750W s 2x20Ah LiPo, cize 44,4V na downhill. Jednak je to lahucke, vykonovo v celku fajn a nerere to tak baterie ako vykonnejsie riesenia, pritom to ma integrovanu riadiacu jednotku a mechaniku netreba riesit. Proste jednoduche, overene spolahlive nenarocne riesenie. Doma mam uz 3 motory, vsetky cyclone 3000W. Dve mam na predaj, len som nemal cas ich nahodit do bazaru. Co sa tyka prehrievania, tieto motory nemaju problem. Mne sa podarilo uvarit jeden motor, ale to som mal velmi tazky prevod a siel som do velmi strmeho tiahleho kopca. Moja chyba. Uvaril som uz aj baterky, ked som siel cca 40km vacsinu trasy na plny plyn 70km/h. Co sa tyka mechaniky, uz mam vsetko poriesene tak, ze jazdim, ale ten vykon je na bicyklove komponenty velmi silny. To znamena, ze zadna linka retaze mi pri prudkej akceleracii (vysoky krutak) preskoci o jeden zub po obvode zadnej kazety. Riesenie vidim v zvyseni poctu zubov zadnej kazety + predneho taniera (aby prevody ostali zachovane). Mam SRAM X9, vzadu 10kolecko, retaz tiez SRAM a vpredu tusim 32z tanier. Kupodivu tieto komponenty vydrzali doposial vsetok ten vykon (dosahujem cca 5200W). V predu mam heawy duty volnobezku cyclone a BMX hrubu retaz (tu povodnu co davaju k cyclone mi pri prvej jazde roztrhlo na dvoch miestach naraz). Maximalku dosahujem po rovine bez prislapu okolo 75-80km/h. Konstrukciu uchytenia motora som ri riesil sam. Pouzil som dural, vyrezany na laserovej rezacke + CNC ohybacku. Mozno je lepsou volbou nerez, ale bolo by to tazsie.
LuboN, ak by som kupoval vsetky, tak to nejako vyskladam poriadne. Ale mam plne funkcnu 22Ah 5S, dosla mi nedavno 20Ah 6S a k tomu som nakoniec doobjednal 2x10Ah 6S. Bohuzial uz 20Ah 6S nemaju skladom (stoji 150 + doprava). Vzal som ale 2 lacne 10Ah (90+doprava). Cena neskutocna a nakoniec to nieje az tak zle, lebo budem mat na oboch stranach rovnomerne rozlozenu hmotnost. Do laveho vaku 22Ah5S+10Ah6S, do praveho 20Ah6S+10Ah6S. 10Ah6S paralelne lava s pravou a s ostatnymi do serie. Celkovo teda 1,3kWh.
Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 10 months používateľom pivnicek.
Ahaaaa, dik Bobe, uz mi to ide. Ja som stale vybral vo filtri, ze EU a to mi hodilo chybovu hlasku… Skoda, ze mi treba 20Ah, ta stoji 150,- 16Ah stoji vybornych 73,- ale mam jednu 22Ah, 20Ah je na ceste a nemozem tretiu vziat 16Ah, to by bolo naprd. 🙁
Bobe, ako je mozne, ze v hobbykingu ked hladam, tak tu bateriu LiPo 6S 16Ah nenajdem za taku cenu, ale len za 110,- Eur. Pri odkaze od Teba ale je za 74,- Eur. To je podstatny cenovy rozdiel. V com to je?
Bobe, to co pises plati pre Tvoje vyuzitie. Pri vyssich vykonoch musis ratat s kratkodobym ubytkom napatia. Bezne ak berem 80A dlhsiu dobu, napatie ide pomaly dole. Nemal by som sancu vyuzit kapacitu baterii ani na 60%.
Robikl, 90% je utopia. Realne rozumne je tak sko 75%, max. 80%. Tie posledne % su uz len pri velmi pomalom vybijani malymi prudmi vyuzitelne, inak napatie nebezpecne klesa a zbytocne sa skracuje zivotnost.
