Ale aj keby sa ti podarilo obnoviť niečo určite sa najde článok ktorý nepojde obnoviť takže vysledok bude Fail
Takže postup kúp tu batériu čo si si vyhliadol
a vymeniť … podmienka je aby sa ti v mestila do púzdra čo sme si písali niekde vyššie že sa ti zmestí a malo by to byť ok
Z baterkou nič nenabojujeme… poradil by som ti ju nabiť ale vzladom na nízke napätia článkov , ju nabíjačka uplne dorazí , ak by sa ti podarilo cez nejaký odpor obmedziť prúd a kontrolovať napätie na každom článku aby neprevíšilo hranicu tak to skúsiť možeš
a tiež sa ich opýtaj na vybíjací prúd , čím vyšší tým by mala byť batéria kvalitnejšia (pokial konštruktér nebol sebevrah a na bunky ktoré nedokážu dodavať prúd taký aký bmsko povoluje)
Nemci by nemali šáliť z baterkami(predávat šrot) ale doba sa mení , a na nemeckú kvalitu sa už nedá spoľahnúť…
možeš sa ich opýtať akej značky sú bunky headway a A123 sú gut značky
Ak ju nutne potrebuješ tak ju ber aj za 370 eur …pokial je kvalita vysoka tak sa dojazdom vyrovná tej mojej ktoréj čínanci udávajú 20Ah a kúpil som ju za 380 eur s dopravu … Opýtaj sa ich aspon na cca dojazd …ak má 30km tak je to ok
okej rozmerovo bude musiet sediet v „škatuli“ aj s bms (radšej si vypýtaj foto ja tam to bms nevidím istota je istota)
A dohodni sa na zaruke
Že batériu si chceš preverit (dojazd) či ti bude vyhovovať – nemci sú drahší tak nech dajú adekvátne služby (kvalita a zaruka )
AK to bude stredne kvalitna Lifepo4 batéria tak bude stačiť .. čo sa týka dojazdu a pomoci.
Osobne by som ten elektrobicykel rieši tak že by som počkal na ten merak a pomeral to. Možno sa chyba vyvrbi niekde inde ..ale ak predpokladaš že budeš často jazdit alebo daleké trasy tak tu batériu kúpiť do predu možeš určite príde vhod ..
K tým odkazom jedná sa obidve rovnaké batérie len jedna má kufrik no ten potrebovať nebudeš ak to budeš vkladat do puzdra terajšiej batérie … (ak by bola terajšia batéria dobra tak kufrík sa zíde na prenos na dlhšie trasy)
čo bude v silach pomožem
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 1 months používateľom teslabike.
Zdravím som rád že si napísal skúsim sa pozrieť na tvoj problém
Batéria je asi odrovnaná ale neviem či mali tu batériu elektrikári rozobratú alebo merali z nej iba výstup
lebo ak merali z nej výstup mohli namerať 0 aj vďaka odrovnanému bmsku alebo ochranému obvodu
schéma
Batériové bunky —–) do bmska —–) do riadiacej jednotky
no lionky nemusia mat bmsko ale iba ochranný obvod z bmska idú tenke káble do buniek + dva hrube káble +- a z ochranného obvodu iba 2 hrubé kable .
AK je bmsko odpálené tak batéria ukáže nulu
alebo pravdepodobnejšia verzia batériové články sú už zlé nedržia napetie tak bmsko je neaktívne vysledok je 0
S tou lifepo4 technologiou to myslíte dobre ale všimol som si že tieto batérie nemajú bms – možno sú to 10Ah šulce do série ale aj tak by som bmsko tam dal
Riešenie kúpiť znovu lion články a preletovať to
výhody:
+cena
+predpripravená konštrukcia
+ pri kvalitných článkoch dobré vybíjacie prúdy
Nevyhody:
– životnosť oproti lifepo4 (zrejme preto chcete lifepo4)
Dalšia možnosť najsť tú istú batériu
niečo našepkáva že sa jedná o čínu tú značku som už zazrel na ebay alebo alibabe
Výhody
Sadne presne do elektrobicykla
Nevýhody:
Je to kočka ve vreci skús túto súčastnú aku rozobrať a odfotiť články alebo popísať model a značku podla toho zistíme či tam montujú šrot alebo kvalitu človek nikdy nevie čo dostane druhý krát po 3 troch rokoch..
