Oprava a Servis elektrobicyklov

Označené ako: 

Táto téma obsahuje 64 odpovedí, má 4 hlasy, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  bob pred 3 rokmi, 10 mesiacmi.

Zobrazujú sa príspevky 15 - 1 cez 15 (z 65 celkovo)
  • Autor
    Príspevky
  • #2520

    teslabike
    Keymaster

    Ak by si potreboval helfnut môžeš mi napísať sem alebo vytvoriť nové vlákno

    Tu máš š čím ti budem vedieť pomôcť a kontakt na mňa:

    Oprava a servis pre elektrobicykle zadarmo

    #2814

    mrqua11
    Participant

    Pekny den prajem,

    kupil som davnejsie el.bicykel za super cenu s vedomim ze bateria je pokazena, nechapal som ze by mohla byt pokazena kedze bicak je takmer novy, teda vlastne stal mozno aj 2-3roky 🙂 Bateriu som nechaval zmerat dvom elektrikarom, ziadne napätie, nic.. Tak som chcel kupit teda novu bateriu z Nemecka, bohuzial uz 2mesiace nemaju skladom to co sa mi pozdavalo:
    http://www.ebikeakkus.de/de/fahrrad-akkus/pedelec-ersatzakku/35/prophete-pedelec-ersatzakku-36v-10ah-lifepo4-kurz?c=17
    alebo:
    http://www.ebikeakkus.de/de/fahrrad-akkus/pedelec-ersatzakku/45/heinzmann-pedelec-ersatzakku-36v-10ah-lifepo4?c=17

    Kedze mam uz case, mozno by sa oplatilo vyskladat/prerobit resp.nejak vylepsit cely elektrobike (chyba mi na nom pridavanie plynu, zap/vyp el. atd..)

    Prikladam par fotiek el.bike. S pozdravom. Marcel

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2819

    mrqua11
    Participant

    este samotny el.bike:

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2824

    mrqua11
    Participant

    Este som zabudol dodat, ze bicykel okrem mna bude hlavne vyuzivat polovicka do prace do jedneho kopca, tu v okoli Merana v Taliansku, je to dost slusny kopec tak cca.4-5km.. Takze neviem ci nebude lepsie do buducna mozno prerobit cely bike a teda dat tam lespi motor, bat. a riadiacu jednotku).. P.S. Scooter by to riesil, ale nechcem podporovat predajcov ropy 🙂

    #2825

    teslabike
    Keymaster

    Zdravím som rád že si napísal skúsim sa pozrieť na tvoj problém

    Batéria je asi odrovnaná ale neviem či mali tu batériu elektrikári rozobratú alebo merali z nej iba výstup
    lebo ak merali z nej výstup mohli namerať 0 aj vďaka odrovnanému bmsku alebo ochranému obvodu

    schéma
    Batériové bunky —–) do bmska —–) do riadiacej jednotky

    Bmsko je ochraný obvod taký plošák tu je – https://teslabike.sk/bms-sprava-napajania-baterie-elektrobicykel-detailne-ii/

    no lionky nemusia mat bmsko ale iba ochranný obvod z bmska idú tenke káble do buniek + dva hrube káble +- a z ochranného obvodu iba 2 hrubé kable .
    AK je bmsko odpálené tak batéria ukáže nulu
    alebo pravdepodobnejšia verzia batériové články sú už zlé nedržia napetie tak bmsko je neaktívne vysledok je 0

    S tou lifepo4 technologiou to myslíte dobre ale všimol som si že tieto batérie nemajú bms – možno sú to 10Ah šulce do série ale aj tak by som bmsko tam dal

    Riešenie kúpiť znovu lion články a preletovať to
    výhody:
    +cena
    +predpripravená konštrukcia
    + pri kvalitných článkoch dobré vybíjacie prúdy
    Nevyhody:
    – životnosť oproti lifepo4 (zrejme preto chcete lifepo4)

    Dalšia možnosť najsť tú istú batériu
    niečo našepkáva že sa jedná o čínu tú značku som už zazrel na ebay alebo alibabe

    Výhody
    Sadne presne do elektrobicykla
    Nevýhody:
    Je to kočka ve vreci skús túto súčastnú aku rozobrať a odfotiť články alebo popísať model a značku podla toho zistíme či tam montujú šrot alebo kvalitu človek nikdy nevie čo dostane druhý krát po 3 troch rokoch..

    Kúpit novú uplne inú batériu
    Komplet iná (lifepo4) batéria ktorá sa umiestni bud miesto prvej myslím že bude treba modifikácia konektorov a nemusí sa zmestit do rámu tohoto bicyklu alebo
    umiestnit na nosič tam je sedačka pre dieta , budete na ebiku voziť deti ? ak nie batériu možete umiestnit na nosič ale je to posledné riešienie , najlepšie sa ebike chová ak je v strede..

