mne to tiež iskrí, aj lifepo i LiMn, ale je je to iba take puknutie.
to karel: ziadne oneskorenie po pridaní plynu, funguje mi to na dvoch motoroch stopercentne, pridam, zvysujem rýchlost okamzite
to pivnicek:
parkrat pri odstranovaní vad som nadaval a uz som si pozeral fabricky haibike s yamahovým motorom.keby mal aspon 500 w…
to karel:
mne sa prehrial iba jeden krát, siel som 60km/hod do mierneho kopca, prsalo, ponáhlal som.inak nie.
ak sa ti prehrieva, priciny budu nasledovné:
pušťaš mu velký prúd nad 20A dlhsiu dobu sa moze prehriať, zaleži od teploty vonku a chladenia
mas to blbo sprevodované ja mam do kopcov 38z-40z, pustam mu do 20A prudu a kuri len tak v norme, ale pedalujem,hlavne do kopca, cim strmsi tým viac, to vyrazne pomaha proti prehriatiu. tiež zalezi od tvojej vahy a bicykla s prislusenstvom
pedalujes minimalne alebo vobec, do kopcov mu treba pomahať, je to vymyslene ako dopomoc, nie je to celkom motorka do terenu
inak by sa ti prehrievať nemal
to tom:
skus zistit ako to ma spravene KTM na tej svojej trial-enduro elektromotorke.ale ja by som skor vsadzal na tie bajky, lebo je to výhodnejsie-lahsie ak dojde baterka, vzdy volako dopedalujes. tlacit 70 kilový stroj-to teda netužim. ono sa to ujalo zatial bud na jadzu po ceste, alebo ako cross na okruh, alebo play moto, polhodinku pojazdiť a šup na nabijacku. ta spotreba v terene pri hmotnosti jazdca a motocykla okolo 130-140kg bude velmi velka,
to pivnicek:
baterky vpredu nie su dobré pri jazde z kopca, citelne sa mení ovladanie bajku a vacsia rýchlosť sa stava nebezpecnou, skratka zle sa toci. ale 5cm hrubka je v pohode, skus z kazdej strany ramu ich dať a do ramu napr riad. jednotku.to mas asi jedinu rozumnu možnosť, inak to bude stale niečomu vadiť. ja som mal v rame baterku sirky 145mm a nevadila vobec, praveze to bolo perfektne, ci je v rame alebo bokom je zajedno.
k tomu stredu…no, volako to už dolad, je blbe zasahovať do ramu flexou, to radsej nie, v cykloopravovni mavaju take frezy, že vedia zobrať z kazdej strany nejaky milimeter, ja by som to tak riešil.
to dusan :
ano mas pravdu, gng motory prst hore, ale všetko okolo je smejd.mne sa napriklad pri vlhku sam spustil motor, 3x, a zene sa spustil na plný výkon pri jazde z kopca v lese,
temer sa zabila.nevies aké ovladanie k nemu? lebo tomu od GNG neverím. kontroler je myslim ok.
To tom:
popremyslaj, som zvedavy, este som na nete nic take nenasiel.
mam doma betu trial so sedadlom, hlinikova lahučka,nosiť ju možem chcel som el. pohon a kopa bateriek miesto spalovacieho motora ale neviem ako to spraviť. na priamo? aby vyvodove kolečko z motora reťazou hnalo rozetu? bolo by to bez prevodovky… neviem ako by to slo motorka bez motora a par zbytočnosti by mohla mať okolo 45-50kg +baterky a motor, 70-75kg
ano, 0,27 je mala spotreba, ja pedalujem a aj som sa dosť spotil do tých kopcov. Mám 72kg, bajk 23. behaval som do vrchu a jazdil horske maratony na bicykli. moja zena ma výrazne vyssiu spotrebu.rýchlo idem po rovine a dolu kopcom. idem na spotrebu, aby som prešiel co najviac a nemusel vlaciť druhu baterku,
to porovnanie motorov sedí, ale ak by bol kopec strmsí a musel by si isť rýchlostou 5-10km za hod? vtedy by bol stredový motor jasny víťaz. priamy je ako auto bez prevodovky, na jednej rýchlosti ideš všetko.
to pivnicek:
to je specialita nemcov, lisované stredy a este niekedy široke aj cez 90mm… cyclone motor pasuje na mnoho rámov, ale nie na všetky, na to treba davať pozor pri výbere rámu, jeden som musel zbrúsiť, dodžubal som zavit, dalsí – cube nepasoval nijako.
ten nosic to asi nebude dobre riešenie, v terene velmi často stojím, idem do záklonu, obcas sedím na rámovej trubke kvoli ťažisku, no zaleži akým terenom chceš jazdiť…ale popremýslaj radsej nad inou alternativou, menej by zavadzali akumulatory po bokoch rámu ak nie su moc hrube.
siki:
ak budes mať prevody 1:1 vyjdes vsetko Tj 42:42
ak tam das 40 prevodník:42 pastorok vyjdes vsetko,motor sa bude menej hriat a budes kusok pomalsí
mas kratku reťaz
quilbix ramy poznas? tiež som na tom jazdil, je to dokonalejsi ram ako z ciech ale opať železo tazke 10kg pri osadení 5kW priamym motorom vzadu a 72 voltami siel pekne po asfalte. minuta hore strmou lukou a kuril ako kachle, ruku som ledva udržal. cyclon bol v tom istom kopci vlažný.