Kúpit novú uplne inú batériu
Komplet iná (lifepo4) batéria ktorá sa umiestni bud miesto prvej myslím že bude treba modifikácia konektorov a nemusí sa zmestit do rámu tohoto bicyklu alebo
umiestnit na nosič tam je sedačka pre dieta , budete na ebiku voziť deti ? ak nie batériu možete umiestnit na nosič ale je to posledné riešienie , najlepšie sa ebike chová ak je v strede..
Zoraď si varianty ktoré sa ti najviac pozdávajú a začneme riešiť tú prek ktorú sa rozhodneš
Maj na pameti že Lifepo4 je večšia ako lion
36V/10 Ah je tak do 30km dojazd , a max 500W krátkodobo dá viac ale 500W berme ako maxko záleži od výrobcu čím kvalitnejší tým viac prúdu dá,, ide oto aby aj batéria držala napetie aby neboli skoky napríklad pri 40V pri 0A , 36V pri 10A 27V pri 20A ten posledný pokles je strašne veliky , batéria nezvláda napetie.. bud nemá udávanú kapacitu alebo sa kapacita merala pri nízkych vybíjacich prúdoch preto radšej kvalitku ..
Plynovú páčku stačí väčšinu pripojiť do riadiacej jednotky
tipujem ju že je uložená pod batériou tvoj problém je že ak by neišla plynová páčka musí sa vymeniť riadiaca jednotka ale treba aby mala odpovedajúci výkon a rozmery tie sú dosť limutujúce pretože je umiestnená v priestore ktorý ju pasívne chladí výkon je tiež otazny v europe sú väčšinou bicykle 250W čo asi tvojej žene v kopci nebude stačit ak je poriadny stupak , som pomôže len viac watov najlepšie ak by sa musela vymeniť aj riadiaca jednotka a batéria odporúčam prejsť na 48V systém menej hreje a pri vyššie no silnejšie riadiace jednotky sú väčšie a tak sa nemusia vojsť do vopred dimenzovaného priestoru potom ju treba dať mimo napríklad pod nosič ak je priestor medzi kolesom a nosičom (predpoklad chránenosť a vodotesnosť)
Zo skúsenosti dobrý systém do kopcov je 48V 500- 800W samozrejme čím vyšie tým lepšie ale ……. 250w je max legisl…
Ropákov nepodporujem ani ja , no zaleží či sa tých 5 km jedná o bezpečnú trasu či auta cyklistu nezbadajú poslednej chvíli ,skúter má výhodu že je rýchlejší a neobehujú ho tolko auta lebo má rýchlosť …
To bude asi mechanická závada , napadá ma ešte že pri demontáži mohla byť poškodená časť vinutia , potom motor nerozkladá silu rovnomerne, to pomerne ťažko zistiť bez rozobratia , lebo aj keď je vinutie poškodené má stále nizky odpor (za predpokladu že fázové vinutie netvorí jeden hrubý drat ale viacero tenších)
Myslím že je to dobré uvažovanie v kopcoch… sériozné meranie som na internete nevidel, predajci motorov s volnobežkami hovoria že rekuperácia je marketing a podobne..Osobne sa chystám otestovať bionx no to bude až za 2 mesiace alebo až na jeseň kedy už sa bude blížiť konec sezóny , ale či to budú nejaké smerodatné vysledky aj pre ostatné motory ? ..to neviem ..
Ak by som do kopcov nezvolil stredový motor viz. cyclone ale hub motor išiel by som do crystalite , je to veľký priamy motor a dolu kopcom by šetril brzdy tým že by kládol odpor.
Možno by vedeli roman alebo bob povedať o rekuperácii viac mali crystalite motory ktoré to dovolujú
Osobne mám bafang ktorý je sprevodovaný , zatial ťaha dobre od marca som najazdil 1600 km
No do kopcov je to tiež o batérii lepšie ak má vyššie napätie a je kvalitnejšia…
Obrázky sú vidieť až po príhlasení (odpoveď na otázku ktorú ste mi mailom)
Podme sa zamerať na hall káble tie tri hrubé sú silové zatial o nich reč nebude.
