Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 58 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: DC – DC meniče #7351
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Tak to je fajn, že jsem to nezkoumal a nepsal zbytečně 🙂
    Má to ovšem i svoje negativa, při malých napětích aku (oproti nominálních 230V), rapidně klesá výstupní proud. Jsem chtěl tímto usb adaptérem napájet světlo na kolo Solarstorm (až 8W), ale ten adaptér dal na 80V jen kolem 160mA(1W), takže jsem prohledal zásoby a našel „trafo“ ke starému scanneru, které za těchto podmínek pro světlo dá těch 7W.

    Jinak Arduino napájím přímo z toho usb adaptérku(byl za 1dolar), když to měníš na 9V a pak srážíš lineárem na 5V, tak zbytečně tratíš na účinnosti(pravda je to jen pár stovek mW, ale když jde udělat něco čistě, tak proč ne). Tedy napětovou referenci pro Arduino nepoužívám přímo z napájení 5V, ale z externího švábu.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 4 months používateľom rob.brno.
    odpoveď na: 48V a min 35Ah LiFePo4 kde najlepšie kúpiť ? #7340
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Oil:
    Není tvrdší aku nad Lipol. U toho olova v záběru muselo napětí slušně poklesnout, lipol krásně drží napětí i při zátěži. Mám změřeno, že při zatížení 1C napětí padne asi o 1,5procent dolů 🙂

    odpoveď na: Kladivo na tmu, alebo svetla nikdy nie je dosť… #7315
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    To je dobrá myšlenka, zkusím kuchnout pár adapterů co už nemají co napájet, možná by mi stačilo i jen něco lehce přes 1A.
    Tady z těch čínskejch jsem uvažoval např. o tomto http://www.ebay.com/itm/AC-Converter-110V-220V-to-DC-5V-2A-10W-Regulated-Transformer-LED-Power-Supply-/321904720828?hash=item4af3043bbc:g:JhUAAOSwA4dWMDGT#ht_9206wt_1270, ale když přepočtu čínské 2A, tak se obávám, že to dá s bídou tak jen půl A. Navic na nižších napětích pod 100V klesá obyčejně i přenášený výkon.

    odpoveď na: Kladivo na tmu, alebo svetla nikdy nie je dosť… #7312
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    10k lm si na kole nedokážu představit, snad jako reflektor někde venku. Dal jsem si ted na kolo „bludičku“ SolarStorm a hledám pro to nějaký měnič z 80V na 5V, ten plánovaný(je to klasická iphone nabíječka na 230V) ty 2A neutáhne.

    odpoveď na: rekuperácia #7111
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Na endless někdo psal, že rekuperace kolem 1khz a pohon kolem 20khz, ale už nevím pro jakou jednotku.

    Jinak tady ještě něco k rekuperaci:https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=7891&hilit=regen+pwm+frequency

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7099
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Jo, jsem zvědavý jak to bude svítit(prý jako světlomet z auta), nakonec mám objednanou kopii toho světla z odkazu ale z Číny jen za 230kč, což nemá ani smysl něco podobného doma vyrábět. Bude asi třeba trochu dotěsnit kryt a asi zlepšit tep.přechod z LED na chladič – holt čína.

    Na druhou stranu k těm motorům je pravda, že ten MP na ten výkon nemá vinutí, po chvíli trvalého výkonu se začne přehřívat, takže trvale je schopen snášet odhaduju kolem 800W. A jakmile teplota venku leze přes 30st., jde použitelný výkon ještě níž. Ty větší výkony se dají používat jen nárazově, např. pro efektivní rozjezdy, frajeření na vyšší rychlosti nebo jako rezerva pro předjíždění pomalých nákladáků 🙂

    odpoveď na: rekuperácia #7090
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Lubo: Jističi to bude jedno, vypne předpokládám podle efektivní hodnoty stř.proudu, obdobně i při stejnosměrném.
    Co už jedno není, je zhášení oblouku, stejn. neprochází nulou, takže se blbě zháší pokud už se zapálí. Střídavý má „tendenci“ se zhášet sám. Jistič pro stejn.proud MUSI mít jinak(více) dimenzováno zhášení oblouku.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7083
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Bez 3kg mám tedy kolo snů 🙂
    Moje kolo by mělo vážit kolem 33kg, s výkonem 3600W, výkon mám ale omezen jen na 2kW(abych mě to nesvádělo dělat frajera:-), protože ten výkon(vzhledem ke zbytečně velké spotřebě z aku) prostě nepotřebuju.