    Zoraď si varianty ktoré sa ti najviac pozdávajú a začneme riešiť tú prek ktorú sa rozhodneš

    Maj na pameti že Lifepo4 je večšia ako lion
    36V/10 Ah je tak do 30km dojazd , a max 500W krátkodobo dá viac ale 500W berme ako maxko záleži od výrobcu čím kvalitnejší tým viac prúdu dá,, ide oto aby aj batéria držala napetie aby neboli skoky napríklad pri 40V pri 0A , 36V pri 10A 27V pri 20A ten posledný pokles je strašne veliky , batéria nezvláda napetie.. bud nemá udávanú kapacitu alebo sa kapacita merala pri nízkych vybíjacich prúdoch preto radšej kvalitku ..

    Plynovú páčku stačí väčšinu pripojiť do riadiacej jednotky
    tipujem ju že je uložená pod batériou tvoj problém je že ak by neišla plynová páčka musí sa vymeniť riadiaca jednotka ale treba aby mala odpovedajúci výkon a rozmery tie sú dosť limutujúce pretože je umiestnená v priestore ktorý ju pasívne chladí výkon je tiež otazny v europe sú väčšinou bicykle 250W čo asi tvojej žene v kopci nebude stačit ak je poriadny stupak , som pomôže len viac watov najlepšie ak by sa musela vymeniť aj riadiaca jednotka a batéria odporúčam prejsť na 48V systém menej hreje a pri vyššie no silnejšie riadiace jednotky sú väčšie a tak sa nemusia vojsť do vopred dimenzovaného priestoru potom ju treba dať mimo napríklad pod nosič ak je priestor medzi kolesom a nosičom (predpoklad chránenosť a vodotesnosť)

    Zo skúsenosti dobrý systém do kopcov je 48V 500- 800W samozrejme čím vyšie tým lepšie ale ……. 250w je max legisl…

    Ropákov nepodporujem ani ja , no zaleží či sa tých 5 km jedná o bezpečnú trasu či auta cyklistu nezbadajú poslednej chvíli ,skúter má výhodu že je rýchlejší a neobehujú ho tolko auta lebo má rýchlosť …

    #2827

    mrqua11
    Participant

    Zdravim, presne neviem co merali na tej bat.len nejde mi do hlavy co by mohlo nefungovat na takmer novej baterii, aj ked nebola cca.2-3 pouzivana mohlo dojst k totalnemu vybitiu a poskodeniu??
    Nedalo mi to tak som ju teraz celu rozobral, bohuzial nemam nic cim by som to odmeral a kde odmeral..
    Co sa tyka investicie, tu nemam ziadny problem, v prvom rade som chcel hned kupit rovnaku bateriu a hotovo, no je to obrovsky poreblem kedze mi tu vsade hovoria ceny 550-600EUR za Lion bat.!
    Preto som chcel skratka len kupit bat.aj s BMS ako napr.tu:
    http://www.ebikeakkus.de/de/fahrrad-akkus/pedelec-ersatzakku/45/heinzmann-pedelec-ersatzakku-36v-10ah-lifepo4?c=17
    bohuzial nemaju…
    Ten rozmer tiez sedi, hravo sa zmesti do toho obalu kde potrebujem dodrzat max. 30x10x10cm
    Bateria je priamo v strede bicaka dole po sedlom je miesto, neviem ako by som to riesil s inymi rozmerami..

    Co sa tyka pouzivania bicykla, s dietatom len do skolky a spät takmer stale po rovine cca. 2x3km-vsetko cyklo cesty..
    Do prace -teda do kopca by bol vyuzity ten bicykel len manzelkou, teda bez malej, po hlavnej mozno 2-3km ostatne cyklo cesty..
    Na motore je vyrazene cislo kde je 240W takze neviem.. Co sa tyka plynovej packy, neviem, kedze je tam Shimano prehadzovac, vid. foto.
    Plynova packa sa mi paci na bicakoch co mame na hoteli, ale to su uplne ine masiny… 🙂

    Zatial velmi pekne dakujem za rychlu odpoved a nasmerovanie ako by som to vyriesil co najlepsie..

    Marcel

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #2834

    teslabike
    Keymaster

    Batéria vyzerá celkom dobre aj bmsko , dobre to predviedli

    jeden ten dobré napetie na článkoch zistíš tak že počet 36 alebo 37 vydelíš počtom článkov

    Zvyčajne býva 3,2 no ale ako na to pozeram ty maš trošku iné články

    takže zmeraj napätie ,, skus si kupit multimeter ,stojí 5-10 euro a určite sa ti zíde nielen na elektrobicykel

    Tu som niečo našiel ale je to z ebayu žiadna zaruka :
    http://www.ebay.co.uk/itm/36V-37V-10Ah-Lithium-ion-Li-ion-Battery-PVC-Wrap-eBike/360648750362?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D8079621626574202148%26pid%3D100033%26prg%3D20131017132637%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D360648750362

    Najprv poriešme radšej tú čo maš doma skusime ju zmerat

    Každú bunku treba premerať ak je všetko ok mali by mat podobné napetie

    #2844

    mrqua11
    Participant

    Multimeter objednany, pocitam ze zajtra bude u mna doma..