Hall káblov je 5 tenkých s foto niečo matne vidím 🙂 takže naskôr si ujasnime farby
červená +
Čierna –
Zelená , žltá ,modrá sú signál
Tipol som správne farby ? (aby sme sa ujednotili a nedošlo k omylu , je možné že kábliky majú iné farby )
Skúste odmerať multimetrom na konektore z riadiacej jednotky červený a čierny malo by tam byť 5V
Najriskatnejšia časť opravy je zapájanie káblikov s tejto diagnostiky
+- sa spojí s červeným a čiernym drotom (červeny + a čierny -) treba si dať pozor aby sa nespojili do skratu lebo môže sa poškodiť riadiaca jednotka
na 1000 ohmový odpor sa dá do série led dioda tá sa musí dať v správnom smere pripojte ju na farebné kábliky
treba si dať pozor aby sa to neskratlo s čiernym alebo červeným
Dioda pri otáčaní kolesa musí blikať ak svieti alebo nebliká tak je vadný hall senzor
Spoje hall senzorov zmeriate tak že multimeter si nastavíte na pípanie alebo odpor jeden hrot na hall snímač a druhý na konektor zmeriate tak celú trasu , no je treba otvoriť motor..
Inak mám obavy že to bude chyba mechanického charakteru ak niečo tuká , možno by pomohlo dať dekel dolu a pozreť sa nato keď je otvorený ho spustiť … v tomto prípade moc nepomôžem
zatial tolko .. ak máte otázočky tak vám ich rád zodpoviem je to lepšie ako odpáliť hall senozory
Zatial nič neni treba odpájať poškodený kábel alebo vadný hall zistíme tým testíkom , ak by ste aj postupne odpájal a zapajal hall tak riadiaca jednotka nezapojený hall vyhodnotí ako vadný a tým pádom zlý…takže sa nič nezistí
Možno riešenie bude odpojiť všetky hally niektoré riadiace jednotky vedia aj bez hall senzorov .. ale podmienka je aby boli kompletne odpojene od riadiacej jednotky, nie len jeden..zväčša majú samostatný konektor..
Skusme vylúčiť tie hall dalo by sa poslať fotku alebo toho konektora z riadiacej jednotky ? .. odtial sa odrazím lebo potrebujem si naozaj overiť kolko ide do hall senzorov káblov a lepšie ta budem navigovať „čo a ako spojiť “
Vykonáme potom test ktorý ukáže či je to v tých halloch
a tam sa rozhodne .. čo dalej ak by to bolo iba v tých halloch tak je to super horšie by bolo keby je niečo mechanického pôvodu niečo skrivené …
Ja som riešil zatial len 2 alebo všetky tri odpálené hally , jeden som neopravuval (ono je to rovnako zle) ak boli odpálené 2 tak motor iba cukal ak som ho nastavil na „dobré miesto“ tak sa pohlo trochu viac…ale to je jedno naša uloha je zistiť či sú hally dobré , pošlite foto konektoru a nech môžem poradiť ako vykonať test hall senzorov..
Motor zatial necháme tak ale nevylučujem chybu ani v nom , viete može byť aj mechanická chyba napríklad poškodené vynutie ložiško, niečo skrivené.. a podobne
Riadiacu jednotku najlepšie otestujete tak že skúsite inú , tu však pravdepodobne nemáte, ak ano tak ju môžete skúsiť.
K hall senzorom túto chybu musíme vylučiť ako prvú lebo potom rozoberať dobrý motor a podobne nemá zmysel a mohol by sa len pokaziť
Tri hrubé by sme zatial nehali tak to sú silové do motora (tam by byť chyba nemala)
Vy mi píšete že idú iba štyri tenké do hal senzorov mám skúsenosti že ide 5 káblikov to je dôvod prečo asi aj nerozumiete schéme proste sa to nezhoduje
Ja mám značenie hall káblikov takéto
Červený + 5V
Čierny – 5V
Modrý- signál z hallu 1
Žltý – signal z hallu 2
Zelený-signál z hallu 3
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 8 months používateľom teslabike.
Ahoj z rekuperáciou nemám skúsenosti chystám sa otestovať bionx ale to až najskor za také 2 mesiace. Sú tu ludia ktorý majú crystalyte motory sú to priame a podporujú rekuperáciu vedeli by sa presnejšie vyjadriť svoje skúsenosti
čo konkrétne by si chcel vedieť o koľko predlži dojazd alebo niečo iné ?
zo skúsenosti iných je rekuperácia dobrá na šetrenie brzd no spätné nabíjanie batérie sa pohybovalo 5-15% pričom to boli skôr nižšie hodnoty. Oplatí sa ju mať v kopcoch.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 136 až 150 (z celkového počtu 151 )