No je to drahé. Sice mě to zaujalo, ale nejdu do toho. Tedy zaujalo mě to, že to bude držet tvar, protože to vypadá docela pevné, a dále jako výhodu vidím možnost to rychle sundat a vzít si tak dobít dovnitř. Navíc v zimě není naškodu mít baterky předehřáte z domu a ne každý můžeme cpát domů celé ebike a ne každému stačí malá vyndavací baterka. Nicméně taky to vidím spíš na nějaký ten kastlík klidně maskovaný, jak píšeš ty Lubo. Ještě najít někoho, kdo to umí vyrobit.
Jen k tomu, jak jsem psal o věcičce, která propojí paralelně dvě třeba i různé baterie (různá chemie, různé stáří, různé nabití), tak mně to dneska ráno Česká Pošta dopravila. Hned, jak mi to práce umožnila, tak jsem to vyzkoušel na Electře a jsem nadšený z toho jak to hezky funguje.
Lubo, trošku jsi mě zviklal tím MAC. Líbí se mi, že je lehčí. Když zůstanu u téhle myšlenky, tak já bych tedy potřeboval MAC 6T, aby to na 36V frčelo přes čtyřicet. Asi bych tedy přišel o rekuperaci. Asi to má volnoběžku, viď?
Klotas díky za odkaz. Hlavně ten MXUs vypadá technicky zajímavě. Ale vidím, že tam mají velký výběr. Prostuduji to.
Možná by mohl být i převodový, ale tam se obávám limitů v navyšování výkonu. A taky to nebude tak tiché.
Lubo, věřím, že MP je v pohodě, ale působí to už dost mohutně. Vím, že to je mohutné jen plošně, ale i tak. Nápad na výkonný převodový je dobrý, ale určitě by to bylo slyšet a to nechci. Takže bych zůstal u původní myšlenky Nine Continent nebo Crystalyte. Výkonově mě stačí tak 1000W až 1500W čistý výkon a max rychlost na rovině mi stačí 40km/h při napětí 36V. Napětí 36V se chci držet. Ne že by se nedala baterie na elektrokole někdy vyměnit, ale mám i další baterii pro tříkolku a ta je v brašně a rád bych měl možnost jí využít na obou prostředcích. Přeci jen napětí 36V je dost univerzální. Vím, že pro ebike je to spíše směšné napětí a že stavitelé jdou dobrovolně třeba do 72V a více, ale mě stačí motor s vinutím, který umožní takovou rychlost i pro 36V. Takže Nine Continent 3004, nebo Crystalyte HS 3540, nebo něco podobného.
Bob: No změť kabelu tam vypadá strašně, ale už pár let to funguje bez nějakého krytovani či maskování. Kelly a mosfet spínač jsou před nosičem vydane napospas všemu. Plus je chlazení.
LuboN: Magic Pie je velká obluda. Krátké dráty výpletu, takže to je nepříjemné tuhé. Vysoká hmotnost. To už je lepší řešení BionX typ D, ale to je uzavřený system. Navíc u MP se dělá jen jedna verze vinutí. U NC a u CL si vybereš z několika typů lisicimi se vinutimi. U CL by se mi zamlouval typ HS 3540.
Mám tam přímý motor, který v ČR kdysi prodával e-pohon. Teď prodávají něco podobného v lepším „balení“.
Je mi jasné že s Nine Continent taky neudělám zázraky. Ale já tam ani brutální výkony a momenty nechci, aby mě to neurvalo zadní stavbu. Po rovině to jede a v kopci se někdy holt přišlápne.
Nine Continent myslím tento typ http://www.ebikes.ca/shop/ebike-parts/motors/m3004rc.html .
DAlší varianta je Crystalyte. Tam je alespoň obchod jasný a to http://shop.crystalyte-europe.com/ .
Ale tak či tak, tak stejně uvažuji s čistým výkonem někde těsně nad 1000W. Rychlost mě stačí nějakých 40km/h po silnici. (Na to stačí výkon 600W.) V lese mi stačí jízda 30km/h. V kopci jsem zvyklý přišlápnout. Tohle kolo prostě používám jako mopeda, takže po rovině jede ochotně sám a do kopce s příšlapem. Takže je to vlastně naopak, než u pedelecu.
Bobe, jenže vem si, že ten řetěz dlouhý čas přenáší třeba 4x vyšší sílu, než by vydržel běžný cyklista. 750W motor + 250W člověk = 1000W celkem. To je dost. To už se projevit musí. A pak je tam ten problém s křížením řetězu, když jedeš na nejlehčí převod do kopce. Ale přeju ti aby ti řetěz vydržel. A ikdyby nevydržel, tak je to daň za jiné výhody, které středový přináší.
Paráda. Hezky si to užij. Kamarád má podobný stroj s BBS 02. Půjčil mi to a je to hezké svezení. Tedy až na to, že řetěz mění každých 1000km. Ale holt všechno má svoje. Na rovince mu to jen na páčku jede 40km/h, což je slušné. Ale ta páčka není proporční, což mě překvapilo. Zmáčkne to a motor se snaží naplno. Je tam nějaká možnost připojit normální proporční plyn a ovládat to tím?
A fáze máš správně zapojené? Ale to asi jo. Nastavil jsi správné parametry přes ten displej? Musíš znát počet magnetů a převodový poměr. Vynásobeno se to tam zadává.
Podle mě to bude tou řídící jednotkou. Mám asi podobnou značenou S06S a při rozjezdu z 0 otáček se to ne vždy chytí a dělá to taky divný zvuky. Kdo ví, jak ten sinusový signál vypadá. Pochybuji, že to je hladký sinus. Ve skutečnosti spíše obdélníčky různě široké, tak že to pak plošně odpovídá sinusu. Jako by to neumělo nízké otáčky. Po rozjetí na nějakou malou rychlost se mi to s PAS nestalo nikdy. Problém je jen při rozjezdu. Tak třeba to máš podobně.
Další věc ta baterka do rámu. Pokud nejezdíš nějaký větší terén, tak bych na to kašlal a nechal si baterii vzadu. Pokud ti to ale hodně vadí, tak asi fakt nejlepší koupit typ určený do rámu. Pak ale zase nemáš kam dát pití.
Díky, Lubo. Je to věda, koukám. Když to shrnu, tak speciálně u li-ion to chce jít do co nejvyšší možné kapacity, protože pak vychází nižší proudy na článek a vede to k lepší životnosti. To platí sice obecně pro všechny lithiové, ale řekl bych že u li-ion to platí speciálně. Alespoň dle grafů mám dojem, že LiPo ztrácí s počtem cyklů kapacitu o dost pomaleji. Ale zase je tam rychlejší chemické stárnutí v čase.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 202 )