    #2846

    mrqua11
    Participant

    Zdravim, multimeter zatial nedosiel, ale rad by som to urychlil tym ze objednam tu bateriu z Nemecka, kedze potrebujem ten bicak co najskor spojazdnit. Ked bude povodna bat ok, tak ju kludne potom za bagatel predam..
    Kedze maju v ponuke viac typov baterii, aj som im pisal ze chcem dobru bateriu s BMS a zenska mi ponukla toto za 300EUR:
    http://www.ebikeakkus.de/de/fahrrad-akkus/pedelec-ersatzakku/35/prophete-pedelec-ersatzakku-36v-10ah-lifepo4-kurz?c=17

    ale ja som nasiel lepsiu bateriu:
    http://www.ebikeakkus.de/de/fahrrad-akkus/pedelec-ersatzakku/45/heinzmann-pedelec-ersatzakku-36v-10ah-lifepo4
    -tuto by som bral, chcem to kupit co najskor ale nie som si isty ci to bude potom mozne spojazdnit..
    Dakujem

    MArcel

    #2847

    teslabike
    Keymaster

    okej rozmerovo bude musiet sediet v “škatuli” aj s bms (radšej si vypýtaj foto ja tam to bms nevidím istota je istota)
    A dohodni sa na zaruke
    Že batériu si chceš preverit (dojazd) či ti bude vyhovovať – nemci sú drahší tak nech dajú adekvátne služby (kvalita a zaruka )

    AK to bude stredne kvalitna Lifepo4 batéria tak bude stačiť .. čo sa týka dojazdu a pomoci.

    Osobne by som ten elektrobicykel rieši tak že by som počkal na ten merak a pomeral to. Možno sa chyba vyvrbi niekde inde ..ale ak predpokladaš že budeš často jazdit alebo daleké trasy tak tu batériu kúpiť do predu možeš určite príde vhod ..

    K tým odkazom jedná sa obidve rovnaké batérie len jedna má kufrik no ten potrebovať nebudeš ak to budeš vkladat do puzdra terajšiej batérie … (ak by bola terajšia batéria dobra tak kufrík sa zíde na prenos na dlhšie trasy)

    čo bude v silach pomožem

    • Táto odpoveď bola upravená pred 2 rokmi, 8 mesiacmi používateľom  teslabike.
    #2848

    mrqua11
    Participant

    Dnes mi odpisali, bohuzial bez foto, bateria so zabudovanym BMS-citujem the BMS is already installed in the battery.
    Here are the dimensions:
    · length 300 mm
    · width 73 mm
    · height 95 mm
    Za tu cenu to je super ci? Cca.370EUR a s postovnym..
    P.S. Kua multimeter stale nedosiel!

    #2851

    teslabike
    Keymaster

    Odkial si ten multimeter objednal ? mal som doma čisto nový pekný s dobrými funkciami som ti ho mohol pustit..

    s tú batériu je to tak ak je to kvalita tak sa to oplatí , ono vzhladom na rozmery ani nemaš inú možnosť čo tam vopchať

    čo sa týka ceny tak tu to majú za lepšiu cenu http://eskutr.cz/cs/44-baterie-pro-elektrokola lenže tá ti rozmerovo pasovať nebude… kvalitu nepoznám nikdy som nič neobjednával od nich

    Ak ju nutne potrebuješ tak ju ber aj za 370 eur …pokial je kvalita vysoka tak sa dojazdom vyrovná tej mojej ktoréj čínanci udávajú 20Ah a kúpil som ju za 380 eur s dopravu … Opýtaj sa ich aspon na cca dojazd …ak má 30km tak je to ok

    #2852

    teslabike
    Keymaster

    a tiež sa ich opýtaj na vybíjací prúd , čím vyšší tým by mala byť batéria kvalitnejšia (pokial konštruktér nebol sebevrah a na bunky ktoré nedokážu dodavať prúd taký aký bmsko povoluje)
    Nemci by nemali šáliť z baterkami(predávat šrot) ale doba sa mení , a na nemeckú kvalitu sa už nedá spoľahnúť…
    možeš sa ich opýtať akej značky sú bunky headway a A123 sú gut značky

    #2855

    mrqua11
    Participant

    Multimeter dosiel,kupil som za 5euri aj s dopravou, preto to islo tyzden 🙂 Este nevydal cas to pomerat.. Na strankach vyrobcu udavaju Dauerlast 20 A (22 A von uns getestet). T.j. 22A otestovanych.. Dnes to vecer pozriem,teraz som v rachote.. Zatial dik.

    #2857

    mrqua11
    Participant

    Baterku som meral, neviem ci spravne, ale clanky su na cca. od 0,2 V do 0,5 V. Su asi uplne v prdeli, je ich 10ks tak som cakal ze aspon cosi seriozne ukazu.. Zatial tolko.

Zobrazujú sa príspevky 15 - 1 cez 15 (z 65 celkovo)

Musíte byť prihlásený any ste mohli odpovedať na túto tému