    Jsem rád, že jsem si ekolo pořídil, jel jsem ted párkrát do Brna autem a byla to katastrofa. 12km jsem jel hodinu, nakole to bylo za 25min. Dokud na to bude počasí bude auto v garáži. Jen musím namontovat světlo, odpoledne už se rychle stmívá, zatím mám objednáno toto: http://cyklosvitilny.heureka.cz/solarstorm-x2/specifikace/#section

    odpoveď na: rekuperácia #7082
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Lubo, ale i ten jistič pro „domácnost“ je problémový, protože je na střídavý proud, kde proud prochází nulou a oblouk se snadno sháší. U stejnosměrnýho proudu jsme na tom stejně jako s pojistkou. Máš to prakticky ověřeno, že už ti tento jistič úspěšně odjistil zkrat na kole?

    odpoveď na: rekuperácia #7073
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Tak to ti řeknu skoro přesně: při spotřebě kolem 12Wh/km po rovině na ušetřené 2Wh ujedu kolem 170m 🙂 bez šlapání.

    odpoveď na: rekuperácia #7071
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Ten údaj efektivity rekuperace můžu potvrdit. Už jsem tady psal moje měření: náš kopec(dlouhý 375m s převýšením 25m) sjet se ziskem 2Wh, k vyjetí spotřebováno 20Wh(oboje cca stejnou rychlostí kolem 20km-h), tedy efektivita je těch 10proc. Jenže běžná cesta se neskládá ze souvislého kopce, kde by se dala uplatnit rekuperace, takže se celková efektivita na rovině „rozmělnuje“ až k jednotkám procent nebo spíš promile.

    odpoveď na: rekuperácia #7059
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Mimo téma:
    Myslím že Lubo psal o nevhodnosti auto pojistek na ekolo.
    Já teda mám každou paralelní sadu aku jištěnou autopojistkou 20A. Nabíjení jistím trubičkovou 5A.

    To že autopojistka chytne oblouk při přepálení je prakticky ověřené? Nechce se mi to zkoušet na mých 80V a zbytečně aku „šokovat“.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7058
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Souhlas s Lubem. Přede dvěma roky byla možnost koupit skutr E-max(prodává u nás eon) bez reglu a baterek za 30t kč. Ale když jsem si spočítal cenu reglu a baterek, tak to vycházelo k 80t kč a to už by se vyplatilo koupit rovnou hotový e-skutr JM star 5000.
    Takže mám e-kolo hlavně ze zdravotních důvodů, pro radost z pohybu a radost z bastlení.
    Pro jízdu bez šlapání plánuju kupovat do 2let e-auto nejspíš Nissan Leaf, snad do té doby spadnou ceny ojetin a přestane ČNB prasit euro.

    odpoveď na: prve testy ebiku #7047
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Klotas,
    změř FETy jestli není některý proražený, změř napětí na konektoru napájení halovek, zda je tam 5V. Jaký teče proud z bat do reglu v klidovém stavu(u 12FET Lyena mám 30mA). Já si odpálil hlavní řídící šváb a Lyen mi poslal dva náhradní. Po jeho výměně regl opět funguje.

    odpoveď na: rekuperácia #7012
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Jo, je to o tom jak rychle bude regl se signálem brzd pracovat. Zasahovat na gate MOSFETů v reglu by se mi nechtělo je to o „hubu“, je nutné správné časování – stačí aby se potkali oba Fety v h-mostu a je po nich.
    To externí řešení by nebyl až tak špatný nápad, ale zase je to o časování a 3fety(těma můžeš zkratovat fáze navzájem, bude to brzdit, ale nebude to nabíjet aku) by nestačili, je třeba min 6FET. Motor vyrábí (jestli se nepletu střídavinu), takže jednou musíš fázovej drát přizemnit a podruhé „připlusit“.
    PWM 1Hz je samozřejmě nesmysl. Ale třeba už od 50Hz už by to šlo, ale asi by to všelijak zpívalo:-)

    Nic, jdu dělat zase chvilku něco jinnýho, musím se připravit na bagrování kolem domu.

    Edit: jo už chápu, že tě s těma 3FETama nechápu 🙂 Jak píšeš, že by jsi je dal na fázi a přizemníl.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom rob.brno.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 58 )