Aha, pokud je to parabolické zrcadlo, tak to jo. Mne zajímají spíše fotovoltaické panely, tak jsem si myslel, že jde o ně. Navíc fotovoltaické panely se už vyrábějí i poměrně lehké a pro blázny, kteří tahají za kolem přívěs je to řešení pro zvýšení dojezdu, takže to asi jednou zkusím minimálně u lehotříkolky.
Já myslím, že super. A existuje nějaký výpočet, o kolik více energie získáš proti statickému panelu? Dále je otázka, jestli to musí mít čidla a nestačí to natáčet dle nějakého časovače, protože sluníčko se pohybuje celkem spolehlivě a na obloze nejančí. Myslím, že kdybys tu věc dokázal vyrábět jako univerzální modul, který by si mohl někdo koupit a aplikovat pro svoje zařízení, tak by o to byl zájem. Pokud to tedy už neexistuje, což by bylo v dnešním světě skoro s podivem.
Je neuvěřitelné, jak velké ztráty jsou jen na drátech pro fázové proudy. Ale pokud ten motor je navržený na nějaký výkon (možná 1kW?), tak pro vyšší výkony a fázové proudy budou asi i velké ztráty přímo na vinutí motoru, ne? Co se s tím dá dělat? Asi moc ne.
Tak jsem se díval na cenu Adaptto a není to tak hrozné. Když si vezmu Cycle Analyst plus Kelly ř.j., tak určitě budu asi na polovině ceny. Přitom Adaptto je o jeden level výše. no nasadil jsi mi brouka do hlavy. 🙂
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years používateľom Robikl.
Nastavení nabíjecího proudu a nabíjecího napětí pokládám za dobrý argument pro tento způsob nabíjení. Když jsme u toho, tak ta bms u Adaptto, má průběžné balancování, nevíš?
BMS, která balancuje průběžně, by byla super, souhlasím. Pak by se dalo pro běžnécesty nabíjet třeba na 80% a jen pro dlouhé štreky nabít naplno. Ale takovou BMS sehnat? Kupoval jsem BMS na stavbu baterie pro ebike ze článků Headway a kupoval jsem BMS i pro baterii z modelářského packu a vždy jsem našel a koupil jen obyč BMS s balancováním až na konci. 🙂
LuboN, děkuji za zasvědcení do Adaptta. Adaptto mě přijde úžasné. Asi hlavně to že to má sinus výstup fázového proudu, dále možnost vše přesně nastavit, nebo samozřejmě i ta jejich plynulá rekuperace. Ale to nabíjení přes cívku asi neumím zatím docenit. Pořád nechápu, proč by to bylo lepší než jednoduše píchnout 230V nabíječku do zástrčky. Ale dejme tomu, že by se to dalo nabíjet ze solárních panelů, když si to umí zvýšit napětí. Hm.
Myslím, že Stokemonkey ti z Kanady rádi pošlou. 🙂 http://www.ebikes.ca/shop/conversion-kits/classic-stokemonkey-kit.html# Jen to asi fakt vyjde draho. Já si z ebikes.ca objednával s ohledem na dopravu jen menší (lehčí) věcičky. 🙂
Mít takové krásné nákladní kolo, jaké máš, tak bych se asi vykašlal na nějaký středový Bafang. Jen si přečti, co o tom lidí píší v diskuzi nakole.cz. Jednomu tam něco hlučí a druhý píše, jak to musel promazat a nevím co. A všem se kříží řetěz. 🙂 Navíc tam i bez motoru točíš dvě kolečka až k první volnoběžce, takže tam se pár wattů určitě ztratí. A přijít u nákladního kola, které má mít pořádnou sílu i do kopce od trojtác, taky není dobře. Co tam dát kvalitní převodový jako eZee, nebo silnější přímý?
A co se týká pokut za jízdu na elektromotorce po lesní cestě, tak kolikrát tě chytěj? A jak moc tam ta elektromotorka vadí? Asi méně než lesní traktor atp. 🙂
neverican píše
„– STK každé 2 roky
– EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
– povinné zmluvné poistenie
– zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
– nutnosť vodičského oprávnenia
– prilba (pripadne aj okuliare)
– pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
….
Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….“
Já si zase myslím, když si člověk uvědomí výhody elektromotorky proti nějakému kompromisu, kterému říkáme silné ebike, tak to tak jednoznačné není. Hlavně elektromotorka bude mít dost podstatné výhody, jako lepší výkon, rychlost, jinou geometrii, pořádný rám, ráfky, gumy, zdvihy. Proti tomu nevýhody, které uvádíš, asi nejsou zase tak velké. Mít šlapky jen proto, abych mohl přidat svých 200W, když budu mít motor s výkonem třeba jen 2kW, mi přijde zbytečné. Ano na druhou stranu ebike je asi jediná možnost si postavit pololegální stroj, protože řekneš, že to je ještě kolo. Otázka je, jestli za to člověk neplatí nakonec více tím, že to je šílený kompromis. Ikdyž rád projedu moje ebike a cítím tu svobodu, že můžu projet opatrně projet i chodník, nebo cyklostezku, tak jindy si zase říkám, jak by bylo dobré mít lepší výkon a tím pádem mít i tužší stroj bez pedálů, prostě elektromotorku. Asi začnu šetřit a ebike půjde časem do světa. 🙂
Jak je to vlastně s tou nabíjecí cívkou Adaptto? Já znám jen „normální“ DC nabíjení, kdy je v první fázi konstantní proud a v druhé fázi se hlídá konstantní napětí. Uměl by někdo říct, jak funguje to funguje přes tu cívku Adaptto a v čem nebo proč to je výhodné? Díky.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 202 )