vyssia vaha na osoh ti bude len v jdinom pipade. ak budeš chcieť isť dolu kopcom ako namydlený blesk. ale vtedy zase horia kotuce a vyviera brzdova kvapilina-už som spalil dva, dalsie brzdy budem kupovať s chladenim.
tom, za 120 tisic czk možes mať 23kg tažky bajk s fox tlmením zvvihmi 140-150mm, vykonom 1920w a baterkou 700Wh s vahou 3,2kg.Tj spickovo vybaveny stroj, ktorý ťa vyvezie kamkolvek bez pedalovania ak sa udržiš v sedle
priamy motor-na asfalt a na rovinu
stredový motor na najtvrdsi teren,
To tom:
ten rám je ocelový a ma 10kg, hlinikový by mal asi 5kg, cena okolo 800.-E
ma ostre hrany, co je velke minus, lebo niekedy ta hrana velmi boli. ak cely bajk postavis z kvalitých komponentov, bude 2 x drahsí ako porovnatelny seriový. inak ram hodnotím kladne, na bajku s tým rámom som jazdil, mal ale priamy motor a bolo to tak na zvlnene rovinky, asfaltky a polnacky.
ine riešenie je dobrý AM bajk, podla možnosti s najlepsimi recenziami ktorý ti pasne a vojde do stredu pred tlmic baterka aspon 12Ah/48, este lepsie dve.
bajk ktorý som teraz doskladal ma 13kg, asi 4kg motor,05riadiaca jednotka, 3,5kg 15Ah/48v baterka.celkova vaha je okolo 22kg.je to absolutne super, lesom jazdim 50km/h-dolu kopcom, tlmice fox vpredu vzadu to zvladaju s velkou rezervou
dnes 46km, 1361 vyskových metrov lesom po listi i blate, skalach a minute 596Wh-s mojim pedalovaním
ja než som doladil bajk s cyclone pohonom tak, aby to všetko fungovalo 100%ne , tak mi to trvalo 4 mesiace. stale bolo niečo, čo s tým výkonom nefungovalo podla mojich predstav.
K tej vahe : pokial chces jazdiť v lese a hornatom terene, vaha je velmi doležitým faktorom ovplyvnujúcim dojazd. vymenil som baterku za o 4,3kg lahšiu a spotreba energie klesla asi o 5%: zda sa mi to neuveritelne, este to budem musieť preveriť. Ale asi to tak bude, maratonci vedia svoje, inak by za o kilo lahsí bicykel nevysolili dvakrat vyssiu cenu.po rovine vyssia hmotnost je sotva znatelna, cim vacsie kopce, tým viac to citiť.okrem hmotnosti je pri jazde v terene, v kopcoch doležite tažisko, opať cim strmsie kopce, tým dolezitejsie.je idealne ak je baterka v rame, na chrbte a zadnom nosici hroza.viackrat som sa prevratil dozadu ked som neopatrne pridal viac.
k tým zdvihom: 15 cm zdvihu je na jazdu lesom barskolko. nie vsak na skoky od dlžke 10 a viac metrov, pripadne DH jazdu rozbitým terenom 100 kilometrovou rýchlosťou.Sledoval som v kalnici nedavno na Dh trati chlapcov, 15 cm zdvihmi /CTM boxer/ skakali 4-5 metrov.
Par tvojich predstav urcite skorigujes ale fandim ti, motor spickový-nic lepsie si kupit nemohol, bajk skvely,uz len to daj dokopy…
a nezabudni na poriadne konektory
to pivnicek: krosový pevny bicykel porovnavať s downhilom sa velmi ani neda, každy je diametrálne odlišný
zaleži kto co chce jazdiť
ak downhill s možnosťou využitia el pohonu smerom hore-downhill bajk,zdvihy okolo 200mm, vaha 16-20kg
ak jazda rozbitým terenom, lesmi tažkým terenom, rýchlo horekopcom, rýchle dolu kopcom-enduro, 150-180mm, vaha okolo 14-15kg
ak dlhé jazdy v terene, niekolkohodinové s konfortom a obratnosťou allmountain zdvihy 140-150mm 13-14kg
ak je technický teren, vela treba manevrovať, prenášať, nie su kladene naroky na max rýchlosť hore, dolu ani po rovine, crosscountry je naj volba-odpruženie zdvihy okolo 100-120mm, vaha býva okolo 12-13kg
je dosť dolezite vybrať si spravny typ bajku,hlavne pre jazdu v terene, lebo jazdit rýchlo na xc je nebezpečné, jazdiť na Dh bajku v technicky naročnom terene s prenášaním je tiež naročne…
karel :
este neviem. ale vzhladom na pokles napatia pri zaťazi ich asi paralene prepojim aby pokles bol pomalsí, spojim ich cez konektory, nabijať budem…neviem ako…necham si tu poradiť, možno bob, možno dakto iný bude vediet.
zatial pozitivne hodnotim velkost a vahu. zvysok este neviem, len pred chvilou som dorobil dalsi bajk, 150mm zdvihy, predok i zadok, vpredu 38 zub. jednoprevodník, vzadu kazeta 11-40.je to dobré, spokojnosť, ak by som jazdil mensie kopce, vpredu by to znieslo i vacsie kolo…
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 72 )