No, ja osobne som obmedzil prud na 80A pri 60V. Predtym som mal spicky aj okolo 115A na 44,4V. Cize BMSko by bolo dost drahe, velke a tazke na tieto vykony. Nemam na Kelke nastavene cutOFF, co bola chyba. Myslim, ze to bude uplne postacovat. Zacal by som asi s hodnotou 3,2V a predpokladam, ze skoncit mozem niekde pri 3,0V. Ono pri velkych vykonoch baterku stiahne len na chvilku na tak nizke napatie na clanok 3,0V a pri vypnuti ide napatie ihned hore na rozumnu hodnotu. Pri 3,5V by som z LiPolky vela nevytazil, tak mozno 40% kapacity. Aspon 60-70% by bolo dobre pre solidnu zivotnost. Ale k tomu musim zistit adekvatne vypinacie napatie (s novymi bat.). Bohuzial, na hobbykingu zatial nic nemaju…
LuboN, stalo sa mi to jednoznacne vybitim najslebsich clankov. Ja som pouzival kombinaciu 2 clankov 10Ah 6S paralelne zapojenych cinskych lacnych + 1 clanok 22Ah 5S + 1 clanok 22Ah 5S. Dokopy teda 60V 1440Wh. Po cca 42km trase s vysokym zatazenim som uz pocitoval znizenie vykonu. Domov som sa ale ponahlal a uz som to mal len kratko, cca 1km. Pre istotu som ale este zastavil, skontrolovat baterky a ked som stal, tak uz to dymilo. Mechanicku aj skratovu chybu vylucujem. Jednoznacne moja blbost a uplne vystavenie tych slabsich bateriek. Co sa tyka mechanickej ochrany proti zarezavaniu drziacich napinacich gum, tak baterky som obalil plastovymi L-kami, aby sa nezarezavali do LiPoliek. Napatia som po jazde nemeral, clanky vyzerali hrozivo, velmi som sa s nimi bal akokolvek manipulovat, najma po tom co som videl ako sa to vsetko roztavilo. Tu jedinu zachranenu som dal na nabijacku a dobilo ju v pohodke cca 16Ah z 22Ah nominalnej kapacity. Cize tie silnejsie boli v pohode. Tie cinske zrejme nemali spolu 20Ah ale menej a preto odisli do muky. Z karbonu by som sa bal robit obal, neroztavi sa? Nepraskne pri vysokej teplote? Kuprextit sa mi na to tiez nezda najvhodnejsi, neviem ako by som z neho spajal krabicku. Asi najskor hlinikovy plech. Aspon bude dobre viest teplo z baterii.
Ano, mas pravdu LoboN, ak by odisiel 1 clanok, da sa zachranit. Tu mi ale cinska bat. zacala horiet a od nej sa dobra bat. tak nafukla, ze sa ju bojim pouzivat. Druha cinska je tiez nafuknuta ako balon, ale ta nehorela, cize neznicila dalsiu silnu. Cize mi ostala jedina silna bateria 5S 22Ah. Bolo by dobre mat nejaku diagnostiku ako vravis. Najlepsie sledovat napatie, co som aj mal, ale ten cyclone ampermeter sa mi medzicasom dajak pokazil a uz neukazuje nic. Este by bolo dobre mat aj teplomer kdesi medzi bat. Ale moja chyba, uz davno som mal spravit pevny uchyt na bat. Lenze u mna to nieje take jednoduche, do ramu nic nedam, musim to uchytit po bokoch. Vyrobit nejaku konzolu nosnu na trubky neokruhleho tvaru. No proste ma caka este vela roboty.
To hej, tiez mam respekt pred LiPolkami. Preto som kupil tie samozhasacie vaky. Dal som za ne 40,- Eur. Ale je to blud. Normalne ich roztavilo, vobec nepomohli. Keby vyslahol plamen, tak akoby ani neboli. Velmi opatrne som ich rozoberal. Zajtra ich odnesiem na zberne miesto pre nebezpecny odpad.
No, ono to nebola celkom obycajna jazda. Vzdy ked idem s nejakym inym e-bajkom, tak nikdy nejdem naplno, vzdy som rychlejsi. Ked idem sam, tak si dupnem naplno a obcas poobehujem zopar aut. Urcite to nebol ziaden skrat. Aj ked kabelaz mam hroznu, ale izolacia ok. Jednoznacne prilis velky prud dlhy cas a slabsia Cinska LiPolka sa prehriala a roztavila. Bohuzial zobrala zo sebou aj druhu drahu 22Ah. Ano, musim sa tomu trosku povenovat, chcem prerobit celu mechaniku a tiez elektriku. Uz mam aj novy motor kupeny par mesiacov ale akosi nieje cas. Pozeram, ze na hobbykingu 20Ah 4S akosi nemaju…
Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 11 months používateľom pivnicek.